Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Ang barnehageplass så tror jeg alle barna klarer seg fint. Men at det beste kanskje er at de får drøye til halvannet år? Men jeg tror ikke de minste lider noen stor nød heller, jeg da. Og jeg merker på Tuva nå (13 mnd) at hun krever jammen en god del av oss og har veldig godt av å være hos svigesøster noen timer hver dag der hun har god tid til å finne på ting med de, tegne, mate ender, etc. :) Men hadde jeg hatt valget så hadde jeg beholdt barnet hjemme til halvannet i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

JEG har det nok verre enn ungene mine, men jeg synes det er en skikkelig fæl tanke på at det meste av våkentiden til ungen(e) vil bli brukt med voksne andre enn meg i hverdagen. For meg så kjenner jeg inne i mammahjertet mitt at det er ikke rett når de er så små :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så "heldig" at jeg er delvis ufør, og jeg har dermed mulighet til å ta ulønnet permisjon fra min deltidsjobb. Så jeg kommer til å ta ett års ulønnet permisjon fra jobb, og da vil poden være akkurat 24 mnd når han begynner i barnehagen. Siden jeg også kun jobber deltid vil han ikke gå fulle dager.

Men Loke har et godt poeng, jeg er veldig spent på hvor brakkesyk jeg kommer til å bli etter to år hjemme med baby :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel det ofte er det økonomiske det står på når det kommer til å kunne gå hjemme eller ikke, min samboer og jeg er jo begge jenter så vi må jo faktisk planlegge når vi skal få barn (ikke det at ikke hetero par også gjør dette) men det betyr jo at jeg har mulighet til å spare opp endel før jeg blir gravid og i tiden frem til permisjonen er over. Så er vel det som er planen min hittil. Også har vi åpen barnehage to ganger i uken der vi skal flytte hvor barnet kan prøve seg litt frem og bli sosialisert uten at h*n må være der hver gang :)

Kanskje jeg bare er bortskjemt med hjemmeværende mor som ikke sendte oss i barnehage før hun følte vi "måtte" for å sosialisere oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noe barnehageplass vi. Etterlyste svar i en mail til kommunen, og svaret var at vi ikke har fått noe tilbud? Hæ? Trodde vi hadde rett på plass? De er født i juli.

???

KLAG! Har ikke tvillinger prioritert plass uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

???

KLAG! Har ikke tvillinger prioritert plass uansett?

Nei, det tror jeg ikke. Men de HAR jo rett likevel pga fødselsdato, leste jeg nettopp. Begrunnelsen var visst at jeg bare søkte i tre barnehager, men hvordan kunne jeg vite at jeg måtte søke i mange? Det er jo ikke presisert noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke. Men de HAR jo rett likevel pga fødselsdato, leste jeg nettopp. Begrunnelsen var visst at jeg bare søkte i tre barnehager, men hvordan kunne jeg vite at jeg måtte søke i mange? Det er jo ikke presisert noe sted.

:o Jeg trodde da at om du ikke fikk plass på en av de tre, fikk du da tilbudt plass et annet sted innenfor kommune grensen :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noe barnehageplass vi. Etterlyste svar i en mail til kommunen, og svaret var at vi ikke har fått noe tilbud? Hæ? Trodde vi hadde rett på plass? De er født i juli.

Men har du fått et avslagsvedtak? For det skal du ha. Ikke at de bare svarer i en mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E begynte i bhg da hun var 9 mnd, og det har aldri vært noe problem. Jeg har vært nøye med å hente henne så tidlig som mulig, og har stort sett levert henne så sent som mulig. Men det med alder trenger ikke å ha så mye å si, så lenge man klarer å tilrettelegge litt. Hadde aldri klart å la henne ha fulle dager i starten, og det er svært få ganger hun har vært der hele dager, men for oss fungerte det het supert slik vi gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to venninner som også har fått avslag selv om de har barn født i hhv januar og februar 2013. Kommunen skal fordele i runde to også, dvs at de trolig ikke får i nærheten av her vi bor (her er det over hundre barn som ikke får plass) men blir plassert rundt om andre steder, hvis de i det heletatt får plass. I fjor opprettet de en brakkebarnehage for å få inn barna som ikke fikk plass. Men den er på et ugunstig sted mtp på trafikk, så for oss som jobber turnus er det umulig å få hentet og levert der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to venninner som også har fått avslag selv om de har barn født i hhv januar og februar 2013. Kommunen skal fordele i runde to også, dvs at de trolig ikke får i nærheten av her vi bor (her er det over hundre barn som ikke får plass) men blir plassert rundt om andre steder, hvis de i det heletatt får plass. I fjor opprettet de en brakkebarnehage for å få inn barna som ikke fikk plass. Men den er på et ugunstig sted mtp på trafikk, så for oss som jobber turnus er det umulig å få hentet og levert der.

Virker som vi også ender opp et helt annet sted enn her vi bor ja... Jeg er så skuffa. Lurte på om kanskje problemet kan være at jeg presiserte at de måtte få plass sammen? Men det MÅ de jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som vi også ender opp et helt annet sted enn her vi bor ja... Jeg er så skuffa. Lurte på om kanskje problemet kan være at jeg presiserte at de måtte få plass sammen? Men det MÅ de jo!

Reglene sier vel at du kan få tildelt plass hvor som helst i kommunen, det blir ikke tatt hensyn til geografi. Ang opptak så kjenner jeg mange som ikke har fått tildelt her i kommunen, men de har fått det skriflig at de ikke har fått tildelt. Og det betyr rett og slett at de ikke har fått tildelt ENDA og står på venteliste. De kjører sikkert sånne opptak i flere "runder". Vi måtte svare veldig kjapt på om vi ville ha eller ikke og når de svarene kommer inn deler de ut videre. Kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Dilemma.

Jeg liker ikke å vekke lillemann med mindre det er veldig nødvendig. Men han tar alltid å bæsjer mens jeg ammer. Gjerne tre-fire-fem småganger underveis. Også sovner han av ammingen og sover gjerne noen timer etter det. Så om jeg bytter på han før måltidet, blir bleien skitten igjen med en gang. Om jeg skal vente til etter maten, må jeg vekke han. Liker jo heller ikke at han skal måtte ligge med skitten bleie i timesvis heller. Gah! What to do?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Dilemma.

Jeg liker ikke å vekke lillemann med mindre det er veldig nødvendig. Men han tar alltid å bæsjer mens jeg ammer. Gjerne tre-fire-fem småganger underveis. Også sovner han av ammingen og sover gjerne noen timer etter det. Så om jeg bytter på han før måltidet, blir bleien skitten igjen med en gang. Om jeg skal vente til etter maten, må jeg vekke han. Liker jo heller ikke at han skal måtte ligge med skitten bleie i timesvis heller. Gah! What to do?!

Våkner han hvis du skifter rolig på han? Det gjorde ikke E, så hun kunne vi innimellom skifte på mens hun sov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han våkner, og må ha ny runde med mat for å sovne igjen, men ny risiko for nytt byttebehov. Men ja, er vel bedre det enn sår stump.

Blir han sår? Tuva ble aldri sår når hun var liten så hun fikk sove en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...