Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Gratulerer Ganzie

Bilturen til hytta på fire timer gikk strålende. Hun sov hele veien. Ikke noe problem å sove nytt sted. Flinke jenta mi :wub:

I dag har hun hatt mageknip for første gang. Skrek en time og den følelsen av hjelpløshet.

Nå har ting gått seg til og virker bra igjen. Takk og lov

Ordentlig magemassasje, sykling med beina og massasje på korsryggen var redningen her i huset..

Og jeg sier det bare fordi det var for meg ulogisk å legge en unge som gråt for å massere litt rygg og mage, men du og du så effektivt.. Takk til Google!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Sannhetens øyeblikk kom under nattasangen fra Karsten og Petra.

Ask avbrøt og ba meg høflig om å slutte å synge siden jeg visstnok ikke synger noe fint.

Da har jeg offisielt mistet mitt eneste fan :lol:

Det fikk jeg høre av min nevø når han var rundt 3 år også :lol: har ikke synger så innmari mye etter det akkurat :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med innkjøring i barnehage er at så lenge jeg er der, så vil E kun være med meg. Det vil si at hun ikke blir kjent med hverken barn eller voksne, og jo flere dager/timer jeg er der med henne, jo vanskeligere blir det for henne når jeg må gå. Det er jo nettopp fordi jeg må jobbe at hun må være i barnehage... E begynte i ny bhg i går, og jeg var der med henne hele tiden. I dag gikk jeg etter litt, og hentet henne etter 2,5 timer. Jeg dro fra en jente som var "alene" (hun ene ansatte tok seg av henne), og kom tilbake til en jente som var omringet av barn i alle aldri, og storkoste seg. Hun lo, og var med på leken. Både når de lekte med vannet, og når han ene som jobber der løp rundt omkring. Hun ville faktisk ikke hjem. Så for oss er dette løsningen for at hun skal kunne være en del av gruppen. Det er ikke noe gøy når hun blir lei seg, men jeg er 99% sikker på at det gjør at hun tørr å bli kjent med de andre. Jeg vet jo hvordan hun er når hun ikke er sjenert lengre, og det er hun ofte når jeg er der sammen med henne. Da er min mening at det er verre at hun blir vandt til at jeg skal være der sammen med henne :) det er min mening om meg og mitt barn, og jeg respekterer selvfølgelig andre som velger å løse situasjonen på en annen måte.

Min nevø er såpass knyttet til mammaen, at pappa måtte være med i barnehagen de første dagene. Nevøen min nektet å bli kjent med noen andre når mor var med, da var det kun mor som gjaldt. Mens når far var med, gikk det bedre :)

Trodde jeg hadde quotet @Ganzie, men ikke det nei. Gratulerer så mye med den lille :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går ikke innkjøringen så veldig bra. Til tross for at det er kjente barn.

Litt for lang ferie, litt for følsom gutt og alt har blitt litt vanskelig. Igjen *sukk*

Det har gått bra ett år og det var første innkjøring som 1 åring.

Da var han trygg på 5 minutter.

Året etter brukte han 2 måneder.

Året etter et halvt år...

I år skal jeg kreve tiltak NÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang innkjøringen i barnehagen så og si er ferdig, får E feber. Stakkars lille :(

God bedring med henne! :console:

Her går ikke innkjøringen så veldig bra. Til tross for at det er kjente barn.

Litt for lang ferie, litt for følsom gutt og alt har blitt litt vanskelig. Igjen *sukk*

Det har gått bra ett år og det var første innkjøring som 1 åring.

Da var han trygg på 5 minutter.

Året etter brukte han 2 måneder.

Året etter et halvt år...

I år skal jeg kreve tiltak NÅ.

Ja gjør det!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går ikke innkjøringen så veldig bra. Til tross for at det er kjente barn.

Litt for lang ferie, litt for følsom gutt og alt har blitt litt vanskelig. Igjen *sukk*

Det har gått bra ett år og det var første innkjøring som 1 åring.

Da var han trygg på 5 minutter.

Året etter brukte han 2 måneder.

Året etter et halvt år...

I år skal jeg kreve tiltak NÅ.

Uff, det er så leit når det blir sånn.

Med en gang innkjøringen i barnehagen så og si er ferdig, får E feber. Stakkars lille :(

Masse god bedring!

Da vi kom i barnehagen i dag så ble Isa helt vill, hun hoppet og vinket og frydet seg over å få komme tilbake dit. Jeg var fullstendig overflødig i dag, så jeg dro hjem i 12 tiden. Så nå sitter jeg her og venter på at jeg kan hente henne :)

Det er så vondt og se på en annen 1åring som gråter hele dagen etter foreldrene sine. Hun gjorde det i hele går også. Hun gråten før hun kommer inn i barnehagen for hun vet hva som skal skje :( Jeg får så vondt av henne. Hun blir bært på armen av kontakten sin hele tiden, men alikevel så kommer det sår gråt nesten uten stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner :ahappy: Bilder kommer etterhvert, og jeg lover at han er verdens nydeligste :wub: (myrsnipe,sa du? :innocent: )
Han er foreløbig en natteravn, så i natt har vi ikke sovet mer enn ett minutt her og to minutter der, men klokka 12 i dag sovnet han endelig, og han steinsover enda :P Så da fikk jeg meg noen timer på øyet, og det var mildt sagt herlig :P Men jeg regner med at han er som Inya, han sover ikke, han lader :|:lol:

Jupp, jeg er forelsket, og det er pappaen også :wub:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner :ahappy: Bilder kommer etterhvert, og jeg lover at han er verdens nydeligste :wub: (myrsnipe,sa du? :innocent: )

Han er foreløbig en natteravn, så i natt har vi ikke sovet mer enn ett minutt her og to minutter der, men klokka 12 i dag sovnet han endelig, og han steinsover enda :P Så da fikk jeg meg noen timer på øyet, og det var mildt sagt herlig :P Men jeg regner med at han er som Inya, han sover ikke, han lader :|:lol:

Jupp, jeg er forelsket, og det er pappaen også :wub:

Så herlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er så leit når det blir sånn.

Masse god bedring!

Da vi kom i barnehagen i dag så ble Isa helt vill, hun hoppet og vinket og frydet seg over å få komme tilbake dit. Jeg var fullstendig overflødig i dag, så jeg dro hjem i 12 tiden. Så nå sitter jeg her og venter på at jeg kan hente henne :)

Det er så vondt og se på en annen 1åring som gråter hele dagen etter foreldrene sine. Hun gjorde det i hele går også. Hun gråten før hun kommer inn i barnehagen for hun vet hva som skal skje :( Jeg får så vondt av henne. Hun blir bært på armen av kontakten sin hele tiden, men alikevel så kommer det sår gråt nesten uten stopp.

Å så herlig det første! Sånn er det noen av i vår og, og det er vondt å høre på.

Takk for alle gratulasjoner :ahappy: Bilder kommer etterhvert, og jeg lover at han er verdens nydeligste :wub: (myrsnipe,sa du? :innocent: )

Han er foreløbig en natteravn, så i natt har vi ikke sovet mer enn ett minutt her og to minutter der, men klokka 12 i dag sovnet han endelig, og han steinsover enda :P Så da fikk jeg meg noen timer på øyet, og det var mildt sagt herlig :P Men jeg regner med at han er som Inya, han sover ikke, han lader :|:lol:

Jupp, jeg er forelsket, og det er pappaen også :wub:

Så herlig! :wub:

Barnelogikk:

JEG VILLE IKKE HA KETSHUP! *2 sek senere etter jeg hadde fjernet ketshupen* HVorfor fikk jeg SÅ lite ketshup? Jeg ville ha masse.

Synd for deg at det var tomt og jeg fjernet det du hadde :rolleyes:

Tilfeldig quote men

Husker jeg riktig noe om at S spiste litt dårlig en stund? Eller så kan jeg blande med noe.

Men J gjør hvertfall det nå for tiden syntes jeg, så i tilfelle så lurer jeg på hvor lenge det varte og om det i det hele tatt er noe å gjøre noe med og slikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun spiste kjempedårlig! Det var egentlig ingen ting å gjøre med det, det varte hos oss i nesten 3 måneder. Vi bare varierte masse på maten, tøyset og hadde det gøy ved middagsbordet og spiste selv litt med fingrene for å oppfordre henne til å gjøre det, det hjalp litt :)

Takk for svar! Da skal jeg prøve å legge bort alle tanker om at hun blir alt for tynn osv... Prøve å slappe av med det hvertfall! :):sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Da skal jeg prøve å legge bort alle tanker om at hun blir alt for tynn osv... Prøve å slappe av med det hvertfall! :):sweat:

Jeg var også sånn da jeg var liten. Mamma helt fortvila, for jeg kunne klare meg på ei kvart skive en hel dag, jeg. Jeg var ikke noe lubbent barn, men jeg ble ikke hverken underernært eller tynn som litt eldre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @Ganzie ! :D

Var på kontroll hos legen på mandag. Endelig var min koselige fastlege tilbake etter at jeg har vært hos ei hurpe av en sommervikar to ganger. Alle prøver var fine, men symfysemålet var littegrann lavt. Jeg tror egentlig at vekstkurven ville sett ganske så jevn og normal ut hadde jeg blitt målt på de to tidligere kontrollene, men det gadd ikke vikaren å gjøre rett og slett, for hun syntes det var for varmt til å være på jobb.. Men selv om hverken jeg eller fastlegen min er noe nevneverdig bekymret, skal jeg på en vekstkontroll med ultralyd for sikkerhetsskyld :)

Nå har de kommende bestemødrene begynt å handle inn litt klær og småting, tror de gleder seg veldig :D Bare 8 uker igjen! Ble ikke noe utstyrsshopping den helga som var da vi plutselig fikk besøk av hundevenner fra Nederland, men satser på å handle det meste nå til helga. Jeg tror jeg gleder meg hakket mer enn samboer til akkurat den biten :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Da skal jeg prøve å legge bort alle tanker om at hun blir alt for tynn osv... Prøve å slappe av med det hvertfall! :):sweat:

Hun har jo aldri vært noen bolle. Syntes hun ser frisk og fin ut jeg. Og livlig og glad og sover vel bra på natten og? Høres ut som en fornøyd jente... I en fase der hun ikke vil spise all verdens :)

Snart begynner babysvømmingen her igjen og vi får blant annet 30 nye babyer i bassenget. Tenker jeg får dekket babybehovet mitt :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo aldri vært noen bolle. Syntes hun ser frisk og fin ut jeg. Og livlig og glad og sover vel bra på natten og? Høres ut som en fornøyd jente... I en fase der hun ikke vil spise all verdens :)

Snart begynner babysvømmingen her igjen og vi får blant annet 30 nye babyer i bassenget. Tenker jeg får dekket babybehovet mitt :lol:

Så sant! :ahappy::flowers:

Oi, så stas!! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...