Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny student i 2013 / 2014


Mirai
 Share

Recommended Posts

Nei, det er det jeg tenker også. "Heldigvis" så kan jeg få en E i faget og allikevel raske til meg de 15 poengene. Er ikke såå bekymret for eksamen, men mer at jeg faktisk må gjennom ganske mange sider før den tid og levere inn så jeg har en komplett mappe med oppgaver.

Jeg tror jeg ikke har rett til støtte fordi jeg i utgangspunktet vel manglet 60 poeng, men fikk inn 20 pga den ene eksamen jeg faktisk tok det ene semesteret (så der mangler jeg et halvår hvor jeg ikke tok våreksamen). Så har jeg vel fått et semester i tillegg fordi jeg fikk penger èn mnd inn i "ny periode" da jeg var lærling, selv om jeg sa fra meg læreplassen.

LÆR AV MINE FEIL!! Ville aldri i livet gjort det samme om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

A på hjemmeeksamen i meteorologi! Wohoo! Synd den avsluttende inneholder geofysikk, så jeg blir vel glad om jeg får karret til meg en C totalt. Men gøy likevel!

Vi hadde lesekurs her om dagen, og der fikk vi mange supre tips. Les/skriv i 15 minutter, og ta pause i 10. (Bruk stoppeklokke, og skriv opp effektiv/pause for å få oversikt over hvor effektiv du

Mitt liv for tiden: Meg: "Jeg burde virkelig sette meg ned og lese nå" : Hvorfor lese? : "Fordi du har eksamen om en uke og du har ikke begynt å lese enda!!" : Du har goood tid ... Du skul

Posted Images

ooooh studietråd, passer meg fint da jeg ikke har vært på sonen på evigheter nettopp pga. studier :P

Det er årevis siden jeg har sittet på skolebenken, men jeg er supermotivert, jeg tar realfag dette og neste semester,
og håper det blir UMB til neste år! Gleder meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Guest Kåre Lise

He he ja høstferien var skikkelig uting her også sånn sett, jeg var skikkelig godt i gang frem til den som var forrige uke her da. Med store planer om å lese og ta igjen flere fag før prøvene denne uken, gikk jo som det gikk det.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, jeg vil joine denne tråden.

Jeg er et håpløst tilfelle av en student, aldri fått meg noen studieteknikk, eier ikke rutiner eller vaner, og tar alt på sparket, og får alltid panikk rett før innleveringer, eksamner osv. Men det funker, og jeg kommer meg igjennom ting. Noen ganger ikke så imponerende akterer, andre ganger går det riktig så bra. Hvordan det skjer, vet jeg ikke, men man klager jo ikke.

Etter jul startet jeg på master i biologi. Hadde først et skikkelig kosesemester med hyggelige fag og ikke så altfor mye å gjøre. Nå har jeg stressemester, hvor mine manglende rutiner og studieteknikker virkelig får blomstre. Huhei!

Nå skal jeg reise ut til Blindern og møte veilederen min. Skal holde en presentasjon neste uke på en diger konferanse (hjelp!), og hun ville gjerne høre meg først. Grøss og gru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, teite haustferie altså. Eg har utsatt veldig mykje lesing fordi eg skulle lese så masse i haustferien, og no er det allereie fredag og eg har delvis gjort -ei- oppgave. Boo!

He he ja høstferien var skikkelig uting her også sånn sett, jeg var skikkelig godt i gang frem til den som var forrige uke her da. Med store planer om å lese og ta igjen flere fag før prøvene denne uken, gikk jo som det gikk det.. :o

Høstferie?? Hva er det? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, jeg vil joine denne tråden.

Jeg er et håpløst tilfelle av en student, aldri fått meg noen studieteknikk, eier ikke rutiner eller vaner, og tar alt på sparket, og får alltid panikk rett før innleveringer, eksamner osv. Men det funker, og jeg kommer meg igjennom ting. Noen ganger ikke så imponerende akterer, andre ganger går det riktig så bra. Hvordan det skjer, vet jeg ikke, men man klager jo ikke.

Etter jul startet jeg på master i biologi. Hadde først et skikkelig kosesemester med hyggelige fag og ikke så altfor mye å gjøre. Nå har jeg stressemester, hvor mine manglende rutiner og studieteknikker virkelig får blomstre. Huhei!

Nå skal jeg reise ut til Blindern og møte veilederen min. Skal holde en presentasjon neste uke på en diger konferanse (hjelp!), og hun ville gjerne høre meg først. Grøss og gru.

Hey, om det er noe trøst kom jeg meg gjennom hele masteren med den grusomme studie"teknikken" :lol::P Og jeg fikk god karakter :D

Etter alt "trøkket og presset" ble over har jeg det såååå morsomt med studiene! Elsker å lese historie når jeg ikke har noen som trøkker det på meg, eller frykten for den masteroppgaven som må skrives. Ligger laaangt foran planen. Helt latterlig at hjernen er så teit, egentlig, men så lenge man kom seg igjennom det så har det vel ikke så mye å si :lol:

Gleder meg til Blindern i neste uke :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Høstferie?? Hva er det? :lol:

Potetferie.. :D

Men noe helt anna, har oppgave skrive artikkel om lekser av alle ting, er det mulig å finne noe positive fordeler med hjemmelekser? Er mest m.t.p grunnskolen det her da, forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte veilederen min i sta. Hun er awesome. Vi brukte ti minutter på å gå igjennom presentasjonen min, og en time på å snakke om hund :D

Og ang oppgaven min nevnte hun at jeg kanskje kan ta en litt ny vinkling av hele greia og se på domestiseringsprosessen fra ulv til hund hvis jeg vil det. Med utgangspunkt i afrikansk ulv og semidomestiserte villhunder. Håpe håpe håpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student :queen: Er ikke akkurat ny student, gikk et år i Oslo før jeg flyttet til Bergen. Men jeg greide ikke å bli venn med studieprogrammet (medievitenskap), selv om jeg kun tok exphil + frie emner (mikroøkonomi og komparativ politikk) andre semester. Også flytta jeg til Bergen da, fordi det var her de hadde et studie som virket spennende. Går bachelor i administrasjon og organisasjonsvitenskap og det er sålangt helt perfekt. Storkoser meg! Får tatt denne bacheloren på to år også dersom alt går som planlagt, for alle 60 poengene mine fra Oslo kan "bakes inn" i denne graden.

Henger litt etter med lesingen nå, da. Tok meg en litt for lang ferie da valpen kom i hus :ermm: Men jeg storkoser meg når jeg leser, så det ligger mest i vilja å konsentrere seg om lesingen istedet for valpen (dørstokkmila er lang når man kan kose med sovende valp på fanget – og den motsatte dørstokkmila er lang når man kan leke med knøttet ute i fint høstvær). Er ikke helt flink til å stå opp tidlig nok heller. Presterer definitivt best når jeg er oppe mellom 06 og halv 07 og greier å være på skolen til 08.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt flink til å stå opp tidlig nok heller. Presterer definitivt best når jeg er oppe mellom 06 og halv 07 og greier å være på skolen til 08.

Når jeg skreiv masteren min stod jeg mer eller mindre konsekvent opp mellom 09-10, spiste frokost, luftet hund (gjerne en solid tur på timer), gjorde husarbeid og forefallende, spiste så middag og dro deretter på skola og jobba fra 17.00----> utover kvelden. Best time of my life :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg overlykkelig her. Følte kalkulus-midteksamen gikk så ufattelig dårlig. Men fasit ble lagt ut nå, og jeg fikk bare 3 feil (44 av 50 poeng). :) En av feilene var til og med slurvefeil der jeg har krysset av i feil luke... :sleep:
Ble ferdig etter 1 time og 10 min, og istedetfor å bruke de resterende 50 minuttene til å se over, så gikk jeg hjem. Så typisk meg.. Menmen, veldig fornøyd uansett. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk kjempegod tilbakemelding på første innleverte mappeoppgave, hurra! :) Vi skal levere tre stykker før jul, og har begynt med nummer to nå. Den har innleveringsfrist mandag kveld, men vi tar sikte på å levere den fredag ettermiddag. Har kommet godt i gang, og det ser ut til at vi får en god flyt i oppgaven. Må bare passe på å holde tunga rett i munnen og ikke bli kjepphøye :P .

Ny oppgave lyder som følger: "Hvordan bruke en modell for didaktisk tenkning til å drøfte grunnopplæring i en idrett (velg idrett selv)?".

Vi har valgt svømming, så nå sitter jeg her og skriver om glifunksjonen i svømming..

Tok også livredningsprøven i vann idag + HLR, det gikk fint og hele gruppa vår fikk bestått :D .

...sliter litt mer med å henge med i engelsken siden jeg ikke får gått på forelesningene, men jeg gjør et slapt forsøk på å prøve å lese på egenhånd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer også, går første året på HSH (Høgskolen Stord/Haugesund) på linjen Maskiningeniør.

Har allerede kommet godt i gang med alle fagene og fått bestått på alle prøver/innleveringer så langt. Jeg er veldig engasjert i studiet mitt da realfag og naturvitenskap har blitt en slags lidenskap.

MEN jeg har det skamtøft for tiden!! Å bli student som 25 åring med dårlig oppsparingsevne er ikke lett, og jeg har faktisk tragisk lite penger. Jeg må ta opp 25stp for å få studielån igjen (gammel studie som gikk til *******) dvs frem til jul må jeg klare meg med deltisjobben jeg har som gir meg hver tredje helg og et paar ettermiddager. Jeg stresser hele dagen med penger! Har levd på havregrøt siden august...akkurat nå hater jeg student tilværelsen, selv om jeg elsker å være på skolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg studerer også, går første året på HSH (Høgskolen Stord/Haugesund) på linjen Maskiningeniør.

Tøfft! :drool:

"Maskiningeniør - Produktutvikling" Blir nok mitt andrevalg etter produktdesign neste år. Mulig vise versa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går første semester på bachelor i pedagogikk ved Universitetet i Bergen, men det er jo så kjedelig.. Ex.phil (eksamensvarianten), ex-fac og POH :ermm:DET ER SÅ KJEDELIG!

Så ja.. Pensumlesing har det ikke blitt så mye av ennå, og det er idag 4 uker til første eksamen (POH) så ex.fac uken etter så ex.phil noen uker etter det igjen. Så ja - håpløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å bare overse det og svare allikevel. ;)

Nå må du ikke være så fornuftig og løsningsorientert her. :aww:

:P

Går første semester på bachelor i pedagogikk ved Universitetet i Bergen, men det er jo så kjedelig.. Ex.phil (eksamensvarianten), ex-fac og POH :ermm:DET ER SÅ KJEDELIG!

Jeg føler meg deg. Jeg har tatt ex.phil. og det var en lidelse fra ende til annen. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...