Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Tror jeg er blitt litt smittet av hormoner :)

Og har sett på bilbarnstol, og falt litt for BeSafe iZi Go, noen tanker om denne eller andre bilbarnstoler til baby? (jeg har isofix i bilen om det har noe å si).

Vi hadde Izi sleep men vurderte også go-en. Gikk for sleep til slutt fordi ligge-funksjonen så praktisk ut. Og de første mnd var det også det. Men det er jo vesentlig tyngre. Izi go er jo fantastisk lett å bære. Vi har oppgradert med nytt Besafe-sete og er innmari fornøyde. Isofix er et absolutt must!

Søte vesle nissejenta mi er på nissefest i barnehagen i dag. Når vi henter blir vi invitert inn på pepperkaker og kaffe, tipper Tuva synes det er superstas at mamma og pappa er med inn. Så skulle de ha grøt og nissen skulle komme :ahappy:

10682198_10152850550082225_7160782977681

Det er forøvrig IKKE lett med ansiktsmaling på ei som ikke vil, så det ble mer streker enn prikker :lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Izi sleep men vurderte også go-en. Gikk for sleep til slutt fordi ligge-funksjonen så praktisk ut. Og de første mnd var det også det. Men det er jo vesentlig tyngre. Izi go er jo fantastisk lett å bære. Vi har oppgradert med nytt Besafe-sete og er innmari fornøyde. Isofix er et absolutt must!

Vurderte også sleep, den var i tillegg på super tilbud. Men tyngden og slik gjorde at jeg tenkte heller go'en. Og isofix er selvfølgelig et must, jeg bare skrev det slik at det ikke ble foreslått seter uten isofix :P

Men nå er setet kjøpt så da får det bære eller briste :P

Søt lille jenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte også sleep, den var i tillegg på super tilbud. Men tyngden og slik gjorde at jeg tenkte heller go'en. Og isofix er selvfølgelig et must, jeg bare skrev det slik at det ikke ble foreslått seter uten isofix :P

Men nå er setet kjøpt så da får det bære eller briste :P

Tenker du blir veldig fornøyd. Vi parkerer bilen utenfor døra omtrent og hadde feste til setet på vogna og sånn, så vi måtte aldri bære noe særlig på setet og da var sleep yppelig. Men det var definitivt øyeblikk der jeg gjerne skulle hatt et lettere et :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med å finne ut om det gikk an å feste Sleep på Emmaljunga, for det sto ingensteder at det var mulig, men på Go står det klart og tydelig at den kan festes på Emmaljunga.

Egentlig tror jeg at vekten hadde vært grei sånn sett, vi parkerer også rett utenfor døra. Men det som virkelig solgte meg var disse magnetene som holder setebeltene fast i siden med magnet når man tar ut og inn baby, det hørtes bare genialt ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig tror jeg at vekten hadde vært grei sånn sett, vi parkerer også rett utenfor døra. Men det som virkelig solgte meg var disse magnetene som holder setebeltene fast i siden med magnet når man tar ut og inn baby, det hørtes bare genialt ut :P

Vi har også sånn på vårt, husker ikke merke, men det er veldig smart. Dog ikke alltid vellykket når barnet er litt større og "fyller opp setet" mer, da drar hun de ofte med seg og får de bak ryggen uansett...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med å finne ut om det gikk an å feste Sleep på Emmaljunga, for det sto ingensteder at det var mulig, men på Go står det klart og tydelig at den kan festes på Emmaljunga.

Egentlig tror jeg at vekten hadde vært grei sånn sett, vi parkerer også rett utenfor døra. Men det som virkelig solgte meg var disse magnetene som holder setebeltene fast i siden med magnet når man tar ut og inn baby, det hørtes bare genialt ut :P

Vi har sånn på det setet vi har nå, det er overraskende praktisk :P

Åh så søt hun er @soelvd :wub: nissefest på fredag her. Sminke hadde jeg ikke tenkt på, kanskje jeg må ha det. Hmm får man det på nille tro?

Takk :ahappy: Kan vel godt hende de har på Nille, vi kjøpte på lekebutikk. Hun ble nå litt ekstra søt med sminke i ansiktet og var veeeldig kry når den bare var på plass :ahappy::ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sånn på det setet vi har nå, det er overraskende praktisk :P

Takk :ahappy: Kan vel godt hende de har på Nille, vi kjøpte på lekebutikk. Hun ble nå litt ekstra søt med sminke i ansiktet og var veeeldig kry når den bare var på plass :ahappy::ahappy:

herlig! Fikk tak i på lekebutikk, så får vi se hva hun sier til det. :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte maxicosi, var latterlig godt tilbud på det for en tid tilbake :) har også kjøpt en ekstra mindre, nettere og lettere trille til å feste bilsete på, lurer også på å kjøpe med adapter til Emmaljungaen :)

Vi har Maxicosi og adapter til Emmaljunga vogna. Samt en mindre trille med adapter. Veldig lettvindt og greit.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble best i test nå i 2014 ja :) Digger at den hadde sånne magneter til selen så man slipper å grave den frem under babyen :)

Og vips var sete bestilt sammen med sånn ammepute som er som en lang pølse som man også kan sove med. Min tid som magesover er over for en liten stund så tror den kan være god hjelp.

Satt nå og skulle bestille stol. Åh det var jo ikke så dyrt. Bare at man må jo ha basen i tillegg. Da ble stolten plutselig 3500 i stedet for 2000 som jeg trodde i mitt stille sinn!

Hvor bestilte du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å kjenne graviditeten mer på kroppen, den siste uka har ryggen kranglet litt oftere, låsning i benet om jeg står for lenge, evig trøtt, sover dårlig og vimsete. I dag ba sjefa meg om å be om halvt sykemelding når jeg skal dit på tirsdag. Tror nok det kan være lurt, får ikke tilrettelagt noe mer på jobben, og det er kort tid før jeg skal ut i permisjon nå uansett..

Halsbrann har jeg også fått nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Maxicosi og adapter til Emmaljunga vogna. Samt en mindre trille med adapter. Veldig lettvindt og greit.

Brukere dere sete på emmaljungaen ofte, eller blir det mest med trilla? Vurdere litt frem og tilbake om vi trenger til den vogna også, eller om det holder med ekstra trilla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukere dere sete på emmaljungaen ofte, eller blir det mest med trilla? Vurdere litt frem og tilbake om vi trenger til den vogna også, eller om det holder med ekstra trilla...

Bruker mest trilla siden den er lettere og tar mindre plass i bilen. Gull verdt når skal på butikken etc. Jeg har henne aldri i bilstolen om jeg skal på senter etc.

Ville nok ventet og sett an behovet først

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mest trilla siden den er lettere og tar mindre plass i bilen. Gull verdt når skal på butikken etc. Jeg har henne aldri i bilstolen om jeg skal på senter etc.

Ville nok ventet og sett an behovet først

Er den typen bruk vi kommer til å bruke den ved også, så da venter vi med adapter til hovedvogna til vi ser om det er behov for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den typen bruk vi kommer til å bruke den ved også, så da venter vi med adapter til hovedvogna til vi ser om det er behov for det :)

Lurt. Jeg angrer litt på at jeg kjøpte. Kjøpte det først og trilla senere. Om du skulle ha behov kan du kjøpe min :P ikke at den kostet så himla mye men .....
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Satt nå og skulle bestille stol. Åh det var jo ikke så dyrt. Bare at man må jo ha basen i tillegg. Da ble stolten plutselig 3500 i stedet for 2000 som jeg trodde i mitt stille sinn!

Hvor bestilte du fra?

Bestilte på Babyshop, og ble 3500. Men de hadde tilbud på iZi Sleep til 1799,-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...