Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Denne tråden er såååå forvirrende for hormonene/kroppen/hodet mitt. På en side så er den super prevansjon (fordi jeg vet det ikke passer overhodet med barn akkurat nå, har nok med meg selv. Og her får jeg "leve en liten smule" gjennom dere) på en annen side så holder eggstokkene på og bryte seg ut å gjøre jobben selv. :lol: (Jeg har også en evig "kjøpe barneklær" trang om dagen, må innom alle barnebutikker å kikke, bare for å se på alt det fine :icon_redface: )

Mååååå bare lese for det er så mye koselig som kommer fram her :wub::flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Denne tråden er såååå forvirrende for hormonene/kroppen/hodet mitt. På en side så er den super prevansjon (fordi jeg vet det ikke passer overhodet med barn akkurat nå, har nok med meg selv. Og her får jeg "leve en liten smule" gjennom dere) på en annen side så holder eggstokkene på og bryte seg ut å gjøre jobben selv. :lol: (Jeg har også en evig "kjøpe barneklær" trang om dagen, må innom alle barnebutikker å kikke, bare for å se på alt det fine :icon_redface: )

Mååååå bare lese for det er så mye koselig som kommer fram her :wub:  :flowers: 

 

Lurer på om jeg skulle lånt litt hormoner, har null kjøpetrang og lurer skikkelig på når den kommer... :P
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg åpenbart å nærme meg bestemor alder og jeg har lov til å synes ting de små gjør på ugang er gøy. Har ingen, men unga til gubben formerer seg og da må jeg innfinne meg med å være bonusfarmor/mormor.

Så da må jeg fortelle om 3 åringen til min x-svigersønn (ikke mitt barnebarn altså). I går hadde gutta vært på Egon for å spise litt og pappa'n hadde snakket litt om dette med å dele og gi bort og slikt, flink pappa! De blir enige om at gutten skulle gi bort en av ballongene sine til en gutt som ikke hadde ballong. Gutten "vår" rusler bort med ett smil og gir fra seg ballongen, og da de skulle gå ruslet han til gutten og ville ha den tilbake *ler* Så mye for den samtalen. Far snakket litt frustrert til meg om saken, og jeg kunne jo ikke annet enn å le. Han er rett og slett for liten til å skjønne det konseptet der.

Edit: De slutter ikke å kaste ting *sukk* Min fjortis kastet nettopp en blyant i gulvet fordi hun ikke fikk det som hun ville. (det var bare på tøys for jeg sa hun kunne få en annen farge på håret, type brun)

Endret av Margrete
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skulle lånt litt hormoner, har null kjøpetrang og lurer skikkelig på når den kommer... :P

*Hive hormoner på*

Jeg kunne kikka på babyklær i timesvis :icon_redface: Lommeboka roper etter å bli brukt på søte plagg. :P Har en nevø jeg har veldig lyst å handle til, men der føler jeg det ikke blir satt pris på, så da gjør jeg det ikke. Tror ikke jeg har sett ett eneste plagg jeg har kjøpt blitt brukt, ever. (Og jeg bodde i samme hus som dem i over ett år, så var ikke fordi jeg ikke så ham så ofte akkurat :icon_confused: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig irriterende at når jeg har lagd planer for dagen (rydding, vasking, shopping og stall) så er formen dårlig. Brekker meg av ingenting, svimmel osv. Får ikke gjort noe særlig av det, så det er fortsatt nesten like bomba her, ingen julegaver er kjøpt, og i stallen får jeg nok bare møkket og foret. Lurer på om jeg kanskje må krype til korset og bli delvis sykemeldt likevel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig irriterende at når jeg har lagd planer for dagen (rydding, vasking, shopping og stall) så er formen dårlig. Brekker meg av ingenting, svimmel osv. Får ikke gjort noe særlig av det, så det er fortsatt nesten like bomba her, ingen julegaver er kjøpt, og i stallen får jeg nok bare møkket og foret. Lurer på om jeg kanskje må krype til korset og bli delvis sykemeldt likevel :(

Æsj det er ikke bare bare nei!

Jeg er selv endel sliten for tiden og for å kunne fungere på ettermiddagen må jeg ofte kutt en time (eller to). Takk og lov for fleksitid, men begynner jo å få endel minustimer...

Det er også veldig vanskelig å vurdere hvorvidt man skal ty til delvis sykemelding når man klarer å jobbe fulltid, men det da går utover resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj det er ikke bare bare nei!

Jeg er selv endel sliten for tiden og for å kunne fungere på ettermiddagen må jeg ofte kutt en time (eller to). Takk og lov for fleksitid, men begynner jo å få endel minustimer...

Det er også veldig vanskelig å vurdere hvorvidt man skal ty til delvis sykemelding når man klarer å jobbe fulltid, men det da går utover resten av dagen.

Man skal jo fungere ellers også. Fordi jeg har diabetes så har legene mast om å få sykemelde meg siden uke 6, så da blir de vel glade på onsdag :P Hvis du fungerer greit dersom du går fra jobb noen timer tidligere, så går deg jo an å fordele sykemeldingen på alle dagene slik at du får kortere dager? :)
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hive hormoner på*

Jeg kunne kikka på babyklær i timesvis :icon_redface: Lommeboka roper etter å bli brukt på søte plagg. :P Har en nevø jeg har veldig lyst å handle til, men der føler jeg det ikke blir satt pris på, så da gjør jeg det ikke. Tror ikke jeg har sett ett eneste plagg jeg har kjøpt blitt brukt, ever. (Og jeg bodde i samme hus som dem i over ett år, så var ikke fordi jeg ikke så ham så ofte akkurat :icon_confused: )

Spurte du hvilke merker, farger, type klær de likte/trengte, da? Ane orker ikke klær med sånne stive plastikkapplikasjoner på til sin Jesper. Hun bruker heller ikke babyblått eller veldig duse farger på ham. Lysegrått og lysebrunt er igrunnen farger hun likte godt før han ble født, men han kom jo ut helt blond og med lyseblå øyne og enkelte farger gjør ham helt blass og usynlig. Det er rart hva nybakte mødre kan få for seg og da er det best at det får bli sånn :P

Så hør med dem hva han trenger, så skal du se det blir brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo fungere ellers også. Fordi jeg har diabetes så har legene mast om å få sykemelde meg siden uke 6, så da blir de vel glade på onsdag :P Hvis du fungerer greit dersom du går fra jobb noen timer tidligere, så går deg jo an å fordele sykemeldingen på alle dagene slik at du får kortere dager? :)

Jeg vurderer det sterkt nå, hadde det en tid tilbake og det hjalp veldig. Men nå forrige uke og forrige der igjen var det jegerprøven som gjorde det, jeg har liksom ikke gjort så veldig mye på ettermiddagene.

Men det går jo også utover T, som fint kunne fått mer stimulering enten tur eller trening. Så jeg lurer på om jeg skal bestille meg time igjen. Jeg klarer meg jo fint over jul liksom, så trenger jo ingen hastetime :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer det sterkt nå, hadde det en tid tilbake og det hjalp veldig. Men nå forrige uke og forrige der igjen var det jegerprøven som gjorde det, jeg har liksom ikke gjort så veldig mye på ettermiddagene.

Men det går jo også utover T, som fint kunne fått mer stimulering enten tur eller trening. Så jeg lurer på om jeg skal bestille meg time igjen. Jeg klarer meg jo fint over jul liksom, så trenger jo ingen hastetime :)

Sikkert lurt :) Jeg er på kontroller annenhver onsdag, så skal dit nå på onsdag. Noen fordeler skal man ha :P
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte du hvilke merker, farger, type klær de likte/trengte, da? Ane orker ikke klær med sånne stive plastikkapplikasjoner på til sin Jesper. Hun bruker heller ikke babyblått eller veldig duse farger på ham. Lysegrått og lysebrunt er igrunnen farger hun likte godt før han ble født, men han kom jo ut helt blond og med lyseblå øyne og enkelte farger gjør ham helt blass og usynlig. Det er rart hva nybakte mødre kan få for seg og da er det best at det får bli sånn :P

Så hør med dem hva han trenger, så skal du se det blir brukt :)

Jupp, og de er IKKE kresne altså :P De fikk ull av meg når han var nyfødt f.eks. Til 2 års dagen fikk han ei joggebukse fordi mor sa han hadde for lite bukser, regner med den blir brukt. Til jul får han en dritkul genser med ører og monster tema fra halloween kolleksjonen til H&M, i størrelse 3år, iom jeg regner med han er litt mer interessert i utseende på ting når han blir hakket eldre. + jeg vet foreldrene syns kule klær er kjekkere å bruke.

Jeg er forøvrig ikke den eneste som har gitt opp litt, den nydelige dåpsgaven i sølv fra en en felles venninnen har de greit å rote bort. :/ (Armbånd i sølv med ingravert navn og fødselsdato)

EDIT: Spør alltid hva de ønsker seg, men de har liksom aldri tenkt over det, vet ikke, ikke noe spesielt eller svindyre ting som deres foreldre uansett kjøper osv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isofix er et must om man har det. Det er så lettvindt!

Er det izi go som er testvinner i fjor montro? Vi skal i alle fall ha den som ble best nå sist i en av disse testene. Enten besafe eller maxicosi. Husker ikke i farta.

Den ble best i test nå i 2014 ja :) Digger at den hadde sånne magneter til selen så man slipper å grave den frem under babyen :)

Og vips var sete bestilt sammen med sånn ammepute som er som en lang pølse som man også kan sove med. Min tid som magesover er over for en liten stund så tror den kan være god hjelp.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble best i test nå i 2014 ja :) Digger at den hadde sånne magneter til selen så man slipper å grave den frem under babyen :)

Og vips var sete bestilt sammen med sånn ammepute som er som en lang pølse som man også kan sove med. Min tid som magesover er over for en liten stund så tror den kan være god hjelp.

Åh, babyutstyr :wub: Gleder meg til sånn handling jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov på magen til termin jeg :P Godt gjort når jeg tenker meg om..

Jeg og, hvertfall delvis. :lol:

Eneste anbefalingen ang. bilstoler herfra er å teste dem i bilen, vinkelen på setet har litt å si på hvordan vinkelen på stolen blir.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn pølse er skikkelig digg, er avhengig av min :D

Edit: den er veldig kjekke til å få knærna litt fra hverandre om natta om man merker litt ryggvondt. Nå har jeg dandert den skikkelig rundt rygg og mage, ser super komisk ut :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble best i test nå i 2014 ja :) Digger at den hadde sånne magneter til selen så man slipper å grave den frem under babyen :)

Og vips var sete bestilt sammen med sånn ammepute som er som en lang pølse som man også kan sove med. Min tid som magesover er over for en liten stund så tror den kan være god hjelp.

Og når pæra kommer ut så kan du ikke sove på magen på grunn av enorme pupper :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å kaste/slippe ting i gulvet er noe alle barn gjør i en periode. Det er faktisk en del av utviklingen. Hva skjer? Hvilken lyd kommer? Det er veldig lurt å bare plukke opp og plukke opp, for de slenger jo ikke leka, koppen eller bamsen i gulvet fordi de ikke vil ha den. De vil gjøre det oppattatt og oppattatt til en eller annen forståelse/ferdighet er på plass. Dette skjer vel omtrent samtidig som det er skrekkelig festlig å gi deg ting. Du skal jo ikke beholde tingen, men gi den like høflig tilbake. Det er like morsomt etter atten ganger på rappen. Ting lager lyd. Ting forsvinner og kommer tilbake. Det er jo ikke for å plage deg. Unger under skolealder har liten forståelse for at andre har noen behov eller følelser i det hele tatt. Det har lite for seg å kjefte og "neie" og jeg er helt med på å strekke strikken langt fordi det er igrunnen bare vi som opplever at de tester oss og utfordrer oss. Barna bare gjør det de er designet for å gjøre. Utforsker verden og utvikler seg selv. Litt lite gjennomtenkt å kaste smokken, men de er jo ikke så opptatt av konsekvensanalyser heller, disse små. Skulle klikkertrent hele bunten!

Dessuten har de en periode der de trener slippefunksjonen. Så det er også en grunn til at de slipper ting i golvet omatt og omattatt. Så det er faktisk en nyttig trening de holder på med.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...