Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Iiih, blir jeg som tar barnehagetilvenningen, hvertfall første uka. Gruer meg! Men jeg håååper så veldig at det går bra og hun trives.

Starter hun på mandag? Lykke til! :)

Overlater til pappan fra mandag jeg, kommer til å være rart å være på jobb og ikke vite hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Barnehagen vår har et datasystem hvor de legger inn hvor lenge barna har sovet, hva som var til varmlunsj, hva de har gjort i dag osv. Så det var veldig deilig å kunne følge med på oppdateringene når hun var i barnehagen en hel dag alene :) De hadde også lagt inn et leende Isa ved matbordet :) Da jeg hentet henne på fredag ville hun ikke være med hjem igjen :o Hun digger barnehagen!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter hun på mandag? Lykke til! :)

Overlater til pappan fra mandag jeg, kommer til å være rart å være på jobb og ikke vite hvordan det går!

Yep! Mandag er den store dagen her. Begynner å ordne seg med praksisplass og skole for meg, så dette måå gå bra.

Barnehagen vår har et datasystem hvor de legger inn hvor lenge barna har sovet, hva som var til varmlunsj, hva de har gjort i dag osv. Så det var veldig deilig å kunne følge med på oppdateringene når hun var i barnehagen en hel dag alene :) De hadde også lagt inn et leende Isa ved matbordet :) Da jeg hentet henne på fredag ville hun ikke være med hjem igjen :o Hun digger barnehagen!

Så herlig! Så kult at hun koser seg så veldig der da. :D Hun er ganske utadvendt og frempå ? (vi trenger noen nye bilder av henne!)

Oppdaget vedovnen... Veldig svarte hender. Svarte fingermerker oooooveralt. Sukk.

I know - nypussa ovn her, har tapet igjen døra til vi får tak i grind til å ha rundt, så hun kommer heldigvis ikke inn i den. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen vår har et datasystem hvor de legger inn hvor lenge barna har sovet, hva som var til varmlunsj, hva de har gjort i dag osv. Så det var veldig deilig å kunne følge med på oppdateringene når hun var i barnehagen en hel dag alene :) De hadde også lagt inn et leende Isa ved matbordet :) Da jeg hentet henne på fredag ville hun ikke være med hjem igjen :o Hun digger barnehagen!

Oi så flott system! Vet du om de bruker noe særlig ekstra tid på det? Hvis ikke kunne det jo være noe å ønske seg!

Det er så herlig at det går så bra!! :D

*Støtter Raksha i at vi trenger bilder* :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har observert Tuva sammen med søskenbarnet sitt som er ett år eldre i dag. De lekte faktisk. Ikke side om side, men sammen. "kom" også strakte de ut hånden til hverandre og gikk ut på rommet der de skiftet bleie på en bamse sammen og lo masse. Bare de to. Veldig fascinerende og rart å se den lille jenta begynne å kommunisere med andre barn.

Hun kjeder seg hjemme og er ekstremt kobtaktsøkende mot andre barn. Tror det er helt fint at hun skal begynne i barnehagen nå. Tilvenning fra mandag, sommerfugler i magen!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så flott system! Vet du om de bruker noe særlig ekstra tid på det? Hvis ikke kunne det jo være noe å ønske seg!

Det er så herlig at det går så bra! :D

*Støtter Raksha i at vi trenger bilder* :aww:

Har det hos oss og. De legger inn ukeplan, og bilder fra hver dag, i tillegg til når bleier skiftes og når hun sover. Og rapporter hver uke om hva de har gjort den uka. Også kan man sende meldinger/få meldinger (som også kommer på Mail) og melde fra om fravær og sykdom. Hos oss virker det som de har så fast rutine på oppdateringene der at det ikke tar sååå mye tid, men det er jo noe ekstra som skal gjøres for hvert barn. Tror de har det sånn at den som er inne og rydder etter 14-frukten (tidligvakten), også legger ut bilder fra dagen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så flott system! Vet du om de bruker noe særlig ekstra tid på det? Hvis ikke kunne det jo være noe å ønske seg!

Det er så herlig at det går så bra! :D

*Støtter Raksha i at vi trenger bilder* :aww:

Systemet heter vigilo. Jeg aner ikke hvor mye tid de bruker på det. På fredag fikk vi en liten avhandling om hvordan det hadde gått den dagen, men det var jo første dag alene i barnehagen for henne.

Skulle ønske det var en enkel måte å legge inn bilder her.. Synes det er så tungvint med photobucket og styr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Systemet heter vigilo. Jeg aner ikke hvor mye tid de bruker på det. På fredag fikk vi en liten avhandling om hvordan det hadde gått den dagen, men det var jo første dag alene i barnehagen for henne.

Skulle ønske det var en enkel måte å legge inn bilder her.. Synes det er så tungvint med photobucket og styr :P

bildr.no ?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å lese om alle barnehagestartende barna deres. Om et år er det oss, det er ganske rart å tenke på.

Her har vi startet med grøt. Han elsker det. Hender jeg blander litt annet oppi og, og han får smake på veldig mue annet rart og. Han storkoser seg og er veldig interessert i alt spiselig :) men at det gir dypere nattesøvn er bullshit :P i alle fall i vårt tilfelle. Syns nesten det er motsatt jeg, matlysten og ammingen har økt etter han begynte å få fast føde. Kan jo være tilfeldig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg presentere verdens syvende underverk:

10599129_710984308956722_232033323869437

Kom hjem fra sykehuset i går, godt å være hjemme i kjente omgivelser :ahappy:

Her går dagene i amming, byssing, mer amming og noen sekunder på øyet når lillesjefen sier det er greit :P

Navn er ikke helt klart enda, men vi har i allefall noen kandidater nå :innocent:

  • Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg presentere verdens syvende underverk:

10599129_710984308956722_232033323869437

Kom hjem fra sykehuset i går, godt å være hjemme i kjente omgivelser :ahappy:

Her går dagene i amming, byssing, mer amming og noen sekunder på øyet når lillesjefen sier det er greit :P

Navn er ikke helt klart enda, men vi har i allefall noen kandidater nå :innocent:

Vakker liten sjef det. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant uro med mopsemotiv tidligere idag.. Frk. Entertainer ble bare mer babysjuk ja. Sånn skal jeg ha! Er jeg teit om jeg bestiller nå, selv om jeg verken er gravid eller har barn? :innocent:

il_570xN.626299393_oa49.jpg

Og nydelige liten sjef du har fått deg @Ganzie :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg presentere verdens syvende underverk:

10599129_710984308956722_232033323869437

Kom hjem fra sykehuset i går, godt å være hjemme i kjente omgivelser :ahappy:

Her går dagene i amming, byssing, mer amming og noen sekunder på øyet når lillesjefen sier det er greit :P

Navn er ikke helt klart enda, men vi har i allefall noen kandidater nå :innocent:

Så nydelig og fredfull han så ut :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg presentere verdens syvende underverk:

10599129_710984308956722_232033323869437

Kom hjem fra sykehuset i går, godt å være hjemme i kjente omgivelser :ahappy:

Her går dagene i amming, byssing, mer amming og noen sekunder på øyet når lillesjefen sier det er greit :P

Navn er ikke helt klart enda, men vi har i allefall noen kandidater nå :innocent:

Nydelig :wub: :wub:

Er så glad på deres vegne!

Fant uro med mopsemotiv tidligere idag.. Frk. Entertainer ble bare mer babysjuk ja. Sånn skal jeg ha! Er jeg teit om jeg bestiller nå, selv om jeg verken er gravid eller har barn? :innocent:

il_570xN.626299393_oa49.jpg

Og nydelige liten sjef du har fått deg @Ganzie :wub:

Ikke teit :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant uro med mopsemotiv tidligere idag.. Frk. Entertainer ble bare mer babysjuk ja. Sånn skal jeg ha! Er jeg teit om jeg bestiller nå, selv om jeg verken er gravid eller har barn? :innocent:

il_570xN.626299393_oa49.jpg

Og nydelige liten sjef du har fått deg @Ganzie :wub:

Jeg er ikke sikker på om jeg skal ha barn engang, men tilogmed jeg kjøper awesome ting når jeg kommer over de! Skal ikke jeg ha er det alltids noen som får noen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på om jeg skal ha barn engang, men tilogmed jeg kjøper awesome ting når jeg kommer over de! Skal ikke jeg ha er det alltids noen som får noen :D

Da var den bestilt gitt :D Mamma ble litt oppgitt over meg, men hey - ikke ofte man kommer over såå fine mopseting som tilfeldigvis er til baby :innocent: Og får jeg ikke barn får Ludvig ha den over sengen sin, da sover han nok godt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...