Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er dine deal breakers?


Nirm
 Share

Recommended Posts

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dealbreakers: - Nynazist - Seriemorder (kan gjøre unntak om han heter Dexter) - brystvorter spredt over hele kroppen - Mørk trollmann (gjør unntak for voldy selvsagt) - Er feeder (har ikke lys

Heh, denne passer kanskje ikke heeeeeeeelt, men tar den allikevel! Jeg var forelska i samboeren min for noen år siden, men turte aldri å si noe, så jeg overbeviste meg selv om at det aldri kunne

Du er ikke så veldig kresen.

- At jeg ikke kunne hatt hund og katt

- At vi ikke er enig om grunnleggende verdier eller ser verden på grunnleggende samme måte (f.eks hadde jeg slitt med å være sammen med en FrP'er eller "allsang på grensen"-type).

- At vi ikke går samme vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, denne passer kanskje ikke heeeeeeeelt, men tar den allikevel!

Jeg var forelska i samboeren min for noen år siden, men turte aldri å si noe, så jeg overbeviste meg selv om at det aldri kunne bli noe uansett, fordi han ikke likte hunder. Så, noen år etterpå, så hadde vi blitt veldig gode venner, og plutselig en dag (det kom som lyn fra klar himmel på meg), så sa han at han var forelska i meg!

I dag er vi lykkelige samboere, har vært sammen i to år i desember, og han elsker hundene like mye som det jeg gjør (men ikke nok til at jeg får lov til å få en til, haha. Kompromisser)! :wub:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dealbreakers:

- Nynazist

- Seriemorder (kan gjøre unntak om han heter Dexter)

- brystvorter spredt over hele kroppen

- Mørk trollmann (gjør unntak for voldy selvsagt)

- Er feeder (har ikke lyst til å bli tvangstjukk)

- Synes Siv Jensen er snasen

- Tribal tattoo på halsen

  • Like 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dealbreakers:

- Nynazist

- Seriemorder (kan gjøre unntak om han heter Dexter)

- brystvorter spredt over hele kroppen

- Mørk trollmann (gjør unntak for voldy selvsagt)

- Er feeder (har ikke lyst til å bli tvangstjukk)

- Synes Siv Jensen er snasen

Du er ikke så veldig kresen. :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- At holdninger til mennesker og dyr er så vidt forskjellig fra hverandre, at vi overhode ikke har noe felles verdisyn, ekstreme politiske holdninger

- At et aktivit hundehold ikke hadde vært forenelig, eller at de måtte flytte ned i kjeller eller ut.

- Null interesse for å være aktiv og vil bare sitte inne, aldri kunne være med på tur eksempel

- Røyking

- Så pirkete i maten at det overhode ikke er mulig å lage et felles måltid

- Overhode ingen felles interesser eller gjøremål, slik at "å se på TV" blir det eneste vi kan gjøre sammen (man kan ikke ha sex hele tiden tross alt. :lol: )

- En veldig negativ holdning til det meste, og nærmest "dyrker" negative tanker, opplevelser og sykdom.

- Rusproblematikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyking/snusing.

Ikke respektere min holdning til dyr og natur, og selv være blottet for slik forståelse (individets verdi etc).

Ha barn (men nå har min 3 så det går jo, men hvis det skulle bli en annen en en annen gang så orker jeg ikke det igjen.)

For min del kunne han godt stemt AKP eller hatt andre ekstreme politiske holdninger enn så lenge han respekterte mine og det ikke var noe man trengte å krangle om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- At han ikke liker dyr, må ikke være like glad i dem som meg, men må akseptere at jeg alltid kommer til å ha dyr og bruker mye tid på dem.

- Røyking

- Mye festing

- Mye alkohol og/eller rusmidler, problemer med det.

- Pirkete og kresen i matveien, jeg elsker å prøve ny mat og nyte det med en som liker det like godt som meg

- Digre muskelmenn som får musklene sine i treningsstudio (boletyper), jeg klarer ikke så store muskler, naturlig opptrente muskler er mye bedre, og da kan de gjerne være store (bamse menn/typer). Jeg er ikke så kroppsfiksert, men disse "boletypene" liker jeg ikke, jeg dater gjerne lubbene menn også, jeg, så lenge kjemien er der.

- Det er ikke helt dealbreaker hvis han ikke har kontakt med familien, men jeg liker veldig godt at han har god kontakt med familien sin og gode venner, jeg er glad i familie og har veldig god kontakt med min egen familie og venner, noe jeg ALDRI kommer til å fire på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista er lang:

  • Snylter. Han kan godt være rimelig blakk, men stå for det. Jeg er ikke interessert i å forsørge en mann. eller, han kan igrunnen være økonomisk stabil. Det er mest praktisk.
  • Gris. Jeg er mamma, orker ikke være mamma for en mann. Han må vite hvordan oppvaskmaskinen og vaskemaskinen fungerer og klare å bruke begge deler.
  • Politisk brødhue. Vi trenger ikke å være enige i alt, men må kunne ha nogenlunde intelligente diskusjoner.
  • Sosialt egoistisk. Fint med gutteturer og "ut med gutta", men kanskje litt pussig når man er over femti, særlig hvis det stadig prioriteres når man endelig har litt fri samtidig.
  • Allergisk mot frisk luft. Han må like å snøre på seg fjellskoa og ta på seg turklær (og det skal være militærgrønne lommebukser og islender og lukte bål :icon_redface: ) og traske ut i skauen med meg og bikkjene. Fiskestanga kan han drite i, men ta gjerne med kaffelars :D
  • Stygg. Jada, jeg er overflatisk, men siden jeg nå er i en situasjon der jeg kan velge hvem jeg vil :teehe: , forventer jeg en Dressmannreklamemann :heart:
  • Han kan godt være glad i hunder, men ikke noen tøff jakthundfyr som mener at bikkja skal taes og om den ikke duger til jakt, kan man like gjerne skyte den med det samme.
  • Gris 2. Han må være renslig. Dusje og barbere seg hver eneste dag. Og skifte det innerste laget med tøy.
  • Han trenger ikke å ha unger. Voksne barn, men ikke barn barn. Jeg orker ikke den følelsesmessige belastningen for dem og meg både i en startfase og ikke minst hvis det blir slutt. Er for gammel.
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han er voldelig, rusmisbruker etc.

At han røyker

At han er religiøs

At han har helt forskjellige grunnverdier enn meg

At han ikke har hobbyer eller fritidsinteresser utover det å sitte inne og stirre på en skjerm

At han ikke går overens med min familie

Vil ikke kalle det dealbreaker, men kan ikke helt se for meg å falle for en uten høyere utdannelse. Like barn leker best osv. Det samme gjelder allergi mot dyr. Kan bli noe problematisk med en hyperallergiker og en som jobber med dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på date med en engang som mente at hundene mine kunne jo bare bo ute. :aww: Det ble med den ene daten. :lol:

Dealbreaker er jo det standard, må være fornuftig, renslig, ikke drepe folk som hobby osv.

Men mer spesifikt så hadde jeg ikke ofret hundene mine, jeg MÅ ha forståelse for at dyra mine er en del av pakka, vi kan selvsagt diskutere nyanskaffelser, men det er en viktig del av livet mitt.

Og han måtte ønske seg barn. :aww:

Traff blink på Bonden jeg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt hår.. Jeg greier ikke å synes at det er pent på mannfolk :P

x2!!! Har de i tillegg langt skjegg, så styrer jeg unna.... :P Menn skal ha kort hår og være glattbarbert :D

Mine dealbreakers:

  • røyking og overdreven bruk av alkohol (jeg har bodd med en alkoholiker, ALDRI igjen....)
  • at han ikke kommer overens med familie og venner
  • liker ikke hunder
  • at vi har forskjellige meninger om viktige ting
  • at han ikke er praktisk anlagt

.....er de som jeg kom på nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan leve med mye, men jeg kan ikke leve med en person som er ekstremt opphengt i hva jeg spiser/ikke spiser. Jeg er kresen på smak og konsistens, jeg har et kosthold som ville fått enhver erneringsfysiolog til å rive seg i håret og skrike i frustrasjon og jeg vet veldig godt selv hva jeg spiser/ikke spiser. Jeg virkelig hater det når folk skal presse i meg mat med beskjeden "Du er for gammel til å holde på slik nå" eventuelt "Du kan smake iallefall". :getlost:

Det at han aksepterer mitt hundehold er jo såklart også viktig. Liker ikke Milo? Get lost! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det som regel jeg som er dealbreakeren, meeeeen de gangene jeg har sagt nei:

- Uhygenisk. Enda verre er det om man prøver å skjule manglende hygiene med to liter parfyme man har kjøpt på tax-free.

- Har barn eller lyst på barn i nær fremtid. Før noen skyter meg: Jeg er 23, og så moden at jeg må ringe mamma hver gang jeg får nytt renholdsutstyr/kjøkkenutstyr for å høre hvordan man bruker det.

- Skal ha seg en ny en hver helg på byen. For all del, man kan "leve livet", men om jeg må kreve en AIDS-test først...Vel.

- Anti-religiøst forhold til monogami. Og de er det mange av!

- Religiøs eller baserer livet sitt på noe som ikke kan dokumenteres, ala svart magi, spøkelser eller spådamer. Da har jeg mer til felles med en flyndre.

- Medlem av kvinnegruppen OTTAR eller venstreradikal.

- Treningsavhengig eller kostholdsfreak. Kun fordi ei jente vil prøve å forandre meg, og jeg er alt for glad i Cola og snus.

Mine ting som har vært en dealbreaker:

- Snusing.

- Genetisk hårtap.

- Mangel på six-pack. Ikke typen som står i kjøleskapet.

- Kjekkere kompiser (!)

- Psykolog fordi jeg har hatt en, tja, småtrøblete oppvekst.

- Ikke kjekk nok.

- Måneøyne.. (Når jeg smiler så blir øynene mine runde eller noe. Skjønte ikke helt den selv)

- Monogam mens hu ikke var gira på å være det.

- For snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista er lang:

  • Snylter. Han kan godt være rimelig blakk, men stå for det. Jeg er ikke interessert i å forsørge en mann. eller, han kan igrunnen være økonomisk stabil. Det er mest praktisk.
  • Gris. Jeg er mamma, orker ikke være mamma for en mann. Han må vite hvordan oppvaskmaskinen og vaskemaskinen fungerer og klare å bruke bagge deler.
  • Politisk brødhue. Vi trenger ikke å være enige i alt, men må kunne ha nogenlunde intelligente diskusjoner.
  • Sosialt egoistisk. Fint med gutteturer og "ut med gutta", men kanskje litt pussig når man er over femti, særlig hvis det stadig prioriteres når man endelig har litt fri samtidig.
  • Allergisk mot frisk luft. Han må like å snøre på seg fjellskoa og ta på seg turklær (og det skal være militærgrønne lommebukser og islender og lukte bål :icon_redface: ) og traske ut i skauen med meg og bikkjene. Fiskestanga kan han drite i, men ta gjerne med kaffelars :D
  • Stygg. Jada, jeg er overflatisk, men siden jeg nå er i en situasjon der jeg kan velge hvem jeg vil :teehe: , forventer jeg en Dressmannreklamemann :heart:
  • Han kan godt være glad i hunder, men ikke noen tøff jakthundfyr som mener at bikkja skal taes og om den ikke duger til jakt, kan man like gjerne skyte den med det samme.
  • Gris 2. Han må være renslig. Dusje og barbere seg hver eneste dag. Og skifte det innerste laget med tøy.
  • Han trenger ikke å ha unger. Voksne barn, men ikke barn barn. Jeg orker ikke den følelsesmessige belastningen for dem og meg både i en startfase og ikke minst hvis det blir slutt. Er for gammel.

:o Sikter du til noen helt spesielle *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hundehater

-Hobbykverulant

-Prinsipielt aldri uenig med noen

-Religiøs/spirituell

-Frp-er osv

-Egoist

-Sløser penger/mat

-Har barn

-Slitsomt sosial

-Mannsjåvinist/rasist/homofob/transfob/generell drittsekk

-Dømmer meg/tar meg ikke seriøst angående ensformig, innsnevret kosthold

-Synes jeg er "morsom" eller "søt" pga ting som kommer direkte av at jeg er autist :thumbsdown:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...