Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

:lol: Det med overgang fra 1 til 2 tror jeg på at er tøff ja. Jeg ser jo hvor lett det er å tilpasse ting til en for å unngå endel kamper (vi har ikke så mange enda heldigvis), men skjønner ikke hvordan man skal klare å la to få like mye spillerom. Har ei venninne med tre og hun ler litt av mine nøye vurderinger og analyseringer, og viser til yngste hennes "han er bare med han". :lol:

Ikke feber i dag, men fryktelig slapp. :\ Spiser greit, men drikke er teit.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Jeg får titt og stadig lyst på flere barn, helt til hun begynner å herje om nettene eller står opp tidlig. Da er det enebarn :lol:

Hun har begynt å hatt noen herjerunder om nettene nå som fortennene bryter seg igjennom. De blir veldig mye lengre hvis gubben gir henne oppmerksomhet, så i natt fikk han beskjed om å late som han sover. Lilletupp skal jo vekke pappan sin (for mamman er jo så stor partypooper som mener man skal sove), så hun reiste seg opp, støtta seg på brystkassa hans og ropte til ansiktet hans. Det var vist veldig vanskelig for pappan å holde seg alvorlig :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene lekte i senga mi. De har god kontroll på å komme seg opp og ned nå. Men i dag datt C baklengs ned og dunka hodet i gulvet. Å gud. Jeg springer bort og plukker han opp og trøster etter beste evne. Alt dette så jo M... Og han vil også ha like mye oppmerksomhet. Så han kaster seg ned av senga og slo seg selvsagt han også... Tror han angra :aww: Visste ikke om jeg skulle le eller grine når jeg satt der med to hylende unger. Det gikk jo bra med begge, så jeg endte med å le tilslutt hvertfall. Herregud. Teiting.

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene lekte i senga mi. De har god kontroll på å komme seg opp og ned nå. Men i dag datt C baklengs ned og dunka hodet i gulvet. Å gud. Jeg springer bort og plukker han opp og trøster etter beste evne. Alt dette så jo M... Og han vil også ha like mye oppmerksomhet. Så han kaster seg ned av senga og slo seg selvsagt han også... Tror han angra :aww: Visste ikke om jeg skulle le eller grine når jeg satt der med to hylende unger. Det gikk jo bra med begge, så jeg endte med å le tilslutt hvertfall. Herregud. Teiting.

Nå lo jeg godt her :lol: Unger :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo jeg og :lol: Herregud...

Ikke fullt så gøy det som skjedde nå da. Nattskrekk ER så ille! :cry: Lenge siden sist, og dette var den verste noengang. LIVREDD unge som skrek og skrek og sprellet i dødsangst i tjue jævlige minutter :cry: Jeg fikk IKKE kontakt med han, og endte med at jeg ringte legevakta. Selvsagt ingenting de kunne gjøre heller. Plutselig våkna han, og var like blid. Fikk leke litt med mobilen min før jeg la han igjen. Sovna med en gang. Huffameg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først :lol: og så :hug: Wednesday!

Er det noe som er anbefalt å gjøre? Hvis å vekke dem hjelper kan man vel prøve iskaldt vann eller hva som helst? *Tenker bare dumt høyt*

Det eneste man kan gjøre er å være der og snakke rolig. Og gjerne holde ungen fast så den ikke skader seg. Kan bli ganske voldsomt. Det anbefales ikke å vekke den, for det kan skremme enda mer. Og jeg klarer jo ikke vekke han uansett :( Jeg tar han opp av senga og bysser og trøster, og kan egentlig bare vente på at det skal gå over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fullt så gøy det som skjedde nå da. Nattskrekk ER så ille! :cry: Lenge siden sist, og dette var den verste noengang. LIVREDD unge som skrek og skrek og sprellet i dødsangst i tjue jævlige minutter :cry: Jeg fikk IKKE kontakt med han, og endte med at jeg ringte legevakta. Selvsagt ingenting de kunne gjøre heller. Plutselig våkna han, og var like blid. Fikk leke litt med mobilen min før jeg la han igjen. Sovna med en gang. Huffameg.

A var plaget av det der når han var rundt året ( merkelig nok, det sies jo at de ikke får det før de er eldre) , og det var helt grusomt.

Han hadde det aldri mer enn noen minutter han da heldigvis.

Det gikk plutselig over og har aldri kommet tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A var plaget av det der når han var rundt året ( merkelig nok, det sies jo at de ikke får det før de er eldre) , og det var helt grusomt.

Han hadde det aldri mer enn noen minutter han da heldigvis.

Det gikk plutselig over og har aldri kommet tilbake.

Ja, begge her har hatt det tidligere. Og det er ikke vanlig at det kommer så tidlig nei. Heldigvis er det ikke farlig og de husker ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så grusomt nattskrekk høres ut! Høres jo ut som rene skrekkfilmen jo :( stakkars deg, wed!

Ja, det er ikke mye gøy! Heldigvis kjente jeg det jo igjen, og visste at det ikke var noe farlig, og at det kom til å gå over. Likevel ringte jeg jo legevakta da :lol: Men det var fordi det var så voldsomt, og han hadde jo slått hodet tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff føler med deg! Vi har hatt noen episoder der hun har drømt mye og våknet av at hun hylgråt og utrøstelig i et lite minutt eller to før hun roet seg.. Det var jo kjempe vondt i mammahjertet, så 20min må jo være helt fryktelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn spørsmål:

Når babyen kan sitte selv har jeg skjønt at det er ok å bytte til sportsdel. Er det noe begrensning på hvor lenge de kan sitte i den i starten? Tenker på lengden på tur. Og bruker man vognbaggen til noe når sportsdelen tas i bruk? (Pr nå sover ikle min i vogna). Sover alle barn i vogna i barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn spørsmål:

Når babyen kan sitte selv har jeg skjønt at det er ok å bytte til sportsdel. Er det noe begrensning på hvor lenge de kan sitte i den i starten? Tenker på lengden på tur. Og bruker man vognbaggen til noe når sportsdelen tas i bruk? (Pr nå sover ikle min i vogna). Sover alle barn i vogna i barnehagen?

Mulig det er noen teoretiske begrensninger, men vi tenkte ikke så mye over det. Her var det ofte sånn at hun satt opp bare kort tid og så ble ryggen lagt ned fordi hun sovnet uansett, så da tenkte vi at det ble litt variasjon i sittestilling, og at det var positivt. Det var forøverig aldri aktuelt for oss å gå flere timer med vogn. Det kan jo hende man skal la vær å ta første turen som en femtimers;) men trappe opp litt...

Vi brukte ikke vognbagen etter at vi tok den av og byttet til sittedel. I L sin barnehage sover noen inne på madrasser og noen ute i vogn, men det er mest plass til vogner, så det sier seg litt selv at flest bør bruke vogn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn spørsmål:

Det heter vel seg det at hvis babyen bare klarer å sitte selv i 10min før han blir sliten, så skal de kun sitte i vogna i 10 min..

Vi bytter litt på å bruke bagdelen og sportsdelen. Sportsdelen når vi skal ut og trille, bagdelen når vi trenger ekstra seng på dagtid når vi er borte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå intrykk av at veldig mange bytter til sportsdel før barnet kan sitte ordentlig selv. Vi gjorde det, for hun dro seg jo opp etter kantene uansett, og nektet å ligge.

Du vet ungen ikke er helt i form når hun sover til 12 to dager på rad. Riktignok hoppet litt på pappan i halvtitiden, men kom kravlende under dyna mi og sovna igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først :lol: og så :hug: Wednesday!

Er det noe som er anbefalt å gjøre? Hvis å vekke dem hjelper kan man vel prøve iskaldt vann eller hva som helst? *Tenker bare dumt høyt*

Hvis jeg husker rett er det lite man kan gjøre annet enn å bare være der, å vekke gjør det bare verre visstnok. Men det er helt forferdelig :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått å vært kvalm og uvel så mye i det siste, såpass at jeg måtte være hjemme fra jobb. Jeg trodde egentlig ikke at jeg var gravid, men tok en test lell, og den var jo negativ, men makan for et sammensurr av følelser, vil jo ha barn, men akkurat nå er det kritisk dårlig timing liksom (man har dårlig timing, også har man veldig dårlig timing, også ekstremt dårlig timing :no: ), så jeg visste liksom ikke hva jeg ønsket meg :lol:

Men nå blir jeg snart tante, gange to! Søster til samboer venter barn i november/desember, og min bror venter i april. Gleder meg :banana: Tantehjertet gleder seg :heart:

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått å vært kvalm og uvel så mye i det siste, såpass at jeg måtte være hjemme fra jobb. Jeg trodde egentlig ikke at jeg var gravid, men tok en test lell, og den var jo negativ, men makan for et sammensurr av følelser, vil jo ha barn, men akkurat nå er det kritisk dårlig timing liksom (man har dårlig timing, også har man veldig dårlig timing, også ekstremt dårlig timing :no: ), så jeg visste liksom ikke hva jeg ønsket meg :lol:

Men nå blir jeg snart tante, gange to! Søster til samboer venter barn i november/desember, og min bror venter i april. Gleder meg :banana: Tantehjertet gleder seg :heart:

Tro meg, uansett hva testen viser så er det fullstendig kræsj med følelser i lange tider etterpå :lol:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, uansett hva testen viser så er det fullstendig kræsj med følelser i lange tider etterpå :lol:

Tok selv test igår som dere anbefalte etter bruk av angrepillen for 2 uker siden, og den var negativ. Ble helt ærlig litt skuffet for har hatt masse plager siste 2 ukene som kan stemme med graviditet - kvalme, vondt nederst i ryggen, svimmel, ingen matlyst, merkelig humør (hilser mannen), jeg begynner å gråte av alt, murringer i magen, oppblåst :hmm: Hadde dog 'mensen' fredag-tirsdag, men kjennes ut som jeg igjen har mensensmerter :icon_redface:

Er så vanskelig dette.. Tidspunkt er helt feil, økonomien er ikke på plass og jeg må fokusere på meg selv - ikke en baby :ermm: Likevel føles det ut som et stort nederlag.. Så vet ikke helt jeg :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på det altså :lol: nå er det litt over 3 mnd igjen, og fortsatt blir jeg litt sånn kræsja følelsesmessig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...