Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

Ta deg noen hvildedager med masse vann og frukt så kommer det seg :)

Jeg prøver, men så blir jeg så rastløs i kroppen og tenker at jeg må jo ut på tur :P Jeg må bli litt strengere med meg selv, og slutte å bli så manisk med alt, jeg må ikke gå 3 timer hver dag liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

For de som vil ha motivasjon til å trene er jo også programmet endomondo fantastisk. Jeg er pro bruker så husker ikke hvordan det er på vanlig bruker.

Men på pro kan man sette seg ett mål. For eksempel at du vil klare å jogge ei mil i desember. Du huker av for hvilke dager du vil trene.

Så tar du coopertesten som viser endomondo hvor du ligger ann. Også får du ett treningsprogram som gjør at du skal klare å jogge ei mil i desember. :)

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen klær passer lenger! Det er ærlig talt lenge siden jeg har følt meg så tjukk, og nå gidder jeg ikke det lenger. Har i tillegg tatt en sjefsavgjørelse på at jeg ikke skal drive like aktivt med styrkeløft til høsten som jeg hadde tenkt til i utgangspunktet, mest på grunn av skolen.

Fra lørdag 5. juli skal jeg sette i gang med et lite prosjekt for å hale i land "sommerkroppen" og treningsmotivasjon til skolestart. Når jeg kom fram til beslutningen følte jeg meg allerede 10 kilo lettere. Det betyr så mye for meg at jeg ikke har tenkt på annet de siste fire ukene.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder også på med sommerkroppen puddellover! Er ikke bare bare, men er skikkelig motivert nå :D

Bestilte treningsprogrammet Fatattack til Silje Mariela forrige uke, så gleder meg til å begynne på det :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke redigert inn bilde, men venstre er noen få uker siden, og høyre idag. Dere ser kanskje ikke noe særlig forskjell, men jeg gjør! Tar kroppsmål og bodyanalyse, og det går rett vei altså :D Så glad!

Postet bilde

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonella.no! Lurer virkelig på hvor mye sjokolade man kan stappe på en helg..... Er det sånn at hvis man river ut livmoren på hos mennesker så blir vi like glade og bekymringsløse som tispene? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni måned har vært den mest inaktive de siste 12 månedene, men jeg fullførte Marka24 (med merket i hardhaus-klassen), så én langtur ble det. Lørdag løper jeg Hornindal rundt, 75 km langt fjelløp på vestlandet. Med tanke på at jeg knapt har løpt/gått særlig tur siste måneden, utenom Marka24, har jeg ingen andre mål enn å fullføre og en positiv opplevelse. Håper været blir ok :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på et treningsforum som for eksempel fitnessbloggen. :) Der kan du få forslag til treningsprogram.

Jogging er ikke essensielt for å kunne trene!

Spurte for en periode siden, men få kom med et treningsopplegg som ikke krevde vekter, eller apparater som finnes på et treningsstudio! Kiropraktoren min har ferie, men kommer til å høre med han når han kommer tilbake! De er et stort og annerkjent kiropraktor firma i området, og må vel ha noe avtaler med evt sentre, eller eget treningssenter!

Pr nå går jeg i krevende terreng og kjappere tempo enn før! Det hjelper jo til, og gjør ingen fare for prolapsen min :) Normalt ville jeg bare peisa på og ignorer at det gjør litt vondt, men nå som jeg faktiskv et hva det er er det jo greit å ta hensyn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Spurte for en periode siden, men få kom med et treningsopplegg som ikke krevde vekter, eller apparater som finnes på et treningsstudio! Kiropraktoren min har ferie, men kommer til å høre med han når han kommer tilbake! De er et stort og annerkjent kiropraktor firma i området, og må vel ha noe avtaler med evt sentre, eller eget treningssenter!

Pr nå går jeg i krevende terreng og kjappere tempo enn før! Det hjelper jo til, og gjør ingen fare for prolapsen min :) Normalt ville jeg bare peisa på og ignorer at det gjør litt vondt, men nå som jeg faktiskv et hva det er er det jo greit å ta hensyn ;)

Bor ikke du i Drammen? Det finnes garantert billigere sentere. Typ 199 i mnd for å kunne trene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte for en periode siden, men få kom med et treningsopplegg som ikke krevde vekter, eller apparater som finnes på et treningsstudio! Kiropraktoren min har ferie, men kommer til å høre med han når han kommer tilbake! De er et stort og annerkjent kiropraktor firma i området, og må vel ha noe avtaler med evt sentre, eller eget treningssenter!

Pr nå går jeg i krevende terreng og kjappere tempo enn før! Det hjelper jo til, og gjør ingen fare for prolapsen min :) Normalt ville jeg bare peisa på og ignorer at det gjør litt vondt, men nå som jeg faktiskv et hva det er er det jo greit å ta hensyn ;)

Send meg en pm med mail adr din dersom du vi ha tilsendt treningsopplegget jeg fikk av en venninne (hun er utdannet pt og har vært i verdenstoppen i kickboxing tidligere). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Spurte for en periode siden, men få kom med et treningsopplegg som ikke krevde vekter, eller apparater som finnes på et treningsstudio! Kiropraktoren min har ferie, men kommer til å høre med han når han kommer tilbake! De er et stort og annerkjent kiropraktor firma i området, og må vel ha noe avtaler med evt sentre, eller eget treningssenter!

Pr nå går jeg i krevende terreng og kjappere tempo enn før! Det hjelper jo til, og gjør ingen fare for prolapsen min :) Normalt ville jeg bare peisa på og ignorer at det gjør litt vondt, men nå som jeg faktiskv et hva det er er det jo greit å ta hensyn ;)

ta kontakt med fysioterapeut? De pleier å lage treningsopplegg :)

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte for en periode siden, men få kom med et treningsopplegg som ikke krevde vekter, eller apparater som finnes på et treningsstudio! Kiropraktoren min har ferie, men kommer til å høre med han når han kommer tilbake! De er et stort og annerkjent kiropraktor firma i området, og må vel ha noe avtaler med evt sentre, eller eget treningssenter!

Pr nå går jeg i krevende terreng og kjappere tempo enn før! Det hjelper jo til, og gjør ingen fare for prolapsen min :) Normalt ville jeg bare peisa på og ignorer at det gjør litt vondt, men nå som jeg faktiskv et hva det er er det jo greit å ta hensyn ;)

Prøv å finn noen naturlige "treningsapparater" du kan bruke? Trappa er jo fin til sånt - bruk den til step-trening f eks. Ellers kan du fylle tomme flasker med vann og bruke som vekter. Heng deg i ei grein, klatre over stubber og steiner. Det er mye man kan gjøre som er gratis :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke du i Drammen? Det finnes garantert billigere sentere. Typ 199 i mnd for å kunne trene.

Det er litt flaut å innrømme, men 199 kr mnd har jeg ikke råd til, eller jo, jeg har råd til de 199, men jeg har ikke råd til 50 kr tur retur med bensin pr gang.

Send meg en pm med mail adr din dersom du vi ha tilsendt treningsopplegget jeg fikk av en venninne (hun er utdannet pt og har vært i verdenstoppen i kickboxing tidligere). :)

Ja, gjerne. Men det er kanskje ikke tilrettelagt for prolaps og ryggproblemer? Er der jeg er skeptisk, fordi jeg har pådratt meg dette ved å ikke ta hensyn!

ta kontakt med fysioterapeut? De pleier å lage treningsopplegg :)

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Har ikke råd :( Men går hos kiropraktor, de må jo kunne hjelpe til på et punkt de og! Det får jeg nemlig dekket!

Prøv å finn noen naturlige "treningsapparater" du kan bruke? Trappa er jo fin til sånt - bruk den til step-trening f eks. Ellers kan du fylle tomme flasker med vann og bruke som vekter. Heng deg i ei grein, klatre over stubber og steiner. Det er mye man kan gjøre som er gratis :).

Jeg velger å gå i trapper foran heis o.l. Men etter at jeg har funnet ut om prolapsen er jeg dritredd for å gjøre feil og gjøre det verre :P Ifølge kiropraktoren min skal det vist ikke så veldig mye til nå!

Haha, når jeg ser på svarene mine nå tenker jeg jo at herregud, hun der gjør jo alt for å slippe unna! Men jeg trente faktisk en god periode i fjor, så fikk jeg mindre timer på jobb og valget ble mat eller trening, det er jo ganske så enkelt! Jeg fikk i tillegg streng beskjed om å trene, men jeg måtte ha et opplegg ment til meg pga prolapsen og hofteproblemene mine. Jeg fikk beskjed om å ikke trene før jeg fikk dette i orden. Nå har kiropraktoren min ferie såklart, men kommer til å ta det opp med han etter ferien om ryggen min ikke har bedret seg om at det går dessverre ikke med mindre det finnes støtte for slikt, for jeg har faktisk ikke råd! Det er det som er dritt ved å bo i ingenmannsland hvor nærmeste "by" er 15-20 min kjøring unna. Og treningsssenter med normale priser er enda lengre unna! Dog blir det litt lettere til vinteren når Fresh fitness åpner i min ende av byen og jeg kan trene før jobb uten at bikkjene blir alene i alt for lang tid (samboern jobber sent et par dager i uka og det kræsjer alltid med mine dager, skal jeg trene på andre fresh fitness bruker jeg jo fort en 20 minutter ekstra kjørevei!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er litt flaut å innrømme, men 199 kr mnd har jeg ikke råd til, eller jo, jeg har råd til de 199, men jeg har ikke råd til 50 kr tur retur med bensin pr gang.

Kan du ikke sykle til trening?

Men turer i terreng er gull for prolapsrygg. Gå i vei! Og da er jo hundene med også.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke sykle til trening?

Men turer i terreng er gull for prolapsrygg. Gå i vei! Og da er jo hundene med også.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skal jeg sykle til treninga er det stor fare for at jeg dør halveis :P Og ikke fordi jeg sykler på tungt traffikert vei uten fortau, men fordi kondisen min ikke rekker en time på sykkel! Da er nok syklinga turen i seg selv :P Men prøver å sykle litt da, har nettopp kjøpt ny siden kriopraktoren sa det var ok!

Går og går, de innleggene som ble dratt fram var i en veldig dritt periode hvis ryggen absolutt ikke lot meg gjøre noe som helst! Og vekten ikke rikket seg! Ikke at den har gjort det nå heller, men har da fått bedre kondis så det er da godt for noe :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet ca 2.5 mil på min nyinnkjøpte racersykkel i dag, etterfulgt av 5 km med hundetur. Funderer litt på joggetur før jobb/kveldsvakt i morgen. Så sykkeltur på onsdag igjen. Jobber tre kvelder på rad denne uka, vanskeligere med skikkelig kosthold. Noen andre som sykler her inne?

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet ca 2.5 mil på min nyinnkjøpte racersykkel i dag, etterfulgt av 5 km med hundetur. Funderer litt på joggetur før jobb/kveldsvakt i morgen. Så sykkeltur på onsdag igjen. Jobber tre kvelder på rad denne uka, vanskeligere med skikkelig kosthold. Noen andre som sykler her inne?

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Sykler ikke akkurat nå, men syklet en del i mai/juni. Rundt 2-3 mil hver dag :) Kjempe kjekt, utenom smertene av setet :P haha

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning blir det nok mer av når høsten sniker seg på :-) Moro med effektive økter. Jeg planlegger å sykle Lillehammer Oslo neste år, men må finne noen å sykle med. Kanskje jeg blir sprek nok til å melde meg inn i en klubb om ti kilo ;-) Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert helt feil plass å spørre, men gidder ikke lage egen tråd, og det virker som dere kan mye om skadeforebygging, smerter osv. Så om noen kan svare meg blir jeg glad :)

Jeg får så fryktelig vondt under beina når jeg går. Nå har jeg sommerjobb med vasking, så jeg går jo nesten hele dagen. Men ubehaget kommer gjerne etter bare et par timer. Spesielt hælen og i den "buen" under foten det gjør vondt, litt sånn stikkende smerte. Når jeg da får satt meg ned og ikke har vekt på beina er det en befrielse. Men det gjør vondt en god stund etter jeg har satt meg også. Jeg går på joggesko nå, crogs ble for vondt, og jeg har fått ei såle av mamma å ha i. Den gir ekstra demping i hælen. Merker at med den i går det lengre før det gjør vondt.

Kan det være bare at det er tungt for føttene å bære kroppen, siden jeg har noen kilo formye? Er det noe jeg kan gjør for å dempe smertene, bør jeg få undersøkt føttene for å få nye sko f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...