Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

Veldig smart! :)

Tror egentlig det er viktigst at folk drar lasset litt selv fra nå av jeg :) Er ikke meninga at jeg skal dra alle med rundt altså, sorry. Jeg blir bare så giret :P Men hvis dere selv fikser å ta litt kontakt med hverandre så går det jo an å ta det derfra. Nå kan vi jo begynne å dele litt i denne tråden? :)

Jeg har laget en gruppe på face. De som vil kan være med kan ta kontakt på PM, men tenker vi bør prøve å ikke være altfor mange. Derfor jeg har foreslått å dele i to.

Jeg er en kjedespiser.. Helt utrolig. Jeg kan ikke kontrollere inntaket når jeg er alene og kjeder meg. Godtestopp skulle jeg gjerne fått til og HAR klart det før. Hypnose next??

Samme her! Når jeg var gravid og fikk beskjed om at jeg kom til å få en unge på 5 kg om jeg spiste for mye sukker så slutta jeg med en gang. og det var egentlig ikke så vanskelig. Kanskje vi må bli gravide :P

Tyggis i lomma hele tiden fungerer greit, da frister ingenting etterpå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og må og skjerpe meg! Vekten fungerer ikke (har sikkert most den), men kan bare kikke på valken om den blir større eller mindre. Jeg tar gårsdagen som oppstart, 8 timers fjelltur! I morgen begynner skolen og, så da er det slutt på tullespising. Lørdagsgodt er lov (med måte!). edit: oj, dette var jo seriøse greier :lol: blir ikke med i noen facebookgruppe eller noe, så bare se bort fra dette innlegget egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og må og skjerpe meg! Vekten fungerer ikke (har sikkert most den), men kan bare kikke på valken om den blir større eller mindre. Jeg tar gårsdagen som oppstart, 8 timers fjelltur! I morgen begynner skolen og, så da er det slutt på tullespising. Lørdagsgodt er lov (med måte!). edit: oj, dette var jo seriøse greier :lol: blir ikke med i noen facebookgruppe eller noe, så bare se bort fra dette innlegget egentlig :P

Nei, nei! Vil gjerne ha denne tråden gående altså! Alt med disse gruppene kan dere eeeegentlig se litt vekk fra, det er det JEG som ville ha for min egen del. Også kan andre også lage det hvis de er keen. Men er bare å dele i denne tråden.

Line: Ja, jeg drikker MASSE lettbrus. Skal prøve å holde meg til helgene nå fremover og se hvordan det går. Lettpåvirkelig på jobb osv, men det MÅ jo gå. Stakkars tennene mine..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en kjedespiser.. Helt utrolig. Jeg kan ikke kontrollere inntaket når jeg er alene og kjeder meg. Godtestopp skulle jeg gjerne fått til og HAR klart det før. Hypnose next??

Samme her! Null impulskontroll! Er det stille på jobb og jeg kjeder meg er jeg jo omgitt av brownies, sjokolade, vafler og is. Jeg har spist mer av det enn jeg nesten tør å innrømme :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line: Ja, jeg drikker MASSE lettbrus. Skal prøve å holde meg til helgene nå fremover og se hvordan det går. Lettpåvirkelig på jobb osv, men det MÅ jo gå. Stakkars tennene mine..

Kutt brusen så blir det lettere å ikke spise også - lettbrus trigger søtsug, og da spiser man for å dekke opp suget. Kutt brusen med unntak av f eks lørdagskvelden er mitt råd. Om du er sånn kullsyremenneske så invester i en sodastream, så presser du litt lime i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Null impulskontroll! Er det stille på jobb og jeg kjeder meg er jeg jo omgitt av brownies, sjokolade, vafler og is. Jeg har spist mer av det enn jeg nesten tør å innrømme :icon_redface:

Er visst mange jenter son sliter med det samme. Sambo har ALDRI sånt søtsug som meg.. Jeg kan nesten drepe noen for sukker på det verste!

Jeg skal veie meg i morgen tidlig, dere! Wæææh. Gruer meg :P Skal planlegge hva jeg skal ha til middag resten av uken nå også prøve å holde meg til det. Ta med mellommåltider til jobben og lage meg sunn lunsj. Det er nå det begynner, dere! Og kjære viljestyrke - la meg holde meg unna nonstop i skapet på jobben!

Line: I know.. Jeg vet det alt for godt. Men jeg er blitt såpass avhengig av den brusen at jeg må gjøre litt som røykere. Jeg blir forbanna når jeg ikke får den. Vet at jeg bør slutte, men har ikke viljen. Men NÅ skal jeg prøve altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst mange jenter son sliter med det samme. Sambo har ALDRI sånt søtsug som meg.. Jeg kan nesten drepe noen for sukker på det verste!

Jeg skal veie meg i morgen tidlig, dere! Wæææh. Gruer meg :P Skal planlegge hva jeg skal ha til middag resten av uken nå også prøve å holde meg til det. Ta med mellommåltider til jobben og lage meg sunn lunsj. Det er nå det begynner, dere! Og kjære viljestyrke - la meg holde meg unna nonstop i skapet på jobben!

Det er teit :sleep: Funker virkelig krom mot søtsug? For i så fall tror jeg det er noe jeg trenger i starten. Men så er jeg grådig glad i salt også, jeg. Heldigvis har ripsen begynt å bli moden her nå, og det velger jeg over alt sukker og salt anytime :D

Jeg får måle meg i morgen jeg, da. Vet sånn ca målene siden jeg handler klær på nett titt og ofte, men nå skal jeg skrive opp hver uke :) 8 km rask gange med et par-tre 100m jogge-intervaller. Følte meg ikke helt på topp, men det har vært en lang og slitsom dag på jobb, så jeg er ekstremt fornøyd uansett! :thumbs:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krom funket ikke for meg.. Men det kan jo være forskjell fra person til person.

Eneste som funket var viljestyrke (var veldig flink i fjor høst). Men det som funker mest av alt er å unne seg noe godt innimellom slik at man lærer seg at å vente betyr belønning. Da i kontrollerte former, såklart. Det hjelper også å erstatte sukkeret med frukt. Men frukt har ganske mye energi i seg, så ubegrenset av det kan man dessverre ikke spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig smart! :)

Tror egentlig det er viktigst at folk drar lasset litt selv fra nå av jeg :) Er ikke meninga at jeg skal dra alle med rundt altså, sorry. Jeg blir bare så giret :P Men hvis dere selv fikser å ta litt kontakt med hverandre så går det jo an å ta det derfra. Nå kan vi jo begynne å dele litt i denne tråden? :)

Jeg har laget en gruppe på face. De som vil kan være med kan ta kontakt på PM, men tenker vi bør prøve å ikke være altfor mange.

Jeg er en kjedespiser.. Helt utrolig. Jeg kan ikke kontrollere inntaket når jeg er alene og kjeder meg. Godtestopp skulle jeg gjerne fått til og HAR klart det før. Hypnose next??

Hei jeg heter Cathrine og jeg er også en kjedespiser!

Vil gjerne være med i gruppen på face...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lurt på om jeg rett og slett er avhengig av sukker. Besøkte ei venninne som ikke spiser noe usunt, og etter to dager var jeg helt desperat og kjøpte faktisk sjokolade i smug.. :icon_redface: Har forsøkt krom uten hell, så for meg gjelder det samme som Maria skrev litt lenger oppe i forhold til dette med å unne seg søtsaker innimellom - for ikke å plutselig skeie helt ut. Men så var det dette med selvkontroll da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir og avhengig. Nå har jeg ikke spist så mye sjokolade i det siste, og da merker jeg at jeg ikke har det desperate behovet lenger heller. Så sjokoladespising fører til mer sjokoladespising... jeg kjøpte og sjokolade i smug her for noen uker siden :lol: Jeg synes det er så vanskelig å handle mat uten å handle noe godt også. Derfor MÅ jeg bare slutte å gå på butikken på tom mage, det er livsfarlig. Ender opp med pottis og stratos til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til kjapp, god lunch og niste? Med baby, 125% studier og en mann som er 50% hjemme bare plus endel småjobber og hundetrening er hverdagen mildt sagt travel. Så jeg går gjerne hele dager uten mat. Og å trykke ned en sliten, tørr brødskive med leverpostei klarer jeg ikke. Og kresen er jeg og, så jeg liker veldig lite av sånne fancy ting :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og trenger tips til det! Noe UTROLIG lett noe (ikke som i kalorilett, selv om det og er bra da), som jeg kan raske med meg til skolen. Trenger ikke være noe stort, men bare noe som får meg forbi sjokoladeautomaten :lol: nutrilettbar osv er jo knall, men alt for dyrt.

Banan er jo fint, men det er vel ganske fetende, er det ikke? Så noe banan/nutrilett-ish som det går an å ha et lite lager av hjemme, og som bare kan puttes i veska? Prøver å være flink til å smøre matpakke, men det sklir ut, også ender jeg med dyr kantinemat istedenfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er jeg også Lola. Spiser gjerne halve sjokoladen i bilen på vei hjem fra butikken, og resten av den + potetgullet så fort jeg er hjemme. Da er jeg jo ikke sulten lenger, og dropper middag.. Ikke særlig lurt med andre ord.

Men aner ikke hva som egentlig er best; kutte ned, eller kutte tvert?? Har forsøkt begge deler før, men det har selvfølgelig ikke funket siden det har vært halvhjertet :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wasa sandwich er et fint mellommåltid. Koster 10 kroner (maks!), så er ikke verre enn at du får 3 for prisen av en nutrilett. :P

Har dere sett her?

http://www.greteroede.no/oppskrifter/

Her er forøvrig min matplan for morgendagen, for dem som er interessert. Det er totalt ca. 1500 kcal i denne planen:

Frokost:

- 35 g havrefras

- 265 g ekstra lett melk

Tidlig mellommåltid:

- 1 nektarin

- 1 liten banan

Lunsj

- 2 Wasa sport knekkebrød

- 30 g norvegia

- 2 skiver røkt kyllingskinke

- 10 g lett smør (typ brelett)

- 1 naturlig lett yoghurt med blåbær

Sent mellommåltid:

- 200 g cantaloupemelon

- 200 g mager kesam

Middag (fordi jeg er fattig! haha)

- 3 kyllingpølser

- 2 lomper

- Ketchup uten sukker

Kvelds:

- 1 wasa sport knekkebrød

- 5 g lett smør

- Et kokt egg

Grønnsaker kommer i tillegg, da det er magert! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lurt på om jeg rett og slett er avhengig av sukker. Besøkte ei venninne som ikke spiser noe usunt, og etter to dager var jeg helt desperat og kjøpte faktisk sjokolade i smug.. :icon_redface: Har forsøkt krom uten hell, så for meg gjelder det samme som Maria skrev litt lenger oppe i forhold til dette med å unne seg søtsaker innimellom - for ikke å plutselig skeie helt ut. Men så var det dette med selvkontroll da..

Man kan bli avhengig av sukker ja. Jeg har vært det, og har hatt kraftige abstinenser når jeg har kutta ut sukker før... Og så finnes det

For 3 uker siden så bare sa ting "stopp" i hodet på meg. Jeg orker ikke mer. Jeg kutta brusen på dagen, og alt annet sukker, og merkelig nok har jeg ikke hatt noe abstinenser etterpå. Det hander nok ekstremt mye viljestyrke, og endre vaner også. I tillegg til å holde blodsukkeret stabilt...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er desperate etter mat og/eller sukker så kjøp dere en nutrilettbar. Søtt og metter og gir litt næring.

Ei venninne som har gått ned ganske mye i det siste anbefaler alltid å ha en i veska når man er ute av huset, slik at man kan spise den i stede for noe raskt og usunt om man er på farten. Atkins har jo også barer (kjøpes billigere på Iherb enn i butikken her i Norge).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...