Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

Var på en ny time i dag, kanllgøy og utrolig effektiv! Først oppvarming, deretter 7 forskjellige øvelser. Hver øvelse ble kjørt på bortimot makspuls i 20 sek, også 10 sek pause. Når vi byttet øvelse var det 1 min pause.

Mørbanket i hele kroppen, og armene er så ømme at det gjør vodt å løfte vannglasset til munnen :lol:

Håper dette blir en fast time! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

Haha. Pisket gubben til å løpe to korte intervaller igår. Så kom jeg og pi etter. Gubben ble sliten fordi lani er til null hjelp :lol:

Og jeg er i så dårlig form etter 3 operasjoner i våres så jeg får blodsmak i munn av å gå opp en liten helning men pusher og går på tur. Må jo bli bedre :-P duste kropp, kunne fint løpe kort stykke på flat mark men ikke gå opp en liten helning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**** altså. Jeg har ikke matlyst. Bare lyst på søtt. Så nå er jeg kvalm. Føler meg så tom nå når jeg ikke har noe å gjøre... (Levert master). Hm. Må virkelig finne meg en hobby eller fem så jeg blir mer sliten og får mindre lyst på søtt. Og heller mat!!

Pulse i dag. Liker! La oss svette!! Hoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig stolt over meg selv nå!

GIkk 8km i raskt tempo på ca halvannen time! Det inkludert asfalt, grusvei i fjellet, og skog hvor jeg måtte klatre litt på stener, opp og ned på smale stier, gå over røtter, og det var såå deilig!

Merka på meg selv at jeg kunne dratt det enda lenger ved å ta intervaller med jogging etc, men siden det er et år siden jeg gikk en slik tur sist fant jeg ut at det var best å holde seg til samme tempo hele turen. Fikk aldri maks puls føltes det ut som selvom jeg hadde relativt stor fart. Men kjenner det godt i rumpe, lår og legger nå ja! :D

10335727_10152413692745941_2071012174_n.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6km fort gåing/ jogging fordi å gå er så kjedelig med jentene i går. Er med i en endomondo challenge med samboer, hans bror og brorens samboer. Min samboer leder. Han sykler 26km til og fra jobb hver dag, så jeg satser på andre plassen. Forløbig har jeg den såvidt. Ingenting som motiverer meg mer enn å gå mot dem! Meheheh :D

Postet bilde

Bor du i Bergen vest?

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6km fort gåing/ jogging fordi å gå er så kjedelig med jentene i går. Er med i en endomondo challenge med samboer, hans bror og brorens samboer. Min samboer leder. Han sykler 26km til og fra jobb hver dag, så jeg satser på andre plassen. Forløbig har jeg den såvidt. Ingenting som motiverer meg mer enn å gå mot dem! Meheheh :D

Bor du i Bergen vest?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jepp, det gjør jeg ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten kjøpe meg ny hund, for nå har jeg begynt å løpe fra de kortbeinte bikkjene mine :P (ikke over lengre strekke da vel og merke, og som regel i nedoverbakke :P )

Jeg stemmer for at du går til innkjøp av den Labradoren litt før planlagt :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg savner veldig å ha stor ung hund til de lange løpeturene.. Chihuahuaene er ikke morsomme når det er båndtvang for da løper de ikke like fort som når de er løse og da føler jeg at jeg må ta hensyn til de og Turbo har bikket 8 og blir mye fortere sliten så vil ikke presse han for lenge. Løpetur uten hund er jo bortkasta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt mine løse hadde de løpt dobbelt så langt og dobbelt så fort som meg, men nå i båndtvangen tror jeg de rett og slett synes det er kjedelig. De var slappe på turen i begynnelsen nå og, helt til et ekorn løp over veien, da var det futt i dem resten av veien hjem :D

Jeg skulle egentlig bar rusle tur, men jeg har så mye energi så jeg bare må løpe og klatre litt, det er så sinnsykt deilig å føle det sånn :D Endelig så jeg 60 tallet og, 60.8 viste vekta nå :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt mine løse hadde de løpt dobbelt så langt og dobbelt så fort som meg, men nå i båndtvangen tror jeg de rett og slett synes det er kjedelig. De var slappe på turen i begynnelsen nå og, helt til et ekorn løp over veien, da var det futt i dem resten av veien hjem :D

Jeg skulle egentlig bar rusle tur, men jeg har så mye energi så jeg bare må løpe og klatre litt, det er så sinnsykt deilig å føle det sånn :D Endelig så jeg 60 tallet og, 60.8 viste vekta nå :)

Jeg kjenner meg igjen i umotivert hund i båndtvangen. Når Stella går med bånd går hun bare å henger med hodet og det går såå sakte. Jeg må tiltider gå bak henne og dytte henne i rompa :P snakk om å demonstrere hvor gruuuusomt det er å gå i bånd, jeg føler meg som den dyremishandleren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeklasse? Finnes det? Hmmmm...

Jepp! Men du må fortsatt gå med en annen person også :) 2-4 deltakere på hvert lag, 6 i familieklassen. Jeg er meldt på hardhaus-klassen, og er klar for å småjogge gjennom Nordmarka i 24 timer :D

Påmelding: https://www.deltager.no/emit/marka_24_14062014

Man ikke gå i 24 timer. Man kan velge å bruke mindre tid, hvis man syns 24 timer blir for mye.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg bootcamp i Ski!! Jogget i skogen i dag og stoppet opp ved ei slette og tok knebøy med en trestokk over skuldrene og sit-ups med en stein som vekt, da slo det meg at DETTE hadde jeg lett vært med på i form av organisert trening.

@IW flytter du til Ski snart kanskje? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet og bladd meg kjapt framover i denne tråden og motivasjonen til å skrive ble egentlig bare mindre og mindre. FY FLATE FOR EN GJENG SPREKINGER!!! :D

jeg er like sprek som en skilpadde på ryggen, like tykk som en liten elefant. Og har kondis som en halvdau rotte med lungekreft.

Begynte supersprekt på treningsstudio med en venninne i feb i fjor, koste meg virkelig, tegnet års abonnement i april samme året og sluttet å trene rett etterpå..... Min venninne ga seg, og jeg klarer bare ikke å reise dit alene. Forsøkte noen ganger, men nei, føler meg sååå utilpass at gleden over spinningen og Corebar treningen forsvant helt. Så da har jeg vært støttemedlem ett år da... Resultat: opp 10 av de 20 kg jeg gikk ned forrige året...

Nå er jeg på smertegrensen av hva garderoben min klarer. Noen kg til og jeg må investere i nye bukser.... BLIR IKKE AKTUELT!!

Jeg lever en lavkarbo livstil pga at kroppen min ikke takler kabrohydrater. Har fibromyalgi, og livet mitt ble levelig igjen da jeg la om kostholdet i 2011 (eller var det 10? jaja pyttsann)

Nå har jeg aktivert Lifesum kontoen min igjen, og har strammet inn MASSE!

Går turer med en venninne og hennes hund, 5 km i delvis bratt terreng i går, og skal ut med sykkelen i dag.

Jeg hater styrketrening, men har kjøpt meg ett par manualer på biltema, og skal forsøke å bruke de litt så fiskebollene får litt kraft.

Pga FM må jeg være forsiktig med treningen, så blir nok aldri så spreke som dere er, men skal FORT ned de 10 kg, og gjerne 5-10 kg til, men vet at det er begrenset hvor strengt jeg klarer å leve (må passe både karber og kcal) for å gå ned, og det ender opp med nesten itno inn fordi det er begrenset hvor mye jeg får til ut...

Men iallefall- jeg har lusket inn her med masse motivasjon for å gå ned i vekt og ikke minst bli endel sprekere så jeg orker NBF sitt ukeskurs i Rundering til sommeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...