Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

Gikk 13km fjelltur igår. Og har idag hentet racersykkelen til mamma(som bare står å støvet der) og skal begynne å sluke mil fremover med den. Gleder meg til første tur imorgen om det ikke regner :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

Hvor lang tid etter at jeg står opp, klarer jeg å komme meg ut på joggetur?

Svaret ser foreløpig ut til å være to how i met your mother-episoder. Jeg skal komme tilbake til dere når jeg vet mer nøyaktig (altså når episode nummer 2 er over...)

I dag skal jeg trene intervaller! Jeg har funnet en fin, bratt oppoverbakke, og jeg skal jogge bort dit som oppvarming. Og så blir det litt styrke hjemme etterpå. Jeg er litt forkjølet og går på antibiotika for UVI, men det går bra, vel? :lol:

Jeg er lei av immunforsvaret mitt, jeg blir liksom så ofte småsjuk sånn at jeg ikke klarer å motivere meg selv til å trene. Forkjølelsene mine varer i en uke, kanskje to, og så får jeg øyebetennelse, og så får jeg UVI, og ... sukk. Men NÅ skal jeg ut igjen.

Og jeg SKAL vinne denne løpekonkurransen! Jeg er over halvveis!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dere som skal jogge to minutter og tre minutter og klarer 270 meter og sånn:

JEG ER SÅ STOLT AV DERE! Dere er så himla flinke at dere aner ikke! :ahappy:

Det var nøyaktig to how i met your mother-episoder før jeg kom meg ut på joggetur. Og så satte jeg ny pushup-rekord (12 fra tærne og så 8 fra knærne, og etter en pause 10 til fra knærne, det er helt vilt! Da jeg begynte klarte jeg 10 fra knærne liksom, og jeg har en armskade som gjør det ekstra tungt for meg.), og intervallturen var hard, men jeg klarte det, og jeg er dritsvett og skikkelig, ordentlig stolt av meg selv!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg gå til stallen, det tar ca tre kvarter, ordne stallplikter og ri en sprangøkt. Får se om jeg går eller busser hjem igjen :-)

Nå har endelig all treningen begynt å ri resultater. Mannebeinet ser tydeligvis ikke forandring med mindre det er ganske mye, men her om dagen sa han: "Jøss, du har fått ribbein jo! Du er blitt tynnere". :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg gå til stallen, det tar ca tre kvarter, ordne stallplikter og ri en sprangøkt. Får se om jeg går eller busser hjem igjen :-)

Nå har endelig all treningen begynt å ri resultater. Mannebeinet ser tydeligvis ikke forandring med mindre det er ganske mye, men her om dagen sa han: "Jøss, du har fått ribbein jo! Du er blitt tynnere". :D

Åh, er ikke det GØY?! Gratulerer!

Musikeren (nå holdt jeg på å kalle ham sambis! Oooooo det er ikke lenge tiiiiil wooooo) stirret på rumpa mi med ærefrykt her om dagen og sa "Jeg trodde ikke det var mulig jeg, men du har fått ENDA finere rumpe..." :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker her hvordan jeg vil gjøre det... Vi vurderer å dra inn på kino på lørdag. Jeg tenker jeg kan ha en kosedag da, uten å tenke på hvor mye kcal jeg stapper i meg. Altså; ha litt snop på kino, spise kebab eller pizza ute etterpå. Men hvordan fungerer det egentlig med hvor mye man legger på seg? Dårlig på å forklare, men prøver... Finnes det en "maksgrense" for hvor mye man legger på seg en dag, på en måte? Vil det ha noe for seg å spise sunt hele dagen, for så å skeie ut på kvelden, eller kan jeg likesågodt skeie ut hele dagen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker her hvordan jeg vil gjøre det... Vi vurderer å dra inn på kino på lørdag. Jeg tenker jeg kan ha en kosedag da, uten å tenke på hvor mye kcal jeg stapper i meg. Altså; ha litt snop på kino, spise kebab eller pizza ute etterpå. Men hvordan fungerer det egentlig med hvor mye man legger på seg? Dårlig på å forklare, men prøver... Finnes det en "maksgrense" for hvor mye man legger på seg en dag, på en måte? Vil det ha noe for seg å spise sunt hele dagen, for så å skeie ut på kvelden, eller kan jeg likesågodt skeie ut hele dagen? :P

Er det du spiser iløpet av en uke som teller, ikke dag til dag. Kos deg ute og fortsett med det sunne på søndag :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker her hvordan jeg vil gjøre det... Vi vurderer å dra inn på kino på lørdag. Jeg tenker jeg kan ha en kosedag da, uten å tenke på hvor mye kcal jeg stapper i meg. Altså; ha litt snop på kino, spise kebab eller pizza ute etterpå. Men hvordan fungerer det egentlig med hvor mye man legger på seg? Dårlig på å forklare, men prøver... Finnes det en "maksgrense" for hvor mye man legger på seg en dag, på en måte? Vil det ha noe for seg å spise sunt hele dagen, for så å skeie ut på kvelden, eller kan jeg likesågodt skeie ut hele dagen? :P

Kalorier er kalorier, du legger på deg om du inntar mer enn du forbrenner, men man kan ikke bli helt psycho heller. En livsstilsendring er for livet - ikke for en sommer eller et år. Tenker du på det er det jo klart at dersom du spiser sunt til vanlig vil en dag med kos innimellom ikke ha noe å si. Jeg skeier ut hver helg jeg, og litt innimellom ellers. Det gjør at jeg ikke har sixpack, men det er så verdt det :)

Edit: i kveld har jeg både vært flink og kost meg masse! Syklet til og fra trening, rundt 15 km til sammen, og hadde en ganske grusom trening som bl.a. inneholdt 100burpees på tid (7,59 sekunder). Jeg kjenner det nok i lår i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skeier jeg ut på lørdag tenker jeg. Jeg har mange kilo å gå ned, men er vel bedre at det tar litt lengre tid enn at jeg nok en gang mister motivasjonen helt.

Jeg har gått ned 27,5 kilo på to år, og jeg har hatt jevnlige utskeielser med både mat og snop, men på sikt så har jeg gått ned uansett fordi jeg har vært flink med kostholdet ellers. Så lenge utskeielsene ikke kommer for ofte og man jevnt over ligger på et kaloriunderskudd går man ned. Det er viktig å finne en livsstil man kan leve med, og for meg så var det ikke så viktig å gå fort ned (aller helst ikke det, hadde jeg gått fort ned pga diett så er jeg ganske sikker på at kiloene hadde kommet tilbake OG hatt med seg venner)- men finne noe som funker i det daglige og over tid. Skulle jeg kuttet ut alt av usunnheter over det hele hadde hele livsgrunnlaget mitt forsvunnet. :aww::lol: Det var i alle fall det som funket for meg, vi er jo så forskjellig så man må bare prøve seg frem og finne noe man trives med selv og som funker.

Jeg klarte første dag i uke tre av joggeprosjektet! Jeg er litt i lilleputtligaen angående sprekhet, jeg kan gå herfra og til evigheten men noe kjappere enn 5 km/t og jeg peser. :lol: Vel, gjorde i alle fall - nå klarte jeg å jogge tre minutter sammenhengende x 2! Startet med 90 sekunder jogg, så 90 sekunder gange. Deretter 3 minutter jogg og 3 minutter gange x 2, før det ble avsluttet med 90 sekunders jogging og gange. Det er jo faktisk håp om at jeg skal klare 5 km i strekk etter 8 uker om det her fortsetter. :ahappy:

Og jeg som alltid har hatet jogging begynner å like det. :o Rart hva litt framgang og litt mestringsfølelse kan gjøre med innstillingen og motivasjonen. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet 14km på racersykkel for første gang. Låner mamma sin som bare stod på pynt hos henne. Etterpå var det halvannen time trening på friidrett med masse bakkeløp osv. Død i beina idag! Imorgen er planen å sykle over 2 mil på sykkelen. Så får vi se hvor langt jeg ender opp på :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

All ære til dere som går ned, jeg er misunnelig kjenner jeg. Jeg har det siste året kuttet ut brus helt, lagt om kosten, begynt med mer aktivitet men blir ikke tynnere. Jeg er sikkert sunnere, men det er ingen trøst nå.

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke! Jeg har mye å gå ned, men har foreløbig ikke gått ned et gram... Har skikkelig skikkelig lyst, men.. det er all småspisingen som ødelegger for meg. Hva er det for slags app/opplegg dåkker har angående den lære-å-jogge greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet 14km i går og 24km idag. Veldig stolt og fornøyd med meg selv som ikke bare hadde planer om å bruke sykkelen jeg låner av mamma, men gjennomfører det også :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Syklet 14km til i går kveld, så ble totalt 38km på sykkelen i går. Persa på med 15min på de 14km også! Til og med med 24km i beina fra før av :D Deilig.

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke kroppen min merker jeg! Har mål på pc'en jeg sjekker fra tid til annen! Målte meg i sta, og sist i februar! Vekta er det samme, cm er det samme (bortsett fra en cm ekstra rundt bysten), men alikevel er jeg klin overbevist om at jeg er tynnere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke! Jeg har mye å gå ned, men har foreløbig ikke gått ned et gram... Har skikkelig skikkelig lyst, men.. det er all småspisingen som ødelegger for meg. Hva er det for slags app/opplegg dåkker har angående den lære-å-jogge greia?

RunKeeper har ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg altså i hatten for alle dere flinkiser som gjør en innsats for å endre livet deres i en eller annen retning. Dere er så flinke, uansett på hvilket steg og nivå dere er! I dag har jeg tenkt litt på hvordan min vei til der jeg er i nå har vært ... For bare 3,5 år siden var jeg helt og fullstendig utrent, veide 10-15 kg mer enn i dag og trente absolutt aldri. Faktisk beveget jeg meg ikke mer enn absolutt nødvendig. Det begynte med at jeg bare våknet en dag og hadde fått nok. Så begynte jeg å gå. 7 km nesten hver dag, samme runde. Begynte å jogge korte korte avstander. Etter mange måneder kunne jeg løpe hele runden, saaakte. Så begynte jeg med styrketrening, og leste meg opp på kosthold. Nå har jeg et fullstendig annerledes liv, og det er så gøy! Det er så deilig å føle seg så sterk og sprek at man plutselig slenger seg rundt og står på hendene, bare fordi man har lyst! Eller å nå nye rekorder i styrke! Eller å bare sykle til trening istedenfor å kjøre, fordi man egentlig ikke blir så mye mer sliten. Det har tatt lang tid, og jeg er jo ikke fremme enda, men fy søren altså - så moro det er langs veien også :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...