Gå til innhold
Hundesonen.no

Siv Jensen har kjole med hundepeniser


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

"Og hvem er verst i kritikken av damer i all offentlighet? Jo, det er homser som Jan Thomas og andre damer. Vi er noen skikkelig kjerringer. "

Det JEG reagerer veldig på akkurat her er flåsete og usympatisk bruk av ordet "homse". Hva er greit med å slenge ut sånne uttrykk

Excuse me, men ... hva i alle guds godeste dager er flåsete med ordbruken her? Usympatisk? Jan Thomas er åpent homofil, på hvilken annen måte skulle 2ne sagt det? Det er ikke noe flåsete eller usympatisk med å bruke ordet homofil, det er så vidt jeg har fått med meg den måten homofile omtaler seg selv på også. At det er ugreit å si noen går med en dildokjole eller si at noen har en kjole med hundepeniser er én ting, men hvordan kan du sammenlikne det med å nevne at Jan Thomas er homofil. Som han sier selv? http://www.tv2.no/underholdning/gkn/jan-thomas-skjoente-jeg-var-homo-paa-julaften-2854018.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette er jo strengt tatt en hundesak i media så. TVNorge-komiker Bård Tufte Johansen er frisk når han beskriver Frp-leder Siv Jensens kjole på valgkvelden: «Siv Jensen har kjole med bilde av hund

Eller Jens

WTF with the victim blaming? Seriøst. Uansett hva noen gjør, uansett hvor offentlige de er, uansett hvor dårlig eller god smak de har, så har de da ikke selv skyld i å bli trakassert.

Det JEG reagerer veldig på akkurat her er flåsete og usympatisk bruk av ordet "homse". Hva er greit med å slenge ut sånne uttrykk kontra å disse kjolen til Siv Jensen? Bare sånn siden denne tråden ble å handle litt om hva som er ok og ikke å si ift offentlige personer.

Så bruken av ordet kjerringer var helt ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns valgforsker Frank Aarebrot sa det bra, jeg. Han syns det ble helt feil å gi politikkere så stor oppmerksomhet p.g.a klesvalget. Det kan vi gjøre når det kommer til Mette Marit, det er det vi har henne til :lol: :lol: :lol:

Forøvrig syns jeg kjolen til Siv var kledelig på henne. Hun så "fresh" og tøff ut, og tenkte verken på hundepenis eller dildo. Det sier mer om tankegangen til den som kommer med slike uttalelser :aww:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og hvem er verst i kritikken av damer i all offentlighet? Jo, det er homser som Jan Thomas og andre damer. Vi er noen skikkelig kjerringer. "

Excuse me, men ... hva i alle guds godeste dager er flåsete med ordbruken her? Usympatisk? Jan Thomas er åpent homofil, på hvilken annen måte skulle 2ne sagt det? Det er ikke noe flåsete eller usympatisk med å bruke ordet homofil, det er så vidt jeg har fått med meg den måten homofile omtaler seg selv på også. At det er ugreit å si noen går med en dildokjole eller si at noen har en kjole med hundepeniser er én ting, men hvordan kan du sammenlikne det med å nevne at Jan Thomas er homofil. Som han sier selv? http://www.tv2.no/underholdning/gkn/jan-thomas-skjoente-jeg-var-homo-paa-julaften-2854018.html

Men hun bruker ikke ordet "homofil", men slangordet "homse". Jeg vet at enkelte homofile ikke liker å bli kalt det, så det kan vel sies å være flåsete ordbruk? (Selv reagerte jeg ikke på ordvalget, men jeg skjønner jo hva Maria mener....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei Realitetsorientering om kjolen til Siv (Blogginnlegg)

For en realitetsorientering om kjolen til Siv er at den nok er like lite tilfeldig som talene hennes. Ingen partiledere går på kjoleshopping på Brynsenteret på årets travleste dag uten større agenda enn dagens outfit. Ingen går på scenen på direktesendt tv og holder sin viktigste tale uten at noen har fortalt dem hva de bør gjøre. Det er bare at FrP ikke snakker til kommentatorer flest, de snakker til folk flest. Og folk flest kjøper kjolen sin på Brynsenteret før de spør om det er fest.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting var tilfeldig med hverken kjolen eller talen. Hets av Siv Jensen hører ikke noe sted hjemme, men det må være lov å kommentere hennes opptreden, også hvordan hun kler seg og ter seg - noe annet ville være særbehandling. Offentlige personer, især politikere, har ikke fritak for satire og humor. Dette er viktig. Skal vi få lov til å karikere Muhammed, skal vi i hvert fall få lov til å karikere lederen for landets tredje største parti.

Hets er derimot noe annet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neat blogginnlegg, som hopper rett på hakkinga på FrP velgere. Og jeg som syntes talen var helt knall er tydeligvis en person som hater feminister og jeg har ikke bare lite penger men også dårlig smak. Ellers stappfull av bitre undertoner og intoleranse. Dæven for et dårlig innhold, for å være ærlig :lol:

Ole Mathismoen (som linket til av Castella) er den eneste som evner å heve seg over de barnslige bitre undertonene, men ta saken for det det er. Well done, Mathismoen, well done. Jeg tar hatten av, som for øyeblikket her i Nord-Norge er en lue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neat blogginnlegg, som hopper rett på hakkinga på FrP velgere. Og jeg som syntes talen var helt knall er tydeligvis en person som hater feminister og jeg har ikke bare lite penger men også dårlig smak. Ellers stappfull av bitre undertoner og intoleranse. Dæven for et dårlig innhold, for å være ærlig :lol:

Ole Mathismoen (som linket til av Castella) er den eneste som evner å heve seg over de barnslige bitre undertonene, men ta saken for det det er. Well done, Mathismoen, well done. Jeg tar hatten av, som for øyeblikket her i Nord-Norge er en lue.

Og dette hopper rett inn i tradisjonen med å se bort ifra innholdet i Frp-kritikk, og i stedet stemple kritikerne for et eller annet, om det så er "bitter" eller "barnslig". Men det er jo ikke noe nytt at Frp tar offerrollen straks de blir sagt imot...

Mathismoen er en god kommentator (en av mine favoritter, ved siden av Alstadheim i Dagens Næringsliv), men her bare slenger han seg på den trøtte moraliseringen i tillegg til å komme med noen selvfølgeligheter (at hets er skammelig, osv.). Frp og høyresiden, som er så opptatt av det frie ord, bør se seg selv i speilet, og fatte at humor og satire er lov, og en del av politikken.

Jeg har tidligere i tråden mest støttet Siv Jensen her, fordi hets ikke er noe greit, men måten denne fillesaken blir blåst opp på gjør meg bare forbanna. Den dagen det ikke skal være lov å karakterisere politikere og andre offentlige opinionsbærere her til lands, så er det ille ute med det frie ord. Dette handler ikke bare om at Siv er kvinne, eller Frp-er, det handler om hvordan en politiker opptrådde på en valgnatt—og det finnes ikke noe mer riktig enn å snakke fritt om hvordan en politiker opptrer på valgnetter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme folkene som har laget Fan-Thomas mon tro? Elsker det showet :D

Jeg har tidligere i tråden mest støttet Siv Jensen her, fordi hets ikke er noe greit, men måten denne fillesaken blir blåst opp på gjør meg bare forbanna. Den dagen det ikke skal være lov å karakterisere politikere og andre offentlige opinionsbærere her til lands, så er det ille ute med det frie ord. Dette handler ikke bare om at Siv er kvinne, eller Frp-er, det handler om hvordan en politiker opptrådde på en valgnatt—og det finnes ikke noe mer riktig enn å snakke fritt om hvordan en politiker opptrer på valgnetter!

Støttes! Jeg var også mer på Siv sin side på begynnelsen av tråden, og jeg er fra "taper-siden". Jeg syns at folk skal få kle seg akkurat som de vil, så lenge det ikke er respektløst slik de har kledd seg. Men jeg er enig i at saken har gått litt vel langt, og at det skal være lov å kommentere ting angående hvordan en politiker opptrådde på valgnatten, så lenge det ikke går såpass langt at det blir trakassering eller hets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme folkene som har laget Fan-Thomas mon tro? Elsker det showet :D

Støttes! Jeg var også mer på Siv sin side på begynnelsen av tråden, og jeg er fra "taper-siden". Jeg syns at folk skal få kle seg akkurat som de vil, så lenge det ikke er respektløst slik de har kledd seg. Men jeg er enig i at saken har gått litt vel langt, og at det skal være lov å kommentere ting angående hvordan en politiker opptrådde på valgnatten, så lenge det ikke går såpass langt at det blir trakassering eller hets.

Jepp, det er de samme som har laget Fanthomas. Digger både den og Sex og singel-Siv :D Og ja, ellers enig med du. Er trolig så langt i fra en FrP-er som man kan komme, men kjenner ikke noe behov for kjolemas eller andre former for personhets. Synes ikke kjolen var noe ille i grunn og Siv Jensen er nå Siv Jensen, en FrP-politiker som har stått på for partiet sitt og fått til mer enn hennes forgjenger. Hun må jo ha lov til å glede seg over det.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...