Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

M reiste seg opp og sto på bena lenge! :o Han er jo bare åtte måneder jo!! :o Og mens jeg skrev dette gjorde C det samme! :lol: De drar seg opp på meg, også vet de ikke helt åssen de kommer seg ned igjen :lol:

Edit: Men... De sitter jo ikke?? De har prøvd å sitte et par ganger hver, men det er lenge siden nå... Har aldri sett dem sitte ordentlig, og plutselig er de på bena?? :o

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Wed :D :D Flinke småtvillingene! Barn gjør jo forskjellig ting i forskjellig rekkefølge selv om det finnes et standard rekkefølge, de færreste følger jo det :D

Jaran gikk rundt med gåvognen 7 mnd gammel, plutselig etter å ha vært to hele dager på gråtasskurs reiste han seg bare opp og gikk med den :lol: Men han er veldig var og forsiktig av seg, så han har ikke turd å virkelig slippe seg enda, går bare om han ikke er klar over det selv :P

1377276_10151889662525256_1524577222_n.j

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@, fint bilde av Jaran! Haha de er så rare! Nå har de prøvd et par ganger til, men uten hell. Men har en mistanke om at det går fort framover nå :o

Søskenkrangling begynner tidlig :whistle: Er rart hvordan den leka som broren har, alltid er den kuleste leka. UANSETT :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@, fint bilde av Jaran! Haha de er så rare! Nå har de prøvd et par ganger til, men uten hell. Men har en mistanke om at det går fort framover nå :o

Søskenkrangling begynner tidlig :whistle: Er rart hvordan den leka som broren har, alltid er den kuleste leka. UANSETT :aww:

:lol: :lol: :lol: Er man søsken så er man søsken :aww: Vedder på at de kommer til å ha det masse masse gøy fremover sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått barnehageplass. :)
Her skal J starte til høsten:

BhgV%20Fossum%20Grendehus.JPG

Tror det blir veldig bra, er en privat barnehage som jobber litt slik jeg er vant til fra der jeg selv har jobbet.
Og vi kan se barnehagen fra terassen, så veldig fornøyd med at vi fikk plass der!

Tenker på ferie til sommeren, om jeg bør sette av to hele uker til innkjøringen når jeg har mulighet til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei veninne skreiv på fb:

"Folk sa vi skulle få så mye bedre tid til oss selv etter vi begynte med barnehage for småttisen. De sa ikke vi kom til å få SÅ god tid... vi har pinade ikke värt uttaförr döra på snart 3 uker"

(De har hatt spysjuka, influensa og diverse i ett sett :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg behøver meg vistnok ikke at tuppa ikke skal sovr alene.. I dag ville man nemlig ikke roe seg ned og sove før man lå i vogna, tok rundt bamsen og sovna ! Wtf liksom! Babyn ville ikke sove hos mamman sin engang O_o

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei veninne skreiv på fb:

"Folk sa vi skulle få så mye bedre tid til oss selv etter vi begynte med barnehage for småttisen. De sa ikke vi kom til å få SÅ god tid... vi har pinade ikke värt uttaförr döra på snart 3 uker"

(De har hatt spysjuka, influensa og diverse i ett sett :lol: )

Jeg tenkte noe heeelt annet :P
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg behøver meg vistnok ikke at tuppa ikke skal sovr alene.. I dag ville man nemlig ikke roe seg ned og sove før man lå i vogna, tok rundt bamsen og sovna ! Wtf liksom! Babyn ville ikke sove hos mamman sin engang O_o

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sov faktisk frem til nå.. Jeg tror jeg kan bli vant med dette :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått barnehageplass. :)

Her skal J starte til høsten:

BhgV%20Fossum%20Grendehus.JPG

Tror det blir veldig bra, er en privat barnehage som jobber litt slik jeg er vant til fra der jeg selv har jobbet.

Og vi kan se barnehagen fra terassen, så veldig fornøyd med at vi fikk plass der!

Tenker på ferie til sommeren, om jeg bør sette av to hele uker til innkjøringen når jeg har mulighet til det?

sjørøverskute!

Ja, sett av ekstra tid hvis du har mulighet. 3 dager er ekstremt lite.

Men du vet det vel selv, siden du har jobbet med barn.

De blir så utrolig slitne de første ukene... og det er faktisk ikke sånn at alle barn tilpasser seg like fort.

Jeg satte av 2 måneder jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også vite at J har fått barnehageplass eller ikke :P Regner med han får plass i barnehagen til søsteren :|

Vi har siden fredagen bare hatt solskinsdager :heart: Det har vært utrolig utrolig godt! Middag ved bordet uten krangling, spising uten krangling, alt uten krangling :lol: Nå har vi laget vaffelrøre sammen, så blir det snart vafler i solveggen uten til kvelds :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått barnehageplass. :)

Her skal J starte til høsten:

Tror det blir veldig bra, er en privat barnehage som jobber litt slik jeg er vant til fra der jeg selv har jobbet.

Og vi kan se barnehagen fra terassen, så veldig fornøyd med at vi fikk plass der!

Tenker på ferie til sommeren, om jeg bør sette av to hele uker til innkjøringen når jeg har mulighet til det?

Så bra dere fikk den nærmeste dere også! Deilig :) Nå vet jeg ikke hvilke muligheter dere har, men vi ble rådet til å drøye et par uker før hun startet i det hele tatt fordi de to første ukene var så hektiske og alle skal starte og mange foreldre og styr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere snakket med dem alt? Vi har bare bet. depositum og ja brevet er i posten, kanskje vi hører noe når de mottar det, eller ikke før nærmere start? Drar man på besøk før oppstart også?

Det står at ikke alle kan starte samtidig i tilbudsbrevet da. Men trenger nok de to ukene jeg har tatt meg ekstra fri til innkjøring ja. Bra jeg gjorde det hvertfall da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere fikk den nærmeste dere også! Deilig :) Nå vet jeg ikke hvilke muligheter dere har, men vi ble rådet til å drøye et par uker før hun startet i det hele tatt fordi de to første ukene var så hektiske og alle skal starte og mange foreldre og styr. :)

Vi fikk også det svaret i fjor når vi var litt bekymret for at hun begynte etter de andre. Det var ivertfall veldig deilig å være de eneste som hadde første dagen, og innkjøring. Og jeg tror det blir roligere for ungene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også det svaret i fjor når vi var litt bekymret for at hun begynte etter de andre. Det var ivertfall veldig deilig å være de eneste som hadde første dagen, og innkjøring. Og jeg tror det blir roligere for ungene også.

Jepp. Mer behagelig for alle. Og kan tenke meg det er stressende å sette igjen barnet sitt om man knapt har rukket å si hei til barnehagepersonellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på mange måter glad vi fikk oppstart som første barn. De første dagene var det bare H der, og det tok flere uker før gruppa var fulltallig. Det betød at det var mange voksne på få barn med god tid til innkjøring og ingen etablerte barnegrupper. Han var riktignok to da han startet ordentlig barnehage. Første året gikk han i familiebarnehage med tre andre barn.

Det er fordeler og ulemper med alt tror jeg. :)

Grattis med barnehageplasser, folkens. Det er en stor greie det med barnehage. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Mer behagelig for alle. Og kan tenke meg det er stressende å sette igjen barnet sitt om man knapt har rukket å si hei til barnehagepersonellet.

Mulig jeg misforstår deg her, men dette hørtes ekstremt rart ut. Dersom dere er blitt forespeila at ordinær oppstart = "knapt rekke å si hei til barnehagepersonellet", ville jeg ikke hatt ungen min i den barnehagen, utsatt start eller ei. Vi begynte ved ordinær oppstart, og det fantes ikke stressende :)

Her i gården har kveldsshow blitt fast rutine. Himmel og hav så mye dans og sang og fjaseri som kommer fra den ungen ved leggetid! Vi ler så tårene triller. Etter showet er hun helt innstilt på å legge seg og sove, win-win! :ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg misforstår deg her, men dette hørtes ekstremt rart ut. Dersom dere er blitt forespeila at ordinær oppstart = "knapt rekke å si hei til barnehagepersonellet", ville jeg ikke hatt ungen min i den barnehagen, utsatt start eller ei. Vi begynte ved ordinær oppstart, og det fantes ikke stressende :)

Her i gården har kveldsshow blitt fast rutine. Himmel og hav så mye dans og sang og fjaseri som kommer fra den ungen ved leggetid! Vi ler så tårene triller. Etter showet er hun helt innstilt på å legge seg og sove, win-win! :ahappy:

Det er ikke barnehagen hun skal begynne i som har sagt det, men en barnehage et familiemedlem jobber i. Kanskje har du rett, om det er roligere enn hun forteller meg så er jo ingenting bedre (igjen, ikke vår barnehage, hennes). :)

"Ville jeg ikke hatt ungen min der", tja... Det er da virkelig ikke alltid man har et valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med malinck. Jeg kjenner heller ikke igjen det der. Jeg tror og håper det er unntaksvis i norske barnehager. :)

Altså, oppstart (og barnehage generelt vil jeg tro) er alltid sårt for oss voksne. Det kommer man ikke unna. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...