Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Recommended Posts

Skrevet

Hvordan ting og fra hvor? Vi må begynne å handle inn litt snart :lol:

Trekløver AS. Bare en slik sprinkelseng man kan åpne sidene på ved legging har jo gjort ting veldig mye lettere når man er litt kort i beina :lol:

Hvilken stol?  Vi ønsker oss tripptrapp til jul, regner med hun får det av mormor og moffar, sett oss ut stokke sin, den har de i barnehagen og den holder urokråka på plass. Men vi er åpne for tips om andre.

En barnestol man kan slå ned og få en stol med et bord foran, og så hjul under. Veldig greit når man lager mat osv. Jeg hadde en slik da jeg var liten, som jeg bruker på tøtta når jeg er hjemme. Veldig snedig :)

Ellers så kan dere sjekke lurifax sine sider. Morsomme malte møbler :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Skrevet

Trekløver AS. Bare en slik sprinkelseng man kan åpne sidene på ved legging har jo gjort ting veldig mye lettere når man er litt kort i beina :lol:

En barnestol man kan slå ned og få en stol med et bord foran, og så hjul under. Veldig greit når man lager mat osv. Jeg hadde en slik da jeg var liten, som jeg bruker på tøtta når jeg er hjemme. Veldig snedig :)

Er sånn type seng vi har tenkt å kjøpe :lol:

Sånn stol har vi på hytta, fra da mamma var liten. Ei venninne har sånn med ratt og diverse man kan sette fast på bordet for sysselsetting :)

Skrevet

Er sånn type seng vi har tenkt å kjøpe :lol:

Sånn stol har vi på hytta, fra da mamma var liten. Ei venninne har sånn med ratt og diverse man kan sette fast på bordet for sysselsetting :)

Vi bruker senga etter meg, et herk for "småfolk" :lol:

Skrevet

Ah sånn har vi, hun har arvet etter pappaen :) men hun prøver å stikke av, så kan ikke sitte i den uten noen som omtrent holder på henne :lol:

Skrevet

Ah sånn har vi, hun har arvet etter pappaen :) men hun prøver å stikke av, så kan ikke sitte i den uten noen som omtrent holder på henne :lol:

Det finnes seler vettu ;)

Skrevet

Det finnes seler vettu ;)

Mja, gjør det sikkert, men vil heller ha en stol hvor hun sitter litt "fastere". :) Vår er hvertfall veldig romslig i setet.

Skrevet

Mja, gjør det sikkert, men vil heller ha en stol hvor hun sitter litt "fastere". :) Vår er hvertfall veldig romslig i setet.

Brio sit har vunnet tester for stødighet osv..

• Like 1
Skrevet

Brio sit har vunnet tester for stødighet osv..

Fant test på det og videresendt til de som skal kjøpe. :ahappy:

• Like 1
Skrevet

Vi har begynt å titte litt på klær og str til frøkna. Men hvor mye av hva i de minste str er lurt å ha? Kan jo kjøpe mer underveis om det trengs, men både koselig og greit å ha de minste str ca klart :)

Skrevet

Vi har begynt å titte litt på klær og str til frøkna. Men hvor mye av hva i de minste str er lurt å ha? Kan jo kjøpe mer underveis om det trengs, men både koselig og greit å ha de minste str ca klart :)

Håpløst å forutsi desverre - vi brukte 50/56 i over 4 mnd. Mens andre bruker det bare noen dager/ikke i det heletatt.

Skrevet

Kjøpe et par i hver av de minste str da kanskje, og heller sende samboer ut å kjøpe mer av det vi ser vi må ha mer av :)

• Like 2
Skrevet

Kjøpe et par i hver av de minste str da kanskje, og heller sende samboer ut å kjøpe mer av det vi ser vi må ha mer av :)

Du kan jo gå ut du og da :P

Vi hadde ikke brukt for noe i 50 i det heletatt. Vi trengte generelt ganske lite klær i begynnelsen, for vi trengte ikke skifte så ofte. Her var det bæsjebleier x1 i uka og hun gulpet veldig sjeldent.

Nå som jeg har fått et barnehagebarn så skjønner jeg hva alle mener med at det blir enorme mengder klesvask! Herlighet så mange skift det kan gå i løpet av en dag! :o

Skrevet

Skulle gjerne kommet med en oppdatering, men dag 3 med overtid her og ingen store nye tegn på at baby har lyst til å komme ut. Leeei.

Men om en uke blir det igangsettelse om det ikke har skjedd noe, så det er jo ikke altfor lenge å vente uansett :)

Jeg har kjøpt og fått masse i strl 56, så håper virkelig jeg får brukt det til hun er 2-3 måneder ihvertfall :) Har fått endel i tillegg til at jeg har handlet litt her og litt der, så derfor har det totalt blitt ganske mye, mye mer enn jeg trenger tror jeg :P. Har endel i 50 også faktisk, men håper å få brukt det en liten stund. Er altfor koselig å handle små babyklær :D

Skrevet

Verdens fineste lillemann ble 2 måneder i går :wub:

10394101_737024353019384_749907194882314

Og ang størrelser, ha brukte str 50 i nesten en uke, så ble det str 56 i frem til han var ca 6 uker. Nå bruker han 62, og jeg ser at noen av bodyene begynner å bli litt korte, så det er vel ikke mange ukene før han er på 68.

• Like 11
Skrevet

Ida har fått blå støvler med aliens på i dag. De var søte og på tilbud. Og mamman liker blått. Så da så. :aww:

@Ganzie vakker liten mann :wub:

• Like 1
Skrevet

En liten slurk cola = sparkende turnende baby :lol:

Nå har vi nok sokker i den minste str i hvertfall :lol: hadde super tilbud på noen på jobb i dag, så plukket med meg noen. Og verdens søteste rosa strømbebukse med kaninfjes på rumpa :wub:

• Like 3
Skrevet

En liten slurk cola = sparkende turnende baby :lol:

Nå har vi nok sokker i den minste str i hvertfall :lol: hadde super tilbud på noen på jobb i dag, så plukket med meg noen. Og verdens søteste rosa strømbebukse med kaninfjes på rumpa :wub:

Ååå gleder meg til bevegelser. Innbiller meg at jeg tidvis kjenner noe dere nede, en slags kribling men aner ikke det faktisk er baby eller noe helt annet.

Men nå er det vare 4uker ca til ultralyd (ikke fått dato enda) og det er gøy å ha et punkt å glede seg til :)

• Like 1
Skrevet

Ååå gleder meg til bevegelser. Innbiller meg at jeg tidvis kjenner noe dere nede, en slags kribling men aner ikke det faktisk er baby eller noe helt annet.

Men nå er det vare 4uker ca til ultralyd (ikke fått dato enda) og det er gøy å ha et punkt å glede seg til :)

Var noen ganger heg kjente noe men ikke helt trodee på at det var frøkna, spurte samboer om han også kjente sånne ting i magen, nei sa han :lol: vet fortsatt ikke om det var ho alt da, tviler egentlig.. Men fra uke 17 ca. Var det ikke tvil om at det var ho som bevegde seg inni der :)

Så spennende, det blir moro! :) er det oul dere skal på da? Vil dere vite kjønnet? :)

Skrevet

Var noen ganger heg kjente noe men ikke helt trodee på at det var frøkna, spurte samboer om han også kjente sånne ting i magen, nei sa han :lol: vet fortsatt ikke om det var ho alt da, tviler egentlig.. Men fra uke 17 ca. Var det ikke tvil om at det var ho som bevegde seg inni der :)

Så spennende, det blir moro! :) er det oul dere skal på da? Vil dere vite kjønnet? :)

Vet ikke hva oul er, men fortstått at det er ruti e ultralyden. Og ja vi gleder oss masse til å forhåpentligvis få vite kjønn, hørt at man ikke alltid kan se 100%.

Da kan jeg leke med tanken om at det er bebis som beveger seg :P Og glede meg til jeg er sikker.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...