Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Har lyst til å søke på en jobb, men kjenner at det er vanskelig å gi slipp på tanken om at jeg egentlig skal studere et halvår til og derfor kan gi Tuva en veldig myk start i barnehagen... Men det går jo fint for det, selv om det blir fulle dager. Sant? Pappaen kan ta seg fri så hun får noen uker med myk start..

Kan jo bare svare på hvordan det gikk hos oss, men jeg begynte i full jobb rett før S fylte 1 år. For han gikk det helt fint, han trengte bare noen få dager med tilvenning før han ble varm i trøya, og da syntes han det var helt ok at mamsen var på jobb. Jeg syntes derimot det var helt grusomt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Kan jo bare svare på hvordan det gikk hos oss, men jeg begynte i full jobb rett før S fylte 1 år. For han gikk det helt fint, han trengte bare noen få dager med tilvenning før han ble varm i trøya, og da syntes han det var helt ok at mamsen var på jobb. Jeg syntes derimot det var helt grusomt :P

Takk :) Og ja.. Du har nok rett. Hun er jo halvannet i august. Og hun stortrives jo hos svigesøster på dagtid nå, tydelig at hun liker at det skjer litt mer (de er flinke til å finne på ting). Så ser jo egentlig for meg at hun liker barnehage og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene nekter å drikke vann! Hvordan får vi i dem vann? De får jo melk, men folk (besteforeldre) maser om at de må drikke vann også. Tilbyr det hele tiden nå, men de bare tygger på flaska.

Ellers lurer jeg på hvordan dere andre med unger på samme alder får til å bytte bleie...? :aww: Kan da ikke bare være mine som er umulige?? Vi må nå rulle dem inn i bleia og brekke dem inn i klærne mens de hylskriker i illsinne :aww: Noen ganger bruker vi evigheter på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene nekter å drikke vann! Hvordan får vi i dem vann? De får jo melk, men folk (besteforeldre) maser om at de må drikke vann også. Tilbyr det hele tiden nå, men de bare tygger på flaska.

Ellers lurer jeg på hvordan dere andre med unger på samme alder får til å bytte bleie...? :aww: Kan da ikke bare være mine som er umulige?? Vi må nå rulle dem inn i bleia og brekke dem inn i klærne mens de hylskriker i illsinne :aww: Noen ganger bruker vi evigheter på det.

Jeg husker vi også brukte litt tid på å venne L til vann. Men vi begynte med litt lunkent vann, ikke helt kaldt, det så ut som det var enklere. Jeg så ikke fordelen før etter at hun hadde lært seg det egentlig, for da visste jeg at jeg bare trengte å ha med en flaske med vann når jeg var ute en tur med henne (var ikke avh av at jeg hadde med melk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene nekter å drikke vann! Hvordan får vi i dem vann? De får jo melk, men folk (besteforeldre) maser om at de må drikke vann også. Tilbyr det hele tiden nå, men de bare tygger på flaska.

Ellers lurer jeg på hvordan dere andre med unger på samme alder får til å bytte bleie...? :aww: Kan da ikke bare være mine som er umulige?? Vi må nå rulle dem inn i bleia og brekke dem inn i klærne mens de hylskriker i illsinne :aww: Noen ganger bruker vi evigheter på det.

A fikk vann til middag veldig tidlig og nå har vi motsatt problem. Jeg får ikke i han melk, bare vann :(

A var en urokråke å stelle så jeg ofret smykker, mascara etc som underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene nekter å drikke vann! Hvordan får vi i dem vann? De får jo melk, men folk (besteforeldre) maser om at de må drikke vann også. Tilbyr det hele tiden nå, men de bare tygger på flaska.

Ellers lurer jeg på hvordan dere andre med unger på samme alder får til å bytte bleie...? :aww: Kan da ikke bare være mine som er umulige?? Vi må nå rulle dem inn i bleia og brekke dem inn i klærne mens de hylskriker i illsinne :aww: Noen ganger bruker vi evigheter på det.

Min blir ikke illsint, han bare leker ekstremt kålorm :| Det verste er bæsjebleiene, er jo rent umulig å få han til å ligge stille når man er en person!! Kreves jo to hander til å holde han og to til å skifte jo :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da får vi bare fortsette å prøve. Kan jo ikke tvinge dem heller :P Og bleiene er våte, så er jo ingen fare. Det de får er lunka :)

Min blir ikke illsint, han bare leker ekstremt kålorm :| Det verste er bæsjebleiene, er jo rent umulig å få han til å ligge stille når man er en person! Kreves jo to hander til å holde han og to til å skifte jo :|

Godt det ikke er bare her :lol: Vi gir dem skramlete ting som pillebokser og slikt, men de vil jo helst rulle rundt med det :aww: Må være to for å holde og underholde her og. Da er det litt tricky at vi har en til. Som er veeeeldig nysgjerrig :aww: Da er vi én til å skifte i en rasende fart, og én til å underholde den som blir skifta på og til å holde den andre unna :aww:

I går var jeg alene mens mannen var i butikken... Skulle skifte bæsjebleie... Akkurat i dét ungen dytter begge hender ned i bleia og griser seg til noe voldsomt, detter den andre ungen i gulvet med huet først og hylskriker... Det er da man ønsker at man hadde en klone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da får vi bare fortsette å prøve. Kan jo ikke tvinge dem heller :P Og bleiene er våte, så er jo ingen fare. Det de får er lunka :)

Godt det ikke er bare her :lol: Vi gir dem skramlete ting som pillebokser og slikt, men de vil jo helst rulle rundt med det :aww: Må være to for å holde og underholde her og. Da er det litt tricky at vi har en til. Som er veeeeldig nysgjerrig :aww: Da er vi én til å skifte i en rasende fart, og én til å underholde den som blir skifta på og til å holde den andre unna :aww:

I går var jeg alene mens mannen var i butikken... Skulle skifte bæsjebleie... Akkurat i dét ungen dytter begge hender ned i bleia og griser seg til noe voldsomt, detter den andre ungen i gulvet med huet først og hylskriker... Det er da man ønsker at man hadde en klone.

I de øyeblikkene tenker jeg "hvorfor reproduserte jeg meg" :| :| :lol: Nei, men ingenting å hold epå med hjelper her eller. Noen ganger hjelper det å gi han en flaske å drikke på mens jeg skifter, men sjeeeldent... Og hvem har flaske klart NÅR de skal skiftes på liksom :P Også er jeg lei av å få ting i hode. Han er blitt ekstremt flink til å kaste..... Så vrir han seg et nanosekund etter han har kastet det på meg, mens jeg er litt distrahert og tada! Yuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker når jeg jobbet i barnehage så lot jeg barna stå oppreist og holde seg fast i meg mens jeg skiftet bleie så fort de hadde balanse nok til det. Da konsentrerte de seg om å holde balansen og dermed hadde de ikke tid til å drive med andre ting :) Frem til barna var store nok til det så var det bare å være superrask og ha kluten/våtserviettene klare så fort bleia ble løsnet hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på at det faktisk er ca 2 år siden jeg skiftet bæsjebleie. Jeg husker at det var rett før 17 mai jeg plutselig innså at jeg ikke hadde skiftet bæsjebleie på mange uker.

I juni det året var det helt over og ut med bleier. A har altså vært bleiefri halve livet sitt :| Han gjorde jo som "Manny" i Modern Family : potty-trained himself.

Tiden flyr...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene nekter å drikke vann! Hvordan får vi i dem vann? De får jo melk, men folk (besteforeldre) maser om at de må drikke vann også. Tilbyr det hele tiden nå, men de bare tygger på flaska.

Ellers lurer jeg på hvordan dere andre med unger på samme alder får til å bytte bleie...? :aww: Kan da ikke bare være mine som er umulige?? Vi må nå rulle dem inn i bleia og brekke dem inn i klærne mens de hylskriker i illsinne :aww: Noen ganger bruker vi evigheter på det.

Lillebroren min hadde sikkert et år hvor han protesterte høylytt på både bleieskift, ta av klærne og ta på klærne. Det gikk heldigvis over, men det var liksom ikke så mye å gjøre med det underveis:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de øyeblikkene tenker jeg "hvorfor reproduserte jeg meg" :| :| :lol: Nei, men ingenting å hold epå med hjelper her eller. Noen ganger hjelper det å gi han en flaske å drikke på mens jeg skifter, men sjeeeldent... Og hvem har flaske klart NÅR de skal skiftes på liksom :P Også er jeg lei av å få ting i hode. Han er blitt ekstremt flink til å kaste.... Så vrir han seg et nanosekund etter han har kastet det på meg, mens jeg er litt distrahert og tada! Yuk.

De er så morsomme så :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebroren min hadde sikkert et år hvor han protesterte høylytt på både bleieskift, ta av klærne og ta på klærne. Det gikk heldigvis over, men det var liksom ikke så mye å gjøre med det underveis:P

Ja, det går vel over :lol: Blir kanskje bittelitt irritert noen ganger da :whistle:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde liksom ikke sååå store problemer med bleieskift hverken med A eller barnehagebarna jeg? :|

Jeg tok alltid bleieskiften i barnehagen fordi jeg syntes det var kos og skiftet da minimum 35 bleier om dagen + bæsj. Kan ikke huske at noen var helt umulige..

kanskje jeg har selektiv hukommelse, men jeg troor ikke det. Kose mage, lage grimaser og tøysestemme, sang, bling bling etc , det var bare kos. Savner det litt faktisk *snufs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går vel over :lol: Blir kanskje bittelitt irritert noen ganger da :whistle:

Vi døde nesten, men han er i dag en relativt veltilpasset fjortenåring som stadig vekk skifter klær uten problemer. Litt utfordringer med at buksa ikke blir dratt langt nok opp, men.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett bare kos med bleieskift her og. :) Vi fjaser og tuller og leker "tittit" i klæra, og så er det veeeldig viktig å opp og stå på stellebordet - da er man høyere enn mamma og kan se i speilet. Dagens høydepunkt. :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi døde nesten, men han er i dag en relativt veltilpasset fjortenåring som stadig vekk skifter klær uten problemer. Litt utfordringer med at buksa ikke blir dratt langt nok opp, men.

:lol: :lol: :lol:

Her hjelper ingen ting. Oppmerksomhet og lignende er ikke i næærheten spennende nok som å åle seg rundt og krabbe avgårde og grise til alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter alle tissebleier ved å legge henne på fanget / knærne mine, da er hun litt mer tålmodig enn på stellebordet. B.bleien må helst mannen ta, for han er mye flinkere til å underholde enn meg. :ahappy:

Men ja, ting som gjør at man må være i ro er kjedelig... Men hun skjønner veldig mye av påkledningen og prøver litt å ta på selv. Særlig våre klær er morsomt å ta på seg. Også gir hun oss skoene hun mener vi skal ha o.l. ikke alltid det passer helt men. :lol:

Vann har hun alltid elsket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter alle tissebleier ved å legge henne på fanget / knærne mine, da er hun litt mer tålmodig enn på stellebordet. B.bleien må helst mannen ta, for han er mye flinkere til å underholde enn meg. :ahappy:

Men ja, ting som gjør at man må være i ro er kjedelig... Men hun skjønner veldig mye av påkledningen og prøver litt å ta på selv. Særlig våre klær er morsomt å ta på seg. Også gir hun oss skoene hun mener vi skal ha o.l. ikke alltid det passer helt men. :lol:

Vann har hun alltid elsket!

Tuva ELSKER å ta på jakken :lol: Hun er så forventningsfull og så stolt når hun klarer å putte armene inni jakken :lol:

Tuva trener også på vrinsking :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattskrekk! Nå har han andre begynt og. Det er fordi de sover for lite! De har nemlig blitt helt umulige å legge om kveldene! De som har vært så enkle så lenge! Vi legger dem til samme tid som før, men de sovner bare ikke! Så blir de overtrøtte og hyler, og når de så endelig sovner, mange timer etter vi la dem, kommer nattskrekken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff wed :(:hug: Vi har en tulleperiode med søvn her og. Hun vil sove - vil veldig, prøver alt hun kan men blir frustrert når hun ikke får til.

Meen hun hilser og sier at hun har en fjasete mamma - det er litt artig.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@raksha :lol: Søt!

Var på helsestasjonen i dag. 73 cm og 9,4 kg. Store gutter nå! Også treffer vi alltid på en som vi pleier å snakke med der. Hun jobber der, men er ikke helsesøster... Hun kommer alltid med så dustete råd! Hun spurte hvordan det gikk, og vi fortalte om nattskrekken. At de hyler etter leggetid. Klagde ikke eller noe, bare sa at vi pleide å ta ungen opp og bære rundt på han til det er over. Men nei, det er da bare å la han ligge i senga å hyle, må skjønne! Men det er da virkelig ikke noe problem for oss å bare ta han opp. Er jo mye verre for oss også å bare la han ligge. Er ikke gøy å høre på. Fatter ikke hvorfor vi blir rådet til å gjøre ting som strider mot alt av instinkter! Hun har sagt veldig mange teite ting før også.

Anyway, i dag gikk legginga knirkefritt :D (Nesten.)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@raksha :lol: Søt!

Var på helsestasjonen i dag. 73 cm og 9,4 kg. Store gutter nå! Også treffer vi alltid på en som vi pleier å snakke med der. Hun jobber der, men er ikke helsesøster... Hun kommer alltid med så dustete råd! Hun spurte hvordan det gikk, og vi fortalte om nattskrekken. At de hyler etter leggetid. Klagde ikke eller noe, bare sa at vi pleide å ta ungen opp og bære rundt på han til det er over. Men nei, det er da bare å la han ligge i senga å hyle, må skjønne! Men det er da virkelig ikke noe problem for oss å bare ta han opp. Er jo mye verre for oss også å bare la han ligge. Er ikke gøy å høre på. Fatter ikke hvorfor vi blir rådet til å gjøre ting som strider mot alt av instinkter! Hun har sagt veldig mange teite ting før også.

Anyway, i dag gikk legginga knirkefritt :D (Nesten.)

Takk :ahappy:

Æsj, sånne folk er slitsomme!

Hurra!! Ikke her, men hun sover i egen seng da :D Så vi er happy. Vært inne noen ganger og Bonden satt leeenge med henne mens jeg var ute, og endelig sloknet hun skikkelig i egen seng, det er en stund siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...