Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

Jeg spiser egentlig slik du beskriver med unntak av at jeg skeier ut. Så da er jeg på rett spor hvis jeg klarer å holde meg unna utskeielser. Det kan like gjerne være brød som sjokolade - elsker brød. Men takk for tips. Skal prøve å bli ennå flinkere til å holde meg til slike matvarer. Små måltider spiser jeg alltid og jeg teller kalorier.

Jeg og elsker brød, det er min last, haha :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

I did it!

14069710083_4a7a35e6fb_c.jpg

På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som startet, uten at det betyr noe som helst. Nordmann og klubbkompis Sondre Amdahl løp like greit inn på 7 timer og 29 minutter, og vant hele skiten nesten 20 minutter foran nummer to.

Bildet er tatt fra Conic Hill, første skikkelige fjell, og jeg nærmer meg toppen. Har vel løpt omtrent 30 km her, brukt sikkert tre og en halv time, og tåken har ikke helt lettet enda. Følte meg fortsatt veldig "frisk og sunn" der og da—det gjorde jeg ikke en mil senere i løpet, mer om det i bloggpost når den kommer, hehe.

Nå sitter jeg med veldig såre bein, og er ganske stiv og støl, men kjenner blodet begynner å strømme ut i bein og armer igjen. Blir nok en rolig uke, ja :)

Fantastisk bra innsats, gratulerer med vel gjennomført! :flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null motivasjon og sliten og trøtt om dagen :( Jeg pleier å stå opp i sju tiden og gå/jogge en times tid, men nå orker jeg ikke stå opp før 8-9.30 og idag har jeg ikke ork til å gå tur enda. Gikk to greie turer igår da, og det blir en ordentlig tur i ettermiddag når C kommer hjem, men jeg vil ha tilbake energien min! Jeg regner med at jeg sover for mye gjør at det blir sånn, så skal prøve å skjerpe meg der! (legger meg jo i halv ti tiden på kvelden, jeg trenger strengt tatt ikke 11 timer søvn!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null motivasjon og sliten og trøtt om dagen :( Jeg pleier å stå opp i sju tiden og gå/jogge en times tid, men nå orker jeg ikke stå opp før 8-9.30 og idag har jeg ikke ork til å gå tur enda. Gikk to greie turer igår da, og det blir en ordentlig tur i ettermiddag når C kommer hjem, men jeg vil ha tilbake energien min! Jeg regner med at jeg sover for mye gjør at det blir sånn, så skal prøve å skjerpe meg der! (legger meg jo i halv ti tiden på kvelden, jeg trenger strengt tatt ikke 11 timer søvn!)

Ta deg fri idag og gjør noe du har lyst til. Ha på vekkerklokke hver dag og prøv igjen med ny mot i morgen :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg fri idag og gjør noe du har lyst til. Ha på vekkerklokke hver dag og prøv igjen med ny mot i morgen :)

Da blir det kun å ligge på sofaen, det er det eneste jeg har lyst til nå :P Blir sikkert rastløs etterhvert tenker jeg, så får gjøre noe da :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det kun å ligge på sofaen, det er det eneste jeg har lyst til nå :P Blir sikkert rastløs etterhvert tenker jeg, så får gjøre noe da :)

Høres ut som en god plan. Det er viktig å huske på at det er det store bildet som tells, ikke EN dag hvor motivasjonen er i bånn! :)

Bikkja vil nok ut på tur senere på dagen også :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som sliter med å løpe, jeg er ikke noe ekspert, men har lest en god del den siste tiden om disse tingene. Jeg ville satset på grunnstyrke og gåturer i terreng (om dere ikke allerede gjør det), før dere forsøker dere på løping igjen. Gåturer i terreng er god kondisjonstrening selv om det kanskje ikke føles tungt alltid, i tillegg er det styrkende for bein og muskler. Mye nye studier viser hvor viktig kjernemuskulatur er for løping. Sterke hofter er for eksempel helt nødvendig. Jeg vil anbefale å lese igjennom disse to tekstene. De handler om bakkeløping, men er veldig relevante for å styrke bein og kjernemuskulatur, og har en del tips til øvelser:

http://www.runnersworld.com/trail-running-training/mastering-hills-part-i-climbs

http://www.runnersworld.com/trail-running-training/mastering-hills-part-ii-descents

Jeg kan da også nevne at nye studier viser at løping (eller hopping) styrker beinmassen:

http://well.blogs.nytimes.com/2014/03/07/why-high-impact-exercise-is-good-for-your-bones/?_php=true&_type=blogs&_php=true&_type=blogs&_r=1&

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skaffet meg en "lær og løpe" app. Om jeg klarer å følge denne dingsen skal jeg kunne løpe i 30min (5km) på 8 uker. Liker virkelig ikke å løpe, men vil bli sprekere så da må man vel gjøre noe da...

Den heter Ease into 5K om noen andre skulle være interessert. Sier "pling" og "run" eller "walk" når man skal bytte. Så langt bare en tur gjennomført (i går) og den gikk veldig lett. Har et håp om at lett = jeg klarer å gjennomføre.

10kg igjen til jeg er fornøyd med den delen av tingenes tilstand...
Har ikke gått ned et gram siste mnd, men det er jo ikke så merkelig. Påska kom i veien med et noe høyt inntak av sjokolade :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd den instant hart rate appen på mob? Ganske artig! Man kan ta pulsen sin ved å legge finger over kameraet.

Jeg driver og prøver å finne ut av hvilepulsen min så jeg tar pulsen om morningen når jeg våkner :)

Jeg tror den ligger et eller annet sted mellom 50-55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en dum tanke, kjører det idag :P Er så demotiverende når formen er så mye dårligere enn man skulle ønske.

Skjønner det, men du må hvertfall gi deg selv forutsetninger til å klare å fullføre :D ! Det er jo ganske demotiverende å prøve å løpe over evne og aldri komme til mål!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært å trent i kveld selv om jeg egentlig ikke ville og hadde motivasjon :D Elsker å ha senteret for meg selv! 32zu8u9.jpg5C0069E3-4E60-4103-BE3D-29ED6A430EFE_zps Gleder meg til fortsettelsen av treningen :) Jeg kjørte blant annet denne idag. En skikkelig killer for magen. Kanskje noen vil prøve den så legger den ut :)2vbvs6r.jpg Har belønnet meg selv med en weightless wrup bukse siden jeg har vært flink å trent i det siste. Veldig fornøyd med den! Sømmene er laga så den fremhever rompa :)2wce787.jpg Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har belønnet meg selv med en weightless wrup bukse siden jeg har vært flink å trent i det siste. Veldig fornøyd med den! Sømmene er laga så den fremhever rompa :)

2wce787.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nice, bestilte en sånn igår, gleder meg til den kjem. Korleis er den i storleiken?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gangsperr i mage, rygg, bryst, armer, rumpe og lår idag! Deilig :)

Nice, bestilte en sånn igår, gleder meg til den kjem. Korleis er den i storleiken?
Jeg er vanligvis M og den passa bra :) Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpeinspirasjon, Salomon sin siste snutt, denne med Emelie Forsberg og mye flotte bilder fra Lyngen, Troms, hvor hun bor:

Vil også tipse om juninummeret for magasinet UTE, som vil ha tema løping på sti, i terreng, osv. og også har et intervju med ultraløper Forsberg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om et bra forum for folk som skal ned i vekt? Tenker et sted man kan ha en slags dagbok, som andre brukere kan se, hvor man kan skrive om vekttap osv. Må være gratis.

Vet ikke om et forum men team Helene drage 2014 på.Facebook kan kanskje være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om et forum men team Helene drage 2014 på.Facebook kan kanskje være noe?

Da vil vel det jeg evt. skriver komme opp i newfeeden til mine venner? Det vil jeg helst ikke.. føler også det blir lite oversiktelig på facebook?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om et bra forum for folk som skal ned i vekt? Tenker et sted man kan ha en slags dagbok, som andre brukere kan se, hvor man kan skrive om vekttap osv. Må være gratis.

Grete roede-forumet :)

Tips til digg lunsj, dere:

100 g cottage cheese

1 banan

10 g mandler

Et dryss kanel og litt kardemomme

Mos alt sammen og nyt! mmmmmm! Superdilla og stilner søtsug. Ca. 235 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte igår denne boken og gleder meg til den dumper ned i postkassen om få dager :D Sunn, proteinrik, glutenfri og sukkerfri oppskrifter på middager og godsaker takker ikke jeg nei til :ahappy: Har lenge visst at jeg har glutenintoleranse, men aldri satt meg inn i det igrunn (før nå da :icon_redface: ), så nå skal det spises glutenfri mat i de fleste måltider når jeg får satt meg inn i det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...