Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

Guest Gråtass

Jeg startet med å gå en fast strekning med hundene. Det er 6 km, så begynte jeg å jogge sakte noen meter, gikk så fort jeg kunne mellom. Satte meg mål som å jogge herfra til bjørka etc. Brukte stoppeklokke for å motivere meg, se fremgangen. I går jogget jeg 5 km med ca 100 m gange. Veldig fornøyd med det. 1 km må jeg gå pga terrenget, men det er passe oppvarming og nedtrapping. I starten løp jeg så sakte at jeg kunne klare lengst mulig, nå har jeg begynt å presse opp tempoet litt. Hater å løpe, men med spotify på øret er det bedre. Country musikk er langt mer egnet enn man skulle tro.

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

Jeg har jogget etter halvannet år i hvilestilling på sofaen. Jeg gliste som en idiot på tredemølla. Klarte bare 10 minutter men jeg klarte nå de ti minuttene da.

Det er ingenting som heter "BARE 10 minutter" når man har kommet seg over en hel dørstokkmil først! Enten dørstokkmila har vært lang som følge av sykdom eller manglende motivasjon, så heter det "Jeg klarte 10 minutter nå, og i morgen/overimorgen/dagen etter der klarer jeg sikkert 11!"

Jeg skal ut på joggetur i dag. Minst 5 km, sånn at jeg er på 80 på løpekonkurransen. Må bare vente til det ikke regner så mye først... :ike:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ingenting som heter "BARE 10 minutter" når man har kommet seg over en hel dørstokkmil først! Enten dørstokkmila har vært lang som følge av sykdom eller manglende motivasjon, så heter det "Jeg klarte 10 minutter nå, og i morgen/overimorgen/dagen etter der klarer jeg sikkert 11!"

 

Jeg skal ut på joggetur i dag. Minst 5 km, sånn at jeg er på 80 på løpekonkurransen. Må bare vente til det ikke regner så mye først... :ike:

Det er jo sant. Men det err lettere å snakke seg ned enn opp!

Jeg har vært syk lenge så dette er fantastisk :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk 6km på mølle etter jobb mandag og tirsdag, og 7km idag. Det er så tiltak, men var flink å fikk dratt meg på idag også.

Vårruller med scampi til middag! Gleder meg :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så daff denne uken! Skylder på været siden C også er det.... Idag har jeg ikke gjort en dritt, kunne tenkt meg en joggetur men det regner jo kattunger ute :P Men vekta var fin idag tidlig ihvertfall, så noe riktig må jeg jo gjøre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er alle sammen :D

Jeg er hjemme hos mamma og pappa i noen dager nå, og egentlig har de alltid vært skikkelig usunne, var mye brus til middag og McDonald's når jeg bodde hjemme, men nå har de vendt om helt! I går trente jeg styrke med lillebror og gikk lang tur med mamma, mens i dag tok pappa meg med på tidenes joggeøkt i oppoverbakkene her. Flinke familien min, har virkelig fått kjørt meg i et par dager nå!

Jeg har gitt opp styrketrening i skogen foreløpig da, jeg blir spist opp av mygg med en gang jeg stopper og hele økten blir bare ødelagt av vifting og fluktforsøk :P Så jeg tar de på badet istedet. Nesten like trangt som på treningsstudio, men det får gå ;) For å motivere meg selv litt har jeg tatt bilde før jeg starta å trene og spise sunt, også tenkte jeg å ta nytt etter et par mnd for å se om jeg ser forandring, DA blir man motivert da :D

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips er å ta turen innom frisøren, der gikk det av noen gram igår ja :lol: - 19.9 på vekta idag etter frokost og morratur :D

Også har jeg såvidt begynt med noen armhevinger (kjerring armhevinger på knærne altså :P ) idag klarte jeg først 15 så 10 rett etterpå, jeg som nesten aldri har klart 1 engang :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk 3 treningsøkter denne uken før jobbehelg, godt fornøyd med det! :ahappy:

Basisball raw mandag

Spinn 45 + 2000 m roing torsdag

Tabata (kondisjonstrening/intervaller) fredag

Har vært litt flinkere med maten de siste ukene. Masse deilige bær i butikken nå, nam!

Men føler ikke helt at det har noe virkning foreløpig.

Skal spandere på meg time med PT som også kan veilede litt ift kost, tror jeg. Selv om utfordringen ikke ligger i selve måltidene men i alle de andre fristelsene. Blæ, vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det sunneste man kan ha i havregrøten som smaker godt? Jeg klarer ikke havregrøt uten noe i. Jeg har brukt honning i det siste.

Syltetøy i moderate mengder har veldig lite kalorier. Et annet alternativ er sukrin og evt kanel, men jeg liker ikke søtstoff noe særlig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det sunneste man kan ha i havregrøten som smaker godt? Jeg klarer ikke havregrøt uten noe i. Jeg har brukt honning i det siste.

Jeg bruker Sweetleaf sweetdrops i smaken engelsk vanilje :) Det er Stevia dråper med null kalorier.

Syltetøy i moderate mengder har veldig lite kalorier. Et annet alternativ er sukrin og evt kanel, men jeg liker ikke søtstoff noe særlig.

Syltetøy uten tilsatt sukker er også ok ja :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syltetøy i moderate mengder har veldig lite kalorier. Et annet alternativ er sukrin og evt kanel, men jeg liker ikke søtstoff noe særlig.

Ja, jeg har tenkt litt på blåbær syltetøy :) Jeg husker jeg spiste mye havregrøt med masse hjemmelaget blåbær syltetøy på min onkel sitt hotel da jeg hadde sommerjobb der. Det var skikkelig godt :ahappy: Sukrin kan jeg sjekke ut. Kanel blir for lite og kjip smak for meg.

Jeg bruker Sweetleaf sweetdrops i smaken engelsk vanilje :) Det er Stevia dråper med null kalorier.

Syltetøy uten tilsatt sukker er også ok ja :)

Stevia har jeg hørt mye om, så om det er bra, så kan jeg jo tenkte litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vanlig syltetøy jeg og heller litt mindre. Synes de med søtstoff ikke smaker godt. Tror ikke den lille mengden sukker har så mye å si.

Har du smakt de syltetøyene til Lerum uten sukker? Smaker helt fantastisk! Synes de minner om hjemmelaget syltetøy :) Vanlige syltetøy har utrolig mye sukker i seg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det sunneste man kan ha i havregrøten som smaker godt? Jeg klarer ikke havregrøt uten noe i. Jeg har brukt honning i det siste.

Jeg bruker sukrin, kanel og rosiner, eller frosne blåbær som jeg hiver oppi sammen med havregrynene.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du smakt de syltetøyene til Lerum uten sukker? Smaker helt fantastisk! Synes de minner om hjemmelaget syltetøy :) Vanlige syltetøy har utrolig mye sukker i seg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvis du mener de små, litt høye glassa er de helt forferdelige :P kjøper som regel eplesyltetøy og har på kanel :D
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det sunneste man kan ha i havregrøten som smaker godt? Jeg klarer ikke havregrøt uten noe i. Jeg har brukt honning i det siste.

Ferske blåbær! :D Eller som jeg pleier å gjøre å spise havre uten å koke den (synes også den blir litt kjedelig kokt uten sukker og smør på :P ) blander den med en Yoplait yoghurt og noen ganger litt nøtter, ferske blåbær om det er vanilje yoghurt jeg har eller fryste (lar de tine først) blåbær om det er blåbær yoghurt. Havregryn trenger ikke være kjedelig! :D En Yoplait og 4 toppa ss med havregryn gir ca 200 kalorier + bærene (som ikke akkurat inneholder mye kalorier)

Har du smakt de syltetøyene til Lerum uten sukker? Smaker helt fantastisk! Synes de minner om hjemmelaget syltetøy :) Vanlige syltetøy har utrolig mye sukker i seg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

De er kjempegode! Kjøpte den med bringebær/eple istad, gleder meg til å prøve :)

Jeg har såvidt begynt å hoppe hoppetau, djeez så slitsomt det er!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ferske blåbær! :D Eller som jeg pleier å gjøre å spise havre uten å koke den (synes også den blir litt kjedelig kokt uten sukker og smør på :P ) blander den med en Yoplait yoghurt og noen ganger litt nøtter, ferske blåbær om det er vanilje yoghurt jeg har eller fryste (lar de tine først) blåbær om det er blåbær yoghurt. Havregryn trenger ikke være kjedelig! :D En Yoplait og 4 toppa ss med havregryn gir ca 200 kalorier + bærene (som ikke akkurat inneholder mye kalorier)

De er kjempegode! Kjøpte den med bringebær/eple istad, gleder meg til å prøve :)

 

Jeg har såvidt begynt å hoppe hoppetau, djeez så slitsomt det er!

Sant de er! Har bare prøvd jordbær, bringebær og blåbær. Si ifra om eple er god :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...