Gå til innhold
Hundesonen.no

Siv Jensen har kjole med hundepeniser


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette er jo strengt tatt en hundesak i media så. TVNorge-komiker Bård Tufte Johansen er frisk når han beskriver Frp-leder Siv Jensens kjole på valgkvelden: «Siv Jensen har kjole med bilde av hund

Eller Jens

WTF with the victim blaming? Seriøst. Uansett hva noen gjør, uansett hvor offentlige de er, uansett hvor dårlig eller god smak de har, så har de da ikke selv skyld i å bli trakassert.

Og den mobbinga av Erna for vekten, usmak i kjeften.

Forøvrig: Tommel-ned for Siv sin kjole, og tommel opp for Erna sin - den var flatterende! :)

Hilsen også ikke-blå.

Mobbing går begge veier. Lysbakken er vel klysbakken hos en god del høyrevelgere, og Jens får som hatten passer for det ene og det andre.

Usakligheter burde alle holde seg forgod til... men det er visst mye forlangt, særlig på nettet. Les et kommentarfelt, og det er ikke måte på hvor mye stygt som kan sies om norske politikere og mediefolk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbing går begge veier. Lysbakken er vel klysbakken hos en god del høyrevelgere, og Jens får som hatten passer for det ene og det andre.

Usakligheter burde alle holde seg forgod til... men det er visst mye forlangt, særlig på nettet. Les et kommentarfelt, og det er ikke måte på hvor mye stygt som kan sies om norske politikere og mediefolk.

Har ikke sagt det altså, det er like slemme folk på begge sider, og det er like forkastelig begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hundepenisene jeg har sett, har ikke lignet på leppestifter. De leppestiftene jeg har brukt har heldigvis ikke lignet hundepeniser.

Jeg syns fortsatt at diskusjonen om Siv Jensens kjole er usaklig, og jeg ser fortsatt ikke hunderelevansen her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne treffer vel bra:

"Det er ikke rart at valgdeltagelsen ligger rundt 70% når den største bekymringen folket har er kjolevalget til partilederene.."

VIlle heller stemt på å få Jens i den kjolen :thumbsup:

Jeg kan ikke skjønne hvor de har fra at kjolevalget til partilederne er den "største bekymringen" til folket, må da være lov å kommentere offentlige personer? Sånn er livet.

Jeg spør litt forsiktig; hva skjedde med mobbeoffensiven til de røde? Gravlagt i det de gikk av?

hilsen en ikke-blå

Har lest kommentarer som denne flere steder i dag, men hvor står det at det kun er de røde som mobber? Og SERR, er det mobbing? (retorisk spørsmål, ikke til Margrete)

Hilsen grønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hundepenisene jeg har sett, har ikke lignet på leppestifter. De leppestiftene jeg har brukt har heldigvis ikke lignet hundepeniser.

Jeg syns fortsatt at diskusjonen om Siv Jensens kjole er usaklig, og jeg ser fortsatt ikke hunderelevansen her..

Ser heller ikke det hunderelaterte her. men må bare nevne at Boris sin ser ut som en halveis utskrudd leppestift når han sitter på trappen og sniiiiffer ut i luften om det har gått/går en løpetispe forbi :lol:

*måtte bare* :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ledd like mye om det var noen fra SV eller AP som kom i et såpass merkelig antrekk. Ja, jeg tror faktisk jeg hadde ligget i fosterstilling av latterkrampe og skam om det var "jensemann" som kom i et sånt antrekk! :lol: Dessuten synes jeg spesielt kommentaren til Erlend Loe er fantastisk morsom. Litt humor må være lov! Det er faktisk helt normalt å legge merke til klærne og "dømme" antrekk til offentlige personer. Jeg legger aldri merke til hva folk har på seg, men igår sperret jeg opp øynene mens haka ramlet ned i et gisp! Når man tar på seg en sånn kjole BER man om oppmerksomhet - rundt kjolen!

http://minmote.no/2013/09/siv-jensens-valgkjole-skapte-twitter-storm/

Er det EN politiker som legger opp til det, så er det den som går inn i regjering med å hyle ut et gledesrop om å endelig ha slått ut Jens. Det normale er liksom å takke de som har sittet i regjering. Folk er forskjellige gitt, noen er dårligere mennesker enn andre. Men det blir en annen sak. Uansett står jeg ved at det med kjolen dreier som om kjolen til en offentlig person, ikke fordi jeg ønsker å hetse dette enkeltmennesket.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett står jeg ved at det med kjolen dreier som om kjolen til en offentlig person, ikke fordi jeg ønsker å hetse dette enkeltmennesket.

La oss si at du kjente en som hadde på seg denne kjolen, ville du fortsatt synes det var greit at alle lo og gjorde narr av kjolevalget? La oss si at det var du som hadde kjøpt en kjole du syns var kul, og alle gjorde narr av den - hadde det vært like greit?

Jeg syns det er for mye fokus på hva damer i media bruker for slags tøy. Det fokuset ser du sjeldent hos menn, der er fokuset på hva de utfører. Ja, det er enklere å være mann, de trenger bare en sort dress og et slips som ikke ser ut som noe ungene har kjøpt i julegave, men hvorfor er det enklere å være mann? Fordi det ikke er det ***** fokuset på hva de har på seg. Og hvem er verst i kritikken av damer i all offentlighet? Jo, det er homser som Jan Thomas og andre damer. Vi er noen skikkelig kjerringer.

Siv Jensen er ikke en offentlig person fordi hun driver med mote, hun er en offentlig person fordi hun driver med politikk. Hun er leder av Norges 3.dje største parti. Fokuset bør ligge på det, ikke hva hun har på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

La oss si at du kjente en som hadde på seg denne kjolen, ville du fortsatt synes det var greit at alle lo og gjorde narr av kjolevalget? La oss si at det var du som hadde kjøpt en kjole du syns var kul, og alle gjorde narr av den - hadde det vært like greit?

Jeg syns det er for mye fokus på hva damer i media bruker for slags tøy. Det fokuset ser du sjeldent hos menn, der er fokuset på hva de utfører. Ja, det er enklere å være mann, de trenger bare en sort dress og et slips som ikke ser ut som noe ungene har kjøpt i julegave, men hvorfor er det enklere å være mann? Fordi det ikke er det ***** fokuset på hva de har på seg. Og hvem er verst i kritikken av damer i all offentlighet? Jo, det er homser som Jan Thomas og andre damer. Vi er noen skikkelig kjerringer.

Siv Jensen er ikke en offentlig person fordi hun driver med mote, hun er en offentlig person fordi hun driver med politikk. Hun er leder av Norges 3.dje største parti. Fokuset bør ligge på det, ikke hva hun har på seg.

For noe vissvas. Her er det sammenheng mellom kjole, brukeren og anledningen. Du kan sikkert si at det er så mye enklere for menn å sette på seg en dress.. Vel akkurat lije forbanna lett det er å sette på seg en formell, smart kjole. Hadde Carl I Hagen stilt opp i dress med barbermaskinmønster hadde det blitt samme reaksjonene.

PS: Noen som fikk med seg Bjørn Eidsvåg's kommentarer på radiorepsespsjonen over samme kjolebruker?

Jeg velger å ikke skrive det her da det kan komme reaksjoner fra feministene.

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det EN politiker som legger opp til det, så er det den som går inn i regjering med å hyle ut et gledesrop om å endelig ha slått ut Jens. Det normale er liksom å takke de som har sittet i regjering. Folk er forskjellige gitt, noen er dårligere mennesker enn andre. Men det blir en annen sak. Uansett står jeg ved at det med kjolen dreier som om kjolen til en offentlig person, ikke fordi jeg ønsker å hetse dette enkeltmennesket.

Siv Jensen sin tale var retorisk svak, men jeg tror den går rett hjem hos hennes velgere, og kanskje også noen andre som er litt lei Jensemann men ikke har stemt Frp, og det er vel det som bryr henne. Lysbakken var også mer ideologisk og mindre høfflig i sin tale, men jeg syns hans tale retorisk var bedre, den malte til videre politisk kamp, mens Siv Jensen kun hovererte.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Siv Jensen sin tale var retorisk svak, men jeg tror den går rett hjem hos hennes velgere, og kanskje også noen andre som er litt lei Jensemann men ikke har stemt Frp, og det er vel det som bryr henne. Lysbakken var også mer ideologisk og mindre høfflig i sin tale, men jeg syns hans tale retorisk var bedre, den malte til videre politisk kamp, mens Siv Jensen kun hovererte.

Huskelappen hennes ble jo avslørt.. "Morna Jens" med store bokstaver sammen med noe anna skriblerier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe vissvas. Her er det sammenheng mellom kjole, brukeren og anledningen. Du kan sikkert si at det er så mye enklere for menn å sette på seg en dress.. Vel akkurat lije forbanna lett det er å sette på seg en formell, smart kjole. Hadde Carl I Hagen stilt opp i dress med barbermaskinmønster hadde det blitt samme reaksjonene.

PS: Noen som fikk med seg Bjørn Eidsvåg's kommentarer på radiorepsespsjonen over samme kjolebruker?

Jeg velger å ikke skrive det her da det kan komme reaksjoner fra feministene.

Hva eksakt er vissvas? At det ikke er et overdrevent fokus på hva kvinner i media bruker for slags klær?

Her er en artikkel fra filmfestivalen i Toronto - Se og gi din stemme. Er det noen menn der? Nei. Har det vært like mye mas om hva de mannlige medlemmene av kongehuset har på seg? Nei. Er det det samme presset på menn og hva slags tøy de bruker? Nei.

Det har ikke noe med å være feminist å gjøre, det har noe med å være menneske å gjøre. Kroppsfokuset vi har på damer er sykelig. SYKELIG. Jenter helt ned i 10års alderen sulter seg fordi det er et overdrevent fokus på hvordan jenter SER UT, ikke hva jenter GJØR. At du ikke forstår problemet med det, er naturlig - du er bare en mann, du veit ikke bedre. Kom med noe bedre enn "vissvas", Snusken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hva eksakt er vissvas? At det ikke er et overdrevent fokus på hva kvinner i media bruker for slags klær?

Her er en artikkel fra filmfestivalen i Toronto - Se og gi din stemme. Er det noen menn der? Nei. Har det vært like mye mas om hva de mannlige medlemmene av kongehuset har på seg? Nei. Er det det samme presset på menn og hva slags tøy de bruker? Nei.

Det har ikke noe med å være feminist å gjøre, det har noe med å være menneske å gjøre. Kroppsfokuset vi har på damer er sykelig. SYKELIG. Jenter helt ned i 10års alderen sulter seg fordi det er et overdrevent fokus på hvordan jenter SER UT, ikke hva jenter GJØR. At du ikke forstår problemet med det, er naturlig - du er bare en mann, du veit ikke bedre. Kom med noe bedre enn "vissvas", Snusken.

Rart da med måten du kommentere på når det er nettopp dette med kroppsfokus Siv gjør dog noe amatørmessig.. Hun kunne selv valgt å stille adskillig mer kjønnsnøytralt men valgte dette selv, i følge media har hu selv kjøpt den på ett visst kjøpesenter. Tilbake til Eidsvågs kommentar, say no more.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe med å være feminist å gjøre, det har noe med å være menneske å gjøre. Kroppsfokuset vi har på damer er sykelig. SYKELIG. Jenter helt ned i 10års alderen sulter seg fordi det er et overdrevent fokus på hvordan jenter SER UT, ikke hva jenter GJØR. At du ikke forstår problemet med det, er naturlig - du er bare en mann, du veit ikke bedre. Kom med noe bedre enn "vissvas", Snusken.

Frp-ere, både menn og kvinner, har alle fått bemerkninger om klesvalg opp igjennom årene. Tror ikke dette har noe med at Siv Jensen er kvinne å gjøre. Det har mest med at hun er Frp-er å gjøre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Frp-ere, både menn og kvinner, har alle fått bemerkninger om klesvalg opp igjennom årene. Tror ikke dette har noe med at Siv Jensen er kvinne å gjøre. Det har mest med at hun er Frp-er å gjøre.

Du kan ikke mene at dette hadde gått ubemerket om Erna stilte i ett sånt kostyme?

Jeg er enig i at mye av tilfellene får Frp'erne mye bemerkninger men i dette tilfellet tror jeg enhver kvinnelig politiker over 16 år ville merket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med 2ne mtp fokuset på kvinnelige politikeres klesdrakt.

Mitt syn er:

1. Jeg har særdeles liten sans for politikeren Siv Jensen og partiet hun representerer.

2. Jeg synes talen hennes var svak, med direkte barnslige og uhøflige tendenser.

3. Hvordan hun kler seg har ingenting med overnevnte å gjøre, og burde IKKE være et fokus. (Greit nok, hadde hun kommet i hullete dongeri og en sjuskete flisgenser kunne man sagt at hun viste liten respekt for den høytidelige anledningen et valg er, men hun hadde på seg kjole. At noen synes kjolen var lite stilig er en ikke-sak)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke mene at dette hadde gått ubemerket om Erna stilte i ett sånt kostyme?

Jeg er enig i at mye av tilfellene får Frp'erne mye bemerkninger men i dette tilfellet tror jeg enhver kvinnelig politiker over 16 år ville merket det.

Og der sa du det selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...