Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er dine deal breakers?


Nirm
 Share

Recommended Posts

Jeg kom meg faktisk gjennom det en gang. Jeg tilga, la det bak meg og fortsatte og stole på han. På samme måte som han la det bak seg og fortsatte å være utro. For å si det sånn, om jeg skulle vært i den situasjonen igjen, oh lord, stakkars han da.

Jeg tror ikke på den der once a cheater always a cheater heller jeg da. I ditt tilfelle er det jo enkelt, og ikke minst utrolig kjipt at du fikk den erfaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dealbreakers: - Nynazist - Seriemorder (kan gjøre unntak om han heter Dexter) - brystvorter spredt over hele kroppen - Mørk trollmann (gjør unntak for voldy selvsagt) - Er feeder (har ikke lys

Heh, denne passer kanskje ikke heeeeeeeelt, men tar den allikevel! Jeg var forelska i samboeren min for noen år siden, men turte aldri å si noe, så jeg overbeviste meg selv om at det aldri kunne

Du er ikke så veldig kresen.

Jeg tror ikke på den der once a cheater always a cheater heller jeg da. I ditt tilfelle er det jo enkelt, og ikke minst utrolig kjipt at du fikk den erfaringen.

Det er jeg igrunn enig i.

Jeg må nok også endre litt på det jeg selv skreiv, for når alt kommer til sitt, hadde samboeren min vært utro mot meg nå, vært hundre prosent ærlig om det og virkelig vist meg at han angret, så skal ikke jeg si at jeg aldri hadde tilgitt, for det er stor sansynlighet for at jeg hadde gjort det. Men, inni hodet mitt hadde jeg aldri tilgitt. Så er det jo sånn at ting blir helt opp ned når man faktisk er i situasjonen hvor man må ta det valget.

Eksen min var en dust ut av milde h......, og den dag i dag er jeg glad han gjorde det, sånn at jeg fikk se hvordan han var og kom meg videre til den fantastiske kjæresten jeg har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sid et er fascinerende at folk lister "skikkelig FRP'er" her. Virker på meg litt forvirret, eventuelt er det endel medlemmer her inne med stor disrespekt for andres syn og meninger, har misforstått politikk og ikke minst virker utolerante. Jeg undres om dere også har dealbreakers i form av at mannen er praktiserende islamist (mao både kvinnefiendtlig, rasistisk og voldsforhelligende) eller Mao-tilhenger/kommunistforhelligende (med andre ord en person som synes styreformen i Nord-Korea er en fin ting, jeg minner bare på om at både birkenau og auschwitz begynner å blekne i forhold til fangeleirene der borti asia).

Mens en person som vil ha bedre gamlehjem, korte ned sykehuskøene, gi medisiner til de som trenger det (f.eks ved kreft), som ønsker at folk skal få velge selv om de vil kjøpe øl på butikk etter 18:00 og som kanskje også ønsker at innvandringspolitikken i norge skal være slik at Yalda og barn (og andre i NØD) får hjelp, mens mullah krekar og andre som utnytter systemet for kriminalitet, penger og utrett sendes ut. Noen som er samfunnsengasjert og vil ha bedre forhold for de svakeste i samfunnet er altså dealbreaker? Fascinerende :P

Jeg mistenker vel at det ikke handler om saker som bedre gamlehjem og kortere sykehuskøer (hvem kan være uening i det?), men om at FrP igjennom mange år har ført en aggressiv, fremmedfiendtlig og mistenkeliggjørende retorikk i innvandringsdebatten. Jeg tilhører venstresiden, men kan godt se at høyre har noen gode poenger (og til og med venstresiden ser at for høy innvandring kan medføre problemer...). Men FrP er, for meg, i en helt annen liga enn høyre. Jeg har rett og slett et problem med innvandringsretorikken deres - og dermed også med deres verdipolitikk og menneskesyn.

Red: men tilbake til dealbreakers. Jeg har ikke så mange, tror jeg. Man kan jo ikke forvente at andre er perfekte når man absolutt ikke er det selv. For meg ville det vært en dealbreaker hvis han

- ikke har noenlunde samme verdisyn som meg (da tenker jeg ikke først og fremst på høyresida vs venstresida i norsk politikk)

- ikke liker dyr, og ikke har forståelse for at hunden min er en del av familien min

- ikke har noen felles interesser med meg, slik at vi lever parallelle liv

- ikke aksepterer at jeg bruker tid på andre enn ham

- ikke ønsker seg barn

...og kanskje andre ting, som jeg ikke kommer på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg mistenker vel at det ikke handler om saker som bedre gamlehjem og kortere sykehuskøer (hvem kan være uening i det?), men om at FrP igjennom mange år har ført en aggressiv, fremmedfiendtlig og mistenkeliggjørende retorikk i innvandringsdebatten. Jeg tilhører venstresiden, men kan godt se at høyre har noen gode poenger (og til og med venstresiden ser at for høy innvandring kan medføre problemer...). Men FrP er, for meg, i en helt annen liga enn høyre. Jeg har rett og slett et problem med innvandringsretorikken deres - og dermed også med deres verdipolitikk og menneskesyn.

Seriøst har vi ikke kommet lenger? Jeg kan si og mene mye rart om Frp, Frp's politikk og Frp'ere osv men ærlig talt det der hører vel fortiden til..

Denne er fin, her det vel god enighet om at det ikke er FRP'ern som driter seg ut:

- Latterlig at du har en mørkhuda fyr i dress for å representere Frp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst har vi ikke kommet lenger? Jeg kan si og mene mye rart om Frp, Frp's politikk og Frp'ere osv men ærlig talt det der hører vel fortiden til..

Denne er fin, her det vel god enighet om at det ikke er FRP'ern som driter seg ut:

- Latterlig at du har en mørkhuda fyr i dress for å representere Frp

Jeg synes ikke det. For et par dager siden forsvarte f.eks. Tybring-Gjedde bruken av ordet "snikislamisering" og uttalte at "Politikken fører til at vår egen kultur utvannes, og dette skjer i løpet av få generasjoner. I dag diskuterer man om korset skal fjernes fra flagget vårt, sier han."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Tybring-Gjedde-mener-snikislamisering-er-et-godt-og-aktuelt-ord-7314538.html#.UkAlm4bIYvk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker vel at det ikke handler om saker som bedre gamlehjem og kortere sykehuskøer (hvem kan være uening i det?), men om at FrP igjennom mange år har ført en aggressiv, fremmedfiendtlig og mistenkeliggjørende retorikk i innvandringsdebatten. Jeg tilhører venstresiden, men kan godt se at høyre har noen gode poenger (og til og med venstresiden ser at for høy innvandring kan medføre problemer...). Men FrP er, for meg, i en helt annen liga enn høyre. Jeg har rett og slett et problem med innvandringsretorikken deres - og dermed også med deres verdipolitikk og menneskesyn.

Men det er jo ikke FrP's retorikk, teite representanter i media som sier ting som dras ut av sin sammenheng og kokkeleres fram til ulumskheter av Norges venstrevridde media du skal leve med, det er jo en person. Det er ikke partiet du skal være samboer med liksom. Det er en person som av følgende verdier og menneskesyn stemmer FrP:

*Bryr seg om de svakeste i samfunnet

*Vil at de som er syke/svake/eldre skal få bedre behandling

Det vil liksom si at det er en dealbreaker at en person bryr seg om de svakere i samfunnet og vil det beste for de som ikke har så mye selv. Er veldig veldig vanskelig for meg å se hvordan det henger på greip, bare :P Men det viser jo hvor difuse sånne deal-breakers er, det man skriver en gang er noe veldig substansielt annerledes når alt kommer til alt i virkeligheten :)

EDIT: Og det er altså derfor jeg f.eks ikke hadde hatt noe prinsipielt problem med å bo med en som f.eks stemmer Rødt bare fordi jeg vet "han stemmer Rødt". Det er jo ÅRSAKENE til hvorfor man stemmer et politisk parti som er mer gjeldende for et samboerskap. Hvordan han er som person, hvordan han lever ut sitt liv, som utgjør differansen. At han stemmer Rødt eller FrP har eksepsjonelt lite med vårt potensielle samboerskap å gjøre, sortofish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt naive, romantiske hode er et godt forhold basert på et godt vennskap - som igjen er fundert på at en har tilstrekkelig verdier, holdninger og interesser felles å bygge på, og nok respekt og forståelse for ens ulikheter til at det fungerer. Jeg ville neppe blitt bestevenn med en antifeminist som synes hund er tull.

Så fravær av et godt vennskap og et godt sexliv er kanskje dermed dealbreakers?

Men så er det jo de situasjonene hvor en ikke nødvendigvis starter som venner, men tester vannet for romantikk og dating fra første stund.

I utgangspunktet er barn en dealbreaker - jeg ønsker ikke egne, og jeg ønsker ikke barn i mitt liv.

Jeg tror røyking er en dealbreaker, for jeg vet hvor mye det kan plage meg fysisk å tilbringe for mye tid med røykere over lengre tid.

Vedkommende kan ikke eie reptiler og andre "kjæledyr" jeg blir fysisk kvalm av å se på eller ha i nærheten på grunn av fobier.

Jeg synes det er vanskelig å påpeke andre konkrete ting, fordi for meg er altså et godt forhold også et godt vennskap. Og det er ingen fasit for hva en god venn er for meg. Men det er ting som gjør at jeg aldri blir venn med noen uansett hvor mye vi har til felles, og de er ikke alltid konkrete enkeltting, noen ganger er det summen.

Men om jeg blir bedt på date av en som har fire barn, røyker tre pakker om dagen, og har terrarie med neongrønne importslanger på soverommet og en gekko gående løs i stua - da møter jeg ikke opp.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fravær av et godt vennskap og et godt sexliv er kanskje dermed dealbreakers?

Amen!

For meg er det at jeg ikke kan være den jeg er, å prøve gjøre forandringer på det er en deal breaker så det synger etter.

Ellers er jeg faktisk veldig fleksibel på det meste opplever jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens en person som vil ha bedre gamlehjem, korte ned sykehuskøene, gi medisiner til de som trenger det (f.eks ved kreft), som ønsker at folk skal få velge selv om de vil kjøpe øl på butikk etter 18:00 og som kanskje også ønsker at innvandringspolitikken i norge skal være slik at Yalda og barn (og andre i NØD) får hjelp, mens mullah krekar og andre som utnytter systemet for kriminalitet, penger og utrett sendes ut. Noen som er samfunnsengasjert og vil ha bedre forhold for de svakeste i samfunnet er altså dealbreaker? Fascinerende :P

Beste stråmannen jeg har sett her inne, tror jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, denne listen kan bli lang :P Generelle ting som vold, mishandling og rusmisbruk o.l. gidder jeg ikke liste opp, for det sier seg selv føler jeg.

Aboslutte deal-breakers:
- Dyrehater. Han må tåle at jeg har en livsstil fylt med dyr. Behøver ikke elske dem, men jeg må kunne gjøre det jeg liker selv om detbetyr at han blir hjemme!
- Likegyldig. Han må kunne ihvertfall bry seg litt om diverse, for jeg er en person med sterke meninger selv!
- Slask. Denne er litt vanskelig å plassere syns jeg. To be honest bor jeg med en ganske slaskete mann, men han har blitt bedre liksom, og er ikke det verste tilfelle. Men i hovedgrunn er det en breaker, men andre faktorer kan spille inn liksom.
- Festglad. Greit å ta en fest nå og da, men hver helg - no thanks. Sambo var slik før, glad han har gått i fra det!
- Super kresen matvei. Litt kan vel gå liksom, men å ha en fyr som MÅ spise en fast rett en fast dag i uka (f.eks spaghetti hver torsdag), no no.
- Barn i hodet. Han må virkelig kunne ta ansvar for seg selv, økonomien sin, bostedet sitt og seg selv, generelt.
- Mangler generelle hjerneceller. Det går ann å tenke fornuftig og ikke se svart/hvitt på ting.
- Totalt ulike grunnverdier som meg. En ting er å være uenig, men for mye, nei takk.
- Ha null forståelse for det psykiske.
- Rasist o.l. Vi er alle mennesker, uansett om man blir tiltrekket av det motsatte kjønn, har annerledes hudfarge o.l.
- Bygutt/sossegutt. Her skal man ha en stor plass ute på landet, og ikke rynke på nesa fordi naboen har griser!
- Null ambisjoner for livet sitt. Trenger ikke være store greine han må ha.
- Mislike/nekte meg å ha guttevenner. Seriøst, jeg må kunne tulle med kompiser uten at typen skal tro jeg flørter.
- Gamertype. Hvis det må 100 hester for å trekke han opp fra soffaen/stolen når man skal gjøre noe fornuftig, buh bye.

Uønsket, men kan gå med kompromisser:
- Røyk/snus. Har ikke ord for mye jeg hater det, men kan overleve det til en viss grad. Snus er definitivt verst. Også er det null røyking i mtit hus så da må han ut! :P
- Pingle. Sambo løper i full fart ut fra et rom hvis han ser en tiny edderkopp. Også nekter han meg edderkopp som kjæledyr, det er litt trist.
- Ha barn fra før. Aldri vært sammen med noen som har barn, så enn så lenge står denne under denne lista. Hvis jeg noen gang får en negativ opplevelse å være sammen med en fyr som allerede har barn, skal man ikke se bort ifra at det blir en deal breaker :P

Nå har jo jeg samboer, og mye av det jeg lista opp her gjør/er han. Men han er heller ingen ekstreme tilfeller så jeg overlever. F.eks så er han egentlig ganske slask, men ingen ekstrem en. Han røyker men vil slutte pga. helse og økonomi. Så jauda, selv om jeg har en del krav for å si det slik, er jeg ikke verdens vanskeligste heller, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min absolutte dealbreaker om man ser vekk fra barnemishandler, rusmisbruker og de tingene der er røyking!

Jeg kan inngå kompromisser på mye, men ikke det. Selv samboeren min som jeg er forlovet med ryker på hodet og ræven ut om han begynner å røyke igjen (han røykte før jeg traff han)

Snus kan jeg heller ikke fordra, men det går enn så lenge (men han har lovet å slutte innen året er omme)

Jeg kunne heller aldri vært sammen med noen som har barn (sier hun som har barn selv) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler ikke politisk ståsted og meninger om partiet man stemmer på, men hva slags grunnleggende menneskesyn man har. At man mener at alle mennesker er i utgangspunktet likeverde, uansett kjønn, legning, hudfarge og relgion. Hadde ikke hatt problem med å vært sammen med en som er relgiøs heller, bare hun (eller familien) ikke prøvde å konvertere meg.

Men SFX er nok inne på noe vesentlig. Mange av deal breaker punktene gjelder vel også et tett vennskap? Jeg hadde aldri kunne vært venner med noen med et sært syn på mennesker eller dyr (som en ex kompis, som skrøt av at han hadde tatt livet av ei katte på en lite trivelig måte). Slikt orker jeg bare ikke. Men jeg bryr meg ikke om venner er pirkete i maten, jeg lager ikke romantiske middager for to med de. :P

Men barn blir en automatisk deal break med meg. Siden jeg ikke kan få egne. Så har ei dame lyst på barn, så blir det en automatisk stopp der. I tillegg til min bakgrunn. 99.99% vil nok ikke ta i meg med ildtang en gang. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt har nyanset så deal breakers er litt vanskelig å kategorisere..

- "praktiserende" Homofob/rasist el (Kan få lov å mene at ting er unaturlig etc, men det får bli med tanken/meningen, noe mer enn som så er ikke greit)
- Voldelig
- Ikke like dyr overhode.
(Trenger ikke elske dem, men akseptere dem)


Sikkert mer som kunne ha blitt føyd til listen der, men men. Har heldigvis en finfin samboer som stort sett har samme syn på ting som meg, samme humor etc. Visse ting er vi ikke helt enige i, men vi kan tulle litt med det av og til og ellers blir det ikke nevnt. Merker fort om man har tråkket over en grense hos begge to så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men SFX er nok inne på noe vesentlig. Mange av deal breaker punktene gjelder vel også et tett vennskap? Jeg hadde aldri kunne vært venner med noen med et sært syn på mennesker eller dyr (som en ex kompis, som skrøt av at han hadde tatt livet av ei katte på en lite trivelig måte). Slikt orker jeg bare ikke. Men jeg bryr meg ikke om venner er pirkete i maten, jeg lager ikke romantiske middager for to med de. :P

Ja, det kunne jeg vel egentlig ha nevnt, jeg også, for det er akkurat sånn jeg føler det. Det er jo i utgangspunktet et tett vennskap, med litt ekstra. Og for at det skal kunne bli et tett vennskap i utgangspunktet, så kan det ikke bryte mange av dealbreakerne mine altså. Og for at det skal bli det lille ekstra, ja, da må det være noe litt ekstra der også. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på venn og partner er vel hva en kan bo med uten at det går en på nervene. Jeg har venner som røyker, og det gjør meg ingenting - men jeg kunne ikke bodd med dem, for eksempel.

Det er mye en kan tolerere fra venner, som blir for mye i en permanent overdose i et samboerskap. Men det er jo også av og til ting en ikke finner ut før en har prøvd.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanger:

Dette skal jo ikke bli en politisk diskusjon, men for min del oppfatter jeg FrP's grunnleggende menneskesyn så langt fra mitt, at det ville vært vanskelig for meg å bygge et liv og etter hvert en familie sammen med en mann som deler deres syn. Det samme gjelder for konservative kristne, eller andre religiøse/idealistiske/politiske retninger som jeg er veldig uenig med. Når det gjelder FrP konkret gjelder det alt fra syn på innvandring og mennesker fra andre kulturer, til syn på familiesuverenitet og deres tanker om det biologiske prinsipp. Vi har alle våre grunnleggende holdninger, og jeg tviler sterkt på at en praktiserende konservativ kristen eller en svært overbevist FrP'er ville følt at han hadde noe å bygge et felles liv og familie på med meg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanger:

Dette skal jo ikke bli en politisk diskusjon, men for min del oppfatter jeg FrP's grunnleggende menneskesyn så langt fra mitt, at det ville vært vanskelig for meg å bygge et liv og etter hvert en familie sammen med en mann som deler deres syn. Det samme gjelder for konservative kristne, eller andre religiøse/idealistiske/politiske retninger som jeg er veldig uenig med. Når det gjelder FrP konkret gjelder det alt fra syn på innvandring og mennesker fra andre kulturer, til syn på familiesuverenitet og deres tanker om det biologiske prinsipp. Vi har alle våre grunnleggende holdninger, og jeg tviler sterkt på at en praktiserende konservativ kristen eller en svært overbevist FrP'er ville følt at han hadde noe å bygge et felles liv og familie på med meg heller.

Men det er jo kanskje det jeg forsøker å formidle.... at DU oppfatter frp's menneskesyn som langt fra ditt betyr jo ikke at det ER slik. Hvis man hadde åpnet døra på gløtt og faktisk tatt innover seg hva frp egentlig er (og da må man faktisk ta et solid steg sidelengs vekk fra media i norge) så hadde man kanskje fått seg en overraskelse ifht hva folk som stemmer frp egentlig har av verdisyn, menneskesyn og andre grunnleggende livstanker. Som nevnt: du skal ikke bo sammens med partiet frp, så at "partiet frp står for xxxxxxx" er jo rimelig forhåndsbestemt dømming :/

For meg er ikke dette politikk (utover at mange misforstår hva frp egentlig er), det er mer interessant hva man anser som dealbreakers i teorien og hva VIRKELIGHETEN egentlig er. Det blir jo en slags filosofisk greie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det politikk? Jeg synes ikke det. Jeg synes det er å forhåndsdømme et menneskes verdisyn og menneskesyn på bakgrunn av dets politiske valg. Hvis man stemmer AKP betyr det ikke at man synes Stalin var verdens kuleste fyr, og hvis man stemmer FrP trenger man ikke være en korthåra type fra Fredrikstad med ølvom og et heller uintelligent sinn. Det er bare det jeg reagerte på - at man sier "At noen stemmer FrP er en dealbreaker fordi da har man dårlig menneskesyn og verdisyn". Det er ingen sammenheng mellom å stemme FrP og å ha dårlig menneskesyn eller verdisyn. Det er ikke slik at A impliserer B bestandig, og det gjelder da absolutt flere felter enn bare innen politikk.

Dette kan garantert overføres til andre ting man anser som dealbreakers, uten at jeg kommer på noen gode sammenlikninger (eller mer presist: jeg er redd for å si noe sårende om noen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man drar inn partiprogram, så blir det veldig mye politikk for meg. Men for all del. Keep going... Jeg ser ikke helt hva sykehjemsplasser har å gjøre med særheter om hvem man vil date da. Men jeg trur jeg skal sette på lista mi at jeg ikke vil date folk som skal omgjøre alt til politikk, og da stryker man ut automatisk alle som deltar i kommentarfeltene på Dagbladet og VG. :lol:

Trur jeg skal holde meg singel. Mye enklere. :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan garantert overføres til andre ting man anser som dealbreakers, uten at jeg kommer på noen gode sammenlikninger (eller mer presist: jeg er redd for å si noe sårende om noen).

Jeg reagerte mest på den personen som skrev at det er en delabreaker om vedkommende er uføretrygdet.

Hvorfor skal dette være en dealbreaker? Jeg kjenner to stk som er uføretrygdet, ingen av dem er slasker som "snylter på samfunnet". Det er skikkelige folk, som dessverre har vært uheldige slik at de ikke fungerer i jobb.

- For meg er det heller en dealbreaker om personer har slike holdninger mot uføretrygdede...

Det er ganske mange dømmende utsagn i tråden her. Bare noe så enkelt som at det er en dealbreaker dersom personen røyker...

- Samboeren min røyker, men aldri inne, og tar alltid hensyn til folk i forhold til hvor og når han røyker. Han er verdens snilleste og mest omsorgsfulle person. Jeg er ikke noe glad i røyk, men det har aldri vært problem fordi han tar hensyn.

Det kunne heller aldri falt meg inn å bestemme eller kreve at han skal slutte å røyke, bare fordi jeg ikke liker røyk. Det er hans valg, og så lenge det ikke går utover andre, så ser jeg ærlig talt ikke problemet. Men så er jeg ikke en sånn person som stiller slike krav eller ultimatum til hva andre skal gjøre og hva slags valg de skal ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...