Gå til innhold
Hundesonen.no

Siv Jensen har kjole med hundepeniser


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Du kan ikke mene at dette hadde gått ubemerket om Erna stilte i ett sånt kostyme?

Jeg er enig i at mye av tilfellene får Frp'erne mye bemerkninger men i dette tilfellet tror jeg enhver kvinnelig politiker over 16 år ville merket det.

Vel, Erna hadde ikke stilt i et slikt "kostyme" :P

Frp-ere er folk. De kommer gjerne i litt for store dresser og veldig stygge slips. Slik har vi sett i alle år, og de har fått bemerkninger om det i alle år.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette er jo strengt tatt en hundesak i media så. TVNorge-komiker Bård Tufte Johansen er frisk når han beskriver Frp-leder Siv Jensens kjole på valgkvelden: «Siv Jensen har kjole med bilde av hund

Eller Jens

WTF with the victim blaming? Seriøst. Uansett hva noen gjør, uansett hvor offentlige de er, uansett hvor dårlig eller god smak de har, så har de da ikke selv skyld i å bli trakassert.

Har lest artikkelen selv jeg, på lik linje som jeg har lest om brutt valgløfte i dag.

Ja det skal mer til for at en mann får pepper eller blir hyllet for sitt dress valg.

Men det er ikke så fryktelig lenge siden det sto i media om den islanske (mannlige) presidenten som møtte Obama ikledd joggesko og dress :P

Syns kjolen var knall jeg da. Men jeg liker klær som viser personlighet og farger. har sansen for folk som våger. (selv om jeg ikke akkurat har sansen for partiet sitt politiske ståsted)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart da med måten du kommentere på når det er nettopp dette med kroppsfokus Siv gjør dog noe amatørmessig.. Hun kunne selv valgt å stille adskillig mer kjønnsnøytralt men valgte dette selv, i følge media har hu selv kjøpt den på ett visst kjøpesenter. Tilbake til Eidsvågs kommentar, say no more.. ;)

Hæ? Nettopp dette med krppsfokus Siv gjør dog noe amatørmessig?

Hvorfor skal hun velge noe kjønnsnøytralt? Hun er en kvinne. Hva har det med saken å gjøre at hun har valgt kjolen selv på et "visst kjøpesenter"? Og jeg gidder ikke å lese Eidsvåg kommentar selv om du hinter til det stadig vekk.

Frp-ere, både menn og kvinner, har alle fått bemerkninger om klesvalg opp igjennom årene. Tror ikke dette har noe med at Siv Jensen er kvinne å gjøre. Det har mest med at hun er Frp-er å gjøre.

Og hva eksakt har klesvalget med politikken deres å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hæ? Nettopp dette med krppsfokus Siv gjør dog noe amatørmessig?

Hvorfor skal hun velge noe kjønnsnøytralt? Hun er en kvinne. Hva har det med saken å gjøre at hun har valgt kjolen selv på et "visst kjøpesenter"? Og jeg gidder ikke å lese Eidsvåg kommentar selv om du hinter til det stadig vekk.

Og hva eksakt har klesvalget med politikken deres å gjøre?

Ja og hun har da tydeligvis gjort dette helt bevisst helt av seg selv. Lite som tyder på at hun er påvirket av noen moterådgiver, konsulent eller hva de nå måtte kalle seg. Sånne som jan thomas. Så da får hun tåle støyten. Kjønnsnøytalt blir kanskje feil ord hun må gjerne kle seg som kvinne men i regjering å styre landet vårt forventer jeg en viss anstendighet å kle seg smart og formelt som jeg skrev over ikke som en desperat kjerring på singletreff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og hun har da tydeligvis gjort dette helt bevisst helt av seg selv. Lite som tyder på at hun er påvirket av noen moterådgiver, konsulent eller hva de nå måtte kalle seg. Sånne som jan thomas. Så da får hun tåle støyten.

WTF with the victim blaming? Seriøst. Uansett hva noen gjør, uansett hvor offentlige de er, uansett hvor dårlig eller god smak de har, så har de da ikke selv skyld i å bli trakassert.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ingenting, men slik er media, og slik er folk... opptatt av mer enn bare politikken.

Eller sagt på en litt annen måte, ,mer interessant politikk så hadde det nok blitt mindre oppmerksomhet på andre ting.. ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

WTF with the victim blaming? Seriøst. Uansett hva noen gjør, uansett hvor offentlige de er, uansett hvordan dårlig eller god smak de har, så har de da ikke selv skyld i å bli trakassert.

Trakassert, hvem, hva, hvor? Det har blitt kommentert kjolevalget hennes.

Trakassering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva eksakt er vissvas? At det ikke er et overdrevent fokus på hva kvinner i media bruker for slags klær?

Her er en artikkel fra filmfestivalen i Toronto - Se og gi din stemme. Er det noen menn der? Nei. Har det vært like mye mas om hva de mannlige medlemmene av kongehuset har på seg? Nei. Er det det samme presset på menn og hva slags tøy de bruker? Nei.

Det har ikke noe med å være feminist å gjøre, det har noe med å være menneske å gjøre. Kroppsfokuset vi har på damer er sykelig. SYKELIG. Jenter helt ned i 10års alderen sulter seg fordi det er et overdrevent fokus på hvordan jenter SER UT, ikke hva jenter GJØR. At du ikke forstår problemet med det, er naturlig - du er bare en mann, du veit ikke bedre. Kom med noe bedre enn "vissvas", Snusken.

Det er vel stort sett oss damer som er skyld i kroppsfokus og nedrakking av andres klesvalg eller? Se TS feks :) Og det er vel også damer som leser og stemmer på sånn idiotgreier som du linket til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og hun har da tydeligvis gjort dette helt bevisst helt av seg selv. Lite som tyder på at hun er påvirket av noen moterådgiver, konsulent eller hva de nå måtte kalle seg. Sånne som jan thomas. Så da får hun tåle støyten. Kjønnsnøytalt blir kanskje feil ord hun må gjerne kle seg som kvinne men i regjering å styre landet vårt forventer jeg en viss anstendighet å kle seg smart og formelt som jeg skrev over ikke som en desperat kjerring på singletreff.

Det er din subjektive mening at hun har valgt en kjole som gjør at hun ser ut som en desperat kjerring på singeltreff. Jeg syns ikke kjolen er i nærheten av å være så stygg som du gjør, jeg syns ikke det ser ut som hundepeniser på den, og selv om det ikke er helt min personlige smak (det går mer på kjoler generelt, ikke denne kjolen), så ser jeg ikke hvorfor hun fortjener å bli bitchet og kødda med i alle medier pga det.

Hun sitter ikke i regjering enda. Den dagen hun gjør, bør hun fortsatt velge klær hun selv liker og trives i. Det er det som betyr noe. Så lenge klærne ikke er fillete og møkkete, så burde det være ett fett hva hun har på seg.

Det er vel stort sett oss damer som er skyld i kroppsfokus og nerakking av andres klesvalg eller? Se TS feks :) Og det er vel også damer som lser og stemmer på sånn idiotgreier som du linket til?

Hva så? At jenter er noen skikkelige tisper er ikke noe nytt. At jenter ikke liker andre jenter med makt, er heller ikke noe nytt. Det gjør det ikke mer riktig.

- Og jeg sa det forøvrig selv for noen innlegg siden.. Og hvem er verst i kritikken av damer i all offentlighet? Jo, det er homser som Jan Thomas og andre damer. Vi er noen skikkelig kjerringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

- Og jeg sa det forøvrig selv for noen innlegg siden.. Og hvem er verst i kritikken av damer i all offentlighet? Jo, det er homser som Jan Thomas og andre damer. Vi er noen skikkelig kjerringer.

:lol:

Jeg har da ikke sagt den er stygg, bare at den kanskje ikke helt egner seg til anledningen. Om hun ikke sitter i regjeringen enda så representerer hun det tredje største partiet ved stortingsvalget i 2013 som partileder og får da ta eget ansvar for eget klesvalg. Hun er forøvrig voksen. Kanskje det er en homse som Jan Thomas hun trenger som rådgiver. ;) ?

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trakassert, hvem, hva, hvor? Det har blitt kommentert kjolevalget hennes.

Trakassering

Nemlig. Disse kommentarene har absolutt en intensjon om å krenke, nedverdige, ydmyke og latterliggjøre. Hundepeniser, dildokjole, dette er ikke akkurat nøytrale kommentarer, det er en grunn til at artikkelen beskriver de som hets.

Trakassering er å forulempe, ergre eller plage

"«handlinger, unnlatelser eller ytringer som virker eller har til formål å virke krenkende, skremmende, fiendtlige, nedverdigende eller ydmykende»"

Trakassering kan være enten en isolert eller gjentatt hendelse. I henhold til Arbeidstilsynet er det trakassering «når en eller flere personer gjentatte ganger over tid blir utsatt for negative handlinger fra en eller flere personer. Dette kan for eksempel være uønsket seksuell oppmerksomhet, plaging, utfrysing, fratakelse av arbeidsoppgaver, eller sårende fleiping og erting

(Min utheving)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Jeg har da ikke sagt den er stygg, bare at den kanskje ikke helt egner seg til anledningen. Om hun ikke sitter i regjeringen enda så representerer hun det tredje største partiet ved stortingsvalget i 2013 som partileder og får da ta eget ansvar for eget klesvalg. Hun er forøvrig voksen. Kanskje det er en homse som Jan Thomas hun trenger som rådgiver. ;) ?

Jeg tror Siv Jensen helt fint tar ansvar for sitt eget klesvalg jeg, Snusken. Jeg syns allikevel det er ufint at hun blir latterliggjort i alle mulige media - selv på HUNDESONEN, der den nærmeste tilknytninga til hund dette har, er at noen syns at leppestiftene på kjolen hennes ser ut som bikkjepikk - og jeg er enig med Mari, dette er ****** nært trakassering.

Og før noen gidder å gjøre det til en partitilhørlighetsgreie, jeg stemte SV ved dette årets valg også. Jeg syns allikevel ikke at Siv Jensen fortjener å få gjennomgå så mye drit bare pga en kjole. Det er mobbing. Skal man bruke det at Siv Jensen er voksen som grunn for å hetse henne for kjolevalg, bør man være såpass voksen at man ser at dette ikke har noe med politikk å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er det ikke ganske uskyldig å flire av kjolen? Og er det noen som burde tåle litt så er det kanskje den der?

Flire litt av kjolen? Er det det som blir gjort? Og "den der"? Hun heter Siv Jensen. Hun, ikke den.

Interessant nok så fant jeg denne artikkelen fra august i år, der Carl I. Hagen sier:

– Nå håper jeg Siv kan si som jeg sa i 2001, nemlig «morna Jens», sa han

Er det noen som husket at han sa det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Flire litt av kjolen? Er det det som blir gjort? Og "den der"? Hun heter Siv Jensen. Hun, ikke den.

:o Tror kanskje det var en skrivefeil?

Interessant nok så fant jeg denne artikkelen fra august i år, der Carl I. Hagen sier:

– Nå håper jeg Siv kan si som jeg sa i 2001, nemlig «morna Jens», sa han

Er det noen som husket at han sa det?

Grubla litt på det der du oppklarer jo så fint, mente det var sagt før ja, takk så mye. ;)

Det virkelige bråket og den gode underholdningen har da enda ikke begynt, du burde spare litt på kreftene dine om "redd Siv" er nye kampsaken.

FOLKET HAR TALT: Flest vil ha Høyre-, Venstre- og KrF-regjering

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan en telefon-undersøkelse har mer vektlegging enn det demokratiske folkevalget i Norge...

Meningsmålingen er enda tydeligere mot Frp i samme undersøkelse hos DB. Men det er vel ingenting som overrasker med dette. Hadde situasjonen vært motsatt, og det var hvilken rødgrønn konstellasjon vi skulle stemme over, tipper jeg at de fleste ikke ville hatt SV i regjering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke likte kjolen, men jeg forstår ikke helt hvorfor det er greit å hetse og gjøre narr av den grunn.

En ting er å kommentere til sidemann, en annen ting er å skrive det på nett. Helt ærlig la jeg ikke merke til kjolen, jeg ble så oppgitt over talen hennes. Den var usmakelig fra en partileder, og det fortjener hun å høre. Det er slikt FRP taper velgere av ( og de har ikke råd til å miste særlig mange lengre) , så den kritikken bør hun ta til etterretning.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matchende farge på lepper, fingre og tær som "stiftene på "kjolen og det er rødt! KULT :D

Syntes det er litt morsomt å være utrad i klesveien jeg da, det påvirker iaf ikke mitt syn på politikken den som bærer klærne fører. Jeg klarer å høre hva de sier allikevel jeg ;)

*mimre tilbake til den gangen vi ikke hadde TV, men hørte alt på radio. Hvem f**n brydde seg om klærne da?*

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke likte kjolen, men jeg forstår ikke helt hvorfor det er greit å hetse og gjøre narr av den grunn.

En ting er å kommentere til sidemann, en annen ting er å skrive det på nett. Helt ærlig la jeg ikke merke til kjolen, jeg ble så oppgitt over talen hennes. Den var usmakelig fra en partileder, og det fortjener hun å høre. Det er slikt FRP taper velgere av ( og de har ikke råd til å miste særlig mange lengre) , så den kritikken bør hun ta til etterretning.

Jeg la hverken merke til talen eller kjolen før jeg leste på internett (jeg så faktisk ikke at det var noen leppestifter på den, før det ble poengtert), tvert i mot kjente jeg en seiersrus og indre glede på høyde med når fotballlaget mitt scorer mål når Siv gikk på scenen og virkelig STRÅLTE av glede. Morna jens gjorde meg så happy at jeg gikk ut på kjøkkenet og poppa en øl, noe jeg ikke har gjort tror jeg på 6 mnd. Det var rett og slett så mye iver, glede og energi i den talen at jeg strålte selv. Jeg kjente "a surge of happiness and adrenaline", rett og slett. Og det kommer fra hun som stemte høyre, liksom. Jeg får nesten lyst å stemme FrP når det holdes slike taler. Å se Erna stå der litt sliten, tafatt og med noen tåredryppende kommentarer gjorde *ingen ting* for meg, Siv tok virkelig kvelden med sin tale.

Så fundamentalt forskjellig kan man oppfatte en uttalelse, og det er jo sånn sett fascinerende. Jeg føler hun vant velgere, og ble revet med. Kunne ikke falt meg inn å tenke at det var noe negativt ved hele hennes opptreden, før folk begynte å hyle opp på nett. Virkelig, virkelig fjernt fra meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din subjektive mening at hun har valgt en kjole som gjør at hun ser ut som en desperat kjerring på singeltreff. Jeg syns ikke kjolen er i nærheten av å være så stygg som du gjør, jeg syns ikke det ser ut som hundepeniser på den, og selv om det ikke er helt min personlige smak (det går mer på kjoler generelt, ikke denne kjolen), så ser jeg ikke hvorfor hun fortjener å bli bitchet og kødda med i alle medier pga det.

Hun sitter ikke i regjering enda. Den dagen hun gjør, bør hun fortsatt velge klær hun selv liker og trives i. Det er det som betyr noe. Så lenge klærne ikke er fillete og møkkete, så burde det være ett fett hva hun har på seg.

Hva så? At jenter er noen skikkelige tisper er ikke noe nytt. At jenter ikke liker andre jenter med makt, er heller ikke noe nytt. Det gjør det ikke mer riktig.

- Og jeg sa det forøvrig selv for noen innlegg siden.. Og hvem er verst i kritikken av damer i all offentlighet? Jo, det er homser som Jan Thomas og andre damer. Vi er noen skikkelig kjerringer.

Det JEG reagerer veldig på akkurat her er flåsete og usympatisk bruk av ordet "homse". Hva er greit med å slenge ut sånne uttrykk kontra å disse kjolen til Siv Jensen? Bare sånn siden denne tråden ble å handle litt om hva som er ok og ikke å si ift offentlige personer.

Jeg synes kjolen var stygg, jeg liker ikke Siv. Men jeg er enig i at å bruke mye mediedekning på den er relativt lite interessant. Med mindre man faktisk ER i motebransjen. Jeg synes det er helt ok at man diskuterer antrekk til offentlige personer, kvinner som menn. Men det går en grense der diskusjon og løst snakk går over til stygg ordbruk og usakligheter. Der er jeg enig med flere her - unødvendig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...