Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Hehe ja! Bare å begynne å trene til "barn og hund" så fort de kan stå på bena :D

Var akkurat det jeg tenkte også. Blir moro :)

Du vet at du får sånne gratis pakker fra apotek, Rimi etc?

Da trenger du ikke kjøpe så mye annet enn termometeret og nesesuger fra apoteket. Jeg fikk alt av slaver etc derfra.

Jollyroom har mye fint. Lett å gå bajas :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Var akkurat det jeg tenkte også. Blir moro :)

Du vet at du får sånne gratis pakker fra apotek, Rimi etc?

Da trenger du ikke kjøpe så mye annet enn termometeret og nesesuger fra apoteket. Jeg fikk alt av slaver etc derfra.

Jollyroom har mye fint. Lett å gå bajas :)

Jeg fikk dessverre ikke en eneste slave ( :P ) , men jeg fikk tempen og sånn nese greie? Begynner å bli noen år siden da :|

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dessverre ikke en eneste slave ( :P ) , men jeg fikk tempen og sånn nese greie? Begynner å bli noen år siden da :|

iPad'n ville ha slave og ikke salve :lol:

Jeg fikk ikke temperatur eller nesesuger men mye annet som sinksalver, oljer og annet unyttig.

På helsestasjonen var det ei som hadde fått en kjempe kul reisestellematte i apotek pakken, sånn kunne jeg tenkt meg også. Men det fikk jeg ikke, snufs

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat det jeg tenkte også. Blir moro :)

Du vet at du får sånne gratis pakker fra apotek, Rimi etc?

Da trenger du ikke kjøpe så mye annet enn termometeret og nesesuger fra apoteket. Jeg fikk alt av slaver etc derfra.

Jollyroom har mye fint. Lett å gå bajas :)

Gikk muligens litt bajas, men følte jeg klarte å begrense meg og være flink til å plukke ut mye på salg :)

Har hentet en gratispakke, den fra apotek 1. Men har faktisk ikke åpnet den og sett hva som er oppi enda :P Det kan jeg gjøre etterpå :D Får ta en runde og hente resten en dag.

Apropo termometer. Jeg mente at man skulle ha sånn til å putte i stumpen, men samboer så forskrekket på meg og sa: "Neeei, vi skal ha sånn til å ta i øret vel?? :| ". Men hva bruker man egentlig til de helt små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker det som går i stumpen, gir mest riktig temp hos oss. Prøvd et øretermometer, men det var virkelig ingenting å skryte av. Men vet mange er fornøyde med slike. :)

En times dupp i barnehagen. Hurra! Jeg var der hele tiden, ida vil ikke la damene røre henne enda, vi venter med å gå i fra til det hvertfall er litt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva var KJEMPEsint i barnehagen for første gang i dag - hun ville nemlig IKKE reise igjen :lol: Barnehagedamene er så fulle av skryt og fine ord om hvor glad og blid hun er og at hun koser seg sånn, ser det ut som. Aldri en tåre, aldri klaging. Også gikk hun og la seg godt til rette i en dukkeseng når hun var trøtt - den historien fikk jeg av aaaalle damene jeg møtte :lol:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo termometer. Jeg mente at man skulle ha sånn til å putte i stumpen, men samboer så forskrekket på meg og sa: "Neeei, vi skal ha sånn til å ta i øret vel?? :| ". Men hva bruker man egentlig til de helt små?

Sånt! Helt genialt med laser-termometer. Du måler temp på barnet, i flasken, i rommet, i vognen, uten å være borte i noe som helst :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva var KJEMPEsint i barnehagen for første gang i dag - hun ville nemlig IKKE reise igjen :lol: Barnehagedamene er så fulle av skryt og fine ord om hvor glad og blid hun er og at hun koser seg sånn, ser det ut som. Aldri en tåre, aldri klaging. Også gikk hun og la seg godt til rette i en dukkeseng når hun var trøtt - den historien fikk jeg av aaaalle damene jeg møtte :lol:

Så bra at hun trives! Historier er morsomt :lol: Da jeg (og pappaen + mormor) hentet E på fredag, så var de ute. Plutselig kom en av damene fra en helt annen avdeling bort og sa hun måtte fortelle meg noe. E ville nemlig leke gjemsel med akkurat henne, så hun hadde gått bort og sagt "du må gjemme deg bak det treet der, så skal jeg finne deg". Damen var lydig, og E fant henne med en gang :aww:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hun trives! Historier er morsomt :lol: Da jeg (og pappaen + mormor) hentet E på fredag, så var de ute. Plutselig kom en av damene fra en helt annen avdeling bort og sa hun måtte fortelle meg noe. E ville nemlig leke gjemsel med akkurat henne, så hun hadde gått bort og sagt "du må gjemme deg bak det treet der, så skal jeg finne deg". Damen var lydig, og E fant henne med en gang :aww:

:lol: Herlig! De hadde lekt gjemsel hos barnehagen til Tuva i dag og, hun hadde eeelsket det. Også hadde de laget såpebobler i sølepyttene med såpe. Selvsagt en hit hos frøkna som er like glad i vann som Monti :lol:

Ellers må jeg jo bare innrømme at jeg er overrasket over akkurat hvor engasjerte de som jobber i barnehagen er. De virker utrolig våkne og har lagt merke til Tuva hele gjengen og vet hva hun har holdt på med. Og alt det rare hun har gjort. Jeg er rett og slett imponert og liker de kjempegodt!

Også husker jeg noen sa at "huff, den barnehagen er det så mange barn i". Og de er nestne hundre. Men barnehagen er avskilt fysisk både ute og inne mellom store- og lillebasen. Så egentlig er det som en passe stor barnehage men med barn nærmere hennes alder. Helt fint!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @SiriEveline :) Alltid ekstra stas med nye "medlemmer" i denne tråden her. :lol:

Fin levering, og veldig glad og fornøyd unge i barnehagen idag. Så fornøyd at hun nektet å sove... Sovnet da hun kom hjem, ble stuptrøtt og grinete, men heldigvis bare å kle på og komme seg ut, for ute er hun alltid blid :lol:

Får håpe det var et engangstilfelle og ikke en ny (gammel) trend. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som gir kumelk, er de tok å lunke den i mikro eller er det fy? Vi skal prøve å venne henne til kumelk istede for mme litt forsiktig, men glemte å spørre HS om akkurat det der. :lol:

Varmer den i mikron jeg.. Aldri tenkt over at det skulle være galt :) Jeg har null grunnlag for å si om det er ok eller ikke, annet enn at det har gått bra her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som gir kumelk, er de tok å lunke den i mikro eller er det fy? Vi skal prøve å venne henne til kumelk istede for mme litt forsiktig, men glemte å spørre HS om akkurat det der. :lol:

Jeg varmer/varmet også i mikro. Var (usikkert hvorfor) veldig redd for det i begynnelsen, men det ble så mye styr med alt annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @SiriEveline, håper du får et fint svangerskap :)

@raksha Dersom kumelk ikke er så populært, kan jeg tipse om biola. Lillemor liker yoghurt, men er ikke så glad i vanlig melk. Testet biola og hun nekter å gi fra seg koppen selv om hun har drukket opp alt :P

Kjenner jeg er litt skuffet over podens første ordentige ord etter mamma, pappa, hei og hadet. Det er nemilg; bleie! :| (hun kan forresten halve bæ-bæ-lille lam, men det er jo masse ord hun ikke skjønner).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da så :(

Trenger vel ikke å varme kumelk til barn over en 8-10 måneder? Tråkker vel i salaten igjen, men jeg hadde jo barn som gikk rett fra pupp til kjøleskapkald melk i tutekopp. Eller de fikk litt av hvert i et års tid eller to, da :icon_redface:

Jeg ble litt stuss selv. A fikk ikke mme da, men når han begynte å drikke annen melk enn pupp ble den servert kald i glass minnes jeg å huske?

Eller han fikk flaske på kvelden en kort stund, men jeg tror ikke jeg varmet den? :|

Jeg husker faktisk ikke helt. Men det ringer liksom ingen bjeller :P

Edit: Ask skjønte aldri tutekopp :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt skuffet over podens første ordentige ord etter mamma, pappa, hei og hadet. Det er nemilg; bleie! :| (hun kan forresten halve bæ-bæ-lille lam, men det er jo masse ord hun ikke skjønner).

:lol:

Her har det blitt kjempeinteressant at alle må tisse.

Sånn høres det ut i tide og utide; Mamma tissEE? Pappa tissEE?? Lie tissE?

Bæbæ tisseee!

"Mamma tisse der" *fornøyd* :lol:

(Hun er heldigvis ikke så opptatt av det andre ordet enda :aww: )

Ellers etter å ha startet i barnehagen har hun lært seg:

- De første strofene i bæbæ lillelam :ahappy:

- Å slå :pinch:

- Å gå rundt med smokk i munnen (for det gjør alle de andre.)

... skulle bare mangle at vi får smokkeavvenningsproblemer nå, uten noensinne ha fått nyte godt av bruken. :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe fyfy å varme melk i micro.. Man gjør det jo selv og, til for eksempel kakao. :)

Eneste er at man ør røre i den, for microen lager varmebobler som de kan brenne seg på.

Er noen ganger lettere å gi varm melk i begynnelsen om de ikke vil ha kald.. :) De er jo som regel vant med melk som er 37grader. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da så :(

Trenger vel ikke å varme kumelk til barn over en 8-10 måneder? Tråkker vel i salaten igjen, men jeg hadde jo barn som gikk rett fra pupp til kjøleskapkald melk i tutekopp. Eller de fikk litt av hvert i et års tid eller to, da :icon_redface:

Her gikk vi også rett over. Eller, hun får fortsatt melk i flaske når hun skal kose seg litt eller det er noe spesielt. Aldri varmet den. Hun har alltid likt melk best kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...