Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Det er så utrolig dritfestlig når begge to hylskriker samtidig, det eneste som funker er å henge over skuldra, og jeg er alene hjemme! :gaah: Klarer ikke bære to på en gang, så da må jeg bytte på og da må begge hyle mye! Det å få tvillinger må jo egentlig være en feil fra naturens side eller noe. Det er jo umulig å gi begge det de trenger!

Superkjapt innspill, men har du forsøkt bæresjal? Etter litt kjapp googling fant jeg dette . På tettinntil.no var det noen eldgamle tråder, ser ut som om folk som har forsøkt tidligere har hatt en på ryggen og en på magen. Om man får de i froskestilling skal det jo hjelpe godt på magevondt. Kan godt lete litt mer for deg senere om du er intr, vesla er våken og sulten her. (innser jeg har blitt bærefreak :innocent: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med liten tass i magen, Puttiva! :D

Soelvd: Oi så gøy! Fremover er bra :D

Mari::lol: Herlig! Trollemora Adam faktisk... Søtingen

Trocolor : :lol: ! Den var ny!

Herregud så trøtte vi var, milopusen kom inn i natt etter 10 uker borte, så ble sittende med han en stund, rensa sår og sjekket han og i det heletatt bare "hurra han er inne" Så ble sent i seng. Sånn rundt 3 liksom. Jeg hadde tenkt å legge meg rundt midnatt :lol: Vel vel - avbrytt av at knotten knirka kl 7 og måtte få komme under dyna mi og få pupp, og noen side bytter - så våknet jeg 12.30 !! av at hottie peip. Da sov Ida fint hun. :o

Men jeg har brystspreng, rett og slett - ikke melkespreng, men begge brystene er vonde! Tror jammen meg melkeproduskjonen virkelig er på tur opp - endelig :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( Kan du bære en og rugge med foten på vippe eller bilstol med den andre? Eller, de må vel gås med sånn som Johanne. Hmm. Kanskje hengevugge kunne vært noe? Jeg fikk lyst til å prøve det, men hørte ikke om det før hun var blitt så stor og det er jo dyrt.

Lill, en venninne fikk baby i september, og hun heter Arya Sophia. Litt morsomt! :ahappy:

Vi har vært på babysang, kjempekoselig å treffe andre enn de i barselgruppa også.
Johanne ville helst krabbe vekk fra hele samlingen og heller undersøke verden. Hun har så lopper i blodet!
Men på de rolige sangene så klarte hun å roe seg på fanget mitt. :heart:

Hørte noen lurte på hvordan det gikk med Johanne, koselig.
Vi har definitivt nådd dit at alt er mye mye bedre, men har fremdeles noen tøffe tak ganske ofte. Men har det oftest veldig bra. :)
Venter på legetime, de skal si fra hvis de får noen avbestillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttenavn er så sinnsykt mye vanskeligere enn jentenavn! Herregud, det er jo galskap å finne noe awesome som både jeg og sambo liker :frantics:

Enig! Vi fant aldri et vi, så godt det ble jente! :lol:

Gratulerer forresten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har spurt om det før, men jeg spør igjen jeg. Kan jo være at noen har sett hva jeg er på jakt etter

For noen år siden så jeg en hvit body med en lodden/pusete hvit isbjørn på foran. Og jeg klarer ikke få den ut av hodet. Noe som har sett noen lignende?

Utrolig irririterende med ting man ikke får ut av hodet. Har prøvd å google, men fant ikke noe. Det hadde vært en så fin gave til barndåpen jeg skal i nå før jul.

:gaah:

Jeg vil ha tak i sånn isbjørn body ......

De har hvit lodden dress på H&M. Vi har i brun, så hun ser ut som en liten bjørnunge når hun har den på, den har hette med ører og en liten stjert bak :) Men det er vel ikke helt sånn du skulle ha :P

Vi har vært hos legen for første gang, det var øyebetennelse i full blomst, så nå skal vi dryppe øyne annenhver time(!!!) og smøre krem 3 ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge to har begynt å sikle noe kolossalt. Og de dytter hele hånda inn i munnen til de brekker seg. I dag har de vært veldig sutrete, og nå ligger de på sofaen og får ikke sove, mens de tygger på smokkene sine... Tenner eller?? Kan ikke se noe i gommene deres, men det er jo visse tegn kan man si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge to har begynt å sikle noe kolossalt. Og de dytter hele hånda inn i munnen til de brekker seg. I dag har de vært veldig sutrete, og nå ligger de på sofaen og får ikke sove, mens de tygger på smokkene sine... Tenner eller?? Kan ikke se noe i gommene deres, men det er jo visse tegn kan man si...

Sånn har det vært her i 2 måneder, men ser ikke snurten av noen tenner! Hun sikler igjennom mange halstørkler i løpet av en dag! Trodde det skulle komme noen nå som hun hadde feber i forbindelse med vaksinen, men nei da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har det vært her i 2 måneder, men ser ikke snurten av noen tenner! Hun sikler igjennom mange halstørkler i løpet av en dag! Trodde det skulle komme noen nå som hun hadde feber i forbindelse med vaksinen, men nei da :P

Ja, vet at de kan sikle i månedsvis før tennene viser seg, men tygger hun på ting og sutrer også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammetåka har tatt meg. På søndag klarte jeg å tulle til noe så enkelt som hårvask. Gudene vet hva jeg gjorde men noe ble gærent. I kveld vasket jeg flasker og klarer å overse to som stod midt på benken...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg avreagering til jul. :aww: Kjenner jeg er oppriktig sur på svigermor. Men er litt sent å være det nå siden hun faktisk respekterte det når bonden sa i fra. Men hun hadde fått beskjeden fra svigerfar etter at jeg prata med han, og han var rett og slett flau over at hun bare hadde ignorert det. Han trodde jeg var sur på han for at han ikke hadde sagt noe, så han følte for å forklare seg. Har aldri vært sur på han altså. :lol: Han er noe av det søteste som går på to bein.

Hun hadde skjønt hva han sa, men da isteden for å respektere det, så gikk hun bare inn hit uten å si fra til han, for da kunne jo han finne på å be henne la være. Men når jeg får vite sånt så frister det liksom ikke noe særlig å være hyggelig og gå inn dit med Ida.

Men! Ida skal da få bli kjent med bestemor uansett og jeg vil gjerne ha et greit forhold til henne, så akkurat det der må jeg bare bite i meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Rak, det skjønner jeg. Jeg hadde noen sånne perioder med min svigermor også, hvor jeg ikke orket tanken på å møte henne på tunet engang. Men det gikk over hver gang, særlig fordi jeg sørget for å komme inn til de istedenfor at de kom til oss, for da kunne jeg også være fri til å gå når jeg ville. Vi endte opp med et veldig godt forhold! Måtte bare komme gjennom den fasen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Rak, det skjønner jeg. Jeg hadde noen sånne perioder med min svigermor også, hvor jeg ikke orket tanken på å møte henne på tunet engang. Men det gikk over hver gang, særlig fordi jeg sørget for å komme inn til de istedenfor at de kom til oss, for da kunne jeg også være fri til å gå når jeg ville. Vi endte opp med et veldig godt forhold! Måtte bare komme gjennom den fasen.

Yep - må gå inn til dem og få ting på mine premisser sånn sett, var inne en kjapp tur i går, men lillemor var urolig og skulle hvertfall ikke ligge på fanget til bestemor. Nå har jeg jo fått det som jeg vil, så da må jeg klare å legge det bak meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg avreagering til jul. :aww: Kjenner jeg er oppriktig sur på svigermor. Men er litt sent å være det nå siden hun faktisk respekterte det når bonden sa i fra. Men hun hadde fått beskjeden fra svigerfar etter at jeg prata med han, og han var rett og slett flau over at hun bare hadde ignorert det. Han trodde jeg var sur på han for at han ikke hadde sagt noe, så han følte for å forklare seg. Har aldri vært sur på han altså. :lol: Han er noe av det søteste som går på to bein.

Hun hadde skjønt hva han sa, men da isteden for å respektere det, så gikk hun bare inn hit uten å si fra til han, for da kunne jo han finne på å be henne la være. Men når jeg får vite sånt så frister det liksom ikke noe særlig å være hyggelig og gå inn dit med Ida.

Men! Ida skal da få bli kjent med bestemor uansett og jeg vil gjerne ha et greit forhold til henne, så akkurat det der må jeg bare bite i meg.

Jeg får inntrykk av at hun er veldig "jeg vet best" og ikke minst at hun har en veldig sterk forventning om hvordan ting skal være. Hun mener det er veldig korrekt at hun skal sitte oppi dere, og går over stokk og stein for å gjøre det. Fullstendig mangel på å se ting fra din/deres side. Men når det er fullstendig mangel så må det jo gjerne være en årsak til det, og jeg har nå en gang (enn så negativ jeg er mot menneskeheten generelt) alltid troa på at folk ikke er ondskapsfulle. Med mindre hun har lettere psykopatiske tendenser tenker jeg hun ikke gjør dette med vilje. Ergo håper jeg du kanskje finner "ro" og et visst utløp for irritasjonen i at hun kanskje rett og slett ikke vet bedre? Og at det nettopp måtte tungt, tungt skyts til for å få vrengt opp ei dør som åpenbart var tung og veldig fundamental for henne :hmm:

Fagdag med bl.a. Finn Skårderud i dag, hvor denne vidoen ble vist.

http://www.youtube.com/watch?v=apzXGEbZht0

De reaksjonene er så vonde og se. Og her snakker vi 1,5-2 minutter uten mors respons! Tenk de gangene babyene aldri får respons. Åh. Får helt vondt i magen av tanken :(

Veldig interessant, men samtidig tenker jeg at det er godt vi alle har overlevd og vokst opp rimelig traumefritt selv om sikkert både mor og far har vært fullstendig irresponsiv fra tid til annen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...