Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt

Maria
 Share

Recommended Posts

Har gått Lyderhorn mandag, onsdag og lørdag denne uken. Og Løvstakken idag. Fått helt dilla på fjellturer, og prøver å gå et fjell minst hver andre dag. Er så deilig å nå toppen :D Har persa opp Lyderhorn med 6minutter denne uken :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

Var passe mør i kroppen i går etter å først ha gått nesten 9 km på tur med Yasmine først på dagen, for så å dra ut på joggetur på kvelden, nesten 8 km. Deilig å kjenne at man har fått brukt kroppen litt ja :).

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 4kg ved å være mer aktiv å spise sunnere! Er ikke mye men går i hvertfall rette veien :D

Er veldig motiverende å lese om hva alle her inne gjør og klarer også!

4 kg er helt klart en god innsats!

Du er flink! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syv fjelltopper i Bergen og Askøy besteget siste to ukene! Også har jeg jogget etter gammelt. Utrolig lenge siden sist.

Fikk hjelp av en kollega på treningssenteret som er fysioterapeut med magetreningshjelp igår, og han har virkelig tro på at jeg skal få frem noen ruter på magen om jeg er flink fremover, så der har vi et nytt mål! Gøy å være motivert :D

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner alle som har råd til å trene og få program :( Her strekker absolutt ikke pengene til, og ser liten motivasjon og framgang for tiden!

Jeg har absolutt ikke noe utstyr hjemme av treningsutstyr bortsett fra en rockering. Jeg har fult treningsopplegg på xboxen min, men uten struktur (som e PT er), så blir det veldig sånn at i morgen skal jeg! Oså skjer det ikke noe, har prøvd et ganger på runkeeper også, men det går et par dager også sletter jeg utfordringa :P

Ingen venner å trene med, og ingen som har interesse av det heller. Nærmeste jeg kommer er fitbiten!

Er da en hvis grense for hvor trent jeg blir av å bare gå tur, for det kan jeg gjøre i timer!

Jeg tenkte som deg, til jeg fant ut at jeg rett og slett bare måtte ta meg sammen. Jeg har nå fulgt appen Ease into 5K i 6 uker, og det har funket for meg. Appen koster jo noen kr, men under 20,-

Jeg synes det er langt mer motiverende å følge denne appen enn å skulle gjøre noe "på egenhånd". Tar med meg en bikkje og drar på tur med noen nedarvede , og ett nr for store, joggesko.

Dette videre er ikke direkte til deg AnnChristin

Denne uka jogget jeg for første gang noen sinne 20minutter i strekk. Jeg har vært sprek nok for sånn ca 16-20 år siden, men ikke gjort det. Jeg kan egentlig ikke fordra å jogge, men etter 6 uker begynner jeg å bli vant med det og det er ikke så ille lenger. For ikke å snakke om at det er veldig alright å føle at kroppen stadig fungerer bedre.

I tillegg gjør jeg noe styrke litt nå og da, men nok til at jeg merker jeg har blitt sterkere. Bør bli flinkere på den fronten for å stramme opp litt ekstra!

Men totalt sett, veldig fornøyd med meg selv dette året. Har nå 7kg igjen til målet. Merker det går mye tregere nå enn de første 45 ukene, men det går nedover og jeg SKAL ned til målet. Helst før det blir vinter igjen (aller helst før utgangen av august). Har i perioder ikke tenkt på å holde programmet, og er fornøyd med at jeg i de periodene ikke har gått opp i vekt igjen :)

I dag har jeg spist ca 2200 kalorier, laaaangt over det jeg liksom skal for å nå målet på oppsatt tid, men jeg må unne meg noen sånne dager eller så går det ikke. Jeg skal jo ligge på ca 1900 kalorier for å holde vekta, så en dag med overskudd gjør jo ikke noe. I går jogga jeg uten å spise de kaloriene ekstra så da har jeg sånn sett "litt å gå på" på uketotalen.

Nå følger ikke jeg med på kalorier hver dag, det gidder jeg ikke. men gjør det i noen dager nå og da bare for å sjekke at jeg ikke er helt på bærtur angående hva jeg tror jeg spiser.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte som deg, til jeg fant ut at jeg rett og slett bare måtte ta meg sammen. Jeg har nå fulgt appen Ease into 5K i 6 uker, og det har funket for meg. Appen koster jo noen kr, men under 20,-

Jeg synes det er langt mer motiverende å følge denne appen enn å skulle gjøre noe "på egenhånd". Tar med meg en bikkje og drar på tur med noen nedarvede , og ett nr for store, joggesko.

Dette videre er ikke direkte til deg AnnChristin

Hadde jeg bare kunne jogget hadde ting vært lettere, men med prolaps og tilhørende hofteproblemer så er det litt ute av rekka! Har fått beskjed om å trene, men jeg har ikke råd til PT og jeg trenger et opplegg mtp rygg og hofte, er det som stagnerer litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bare kunne jogget hadde ting vært lettere, men med prolaps og tilhørende hofteproblemer så er det litt ute av rekka! Har fått beskjed om å trene, men jeg har ikke råd til PT og jeg trenger et opplegg mtp rygg og hofte, er det som stagnerer litt!

Hør på et treningsforum som for eksempel fitnessbloggen. :) Der kan du få forslag til treningsprogram.

Jogging er ikke essensielt for å kunne trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sliten og lei om dagen, tror kanskje jeg har overdrevet litt i det siste, og nå sier kroppen stopp. Også er det så kjedelig å gå tur her hjemme, så motivasjonen er på null.... Dessuten blir jeg så demotivert når jeg ene dagen klarer å jogge 20 min i strekk, mens neste orker jeg ikke 10 min engang. Litt dårlig kosthold har jeg og, jeg er så sugen på søtt om dagen, så jeg "sparer" kalorier for å kunne unne meg snop. Og det er fullstendig tullete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg noen hvildedager med masse vann og frukt så kommer det seg :)

Jeg prøver, men så blir jeg så rastløs i kroppen og tenker at jeg må jo ut på tur :P Jeg må bli litt strengere med meg selv, og slutte å bli så manisk med alt, jeg må ikke gå 3 timer hver dag liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som vil ha motivasjon til å trene er jo også programmet endomondo fantastisk. Jeg er pro bruker så husker ikke hvordan det er på vanlig bruker.

Men på pro kan man sette seg ett mål. For eksempel at du vil klare å jogge ei mil i desember. Du huker av for hvilke dager du vil trene.

Så tar du coopertesten som viser endomondo hvor du ligger ann. Også får du ett treningsprogram som gjør at du skal klare å jogge ei mil i desember. :)

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen klær passer lenger! Det er ærlig talt lenge siden jeg har følt meg så tjukk, og nå gidder jeg ikke det lenger. Har i tillegg tatt en sjefsavgjørelse på at jeg ikke skal drive like aktivt med styrkeløft til høsten som jeg hadde tenkt til i utgangspunktet, mest på grunn av skolen.

Fra lørdag 5. juli skal jeg sette i gang med et lite prosjekt for å hale i land "sommerkroppen" og treningsmotivasjon til skolestart. Når jeg kom fram til beslutningen følte jeg meg allerede 10 kilo lettere. Det betyr så mye for meg at jeg ikke har tenkt på annet de siste fire ukene.

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder også på med sommerkroppen puddellover! Er ikke bare bare, men er skikkelig motivert nå :D

Bestilte treningsprogrammet Fatattack til Silje Mariela forrige uke, så gleder meg til å begynne på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke redigert inn bilde, men venstre er noen få uker siden, og høyre idag. Dere ser kanskje ikke noe særlig forskjell, men jeg gjør! Tar kroppsmål og bodyanalyse, og det går rett vei altså :D Så glad!

Postet bilde

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonella.no! Lurer virkelig på hvor mye sjokolade man kan stappe på en helg..... Er det sånn at hvis man river ut livmoren på hos mennesker så blir vi like glade og bekymringsløse som tispene? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni måned har vært den mest inaktive de siste 12 månedene, men jeg fullførte Marka24 (med merket i hardhaus-klassen), så én langtur ble det. Lørdag løper jeg Hornindal rundt, 75 km langt fjelløp på vestlandet. Med tanke på at jeg knapt har løpt/gått særlig tur siste måneden, utenom Marka24, har jeg ingen andre mål enn å fullføre og en positiv opplevelse. Håper været blir ok :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på et treningsforum som for eksempel fitnessbloggen. :) Der kan du få forslag til treningsprogram.

Jogging er ikke essensielt for å kunne trene!

Spurte for en periode siden, men få kom med et treningsopplegg som ikke krevde vekter, eller apparater som finnes på et treningsstudio! Kiropraktoren min har ferie, men kommer til å høre med han når han kommer tilbake! De er et stort og annerkjent kiropraktor firma i området, og må vel ha noe avtaler med evt sentre, eller eget treningssenter!

Pr nå går jeg i krevende terreng og kjappere tempo enn før! Det hjelper jo til, og gjør ingen fare for prolapsen min :) Normalt ville jeg bare peisa på og ignorer at det gjør litt vondt, men nå som jeg faktiskv et hva det er er det jo greit å ta hensyn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte for en periode siden, men få kom med et treningsopplegg som ikke krevde vekter, eller apparater som finnes på et treningsstudio! Kiropraktoren min har ferie, men kommer til å høre med han når han kommer tilbake! De er et stort og annerkjent kiropraktor firma i området, og må vel ha noe avtaler med evt sentre, eller eget treningssenter!

Pr nå går jeg i krevende terreng og kjappere tempo enn før! Det hjelper jo til, og gjør ingen fare for prolapsen min :) Normalt ville jeg bare peisa på og ignorer at det gjør litt vondt, men nå som jeg faktiskv et hva det er er det jo greit å ta hensyn ;)

Bor ikke du i Drammen? Det finnes garantert billigere sentere. Typ 199 i mnd for å kunne trene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider