Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Ser jeg fin fin reklame på VG

"Kan app som forteller deg når det er på tide og amme, skifte bleie osv. være løsningen for desperate småbarnsforeldre"?

.....og jeg tenker - OMG, det burde være egnethetstest på folk for å se om de burde få barn eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Ser jeg fin fin reklame på VG

"Kan app som forteller deg når det er på tide og amme, skifte bleie osv. være løsningen for desperate småbarnsforeldre"?

....og jeg tenker - OMG, det burde være egnethetstest på folk for å se om de burde få barn eller ikke

Min kjære mann lastet ned den der og syntes den var veldig morsom :lol: Jeg syntes den var veldig slitsom. "Hvilken pupp ammet du på nå? Må jo legge det inn i appen" :lol: Men han brukte den altså som en (litt seriøs) spøk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært mamma i 20 år :ahappy:

Gratulerer! :D Glemmer aldri dagen til guttebarnet ditt jeg. :ahappy:

Ser jeg fin fin reklame på VG

"Kan app som forteller deg når det er på tide og amme, skifte bleie osv. være løsningen for desperate småbarnsforeldre"?

....og jeg tenker - OMG, det burde være egnethetstest på folk for å se om de burde få barn eller ikke

Jeg syntes nå babyene klarer å si fra på en utmerket måte selv!

@Krutsi: Sånn var Johanne og, hun sovnet bare hos meg og var umulig å flytte over. Men rugging kan kanskje hjelpe ja, eller at du holder rundt / på henne og etterhvert prøver å snike deg vekk? (Funket ikke her men. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :D Glemmer aldri dagen til guttebarnet ditt jeg. :ahappy:

Jeg syntes nå babyene klarer å si fra på en utmerket måte selv!

Mja, alle babyer sier ikke ifra om feks bleie selv. Appen var forøvrig kjekk å ha når jeg hadde brystbetennelse og skulle amme annenhvert bryst, men da kunne jeg jo egentlig bare hatt en lapp foran meg der jeg skrev opp hvilken side jeg ammet på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :D Glemmer aldri dagen til guttebarnet ditt jeg. :ahappy:

Takk :ahappy: Gratulerer med dagen, forresten ;)

For 20 år siden fantes det ikke app'er da, så dette med brystbetennelse, bleieskift og amming måtte jeg finne ut av helt på egenhånd gitt :P Det er åpenbart mye vanskeligere å ha barn nå enn den gangen, jeg kan ikke si at det har slått meg engang at det skulle være behov for en spedbarn-app :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :ahappy: Gratulerer med dagen, forresten ;)

For 20 år siden fantes det ikke app'er da, så dette med brystbetennelse, bleieskift og amming måtte jeg finne ut av helt på egenhånd gitt :P Det er åpenbart mye vanskeligere å ha barn nå enn den gangen, jeg kan ikke si at det har slått meg engang at det skulle være behov for en spedbarn-app :)

Takk og helt enig. :)

Hvis man trenger en app til bleieskift så vet jeg ikke om man har den beste omsorgsevnen.

Håper det går bra på dansingen idag @Mud og barna dine er helt nydelige, utrolig fine bilder @!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :ahappy: Gratulerer med dagen, forresten ;)

For 20 år siden fantes det ikke app'er da, så dette med brystbetennelse, bleieskift og amming måtte jeg finne ut av helt på egenhånd gitt :P Det er åpenbart mye vanskeligere å ha barn nå enn den gangen, jeg kan ikke si at det har slått meg engang at det skulle være behov for en spedbarn-app :)

At man måtte ordne opp i det selv før betyr ikke at det er helt på trynet at det finnes ting som gjør det enklere nå :) Behov og behov, for noen er det kanskje et lite hakk lettere med appen. Eller som hos oss, mye mer tungvint :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg mer en app som forteller ungen når den skal sove og hvor lenge... resten har jeg kontroll på.

:lol: :lol:

Apper er tull... :aww: Men vi hadde en diger tavle på veggen på kjøkkenet hvor vi skrev opp hvem som hadde bæsja og når, og hvem som hadde spist til hvilken tid og hvor mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man måtte ordne opp i det selv før betyr ikke at det er helt på trynet at det finnes ting som gjør det enklere nå :) Behov og behov, for noen er det kanskje et lite hakk lettere med appen. Eller som hos oss, mye mer tungvint :P

For meg så blir dette nesten litt som bruk av kalkulator for selv de enkleste regnestykker. Man bør ha lært å kunne legge til og trekke fra på skolen, men folk fikler frem mobilen sin for å regne ut summer på den fremfor å ta det i hodet. Det blir man sløv av, og det burde virkelig ikke være behov for det. Det blir det samme med denne appen. Hvordan kan en elektronisk duppedings (som kan ryke når som helst) ha bedre koll på hva ungen din trenger enn du gjør?

Unger er ikke maskiner. De spiser mer en dag enn de gjorde en annen. De kan få mageproblemer og bæsje til andre tider enn den normalt gjør. Den kan være litt ute av form og trenge å sove mer enn den vanligvis gjør. En sånn app er ikke noe annet enn en falsk trygghet, og det kan umulig være noe enklere å registrere alt på telefonen enn det er å lage seg rutiner på ting? Så jo, jeg syns det er tull, og jeg syns det er synd om foreldre tror/mener/føler at de må ha en elektronisk overvåking av hvordan de skal stelle ungen sin for å klare det ordentlig. Det kan umulig være noe ålreit for selvfølelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så blir dette nesten litt som bruk av kalkulator for selv de enkleste regnestykker. Man bør ha lært å kunne legge til og trekke fra på skolen, men folk fikler frem mobilen sin for å regne ut summer på den fremfor å ta det i hodet. Det blir man sløv av, og det burde virkelig ikke være behov for det. Det blir det samme med denne appen. Hvordan kan en elektronisk duppedings (som kan ryke når som helst) ha bedre koll på hva ungen din trenger enn du gjør?

Unger er ikke maskiner. De spiser mer en dag enn de gjorde en annen. De kan få mageproblemer og bæsje til andre tider enn den normalt gjør. Den kan være litt ute av form og trenge å sove mer enn den vanligvis gjør. En sånn app er ikke noe annet enn en falsk trygghet, og det kan umulig være noe enklere å registrere alt på telefonen enn det er å lage seg rutiner på ting? Så jo, jeg syns det er tull, og jeg syns det er synd om foreldre tror/mener/føler at de må ha en elektronisk overvåking av hvordan de skal stelle ungen sin for å klare det ordentlig. Det kan umulig være noe ålreit for selvfølelsen?

Nå legger du vel fryktelig mye mer i dette enn det appen er ment for? Jeg kan aldri se for meg at appen er ment for å ha fullstendig kontroll over alle småting som bæsjebleier og amming fordi foreldrene har blitt så sløve i hue at de ikke klarer det selv. Det er vel heller ment som et hjelpemiddel. Eller, noen bruker sikkert sånt slavisk, men for de aller fleste (som oss) så blir det sikkert mer brukt som en morsom greie.

På den andre siden, fra Tuva ble født og til vi reiste fra sykehuset tre døgn senere ble vi nedlesset med skjemaer vi skulle fylle ut. Og ja, da snakker vi skjemaer om bæsjebleier, amming og hvilken side man ammet på ++. Da er det ikke så rart folk tror de trenger en sånn app heller (om det er noen som faktisk bruker den på den måten du skisserer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må jeg kjøpe meg ny sofa.. Stoffsofa og gulping er ingen god ide :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

:lol: Det var grunnen til at jeg var så stressa på å få bytta ut sofaen før ungen ble født :lol: Lykke til med sofajakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Det var grunnen til at jeg var så stressa på å få bytta ut sofaen før ungen ble født :lol: Lykke til med sofajakt.

Vi har ikke hatt problemet før de siste dagene.. Men både i dag og i går har hun klart å bomme på både klæra mine og hennes, men treffe sofan med helt sjokkerende mengder med gulp :P

jaja.. Men ny sofa sier vi ikke nei takk til :aww: Bare synd at jeg egentlig ikke synes skinnsofa er noe pent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjektilgulp er artig. :aww::lol: Og vi har en unge som ikke har gulpa spesielt mye, men du verden vi har tørka mye gulp fra sofa og puter og egne klær og ungens klær og gulv (ok, det er en løgn, vi har kasko til gulvene) og i det heletatt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være en reaksjon på at faren er mye vekke? Jeg er ei skikkelig pappajente, og med en far som jobbet i nordsjøen så var det vanskelig for meg.

I starten så var han vekke i 3-4 uker, og etterhvert så var han kun vekke 2 uker om gangen. Det gjorde ting mye lettere hos oss. Ikke minst dette med at jeg visste at "på tirsdag om to uker så kommer han hjem".

Jeg vet at dette ikke er så lett å gjøre noe med alltid, men ville uansett skive det :)

Ja, jeg tror ihvertfall forsterker det. Hun har jo alltid vært sånn her når han jobbet vanlige tider også men jeg synes det er forsterket av at han ikke er her :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Hah, da har jeg en idè! Om dere henger opp en litt stor kalender og setter på en gullstjerne hver dag. Den dagen pappa kommer hjem er markert med f.eks et bilde av pappa. Da vil hun se hvordan det minker med dager (ikke sikkert hun skjønner det med kalender og sånt med en gang, men hun tar det fort, tenker jeg) og dermed ha en viss kontroll på når han kommer. Tenk så mye vi styrer med over hodet på barna som de ikke har noe innflytelse på, i det hele tatt. Egentlig rart at det blir folk av noen av dem :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjektilgulp er artig. :aww::lol: Og vi har en unge som ikke har gulpa spesielt mye, men du verden vi har tørka mye gulp fra sofa og puter og egne klær og ungens klær og gulv (ok, det er en løgn, vi har kasko til gulvene) og i det heletatt. :lol:

Ho mi gulper heller ikke mye, men hun treffer sinnsyk bra de få gangene :lol: og så selvfølgelig når det ikke passer :P

Whippeten her kom og slikka ren genseren til tøtta da min søster passa ho og fikk en storgulp. Søsteren min missa en flekk, og da tok "storesøster Whippet" ansvar :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hull på knærne på alle buksene. :( Har sånne knebeskyttere, men de fungerer ikke i praksis. Fra nå av er det slutt på å bruke dyre ullklær inne. Har et par strømpebukser med forsterkede knær og med antiskli på knær og under føttene, men hvor er de kjøpt da tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hull på knærne på alle buksene. :( Har sånne knebeskyttere, men de fungerer ikke i praksis. Fra nå av er det slutt på å bruke dyre ullklær inne. Har et par strømpebukser med forsterkede knær og med antiskli på knær og under føttene, men hvor er de kjøpt da tro?

Kjøp arbeidsbukse for barn og putt kneputer inni :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :wave:

Har stalket dere en god stund, men nå er det vel på tide å komme ut av skapet: jeg er på tjukka og har termin en gang til høsten (etter utregning, tidlig ul, og klemming på livmor hersker det full forvirring om den terminen, vi snakker en usikkerhet på 4-5 uker liksom :lol: ). Er generelt ganske ambivalent, men satser på at naturen fikser med noen hormoner som skrur på de rette følelsene etterhvert :)

Men siden jeg uansett er her: @, sånn du beskriver Sophia er veldig likt sånn foreldrene beskriver meg som barn :P Eneste unntaket er vel at de bekymret seg over lite empati for mennesker ( :icon_redface: ) og at jeg hadde heftige raserianfall som gikk ut over både meg selv, søsknene, foreldre og inventaret :whistle: Poenget er uansett at det ordnet seg med alderen. Tror jeg, det var mest før skolealder jeg var ordentlig ille sier de. Etter at jeg ble voksen har de innrømmet at de var oppriktig redde for hvordan jeg skulle "ende opp", og at de var veldig usikre på om de gjorde rett; men at de fortsatte og fortsatte med de metodene de hadde tro på - og så løste det seg :) Vel, bortsett fra puberteten og de siste årene jeg bodde hjemme, da :lol: Nå har jeg dårlig samvittighet for at jeg var så fæl mot dem, kan tenke meg det må ha vært tungt. Særlig det året da mamma var aleine med oss og alle hundene i et ukjent hus i en ukjent by, mens pappa jobba 100 mil unna…Så på vegne av meg selv og andre krevende småbarn: Ynnskyld mammaer :cry:

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hull på knærne på alle buksene. :( Har sånne knebeskyttere, men de fungerer ikke i praksis. Fra nå av er det slutt på å bruke dyre ullklær inne. Har et par strømpebukser med forsterkede knær og med antiskli på knær og under føttene, men hvor er de kjøpt da tro?

Det er Safa sine, du får kjøpt de blant annet på Sparkjøp-butikker. 89839_Safa_Ull_str_mpebukse_med_antiskli

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :wave:

Har stalket dere en god stund, men nå er det vel på tide å komme ut av skapet: jeg er på tjukka og har termin en gang til høsten (etter utregning, tidlig ul, og klemming på livmor hersker det full forvirring om den terminen, vi snakker en usikkerhet på 4-5 uker liksom :lol: ). Er generelt ganske ambivalent, men satser på at naturen fikser med noen hormoner som skrur på de rette følelsene etterhvert :)

Men siden jeg uansett er her: @, sånn du beskriver Sophia er veldig likt sånn foreldrene beskriver meg som barn :P Eneste unntaket er vel at de bekymret seg over lite empati for mennesker ( :icon_redface: ) og at jeg hadde heftige raserianfall som gikk ut over både meg selv, søsknene, foreldre og inventaret :whistle: Poenget er uansett at det ordnet seg med alderen. Tror jeg, det var mest før skolealder jeg var ordentlig ille sier de. Etter at jeg ble voksen har de innrømmet at de var oppriktig redde for hvordan jeg skulle "ende opp", og at de var veldig usikre på om de gjorde rett; men at de fortsatte og fortsatte med de metodene de hadde tro på - og så løste det seg :) Vel, bortsett fra puberteten og de siste årene jeg bodde hjemme, da :lol: Nå har jeg dårlig samvittighet for at jeg var så fæl mot dem, kan tenke meg det må ha vært tungt. Særlig det året da mamma var aleine med oss og alle hundene i et ukjent hus i en ukjent by, mens pappa jobba 100 mil unnaSå på vegne av meg selv og andre krevende småbarn: Ynnskyld mammaer :cry:

Gratulerer !:D

Jeg sier som gamle Arne-jakthundmann sa til meg når jeg hadde valpen fra ****... 'de verste valpene blir de beste bikkjene ' :aww:

Jeg tipper det gjelder for mennesker også. Håper det :)

Ble ikke dans i dag, vi var impulsive og gale , så vi grillet og fektet i hagen i stedet.

Nå er A så sliten som bare en gutt som har lekt ute en hel dag kan bli. Ligger på fanget og ser barnetv med svett luesveis..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...