Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

Tok selv test igår som dere anbefalte etter bruk av angrepillen for 2 uker siden, og den var negativ. Ble helt ærlig litt skuffet for har hatt masse plager siste 2 ukene som kan stemme med graviditet - kvalme, vondt nederst i ryggen, svimmel, ingen matlyst, merkelig humør (hilser mannen), jeg begynner å gråte av alt, murringer i magen, oppblåst  :hmm: Hadde dog 'mensen' fredag-tirsdag, men kjennes ut som jeg igjen har mensensmerter  :icon_redface:

Er så vanskelig dette.. Tidspunkt er helt feil, økonomien er ikke på plass og jeg må fokusere på meg selv - ikke en baby  :ermm: Likevel føles det ut som et stort nederlag.. Så vet ikke helt jeg  :icon_confused:

Hadde det slik selv for noen år siden. Nå er jeg glad jeg var smart, og ikke fulgte babysyken. Mannen din er vel ikke helt der enda heller? Sorry om det er feil, men inntrykket etter hva du skriver her inne :) Vent til begge vil og tiden passer litt bedre er mitt råd. Men alt kan jo skje. Mye som ikke er planlagt som blir fantastisk :)

Jeg har en venninne som fødte for en mnd. siden. Samboeren hennes ville ikke ha barn enda, men hun trumfet det igjennom fordi hun hadde så lyst. Slikt synes jeg bare er feil! Sier ikke at det er slik med dere :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Tok selv test igår som dere anbefalte etter bruk av angrepillen for 2 uker siden, og den var negativ. Ble helt ærlig litt skuffet for har hatt masse plager siste 2 ukene som kan stemme med graviditet - kvalme, vondt nederst i ryggen, svimmel, ingen matlyst, merkelig humør (hilser mannen), jeg begynner å gråte av alt, murringer i magen, oppblåst :hmm: Hadde dog 'mensen' fredag-tirsdag, men kjennes ut som jeg igjen har mensensmerter :icon_redface:

Er så vanskelig dette.. Tidspunkt er helt feil, økonomien er ikke på plass og jeg må fokusere på meg selv - ikke en baby :ermm: Likevel føles det ut som et stort nederlag.. Så vet ikke helt jeg :icon_confused:

Nå måtte jeg bare sjekke, men du tok pille den 5.oktober, så det er knapt to uker siden. Jeg tok test så tidlig og den var negativ, neste test ca 5 dager senere var så svak positiv at jeg seriøst trodde den var negativ. Så fire dager etter det igjen var det ingen tvil.

Poenget mitt er altså at det i mitt tilfelle ikke var før etter 3 uker at testen ble positiv, og anbefaler derfor at du evt. venter en uke til og så tester igjen for å være 100% sikker den ene eller andre veien.

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på det altså :lol: nå er det litt over 3 mnd igjen, og fortsatt blir jeg litt sånn kræsja følelsesmessig :lol:

Haha ja, man blir helt rar :lol: jeg husker veldig godt panikkanfallet mitt da jeg oppdaget at det var under 20 dager igjen til termin.. Hva i svarte hadde gubben gjort imot meg :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh akkurat fått sykt barn til å roe seg og neeesten sovne på fanget, så kom det folk :gaah: nå vil hun selvsagt ikke slappe av mer.

Sånt er så fryktelig irriterende! Jeg blir nesten mannevond når jeg prøver å roe ned barnet og folk heeele tiden går og sier "hallo! Heeeei! Næmmen hei du!" Til henne :lol:

Jeg er i tillegg skikkelig dårlig å ha tålmodighet til sutrete unger eller trøtte unger som ikke vil sove :P til og med hundene har lært seg at på kvelder med mye gråt osv., da ligger man bare helt stille.. Man trasker i alle fall ikke etter for å se hva vi gjør :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er så fryktelig irriterende! Jeg blir nesten mannevond når jeg prøver å roe ned barnet og folk heeele tiden går og sier "hallo! Heeeei! Næmmen hei du!" Til henne :lol:

Jeg er i tillegg skikkelig dårlig å ha tålmodighet til sutrete unger eller trøtte unger som ikke vil sove :P til og med hundene har lært seg at på kvelder med mye gråt osv., da ligger man bare helt stille.. Man trasker i alle fall ikke etter for å se hva vi gjør :lol:

Åååh, det er håp! Jeg irriterer meg grisegrønn over at Ico ikke kan fatte og begripe at han bør gå så sinnsykt på nåler når minien gråter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, det er håp! Jeg irriterer meg grisegrønn over at Ico ikke kan fatte og begripe at han bør gå så sinnsykt på nåler når minien gråter :lol: 

Det er definitivt håp! Jeg hadde halve bestående av 3 hunder derav den ene var valp og skulle "slå" meg i alt.. Først ut av døra.. Først inn på et rom osv.. Når de IKKE skal være med, så er dette sinnsykt irriterende :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det slik selv for noen år siden. Nå er jeg glad jeg var smart, og ikke fulgte babysyken. Mannen din er vel ikke helt der enda heller? Sorry om det er feil, men inntrykket etter hva du skriver her inne :) Vent til begge vil og tiden passer litt bedre er mitt råd. Men alt kan jo skje. Mye som ikke er planlagt som blir fantastisk :)

Jeg har en venninne som fødte for en mnd. siden. Samboeren hennes ville ikke ha barn enda, men hun trumfet det igjennom fordi hun hadde så lyst. Slikt synes jeg bare er feil! Sier ikke at det er slik med dere :)

Nei, han er ikke helt der. Eller, på mange måter er han der (han som tok det opp i førsteomgang), men han klarer heldigvis å tenke mer fornuftlig og langsiktig med at vi skal ha utdanning, jobb, hus og leve litt først :) Så jeg prøver heller å trumfe igjennom en hund til jeg nå :P

Selv om jeg er ekstremt babysjuk for tiden, så er det et valg begge skal være enig i. Nå går det jo ikke i annen prevensjon for tiden enn kondom, så vi er begge klar over at sjansen er større. Og begge er klar for å ta ansvaret om det skulle skje :) Ellers hadde vi ikke hatt sex, for abort er utelukket.

Så ja - han er ikke helt med av praktiske årsaker, mens jeg må trekkes litt mer ned på jorden :)

Nå måtte jeg bare sjekke, men du tok pille den 5.oktober, så det er knapt to uker siden. Jeg tok test så tidlig og den var negativ, neste test ca 5 dager senere var så svak positiv at jeg seriøst trodde den var negativ. Så fire dager etter det igjen var det ingen tvil.

Poenget mitt er altså at det i mitt tilfelle ikke var før etter 3 uker at testen ble positiv, og anbefaler derfor at du evt. venter en uke til og så tester igjen for å være 100% sikker den ene eller andre veien.

Ja, kan vel stemme så skal ta ny test, men venter 2 uker eller så :) Intet stress - er det noe der så går det jo (forhåpentlig) ikke bort på 2 uker heller. Bestilte vel 4 enkle tester og en sånn Gravid/Ikke gravid test på nettet, så har ennå 3 tester å bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig og det, tillegg er jeg syk selv og huset er bomba, så da frister det vanvittig lite med besøk av folk i det heletatt. :lol: Brukte en time på å roe henne, men da sov hun godt og lenge på meg etterpå. :ahappy:

:lol: Hundene mine lærte vel lenge før ungen kom at når mor er trøtt eller irritert eller oppgitt, så later man som man ikke eksisterer. *fnis* Har stort sett ikke hunder om lillemor er urolig jeg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha blitt mor har min læringskurve vært rimelig bratt, kan man si.
Jeg har blant annet lært at:

*Man får et helt annet syn på kroppsvæsker etter å ha fått barn. Tiss, bæsj og gup/spy er helt normalt å få på klær, fingre, i munnen, øynene, ørene og håret.

*Dersom man tror man har vært trøtt før, så tar man helt feil. Man er ikke trøtt før man har sovet kun tre timer til sammen på fem døgn.

*Det er veldig mye folk "glemmer" å nevne om "gøyale" ting som kan oppstå når man ammer. Trøske på brystene er høyt på lista. (au :icon_cry: )

*At man kan være kapabel til å begå mord når man endelig har fått junior til å sove, og så kommer det en jæ... tulling og banker på døra :frantics: (vil du kjøpe lodd / kan jeg få se på kaninungene / kan vi få gå tur med hundene) NEI!!! :sint_01::sint_01:

*Hvor utrolig høyt man er i stand til å elske noen :wub:

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha blitt mor har min læringskurve vært rimelig bratt, kan man si.

Jeg har blant annet lært at:

*Man får et helt annet syn på kroppsvæsker etter å ha fått barn. Tiss, bæsj og gup/spy er helt normalt å få på klær, fingre, i munnen, øynene, ørene og håret. 

*Dersom man tror man har vært trøtt før, så tar man helt feil. Man er ikke trøtt før man har sovet kun tre timer til sammen på fem døgn.

*Det er veldig mye folk "glemmer" å nevne om "gøyale" ting som kan oppstå når man ammer. Trøske på brystene er høyt på lista. (au :icon_cry: )

*At man kan være kapabel til å begå mord når man endelig har fått junior til å sove, og så kommer det en jæ... tulling og banker på døra :frantics:  (vil du kjøpe lodd / kan jeg få se på kaninungene / kan vi få gå tur med hundene) NEI!! :sint_01:  :sint_01:  

*Hvor utrolig høyt man er i stand til å elske noen :wub:  

Hvor hormonell man kan være..

Hvor mye man kan gråte :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor hormonell man kan være..

Hvor mye man kan gråte :lol:

Helt sant :lol:

Satt senest i dag og gråt når jeg så et dyreprogram hvor en løve tok en antilopebaby, og mamma'n fortvilet prøvde å redde babyen sin :icon_cry:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg så til det nye livet vårt skal starte :heart: selvom alt blir nytt og ingen ting som før. Men vi er så klare, begge 2. Og er så koselig å se på samboer som steller og styrer med rommet hennes og er så engasjert i dette, og tydelig gleder seg. Fine tiden vi har sammen nå hvor kvelden blir brukt til å ligge med hendene på magen min å kjenne på sparkene og bevegelsene, og se gleden i øynene hans når hun turner når han holder på magen :wub:

Det som er litt morsomt er at jeg som vanligvis har alt klart i lang tid ikke har noe klart til henne enda, er jo lenge til, men er så ulikt meg å ikke ha gått bananas alt nå :P

Edit: ja, jeg kjenner mer og mer til hormonene om dagen, mye mer emosjonell ut av det blå, og plutselig kan man bli fryktelig sint fordi samboer bruker så mye tid på å male rommet til frøkna :lol:

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, vi koser oss så fælt hjemme med Mari :wub: Dro hjem fra barsellhotellet igår. Idag er hun hele 4 dager og har gått fra å ville spise hver time det forrige døgnet til ca hver 3. time nå. Og ammingen går kjempebra :D Jordmor var veldig fornøyd med vekta før hjemreise på dag 3, kun ned 100 g fra fødselsvekt :) Også er hun mere våken nå, hvor hun ligger og titter på oss og bare er søt. Fy søren så forelsket man blir i sin egen unge :heart:

mari7.jpg

mari9.jpg

mari10.jpg

mari8.jpg

• Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så fin hun er, @IreneN :wub:

Dere med barnehagebarn som får med seg mat i barnehagen, hva smører dere? Her spiser Tuva frokost hjemme, får brødmåltid i barnehagen halv elleve også får de frukt kvart over ett i tillegg til niste de har med hjemmefra. Jeg sender bare med to brødskiver med vanlig pålegg på, men jeg ser i andres matbokser at de sender med både det ene og det andre. Jeg synes egentlig brød burde holde i massevis for henne, men blir jo litt i tvil på om det er trist for henne med trauste brødskiver hvis alle andre har spennende matpakker. *Føle litt på presset*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med barnehagebarn som får med seg mat i barnehagen, hva smører dere? Her spiser Tuva frokost hjemme, får brødmåltid i barnehagen halv elleve også får de frukt kvart over ett i tillegg til niste de har med hjemmefra. Jeg sender bare med to brødskiver med vanlig pålegg på, men jeg ser i andres matbokser at de sender med både det ene og det andre. Jeg synes egentlig brød burde holde i massevis for henne, men blir jo litt i tvil på om det er trist for henne med trauste brødskiver hvis alle andre har spennende matpakker. *Føle litt på presset*

Jeg hadde også følt på presset om jeg hadde måttet sende med mat! *klem til deg* Jeg er veldig lite oppfinnsom og kreativ på matpakker! Hva med av og til slenge med en omellett eller eggerøre eller noe som tar 30 sekunder å røre sammen i panna?

Jeg tror barn legger merke til hva andre barn har. Isabel er iallefall veldig interessert i hva alle andre har av både mat og ting. Men hun er sånn unasett om det er hun som har vaffel og kompisen har brød med leverpostei. Når vi har piknikk med venner så spiser alle av hverandres mat fordi de aldri vil ha det som er i sin egen matpakke uansett. Den løsningen går vel ikke i barnehagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som alltid sender med frukt eller grønnsaker.

Spesielt grønnsaker, frukt får de jo.

A er veldig opptatt av å få med seg "noe ekstra" , så her i huset blir det ramaskrik hvis vi ikke har noe mandag morgen.

Men heldigvis har vi en kanin som har et godt utvalg av godbiter, så jeg har reddet meg inn med tørkede tranebær, goijbær og tørket jordbær noen ganger :lol:

Det trenger ikke være så mye , bare det er noe har jeg merket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også følt på presset om jeg hadde måttet sende med mat! *klem til deg* Jeg er veldig lite oppfinnsom og kreativ på matpakker! Hva med av og til slenge med en omellett eller eggerøre eller noe som tar 30 sekunder å røre sammen i panna?

Jeg tror barn legger merke til hva andre barn har. Isabel er iallefall veldig interessert i hva alle andre har av både mat og ting. Men hun er sånn unasett om det er hun som har vaffel og kompisen har brød med leverpostei. Når vi har piknikk med venner så spiser alle av hverandres mat fordi de aldri vil ha det som er i sin egen matpakke uansett. Den løsningen går vel ikke i barnehagen :P

Det er på ingen måte sånn at det er et problem å sende med henne noe mer, verken tidsmessig, pengemessig eller noe. Det er faktisk bare den greia jeg har fått for meg om at de trenger da ikke noe mer enn brødskivene sine.. Tuva spiser med stor matlyst, så hvorfor skal hun da få vanen med å lære seg at hun alltid får noe ekstra knask med.. Men samtidig er det jo nettopp det at hvis alle de andre barna får med seg noe så vil hun, i alle fall når hun blir større, tenke over det og lure på hvorfor hun ikke får med noe ekstra.

Men det er litt samme greien som jeg har med de barnehagene som har varm lunch hver dag. Er varm lunch virkelig nødvendig? Huff, kanskje jeg er sær.

Jeg er en av de som alltid sender med frukt eller grønnsaker.

Spesielt grønnsaker, frukt får de jo.

A er veldig opptatt av å få med seg "noe ekstra" , så her i huset blir det ramaskrik hvis vi ikke har noe mandag morgen.

Men heldigvis har vi en kanin som har et godt utvalg av godbiter, så jeg har reddet meg inn med tørkede tranebær, goijbær og tørket jordbær noen ganger :lol:

Det trenger ikke være så mye , bare det er noe har jeg merket :P

Tuva får jo frukt, og pleier være superfornøyd med det. Og grønnsaker vil hun IKKE ha når det finnes frukt :lol: Kanskje når hun blir større.. Er det med å ha noe i matpakken noe A har funnet på selv, sett av andre eller har dere alltid gjort det sånn?

Vi skal ha foreldresamtale på torsdag så da får jeg spørre pedagogen om hva de tenker. Det gjør meg ingenting å lage mer spennende matpakker, jeg bare lurer litt på nødvendigheten av å lære dem det..

Og ellers gleder jeg meg til foreldresamtale så jeg får skrytt litt av alle de fine ansatte som er der. ALDRI hadde jeg trodd at de skulle være så dedikerte og oppriktig interessert i barna. Når jeg henter står de nærmest i kø for å fortelle med stor innlevelse om de rare tingene hun har gjort. Og alle har kontroll på hva hun har gjort så det er tydelig at de snakker sammen. Må innrømme at jeg hadde nok ikke så høye tanker om barnehagen :lol:

Edit: Mener forresten ikke at noen av dere gjør noe galt, bare lurer litt på tanken bak :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har varm mat i barnehagen hver dag og er kjempetakknemlig for det. Ungen spiser helst varm mat og det er de måltidene hun kan spise mengder av. De er veldig opptatt av kosthold i barnehagen så da vet jeg at hun får i seg gode sammensatte måltider der.

Jeg hadde krepert om jeg hadde måtte spise brødmat tre ganger om dagen selv, så tror jeg og ungen er like der. Mannen har ikke behov for varm lunsj eller middag og kunne sikkert levd på brødmat.

Nei det er ikke nødvendig med varm lunsj, men det smaker jo utrolig mye bedre enn tørre brødskiver med svett ost!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...