Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er dine deal breakers?


Nirm
 Share

Recommended Posts

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dealbreakers: - Nynazist - Seriemorder (kan gjøre unntak om han heter Dexter) - brystvorter spredt over hele kroppen - Mørk trollmann (gjør unntak for voldy selvsagt) - Er feeder (har ikke lys

Heh, denne passer kanskje ikke heeeeeeeelt, men tar den allikevel! Jeg var forelska i samboeren min for noen år siden, men turte aldri å si noe, så jeg overbeviste meg selv om at det aldri kunne

Du er ikke så veldig kresen.

Dealbreakere, tja, det finnes noen av de:

- En som ikke liker dyr, da spesielt hunder

- En som er lat, og ikke gidder å hjelpe til hjemme

- Uhygenisk

- Uøkonomisk, uvettig penge bruk. Han må gjerne kjøpe seg det han vil ha, men han må ha råd til det!

- Rundbrenner, alså, om personen har liggi så mye rundt at en må kreve aids-test liksom -Nei takk.

- Religiøs, greit å ha sin tro, men ekstremister, nei takk.

- Narkotikamisbruker

- Alkoholiker

- Psykopat/ustabil i huet

- Ekser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser bort i fra ting som at han er voldelig, rusmisbruker, ikke snill med meg eller andre osv. Det er liksom ganske åpenlyse grunner. Mine personlige deal breakers er:

- Nekter meg å ha hund

- Er en type som vil sitte i sofaen og holde hender hele tiden, som jeg må slite meg løs fra (jeg er et selvstendig lite dyr)

- Ikke sammenfallende humor

- At han stemmer Frp - hadde også hatt problemer med Krf - handler om grunnleggende menneskesyn

- At han ikke vil ha barn og familie

- At han ikke har det spor interesse for samfunnet rundt seg

- Ingen ambisjoner i livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe lett å sette opp en liste, noe annet om man faktisk faller for noen med noen av disse egenskapene, men dette er hvertfall det jeg IKKE ønsker hos fremtidig kjæreste og vil styre unna...

- Religiøs/spirituell (ikke ateist, med andre ord)

- snus og røyk

- rusproblemer

- uføretrygdet

- uselvstendig

- går i lyseblått og andre pasteller eller har hvite bukser

- farget hår

- dreads (syns det ser kult ut men.... klarer ikke få det fra meg at det virker skittent og ser uhygienisk ut)

- sofaslask... denne gangen trenger jeg noen som er aktiv og liker å være ute!

- har barn. Har prøvd det før, og ca hele årsaken til at det ikke gikk var pga barnet.

- kjedelig... Med andre ord, en som ikke er opplevelseslysten

- selvhøytidelig og uten selvironi

- frekk

- ikke liker dyr

- liker dyr av feil grunnlag... Syns det var så gøy da jeg for litt siden møtte en fyr på fest som sa han var kjempeinteressert i hvaler (jeg er jo helt obsessed med hval og delfin).... helt til han sa at det han ville mest i livet var å ta livet av en delfin/hval med bare hendene. WHaaaaat??

- Selvgod og skrytete

- har sånn teit humor som "hest er best som pølse"

- ikke respekterer mine interesser, hvorenn sære de måtte være

- ikke respekterer hvor glad i hunden min jeg er, som kan komme med kommentarer som "det er bare en hund"

- ikke liker å lære (type syns dokumentarer er noe nerdete kjedelige greier)

- allergisk mot hund

Uff.... Tror jeg kommer til å ha vansker med å finne noen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som virker "umulig" fram til man møter noen. Da går det som oftest seg til, hvis det er en match liksom. Jeg kunne sikkert vært med en som snuser, selv om det er litt dealbreak for meg. Teorien er litt annerledes enn virkeligheten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som virker "umulig" fram til man møter noen. Da går det som oftest seg til, hvis det er en match liksom. Jeg kunne sikkert vært med en som snuser, selv om det er litt dealbreak for meg. Teorien er litt annerledes enn virkeligheten :P

Jaa.... Før jeg ble sammen var eksen var det å bli sammen med noen med unge helt uaktuelt... Men så ble jeg det da... Men aldri mer! Men jeg tenker jeg har vært for slapp med kravene mine, for det funket jo ikke. Så neste gang skal jeg være mer kravstor og vite hva jeg vil ha og ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forhold vil jo alltid inneholde kompromisser. Men det er jo noen ting man aldri vil jekke seg på, eller klare å leve med. Fordi man må forandre for mye av sitt liv og seg selv, eller leve hver sine liv under samme tak.

Hygiene er forresten en av mine også, siden jeg har litt problemer med kroppsvæsker og lukter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekt meg å ha dyr ,så kan jeg bare si at døra er den --> veien.
Ellers er jeg villig til å strekke meg langt for den rette, men normal oppførsel er jo et krav. Narkotika, lovbrudd og konebanking eller dyremishandling er en no-go.

Men nå er jeg så heldig at jeg har funnet en som har holdt ut med meg i åtte år, og jeg har ingen planer om å bytte han ut med det første :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn utenom at jeg går utifra at han er en normalt fornuftig og grei fyr uten ekstreme synspunkter i de ene eller andre retningen (ellers hadde det vel ikke oppstått søt musikk i utgangspunktet; ) );

- at jeg ikke kan beholde alle dyrene/skaffe meg flere dyr pga allergi/redsel for/liker ikke

- latsabb/at han må tvinges med på tur/blir lei etter to timer

- junkfoodfan/ikke intr i mat/pirkete i matveien - jeg både jobber med mat/vin/øl og driver med det på hobbybasis. For all del, jeg kan spise pizza og drikke brus jeg og, men kunne ikke vært sammen med en som ikke setter pris på/synes det er bortkastet/snobbete med mange retters middag på fancyschmancy restaurant med tilhørende vin.

- avholds - se over :P

- religiøs (praktiserende i hvert fall)

- veldig uvettig økonomi/gjeldsslave

- har mer enn ett barn fra før/sterkt ønske om mange barn/har det travelt med å starte barneproduksjon

- gris - jeg er ikke interessert i å være "mamma", en fyr som ikke kan rydde etter seg eller ta sin del av husarbeidet uten å bli mast på, hadde røket fort ut igjen :P

- ambisjonsløs/pasjonsløs - trenger ikke ha fancy utdanning eller godt betalt jobb, men om han kjører pizza for Peppes og ikke har noen planer om noe annet tror jeg interessen min hadde lunknet..

-"kjedelig" - ingen hobbyer/interesser, vanskelig å få med på ting, synes det er topp å tilbringe mesteparten av fritiden på sofaen.. Det hadde jeg blitt sprø av!

- needy/sjalu/temperamentsfull

- utro - der har jeg nulltoleranse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så kresen på detaljer kjenner jeg. Men samtidig er jeg veldig kresen når det kommer til hvordan en gutt jeg skal like behandler folk rundt seg. Sånn som at han ikke skal være rusnmisbruker, kriminell, psykopat, ha ekstremt dårlig hygiene osv. anser jeg som en selvfølge at er en ganske vanlig dealbreaker. Så nei, jeg kunne ikke vært sammen med en narkoman f.eks.

Lista sånn jeg kan komme på nå...

Han kan/må ikke:

- Begrense mine muligheter til å være meg selv eller til å ha mitt nettverk og ta vare på det eller være en sjalu type som blir nevrotisk av at jeg finner på ting med andre

- Være veldig mye eldre enn meg (hva det innebærer vet jeg ikke). Jeg faller ikke for eldre menn

- Være mye lavere enn meg

- Behandle meg dårlig - behandle meg med respekt. En voldelig mann eller en som bedriver psykisk terror er liksom et absolutt no-no! (og burde være det for alle..)

- Være utpreget egoistisk eller selvdigger. Jeg fikser ikke folk som ikke evner å ha empati og å se andre

- Ha så mye imot dyr at jeg ikke får ha hund

- Ikke ønske seg familie og barn på sikt. Jeg er ennå ung, men vil være sammen med en som ønsker å satse på oss og en fremtidig familie

- Ha barn. Jeg vil ikke bli noens reserveforelder, i alle fall ikke i den alderen jeg er nå

- Ikke har dybde. Jeg må ha en samtalepartner i et forhold. En innesluttet sjel som helst ikke vil prate med meg er lite attraktivt

- Er uselvstendig. Jeg fikser ikke gutter som må ha bekreftelse på alt de gjør og som ikke tør ta egne beslutninger. Noe av det mest sexy som finnes er gutter som har god selvtillit i den forstand at de er trygge på seg selv og ikke trenger å være noen andre enn de er

Kommer ikke på noe mer i farten, en det er garantert mer. Men jeg er opptatt av at gutten skal ha et godt forhold til både mine og sine foreldre og familie, da det ofte sier mye om verdier som jeg personlig er veldig opptatt av. Dessuten er det ekstremt viktig at vedkommende faktisk liker meg for den jeg er. En som vil prøve å forandre meg hele tiden er ikke noe jeg kan tenke meg å være sammen med.

Jeg kjenner at jeg er glad jeg har møtt drømmeprinsen, egentlig :P God hygiene, kjekk å se på, snill som dagen er lang, tar meg for den jeg er, elsket av min familie, liker hunder, er eksytremt trofast osv osv.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Hele meg er en diger dealbreaker for ganske mange her, ser jeg. Da er det kanskje ikke bare min avresjon mot forhold som gjør at jeg har vært singel i 5 år da - det er ingen som vil ha en som meg, faktisk.

Good to know :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes egentlig det er litt godt å se at folk har skrevet "har barn" her. Den har jeg nemlig måttet svare for en god del ganger, og jeg har fått høre jeg er egoistisk, idiotisk, barnehater(jeg har ekstrajobb i barnehage - Doh..) og jeg vet ikke hva. Og selvfølgelig er jeg jo også en grusom slem person, barnet hans er jo det viktigste i livet til fyren, så da må jeg jo ville ha det, nemlig! :P

Edit; Jeg skulle kanskje satt det på lista mi, men. Men nå har jeg jo aldri prøvd med en som har barn, så for alt jeg vet forandrer det seg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh åh åh, nå kom jeg på at jeg faktisk kan ha en kjæreste som liker å spille spill med meg! :o:lol: Eksen var ikke glad i brettspill, nemlig.

Jeg har en del dealbreakers, og en hel haug med ting som er uønsket. Men det som er uønsket går det an å fire litt på kravene på, en dealbreaker er en dealbreaker.

  • Misliker dyr. Fullstendig dealbreaker. Jeg ønsker ikke et forhold hvor jeg må gå rundt og unnskylde dyreholdet mitt.
  • Snuser eller røyker. Særlig snusing er fælt. Det skal være mye annet positivt i ham for at jeg skal gå bort fra dette, og selv da må snusingen tilrettelegges meg. :lol: :lol:
  • Ingen felles interesser. Hvis vi ikke har noe vi kan gjøre sammen, så er det ikke noe vits for meg. Han trenger ikke spille dataspill med meg selv om jeg er veldig glad i det, så lenge vi har andre ting vi kan drive med sammen.
  • Ha barn. Nå vil JEG være det viktigste i livet hans en stund :lol:
  • Uintelligent eller uinteressert i å lære. Jeg anser meg selv som rimelig smart, og vil kunne dele kunnskapsbegjæret mitt med partneren min.
  • Ønske om å forandre meg. Eksen prøvde å endre hvordan jeg pratet. No-go altså, om det er talemåte, utseende (hvis jeg vil ha rødt hår, så skal jeg hæren fløtte meg få lov til å ha rødt hår) eller noe annet.
  • Vulgær, brautende, "make me a sandwich"-type. Her hadde det nok ikke blitt noe i utgangspunktet, for det synes jeg er så utrolig usjarmerende at jeg bare ikke gidder å engasjere meg.
  • Være uinteressert i skog og mark. Tenk så hyggelig å kunne gå ut på skogstur sammen!
  • Ikke ha egne interesser. Jeg vil ikke ha dårlig samvittighet for at jeg finner på noe med andre eller går ut på hundetrening fordi han sitter hjemme og kjeder seg.

...nå kommer jeg ikke på mer sånn off the top of my head, men det var egentlig veldig greit å få skrevet ned dette her! :lol:

Edit: Jo, og så er det veldig viktig at mannen er opptatt av menneskeverd og aksept. Jeg ønsker ikke å være sammen med noen som sliter med å akseptere homofili eller transkjønnethet, for eksempel.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk med kort hår. Det går bare ikke. :aww:

Du stiller deg i fare for å ende opp med dette. :P

bald-long_1845506i.jpg

Nå er jo jeg i et forhold, så denne tråden blir vel litt annerledes. Min mann innfrir noe av det jeg ville sett på som dealbreakers før vi ble sammen, så jeg tenker at det er rart hva en forelskelse kan gjøre.

Før jeg fikk barn så ville jeg sett på barn som en dealbreaker også, men nå hadde ikke det vært det lenger.

Men det jeg ikke klarer å se meg selv klare å komme gjennom er utroskap. Jeg vet at mange klarer det, til og med kommer ut av det sterkere, all ære til dem,. Dessverre gjelder det nok ikke meg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sid et er fascinerende at folk lister "skikkelig FRP'er" her. Virker på meg litt forvirret, eventuelt er det endel medlemmer her inne med stor disrespekt for andres syn og meninger, har misforstått politikk og ikke minst virker utolerante. Jeg undres om dere også har dealbreakers i form av at mannen er praktiserende islamist (mao både kvinnefiendtlig, rasistisk og voldsforhelligende) eller Mao-tilhenger/kommunistforhelligende (med andre ord en person som synes styreformen i Nord-Korea er en fin ting, jeg minner bare på om at både birkenau og auschwitz begynner å blekne i forhold til fangeleirene der borti asia).

Mens en person som vil ha bedre gamlehjem, korte ned sykehuskøene, gi medisiner til de som trenger det (f.eks ved kreft), som ønsker at folk skal få velge selv om de vil kjøpe øl på butikk etter 18:00 og som kanskje også ønsker at innvandringspolitikken i norge skal være slik at Yalda og barn (og andre i NØD) får hjelp, mens mullah krekar og andre som utnytter systemet for kriminalitet, penger og utrett sendes ut. Noen som er samfunnsengasjert og vil ha bedre forhold for de svakeste i samfunnet er altså dealbreaker? Fascinerende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg ikke klarer å se meg selv klare å komme gjennom er utroskap. Jeg vet at mange klarer det, til og med kommer ut av det sterkere, all ære til dem,. Dessverre gjelder det nok ikke meg.

Jeg kom meg faktisk gjennom det en gang. Jeg tilga, la det bak meg og fortsatte og stole på han. På samme måte som han la det bak seg og fortsatte å være utro. For å si det sånn, om jeg skulle vært i den situasjonen igjen, oh lord, stakkars han da.

Nå har jo jeg samboer, men en absolutt deal breaker må være en skikkelig pusegutt, eller sofagris. ugh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg ikke klarer å se meg selv klare å komme gjennom er utroskap. Jeg vet at mange klarer det, til og med kommer ut av det sterkere, all ære til dem,. Dessverre gjelder det nok ikke meg.

Alle mine, bortsett fra en, har vært det. Man blir ikke sterkere av det, bare annerledes og mistroisk!

Forresten kan jeg legge til storskala-hykler på listen. Dere vet, de som misliker deg fordi du er så intolerant som misliker noen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble singel sist etter å ha vært gift "hele" livet lagde jeg meg faktisk en liste over hva jeg ville ha i en mann og strøk han på for mange punkter så var det over og ut. (og ja det var et par som røk ut..)

Men de absolutte kravene var at han skulle like hunder, ikke røyke og ha en ryddig økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine, bortsett fra en, har vært det. Man blir ikke sterkere av det, bare annerledes og mistroisk!

Men ikke alle blir det. Noen opplever utroskap i sine etablerte, lange forhold og klarer å legge det bak seg. Enten det er en engangsgreie eller flergangsgreie. Jeg hadde ikke klart det. Jeg hadde aldri kommet forbi å tro at det handlet om meg og mine utilstrekkeligheter selv om jeg vet at utroskap kan skje den beste. Derfor er det også viktig for meg å ikke sette seg selv i situasjoner som er typiske for hvor utroskap skjer.

Forresten kan jeg legge til storskala-hykler på listen. Dere vet, de som misliker deg fordi du er så intolerant som misliker noen.

:teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...