Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Gøy å lese om deres ventetid :) Jeg var overbevist om at jeg skulle føde før termin, så denne uka har gått veldig sakte og hver morgen har jeg vært skuffa over at jeg ikke har våknet av fødsel iløpet av natta :P

Men idag har jeg hatt mye type mensenmurringer i ryggen og masse kynnere som er litt anderledes enn de har pleid å være, så håper og tror det skal skje noe om ikke altfor lenge :D Har uansett aldri vært nærmere enn jeg er nå :-)

Skal holde dere oppdatert! :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Ja det er det jeg skal gjøre nå. Men jeg har lyst til å bytte jobb uansett fordi den jobben jeg har påvirker meg for mye i negativ retning. Jeg kjenner det er på tide å jobbe med pasienter som har sjanse til å bli friske. Det er ingen god opplevelse å være overabeidet når man jobber med mennesker som trenger og fortjener masse tid og oppmerksomhet. Går med konstant dårlig sammvittighet for alt man ikke rekker å gjøre. Kan ikke huske sist jeg rakk å spise eller tisse i løpet av en arbeidsdag.

Kjenner til akkurat det. Selv om det er slitsomt innimellom å jobbe med demente, så er det ikke sammenlignbart med å jobbe med forholdsvis unge menneske i livets siste fase. Selv om jeg kan ha travle arbeidsdager i min nåværende jobb også, så har vi iallefall tid til å sitte ned med dem i måltider, følge på toalett, ha litt kosestunder med sang osv. Og så er det inspirerende å se hvor stor effekt miljøterapi kan ha.

Unner deg å få en mindre stressende jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere gjort med barnetøy når det er for smått?

Klarer ikke bestemme meg om jeg skal legge det ut på finn eller "kaste" det i Fretex kontainer på miljøstasjonen.

Evt kan jeg samle på det men det tar jo litt plass etterhvert. Noe skal jeg ta vare på som minner men ikke alt.

Lykke til IreneN.

Jeg sparer det meste. Håper det blir en nummer to etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg ble litt varm i hjertet av A nå - han er virkelig en fin gutt @Mud :rolleyes:

Han er det. Jeg må faktisk holde han litt igjen :lol:

Jeg tror det ligger litt sånn vokserituale rundt givergleden hans også må innrømmes.

Gutten som skal få masse leker er 3 år , A har jo endelig blitt 4 år , så da føler han seg veldig stor når han velger ut leker han mener passer til en "liten gutt på 3 år " :lol:

Han prøvde å gi bort pokalen til Loke, da sa jeg stopp :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk heller ikke gå lei på slutten, for det var så mye vi måtte ordne i leiligheten at vi jobbet på spreng fra vi kom hjem fra ferie (3 uker før t) og frem til han kom (to dager etter t). Du verden så effektiv man blir når redebyggingshormonene settes i sving, husker jeg sto og vaska vinduer kl 11 på kvelden, etter ett akutt behov (...), under en uke før han kom :rolleyes: :lol:

Når jeg vekte mannen med rier på morgenen, begynte han, litt panisk, å rydde vekk vektøy fra den nybygde kjøkkenøya før jeg forsiktig nevnte at "jeg tror ikke vi har så god tid". Vi dro til føden innen en time, og han var ute 5 timer senere :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha meg baby igjen! For jeg har funnet så mye fint igjen..

Men; skal kjøpe tidenes mest praktiske barnestol da.. det har vi ikke :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvordan ting og fra hvor? Vi må begynne å handle inn litt snart :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha meg baby igjen! For jeg har funnet så mye fint igjen..

Men; skal kjøpe tidenes mest praktiske barnestol da.. det har vi ikke :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvilken stol? Vi ønsker oss tripptrapp til jul, regner med hun får det av mormor og moffar, sett oss ut stokke sin, den har de i barnehagen og den holder urokråka på plass. Men vi er åpne for tips om andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ting og fra hvor? Vi må begynne å handle inn litt snart :lol:

Trekløver AS. Bare en slik sprinkelseng man kan åpne sidene på ved legging har jo gjort ting veldig mye lettere når man er litt kort i beina :lol:

Hvilken stol?  Vi ønsker oss tripptrapp til jul, regner med hun får det av mormor og moffar, sett oss ut stokke sin, den har de i barnehagen og den holder urokråka på plass. Men vi er åpne for tips om andre.

En barnestol man kan slå ned og få en stol med et bord foran, og så hjul under. Veldig greit når man lager mat osv. Jeg hadde en slik da jeg var liten, som jeg bruker på tøtta når jeg er hjemme. Veldig snedig :)

Ellers så kan dere sjekke lurifax sine sider. Morsomme malte møbler :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekløver AS. Bare en slik sprinkelseng man kan åpne sidene på ved legging har jo gjort ting veldig mye lettere når man er litt kort i beina :lol:

En barnestol man kan slå ned og få en stol med et bord foran, og så hjul under. Veldig greit når man lager mat osv. Jeg hadde en slik da jeg var liten, som jeg bruker på tøtta når jeg er hjemme. Veldig snedig :)

Ellers så kan dere sjekke lurifax sine sider. Morsomme malte møbler :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er sånn type seng vi har tenkt å kjøpe :lol:

Sånn stol har vi på hytta, fra da mamma var liten. Ei venninne har sånn med ratt og diverse man kan sette fast på bordet for sysselsetting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn type seng vi har tenkt å kjøpe :lol:

Sånn stol har vi på hytta, fra da mamma var liten. Ei venninne har sånn med ratt og diverse man kan sette fast på bordet for sysselsetting :)

Vi bruker senga etter meg, et herk for "småfolk" :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekløver AS. Bare en slik sprinkelseng man kan åpne sidene på ved legging har jo gjort ting veldig mye lettere når man er litt kort i beina :lol:

En barnestol man kan slå ned og få en stol med et bord foran, og så hjul under. Veldig greit når man lager mat osv. Jeg hadde en slik da jeg var liten, som jeg bruker på tøtta når jeg er hjemme. Veldig snedig :)

Ellers så kan dere sjekke lurifax sine sider. Morsomme malte møbler :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ah sånn har vi, hun har arvet etter pappaen :) men hun prøver å stikke av, så kan ikke sitte i den uten noen som omtrent holder på henne :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt å titte litt på klær og str til frøkna. Men hvor mye av hva i de minste str er lurt å ha? Kan jo kjøpe mer underveis om det trengs, men både koselig og greit å ha de minste str ca klart :)

Håpløst å forutsi desverre - vi brukte 50/56 i over 4 mnd. Mens andre bruker det bare noen dager/ikke i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...