Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Er det noen grunn til å ikke smøre? Annet enn at de ikke blir brent?

sol er veldig veldig sunt. Faktisk har visst de fleste norske barn d-vitamin mangel selv midt på sommeren. 90 % av d-vitaminen vår kommer fra solen, kostholdet kan ikke kompensere dette.

Vi fikk beskjed av barnelegen om å la A løpe ute i 10 min med minst mulig klær og ingen solkrem når det er sol og varmt.

Å bli solbrent er ikke bra. Men sol er veldig bra.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skal disse små drikke? Hun vil ikke drikke vann, annet enn noen få slurker om hun får drikke fra mitt glass når hun ser jeg drikker. Prøvde med litt bringebærsmoothie med vann i, og da virket det som hun drakk litt. Ellers er det en til tre flasker på mellom 90 og 150 ml mme. Er det nok? Syns hun har hatt bleier som har lukta stramt om morgenen noen morgener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll med Jaran idag. 89,5 cm og 13 kg, legen kommenterte han var den lengste 1 åringen i hans karriere som hadde vært hos han (skjønner ikke de husker sånt når de har vært leger mangfoldige år ) :P:) Det morsomme var vaksinen :lol: Han fikk flasken sin først i to minutter og koset seg, får jeg tok vekk flasken, la den så han kunne se på den og han merket ikke han fikk noen av vaksinene, fordi han var så opptatt av å fokusere på flasken som hadde blitt tatt vekk fra han :lol: Sååå glad når han endelig fikk lov til å ta flasken engang, letteste å sette vaksinene nr 2 på den dagen sa helsesøster :lol: Spent på om han får noe reaksjoner imorgen, han har ikke reagert med noe på noen av de andre, ei heller søsteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll med Jaran idag. 89,5 cm og 13 kg, legen kommenterte han var den lengste 1 åringen i hans karriere som hadde vært hos han (skjønner ikke de husker sånt når de har vært leger mangfoldige år ) :P:) Det morsomme var vaksinen :lol: Han fikk flasken sin først i to minutter og koset seg, får jeg tok vekk flasken, la den så han kunne se på den og han merket ikke han fikk noen av vaksinene, fordi han var så opptatt av å fokusere på flasken som hadde blitt tatt vekk fra han :lol: Sååå glad når han endelig fikk lov til å ta flasken engang, letteste å sette vaksinene nr 2 på den dagen sa helsesøster :lol: Spent på om han får noe reaksjoner imorgen, han har ikke reagert med noe på noen av de andre, ei heller søsteren.

:| :|

Måtte sjekke helsekortet og A var 75 cm og veide 11 kg :P

Greit, han var ikke særlig lang, men Jaran er jo diger! :o

Blir høy og nørk han... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll med Jaran idag. 89,5 cm og 13 kg, legen kommenterte han var den lengste 1 åringen i hans karriere som hadde vært hos han (skjønner ikke de husker sånt når de har vært leger mangfoldige år ) :P:) Det morsomme var vaksinen :lol: Han fikk flasken sin først i to minutter og koset seg, får jeg tok vekk flasken, la den så han kunne se på den og han merket ikke han fikk noen av vaksinene, fordi han var så opptatt av å fokusere på flasken som hadde blitt tatt vekk fra han :lol: Sååå glad når han endelig fikk lov til å ta flasken engang, letteste å sette vaksinene nr 2 på den dagen sa helsesøster :lol:  Spent på om han får noe reaksjoner imorgen, han har ikke reagert med noe på noen av de andre, ei heller søsteren. 

Lang ja. Maya blir 2 om 1.5 mnd og hun er vel 83 og 11.5 kg ca. :P

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lekegrin som er justerbar noe praktisk eller bortkastet penger?

Ser at de fleste er 80x80cm, så de er jo ikke store.

Jeg fikk ikke noe behov for lekegrind med nr 1, men med Jaran så er jeg så glad investerte i en justerbar lekegrind. Vi hadde den nede i stuen, og Jaran sov i et sånt babynest oppi den til å begynne med og var kjempekjekk å kunne plassere han oppi den når jeg måtte gjøre noe og jeg brukte den til han var ca 10-11 mnd (Pga av at Sophia ikke var så grei :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått inntrykk av at det ikke er så stort behov for lekegrind med nr. 1 så vi har ikke kjøpt det. Tenker at vi får teste ut litt å se om vi føler vi får behov for det. Så kan vi heller kjøpe det hvis behovet melder seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært dårlig til å oppdatere om oppned babyen min, men formen min har vært heller dårlig... Det fungerte på sett og vis og ligge på et strykebrett ned fra sofaen, siden babyen faktisk snudde seg :ahappy: Det som ikke var så bra med metoden var at jeg på et eller annet vis klarte å forstrekke brystmusklaturen min... Våknet opp i løpet av natten med vanvittige smerter på høyre side i brystet og veldig høyt blodtrykk. Etter et lite besøk på legevakta dro jeg inn på A-hus, der de tok masse prøver (bla. CT for å utelukke at jeg hadde lungepropp) og konkluderte med forstrukket og betent brystmusklatur :icon_redface: Etter et par dager på sykehuset dro jeg hjem, den første uka var jeg i veldig dårlig form, men utover denne uka har jeg kjent meg ok igjen :) Så nå er det bare å komme i orden her hjemme og bli ferdig med oppussing ol, så kan han bare komme :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært dårlig til å oppdatere om oppned babyen min, men formen min har vært heller dårlig... Det fungerte på sett og vis og ligge på et strykebrett ned fra sofaen, siden babyen faktisk snudde seg :ahappy: Det som ikke var så bra med metoden var at jeg på et eller annet vis klarte å forstrekke brystmusklaturen min... Våknet opp i løpet av natten med vanvittige smerter på høyre side i brystet og veldig høyt blodtrykk. Etter et lite besøk på legevakta dro jeg inn på A-hus, der de tok masse prøver (bla. CT for å utelukke at jeg hadde lungepropp) og konkluderte med forstrukket og betent brystmusklatur :icon_redface: Etter et par dager på sykehuset dro jeg hjem, den første uka var jeg i veldig dårlig form, men utover denne uka har jeg kjent meg ok igjen :) Så nå er det bare å komme i orden her hjemme og bli ferdig med oppussing ol, så kan han bare komme :wub:

Oi!! Bra det fungerte å få snudd lillemannen, men aaaau!! Håper formen holder seg nå da.

Alene hjemme på ordentlig med hunder og baby for første gang. Altså sånn over 12 timer. So far so good. :lol: Dvs har ikke luftet hunder etter at Bonden dro. Planlegger å fore hunder tidlig sånn at vi kan ta kveldsluften før hun skal sove, om hun sovner i vogna eller i bæreselen så er ikke det så farlig. Litt uvant å måtte planlegge så nøye. :lol: Siste lufting blir latmannslufting ut døra etter at de andre har lagt seg, da er det trygt for Tass. Kaniner og hester skal jeg ta når hun skal sove litt, da får hun sove i vogna, eller henge på armen. :aww: De må liksom ha mat og vann de og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene hjemme på ordentlig med hunder og baby for første gang. Altså sånn over 12 timer. So far so good. :lol: Dvs har ikke luftet hunder etter at Bonden dro. Planlegger å fore hunder tidlig sånn at vi kan ta kveldsluften før hun skal sove, om hun sovner i vogna eller i bæreselen så er ikke det så farlig. Litt uvant å måtte planlegge så nøye. :lol: Siste lufting blir latmannslufting ut døra etter at de andre har lagt seg, da er det trygt for Tass. Kaniner og hester skal jeg ta når hun skal sove litt, da får hun sove i vogna, eller henge på armen. :aww: De må liksom ha mat og vann de og.

Går så fint at! Planlegging er veldig lurt ja :lol:

Hilsen ekspert på hjemme alene med alt kaoset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Bra det fungerte å få snudd lillemannen, men aaaau! Håper formen holder seg nå da.

Alene hjemme på ordentlig med hunder og baby for første gang. Altså sånn over 12 timer. So far so good. :lol: Dvs har ikke luftet hunder etter at Bonden dro. Planlegger å fore hunder tidlig sånn at vi kan ta kveldsluften før hun skal sove, om hun sovner i vogna eller i bæreselen så er ikke det så farlig. Litt uvant å måtte planlegge så nøye. :lol: Siste lufting blir latmannslufting ut døra etter at de andre har lagt seg, da er det trygt for Tass. Kaniner og hester skal jeg ta når hun skal sove litt, da får hun sove i vogna, eller henge på armen. :aww: De må liksom ha mat og vann de og.

Neimen, kjære deg. Nå er det da så deilig ute :) Er det ikke bare å putte ungen i vogn eller bæresjal, koble på hunder og så labbe avgårde? God tur :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går så fint at! Planlegging er veldig lurt ja :lol:

Hilsen ekspert på hjemme alene med alt kaoset.

:lol: Jada, vi fikser alt! (hadde jeg ikke trodd det, så hadde han jo ikke reist heller :icon_redface: ) Hun fikk en liten dupp i vogna mens hunder fjaset - Bonden gav beskjed før han dro om at Tass MÅ være i bånd til enhver tid, og det har heldigvis blitt oppfattet. Sklir vel ut når han kommer hjem..

Inngjerdet hage, mulighet til å slippe hunder rett ut mens man gjør ande ting med ungen hadde vært fint. :lol: Tipper jeg ikke er den eneste som savner den muligheten? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jada, vi fikser alt! (hadde jeg ikke trodd det, så hadde han jo ikke reist heller :icon_redface: ) Hun fikk en liten dupp i vogna mens hunder fjaset - Bonden gav beskjed før han dro om at Tass MÅ være i bånd til enhver tid, og det har heldigvis blitt oppfattet. Sklir vel ut når han kommer hjem..

Inngjerdet hage, mulighet til å slippe hunder rett ut mens man gjør ande ting med ungen hadde vært fint. :lol: Tipper jeg ikke er den eneste som savner den muligheten? :lol:

Det er jo mange soniser som er alene med både hunder og barn store deler av tiden og som klarer det utmerket. Tror du klarer det meste, jeg. Ida er jo stor nok til å være med både ut og i fjøs og stall litt over tid, nå. Ut på tur med hundene, er jo også bare koselig, ikke sant? Jeg har jo også vært alene med mine barn bestandig og hatt både hunder, jobb og studier og ingen hjelp som er noe å skrive om. Hektisk til tider, men man får til det livet krever av en. Som regel gir det en en god følelse av mestring og samhørighet i samme slengen :)

Ps. Jeg har aldri bodd sånn at hundene bare kan slippes ut, så det vet jeg ikke om jeg savnet. Det måtte være hvis barna var syke. D.S

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jada, vi fikser alt! (hadde jeg ikke trodd det, så hadde han jo ikke reist heller  :icon_redface: )  Hun fikk en liten dupp i vogna mens hunder fjaset - Bonden gav beskjed før han dro om at Tass MÅ være i bånd til enhver tid, og det har heldigvis blitt oppfattet. Sklir vel ut når han kommer hjem..

 

Inngjerdet hage, mulighet til å slippe hunder rett ut mens man gjør ande ting med ungen hadde vært fint. :lol: Tipper jeg ikke er den eneste som savner den muligheten? :lol:

Haha jeg gleder meg veldig til Hagen vår blir inngjerdet.. Jeg kan nok ikke la de styre helt selv i Hagen, men det blir lettere i alle fall :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange soniser som er alene med både hunder og barn store deler av tiden og som klarer det utmerket. Tror du klarer det meste, jeg. Ida er jo stor nok til å være med både ut og i fjøs og stall litt over tid, nå. Ut på tur med hundene, er jo også bare koselig, ikke sant? Jeg har jo også vært alene med mine barn bestandig og hatt både hunder, jobb og studier og ingen hjelp som er noe å skrive om. Hektisk til tider, men man får til det livet krever av en. Som regel gir det en en god følelse av mestring og samhørighet i samme slengen :)

Ps. Jeg har aldri bodd sånn at hundene bare kan slippes ut, så det vet jeg ikke om jeg savnet. Det måtte være hvis barna var syke. D.S

Vet ikke helt hva det er jeg skriver som gjør at du mener jeg trenger slike innlegg. :icon_confused: Klart jeg fikser det, det er bare uvant å planlegge sånn. :ahappy:

Haha jeg gleder meg veldig til Hagen vår blir inngjerdet.. Jeg kan nok ikke la de styre helt selv i Hagen, men det blir lettere i alle fall :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke sant. :lol: Hagen skal gjerdes inn på sikt her og, men det er strengt tatt mer for ungen sin del enn bikkjene, vanlig hagegjerde er ingen hindring for hverken salukier eller basenji om de virkelig vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva det er jeg skriver som gjør at du mener jeg trenger slike innlegg. :icon_confused:   Klart jeg fikser det, det er bare uvant å planlegge sånn. :ahappy:

Ikke sant. :lol: Hagen skal gjerdes inn på sikt her og, men det er strengt tatt mer for ungen sin del enn bikkjene, vanlig hagegjerde er ingen hindring for hverken salukier eller basenji om de virkelig vil.

Nei, det er nettopp det som bekymrer meg også :P

Men frk Narvestad må roe seg litt før hun får ut i Hagen.. Frk Narvestad har aldri hatt naboer før og i alle fall ikke hatt vindu man kan se ut av, så her passes det på :P

Men lille minime må vel ut i Hagen når hun blir stor nok :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider




Nei, det er nettopp det som bekymrer meg også :P

Men frk Narvestad må roe seg litt før hun får ut i Hagen.. Frk Narvestad har aldri hatt naboer før og i alle fall ikke hatt vindu man kan se ut av, så her passes det på :P

Men lille minime må vel ut i Hagen når hun blir stor nok :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

:lol: Frk. Narvestad kommer til å være sliten en stund hun. :lol: Tenk å plutselig bo i "by'n" Ække bare bare!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Frk. Narvestad kommer til å være sliten en stund hun. :lol: Tenk å plutselig bo i "by'n" Ække bare bare!

Frk Narvestad sover godt om natten skal jeg love! Hun hadde dessuten pinnedyret som hjelper i går, men det ble fort kjedelig for pinnedyret :P frk Narvestad derimot er tro i tjenesten.. Varslet til og me når gubben gikk på plena :lol:

Pinnedyret synes det er faktisk værst at man må gå på do i bånd :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Narvestad sover godt om natten skal jeg love! Hun hadde dessuten pinnedyret som hjelper i går, men det ble fort kjedelig for pinnedyret :P frk Narvestad derimot er tro i tjenesten.. Varslet til og me når gubben gikk på plena :lol:

Pinnedyret synes det er faktisk værst at man må gå på do i bånd :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

:lol: Stakkars!! Og Kasko og Totten hilser Pinnedyret og sier at hun har deres fulle sympati. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...