Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Vår førstefødte som nettopp har begynt i 2. klasse har fått invitasjon til bursdags/pysjamasparty med overnatting fra en av jentene i klassen. Det er jo spenstig å invitere åtte 6-7-åringer på overnatting, men jeg er ikke overbevist om at det er en god ide...

Sånn uten mer bakgrunnsinfo; ville dere sendt avgårde en snart 7-åring på overnatting til en familie ungen aldri har vært hos tidligere?

Det opplegget der hadde jeg ikke vært med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Dere med flere barn, hva gjør dere av den som er syk når den andre skal leveres i bhg\skole?

Her har minsten sittet i bilen, kunne sikkert tatt han med inn, men tenker at en liten gutt med feber ikke har noe å gjøre i bhg, selv om det kun hadde vært i garderoben. Ved henting er man alltid inne på avd, så det er vel uaktuelt. men er jo annerledes til vinteren om en av dem er syke da, da kan han jo ikke sitte i bilen. lurer på hva andre gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår førstefødte som nettopp har begynt i 2. klasse har fått invitasjon til bursdags/pysjamasparty med overnatting fra en av jentene i klassen. Det er jo spenstig å invitere åtte 6-7-åringer på overnatting, men jeg er ikke overbevist om at det er en god ide...

Sånn uten mer bakgrunnsinfo; ville dere sendt avgårde en snart 7-åring på overnatting til en familie ungen aldri har vært hos tidligere?

Hm, tja. Vi gjorde dette mye da jeg var i den alderen, også hjemme hos foreldrene til klassekamerater som mine foreldre aldri hadde møtt. Det var veldig spennende og gøy husker jeg, men det hendte jeg ville hjem før jeg sovnet likevel (ble for skummelt :P). Jeg tenker som så at det går an å ringe både til foreldrene som inviterer, og kanskje snakke med foreldrene til noen av de andre jentene dersom du kjenner de bedre, og høre litt hvordan de er og hva de tenker? Det er leit å være den eneste som ikke får lov også ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A har vært på første "svømmetime". Det slo ann!

Synes litt synd på instruktør da. 3 gutter i alderen 3-5 år som var i overkant trygge i vann og ei litt eldre jente som var livredd og ikke turde komme uti.

A syntes det var så kult at han bare baste under og over vannet uten helt å få med seg hva damen sa. Håper det endrer seg neste gang når jeg ikke skal sitte ved bassenget.

Problemet er at kurset bare varer i 30 min og det var visst altfor kort tid.

Drammensbadet? Hvor gammel er A? Jeg ser du skriver 3-5 år. Trenger ikke voksen (forelder) være med uti, altså? Det hadde vært supert om vi kunne kommet med på (forskjellige) kurs for både 3-åringen og 6-åringen samtidig :D (mens jeg kan sitte og svette på kafeen med en god bok :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drammensbadet? Hvor gammel er A? Jeg ser du skriver 3-5 år. Trenger ikke voksen (forelder) være med uti, altså? Det hadde vært supert om vi kunne kommet med på (forskjellige) kurs for både 3-åringen og 6-åringen samtidig :D (mens jeg kan sitte og svette på kafeen med en god bok :D :D

EHm. Egentlig må de være minst 4 år, men jeg latet som jeg ikke la merke til det siden A fyller 4 i slutten av september.

Foreldrene får sitte ved bassengkanten første kursdag, senere er vi henvist til kafeteriaen.

Det er "litt" klønete å dusje ungen før og etter kurs når man selv er fult påkledd, ellers var det uproblematisk.

Drammemsbadet ja. Det gikk ca 5 kurs samtidig i ett basseng kun avstengt med sånne bånd siden hver instruktør kun har 4 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drammensbadet? Hvor gammel er A? Jeg ser du skriver 3-5 år. Trenger ikke voksen (forelder) være med uti, altså? Det hadde vært supert om vi kunne kommet med på (forskjellige) kurs for både 3-åringen og 6-åringen samtidig :D (mens jeg kan sitte og svette på kafeen med en god bok :D :D

Bassenget de bruker på Drammensbadet er justerbart, så de bestemmer dybden selv. Har ikke vært med på kurs selv, men hun jeg er støttekontakt for og jeg brukte en del mens de hadde kurs, da justerte de bassenget mellom kursene så det passet til aldersgruppen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassenget de bruker på Drammensbadet er justerbart, så de bestemmer dybden selv. Har ikke vært med på kurs selv, men hun jeg er støttekontakt for og jeg brukte en del mens de hadde kurs, da justerte de bassenget mellom kursene så det passet til aldersgruppen :)

Det var 80 cm under kurset. Perfekt for A. Akkurat dypt nok til at han ble litt utfordret :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EHm. Egentlig må de være minst 4 år, men jeg latet som jeg la merke til det siden A fyller 4 i slutten av september.

Foreldrene får sitte ved bassengkanten første kursdag, senere er vi henvist til kafeteriaen.

Det er "litt" klønete å dusje ungen før og etter kurs når man selv er fult påkledd, ellers var det uproblematisk.

Drammemsbadet ja. Det gikk ca 5 kurs samtidig i ett basseng kun avstengt med sånne bånd siden hver instruktør kun har 4 barn.

Hehe.. ok, da venter jeg til etter jul, så fyller hun iallfall fire i løpet av kurset. Og ja, jeg har lagt merke til at det kjøres ulike kurs samtidig, og det er såpass mye pes med de svømmekursene at det hadde vært supert å slå to fluer i ett smekk. Storesøster skal på pingvinkurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. ok, da venter jeg til etter jul, så fyller hun iallfall fire i løpet av kurset. Og ja, jeg har lagt merke til at det kjøres ulike kurs samtidig, og det er såpass mye pes med de svømmekursene at det hadde vært supert å slå to fluer i ett smekk. Storesøster skal på pingvinkurset.

Jeg regner med A skal på nytt kurs etter jul med mindre han blir nektet pga alder. Det er jo fryktelig gøy visstnok, så hvis han vil tar vi alle i tur og orden :P

Da blir han godt rustet på svømming vil jeg tro og de blir jo veldig slitne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med A skal på nytt kurs etter jul med mindre han blir nektet pga alder. Det er jo fryktelig gøy visstnok, så hvis han vil tar vi alle i tur og orden :P

Da blir han godt rustet på svømming vil jeg tro og de blir jo veldig slitne!

Ja, storesøster startet med vanntilvenning i fjor. Hun og venninnen gikk samme kurset og var egentlig skikkelige vannpyser. Det gikk over all forventning! De digget det, og den ene ble tøffere enn den andre :D Instruktørene er rett og slett kjempeflinke! Og det pedagogiske opplegget virker veldig bra. Jentene fikk hoppe over det neste kurset og gå rett på skilpaddemerket. Det var like morsomt, og hun har vært ustoppelig i vannet i sommer. Nesten litt for mye av det gode ;-)

Det er van(n)vittig dyrt med svømmekurs, men absolutt verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, storesøster startet med vanntilvenning i fjor. Hun og venninnen gikk samme kurset og var egentlig skikkelige vannpyser. Det gikk over all forventning! De digget det, og den ene ble tøffere enn den andre :D Instruktørene er rett og slett kjempeflinke! Og det pedagogiske opplegget virker veldig bra. Jentene fikk hoppe over det neste kurset og gå rett på skilpaddemerket. Det var like morsomt, og hun har vært ustoppelig i vannet i sommer. Nesten litt for mye av det gode ;-)

Det er van(n)vittig dyrt med svømmekurs, men absolutt verdt det!

Det er perverst dyrt. Men med denne turboen her har jeg ikke nerver til å vente til 2 klasse eller noe før han begynner å få skikkelig flytetrening.

Det hadde vært deilig å kunne ta med ungen til et vann uten å ha hjertet konstant i halsen.

Etter sommeren har han _ ingen _ hemninger og null kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine barn lærte å svømme på Larkollen i løpet av noen korte sommeruker den sommeren de var fem. Vi var jo på hytta hver sommer og bodde i Sandvika, så sjøen var de fortrolige med. (Eller den eldste er vokst opp i Sandvika. Den yngste på Lillehammer, men hun badet i Badedammen.) Stupe og hoppe og tøyse i vannet, gjorde jeg med dem og det var også litt om å gjøre å få til det de større barna gjorde. Alt gikk liksom av seg selv. Var aldri på noe kurs med noen av dem, men begge var delfiner i vannet innen de skulle lære å svømme i fjerde klasse :) Mener ikke å kritisere, for jeg er helt enig i at vanntilvenning er lurt og gøy. Jeg lurer bare på om det er nødvendig å bruke så mye penger på noe vi kan gjøre selv i løpet av noen sommeruker. Eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine barn lærte å svømme på Larkollen i løpet av noen korte sommeruker den sommeren de var fem. Vi var jo på hytta hver sommer og bodde i Sandvika, så sjøen var de fortrolige med. (Eller den eldste er vokst opp i Sandvika. Den yngste på Lillehammer, men hun badet i Badedammen.) Stupe og hoppe og tøyse i vannet, gjorde jeg med dem og det var også litt om å gjøre å få til det de større barna gjorde. Alt gikk liksom av seg selv. Var aldri på noe kurs med noen av dem, men begge var delfiner i vannet innen de skulle lære å svømme i fjerde klasse :) Mener ikke å kritisere, for jeg er helt enig i at vanntilvenning er lurt og gøy. Jeg lurer bare på om det er nødvendig å bruke så mye penger på noe vi kan gjøre selv i løpet av noen sommeruker. Eller er jeg helt på jordet?

Jeg er ikke så opptatt av at A skal lære å svømme. Det er flyteteknikk og trygghet hvis noe uforutsett skulle skje jeg er opptatt av. Vi er MYE ved vannkanten hele året..

A svømmer allerede noen få tak, men å kunne svømme litt hjelper ikke alene hvis han får panikk, blir sliten etc.

Lillesøster kunne svømme når hun nesten druknet i vann som rakk henne opp til livet .

Edit : og i tillegg er det sabla morro for ungene og bra for motorikken :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så opptatt av at A skal lære å svømme. Det er flyteteknikk og trygghet hvis noe uforutsett skulle skje jeg er opptatt av. Vi er MYE ved vannkanten hele året..

A svømmer allerede noen få tak, men å kunne svømme litt hjelper ikke alene hvis han får panikk, blir sliten etc.

Lillesøster kunne svømme når hun nesten druknet i vann som rakk henne opp til livet .

Edit : og i tillegg er det sabla morro for ungene og bra for motorikken :)

Ja. Og vi oppholder oss ikke så mye i vann at ungene egentlig får lært seg å bli trygge på egenhånd. Dessuten har jeg utrolig sta unger med egne meninger .. de hører mye bedre på en instruktør enn på meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Og vi oppholder oss ikke så mye i vann at ungene egentlig får lært seg å bli trygge på egenhånd. Dessuten har jeg utrolig sta unger med egne meninger .. de hører mye bedre på en instruktør enn på meg ;)

Høres kjent ut.

Jeg kan ikke lære A noe jeg, for jeg kan visst ingenting. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt glad av å lese om alle badeglade barn :ahappy: Jeg har jo tatt over som leder i baby- og småbarssvømmingen her nå og har ansvaret for en fin instruktørgjeng (inkl meg selv) som skal ta imot masse nye barn plus de gamle i september. Tuva ELSKER jo vann så vi gleder oss til å bade med henne også :ahappy:

Siden sonen er så kreative, kanskje noen har morsomme forslag til leker vi kan ha i bassenget? Gjerne som involverer dykking. Skal ut og kjøpe kaptein sabeltann-skip og lage gullmynter senere så de kan redde skattene hans. :ahappy:

Tuva har vært i barnehagen siden halv ti. Alle er så overrasket over at hun ikke gråter og bare er glad. Når vi kom i dag tror jeg ALLE de nye barna gråt. Tuva var litt forfjamset. Også i dag lurte de på om jeg ville gå. Jeg sa jeg ville bli til det hadde roet seg og hun var trygg og det var helt ok. Ingen som spurte igjen og jeg gikk en halvtime etterpå når jeg følte hun koste seg nok. :) Hente kl to, spent!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut.

Jeg kan ikke lære A noe jeg, for jeg kan visst ingenting. ..

Nettopp! Du er ikke alene! :D (Det ER et godt tegn at de har stor tro på seg selv da ...)

Blir litt glad av å lese om alle badeglade barn :ahappy: Jeg har jo tatt over som leder i baby- og småbarssvømmingen her nå og har ansvaret for en fin instruktørgjeng (inkl meg selv) som skal ta imot masse nye barn plus de gamle i september. Tuva ELSKER jo vann så vi gleder oss til å bade med henne også :ahappy:

Siden sonen er så kreative, kanskje noen har morsomme forslag til leker vi kan ha i bassenget? Gjerne som involverer dykking. Skal ut og kjøpe kaptein sabeltann-skip og lage gullmynter senere så de kan redde skattene hans. :ahappy:

Tuva har vært i barnehagen siden halv ti. Alle er så overrasket over at hun ikke gråter og bare er glad. Når vi kom i dag tror jeg ALLE de nye barna gråt. Tuva var litt forfjamset. Også i dag lurte de på om jeg ville gå. Jeg sa jeg ville bli til det hadde roet seg og hun var trygg og det var helt ok. Ingen som spurte igjen og jeg gikk en halvtime etterpå når jeg følte hun koste seg nok. :) Hente kl to, spent!

Godt å høre at Tuva trives og et trygg i bhg :) Uff, jeg synes det er så fælt med unger som savner mammaen og/eller pappaen sin. Vi har nettopp hatt tilvenning på tre-åringen vår som har byttet bhg, og der var det ei jente som gråt trøstesløst mange ganger i løpet av den korte tiden vi var der. Jeg ga de klar beskjed om å ringe oss med en gang R viste lignende tendenser, men hun har sklidd rett inn. Det hjelper at bestevenninnen også har startet i samme barnehage.

Ang vannaktiviteter .. hva med ballspill eller ringspill under vann? Eller delfinringer? Noe av det samme som de bruker på fisker som lærer triks :P Halen på grisen med borrelås :D Sjørøverskip med mynter er lurt da. De bruker mye pipedyr med noe slags lodd på i Drammensbadet, har jeg sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...