Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

Har så vondt av lillemor om morgenen, det er virkelig verdens undergang å bli satt ned på gulvet/i stol når vi lager frokost. Virkelig. Er ikke sutring og klaging, men helt oppriktig sår og trist gråt. Er ikke alt jeg får til med henne på armen, så da blir det sånn nesten hver dag. Funker ikke å gi henne noe å spise på i mellomtiden heller. Hun er helt knust. Sette  henne på benken kan nok funke, men jeg syns det er skummelt når vi bruker vannkoker og sånt, og den er ikke alltid like barnevennlig den kjøkkenbenken vår.

Morgenstund er tull i grunn, hilsen Ida 1 år.

Litt slik er det her også.. Men her gjelder det alle måltider.. Vi har løst med det planlegging , og ikke minst når jeg er hjemme alene, blir det laga middager som jeg klarer hovedsakelig med ei hånd :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Litt slik er det her også.. Men her gjelder det alle måltider.. Vi har løst med det planlegging , og ikke minst når jeg er hjemme alene, blir det laga middager som jeg klarer hovedsakelig med ei hånd :lol:

Klarer jeg det så står jeg opp og lager klar før jeg vekker henne, men det går ikke alltid. Er bonden hjemme og våken så får hun sitte hos han da, da går det om jeg skynder meg. Men ellers er det krise. De andre måltidene er enklere da går ikke verden under i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer jeg det så står jeg opp og lager klar før jeg vekker henne, men det går ikke alltid. Er bonden hjemme og våken så får hun sitte hos han da, da går det om jeg skynder meg. Men ellers er det krise. De andre måltidene er enklere da går ikke verden under i det minste.

Jeg pleier å bruke vogna innimellom jeg. Da sitter hun høyt nok til å se hva jeg gjør, og likevel ikke rekker i noe.. Ellers bruker jeg brødfjøla (slik gammeldags man drar ut fra benken) og setter stolen hennes ved den, og gir henne eget utstyr..

Værst synes jeg er når man skal knekke egg med ho på hofta.. DA er vi hjelpsom da :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt mimredag og gått gjennom noen gamle fotoalbum. Her er et glimt fra 1999 av mellomste pode og labradoren jeg kjøpte i 1993. Flott hund. Han ble 11 eller 12 år gammel (husker ikke...), hadde HD, grad C, fikk artrose og var veldig prega av det siste året han levde. Men aldri det minste gretten mot ungene :wub:

10422076_10152380573116761_3433071084355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke vogna innimellom jeg. Da sitter hun høyt nok til å se hva jeg gjør, og likevel ikke rekker i noe.. Ellers bruker jeg brødfjøla (slik gammeldags man drar ut fra benken) og setter stolen hennes ved den, og gir henne eget utstyr..

Værst synes jeg er når man skal knekke egg med ho på hofta.. DA er vi hjelpsom da :lol:

Min nødløsning er faktisk å åpne oppvaskmaskina.. Lukene er man putter middelet er veldig kult, dessuten kommer jo Linni og holder henne med selskap osv.. :P

Sånt funker aldri om morgenen, de andre måltidene går det, men om morgenen så er det KUN fanget til pappa og snike av hans frokost, eller armen min som teller. Ved middag og sånt så kan hun sitte i stolen (høy stol) så hun ser hva jeg driver med, gulmer på tomater, låner sleiver og i det heletatt plukker og peller på alt, eller oppvaskmaskina, skal helst inni den ja. :lol: Men da er det også bare sutring om hun havner på gulvet, ikke fullstendig knust.

Ække så greit å være liten, trøtt og sulten altså. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt funker aldri om morgenen, de andre måltidene går det, men om morgenen så er det KUN fanget til pappa og snike av hans frokost, eller armen min som teller. Ved middag og sånt så kan hun sitte i stolen (høy stol) så hun ser hva jeg driver med, gulmer på tomater, låner sleiver og i det heletatt plukker og peller på alt, eller oppvaskmaskina, skal helst inni den ja. :lol: Men da er det også bare sutring om hun havner på gulvet, ikke fullstendig knust.

Ække så greit å være liten, trøtt og sulten altså. :aww:

Akkurat den kombinasjonen er bra håpløs ja.. Dere har ikke prøvd en liten fruktpose før dere står opp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to slappe og klengete, men likevel aktive ( :| ), gutter med feber. Reaksjon på siste vaksina, tror jeg. Hvor høy skal feberen være før man gir paracet? Vil ikke gi nå, de er i såpass god form. Men tenkte på hvordan jeg skal gjøre til kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to slappe og klengete, men likevel aktive ( :| ), gutter med feber. Reaksjon på siste vaksina, tror jeg. Hvor høy skal feberen være før man gir paracet? Vil ikke gi nå, de er i såpass god form. Men tenkte på hvordan jeg skal gjøre til kvelden.

Gi hvis du føler at de har behov for det. Ellers hvis tempen er veldig høy (nærmere 40). Vi har aldri fulgt noen grense på når E har fått paracet, men har sett an allmenntilstanden.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når allmenntilstanden blir nedsatt og du ser de føler seg dårlige. Ringer legevakten om feberen passerer 39,5 og det er mindre enn 8 timer siden siste paracet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt treig av meg, men som et lite innspill til helsesøster-debatten vil jeg bare skyte inn at det er frivillig å gå til helsesøster. Det er fryktelig synd at enkelte helsesøstre skaper utrygge foreldre - men om man opplever det av å gå på kontroller ville jeg enten bytta helsesøster eller droppa det i det hele og store og kun tatt vaksinene.

Det er også synd at det virker, både her og ellers, som det går litt sport i å ha den teiteste helsesøstra. Vår sa mye som jeg var uenig i, men jeg kan ikke huske å ha blitt så voldsomt opprørt over det. Jeg lukka ørene for det jeg ikke syntes hang på greip, og hadde positivt utbytte av å gå på kontrollene. Det anbefales :)

Hvor mange dager etter DPO eller IKM testet sonens (kommende) mødre positivt? :)

Begge gangene testet jeg 2-3 dager etter IKM, positivt tvert på begge.

Enig med Martine :) Paracet er ikke farlig å gi, anvisningene på pakken er så godt innenfor det som er trygt (ifølge min nærmeste nabo, som er allmennlege) at å gi paracet for å dempe feber og ubehag gir langt mindre "uheldig" virkning enn at gutta skal ha ei slitsom natt som en paracet kunne hjulpet mot.

Her er livet med 2-åringen fylt med masse latter. Idag kommanderte hun at hun ville ha "strammann stram!". Det tok litt tid før vi skjønte at hun ville se brannmann Sam :P Det kommer gullkorn hver eneste dag og vi blir stadig forbløffa over hvor stor hun plutselig har blitt, hun forstår og kan så mye. Lilletøtta :heart:

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke målt feberen, fordi batteriet var dødt. Tror ikke den var så veldig høy, men de var så grinete og følte seg ikke bra, tror jeg, så de fikk paracet likevel. De er jo aldri syke, disse her, så er ikke akkurat noe overforbruk av meds her uansett. Dessuten MÅÅ de sove skikkelig i natt, siden forrige natt var helt katastrofe :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke målt feberen, fordi batteriet var dødt. Tror ikke den var så veldig høy, men de var så grinete og følte seg ikke bra, tror jeg, så de fikk paracet likevel. De er jo aldri syke, disse her, så er ikke akkurat noe overforbruk av meds her uansett. Dessuten MÅÅ de sove skikkelig i natt, siden forrige natt var helt katastrofe :P

Hvordan gikk natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble M 1 måned gammel. Må si den første tiden har gått fort! Hun er jo bare så god :wub: I den anledning prøvde jeg å få tatt noen fine 1-månedersbilder. Synes det er fryktelig vanskelig å ta bilder inne for tiden. Lampene inne her gir absolutt ikke noe godt lys og ikke er det mye dagslys som slipper inn om dagen heller, når det er så mørkt og grått ute som det er. Men disse ble jeg fornøyd med selv om hun bare ville sove under hele fotoshooten :ahappy: :

10734269_10154931119715145_4825757707850

10686866_10154931120020145_6582495459423

10346598_10154931120025145_6427390122389

10425450_10154931120115145_2729616211628

1962772_10154931120780145_31062024638798

• Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sitter i bil på vei hjem fra hytta og må tisse... Da er det deilig med ei aktiv frøken i magen som bruker blæra som trampoline eller noe :P:wub:

Var på 3d på fredag med samboer, helt sprøtt at hun nå er helt ferdig og bare skal vokse. Og at vi faktisk alt ser at hun ligner på oss :heart:

Og mine mål og hennes mål ligger akkurat på strekene de helst skal ligge på. Det var deilig å høre siden man blir litt stresset av alle som kommenterer den lille magen min og at jeg ikke har gått noe særlig opp i vekt :)

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sitter i bil på vei hjem fra hytta og må tisse... Da er det deilig med ei aktiv frøken i magen som bruker blæra som trampoline eller noe :P:wub:

Var på 3d på fredag med samboer, helt sprøtt at hun nå er helt ferdig og bare skal vokse. Og at vi faktisk alt ser at hun ligner på oss :heart:

Og mine mål og hennes mål ligger akkurat på strekene de helst skal ligge på. Det var deilig å høre siden man blir litt stresset av alle som kommenterer den lille magen min og at jeg ikke har gått noe særlig opp i vekt :)

Jeg hadde også liten mage da jeg var gravid. Det er jo ikke alltid den blir så stor, det kommer jo an på hvordan babyen ligger :) Kurven til E begynte jo å flate ut på slutten og var dårlig, men jeg hadde liten mage hele tiden. I uke 25 var jeg på legevakten pga ekstrem hodepine, og legene der så ikke at jeg var gravid. Jeg ble innlagt i uke 32 eller noe, og da mente legen at jeg så så bra ut at jeg ikke kunne ha gjort annet enn å føde hele livet. Med to mnd igjen til termin :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også liten mage da jeg var gravid. Det er jo ikke alltid den blir så stor, det kommer jo an på hvordan babyen ligger :) Kurven til E begynte jo å flate ut på slutten og var dårlig, men jeg hadde liten mage hele tiden. I uke 25 var jeg på legevakten pga ekstrem hodepine, og legene der så ikke at jeg var gravid. Jeg ble innlagt i uke 32 eller noe, og da mente legen at jeg så så bra ut at jeg ikke kunne ha gjort annet enn å føde hele livet. Med to mnd igjen til termin :lol:

Vet jo det, men virker ikke som om hvermansen vet det :P (skjønner ikke helt hvorfor fremmede folk kommenterer andres mager når de er gravide heller jeg :P )

nå er ikke jeg noe høy og har aldri lagt lett på meg uansett hva og hvor mye jeg har spist så både legen min og jordmor lo litt av meg når jeg fortalte bekymringen min, de mente jeg ikke kunne forvente å få giga mage :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida! Iiida! Halloooo! Iiida!  Komme her litt daaa. Iiiiiidaa! Ida! Hallo! Ida! Komme og sitte litt her, Ida!

Døh - det er et en 1åring med mye å gjøre, ikke en hund, slutt å mas så ******! :gaah:

:lol: veldig kjent! Spesielt på telefonen.. Jeg vet om noen som tror det at hvis de bare roper høyere i røret, så vil M svare dem.. Mhm.. Særlig..

Takk for volumknappen liksom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: veldig kjent! Spesielt på telefonen.. Jeg vet om noen som tror det at hvis de bare roper høyere i røret, så vil M svare dem.. Mhm.. Særlig..

Takk for volumknappen liksom :lol:

:lol: Godt det er flere... Kan ikke si noe heller, er jo ikke slemt ment. Men guri så slitsomt når ungen er tydelig opptatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Irenen Gratulerer med månedsdagen. Du tar noen helt nydelige bilder av henne og jeg syntes du er utrolig flink!
Hun er så nydelig, og jeg håper dere koser dere like mye fortsatt. :heart:

Edit: MonicaT! Gratulerer! :D Håper resten av den hektiske helgen dere skulle ha også gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...