Gå til innhold
Hundesonen.no

Frisk og sunn - tråden for motivasjon, råd og selvskryt


Maria
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gått noen runder med meg selv om jeg skulle tørre å publisere disse bildene, først gjorde jeg det på den lukkede gruppen "vår" på FB, også på min egen FB side. Så da kan jeg vel like gjerne legge dem

I did it! På lørdag løp jeg 86 km på 12 timer og 13 minutter. En ganske sinnsyk opplevelse, med oppturer og noen drøye nedturer underveis. Endte på en strålende 334. plass av de 650 som start

Selvskryt coming up: Da har jeg fått makeover med ny stil, ny frisyre - og, ikke minst, ti kilo lettere!

Posted Images

Er det noen som bruker ting som sukrin, sukrin+, sukrin gold, stevia, mandelmel, peanøttmel etc i baking og kan forklare meg litt hva som er forskjellene (særlig på sukrin typene)? Trenger litt tips om hva alt kan brukes til, hva man trenger for å klare seg for de fleste basic oppskriftene og hva som lettere kan droppes. Har deprimerende lite skap-plass i kjøkkenet på huset vi leier, så må jo bare bli "must-have's" :hmm:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh?  :huh:

 

Søkte litt rundt, og fant flest som var positive til garmin kontra polar. "Må" ha gps.

Gps trekker ekstremt med batteri og er oppskrytt. Ser at mange "kritikere" liker garmin best. Derfor kjøpte jeg den i sin tid. Jeg syns den er håpløs.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som bruker ting som sukrin, sukrin+, sukrin gold, stevia, mandelmel, peanøttmel etc i baking og kan forklare meg litt hva som er forskjellene (særlig på sukrin typene)? Trenger litt tips om hva alt kan brukes til, hva man trenger for å klare seg for de fleste basic oppskriftene og hva som lettere kan droppes. Har deprimerende lite skap-plass i kjøkkenet på huset vi leier, så må jo bare bli "must-have's" :hmm:

Sukrin+ har ikke den isende ettersmaken som sukrin, så jeg foretrekker å bruke det, sukrin gold eller stevia i bakst - du kan velge selv og prøve ut en etter en. Men jeg må innrømme at av de tre er det sukrin+ og stevia jeg bruker mest.

Mandelmel synes jeg smaker æsj i bakst, peanøttmel er jeg nysgjerrig på. Pleier selv å bruke de sunne bakemiksene eller jyttemel som "mel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Garmin forerunner 210, pulsklokke? :) Eller andre pulsklokker som ikke koster alt for mye? :P

Jeg har Garmin og er veldig fornøyd. Har xt 310 eller hva den heter, brukt i snart 3 år og ville kjøpt Garmin igjen :-)

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde samme stuntet i fjor høst - ei uke før Dogs4All... Gjett om jeg så hele utstillinga fly avgårde, da (men vil man nok, så greier man det meste - med meget godt tapet ankel, så løp jeg i ringen med Willy - og en annen hund, men godt var det ikke :lol:)... Og dette var også sånn megatypisk: var kommet inn i kjempefin stim med joggeturer, også skjer det der. Det er faktisk først nå ankelen er stort sett smertefri, men jeg har ikke akkurat full bevegelighet i den ennå. Den blir vel aldri helt som før, antar jeg. Heldig vis kunne jeg starte joggingen igjen bare 4 uker etter at det skjedde :). Satser på at det går fortere over for deg :). Husk å ise den ned godt :)

Oh no! 4 uker?! Uff :(

Jeg iset en del i går, men har ikke hatt mulighet enda i dag, for de store byggentreprenørene utsetter nok ikke tilbudsfristene for ventilasjon pga håpløse prosjektledere som tryner på joggetur :P

Jeg må nok lære meg å ta på teip ordentlig. Kan man se instruksjonsvideoer på dette på YouTube eller må jeg til legen?

Det blir røntgen på legevakt i ettermiddag eller i morgen tidlig om ikke dette bedrer seg dramatisk, tror jeg, for nå gjør det stinkende vondt i hælen også, og langs hele yttersiden av foten.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh no! 4 uker?! Uff :(

Jeg iset en del i går, men har ikke hatt mulighet enda i dag, for de store byggentreprenørene utsetter nok ikke tilbudsfristene for ventilasjon pga håpløse prosjektledere som tryner på joggetur :P

Jeg må nok lære meg å ta på teip ordentlig. Kan man se instruksjonsvideoer på dette på YouTube eller må jeg til legen?

Det blir røntgen på legevakt i ettermiddag eller i morgen tidlig om ikke dette bedrer seg dramatisk, tror jeg, for nå gjør det stinkende vondt i hælen også, og langs hele yttersiden av foten.

Jepp, 4 uker... om det ikke ble mer...

Teite byggeentreprenører altsåå :lol:.

Det ligger helt sikkert noen videoer på Youtube... Jeg bare tapet etter sånn som jeg lærte en gang i forrige årtusen da jeg spilte volleyball, men det lå faktisk med en instruksjon på taping av ankel i pakken med sportstape da jeg kjøpte det også :). Tape er gull :D.

Det er nok lurt å utelukke brudd ved et røntgenbilde ja :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er ikke foten min så ille da! Fortsatt litt hoven og visse bevegelser er vondt, men jeg er nok oppe og løper igjen i morra :P Det dummeste jeg gjorde igår var kanskje at jeg skulle jogge av meg vondt'en, burde kanskje isa den ned istede :lol: Men jeg tråkker jo over støtt, og det pleier bare å gjøre vondt der og da, så går det over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som bruker ting som sukrin, sukrin+, sukrin gold, stevia, mandelmel, peanøttmel etc i baking og kan forklare meg litt hva som er forskjellene (særlig på sukrin typene)? Trenger litt tips om hva alt kan brukes til, hva man trenger for å klare seg for de fleste basic oppskriftene og hva som lettere kan droppes. Har deprimerende lite skap-plass i kjøkkenet på huset vi leier, så må jo bare bli "must-have's" :hmm:

Jeg bruker sukrin, sukrinmelis, sukrin gold, mandelmel og kokosmel. Bruker det i alt for å ikke bruke sukker/melis/hvetemel :) også fiberfin. Men er dyrt å kjøpe alt det da :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke motivasjon til å jogge i Frognerparken. :lol: Liker ikke tanken på å måtte finne en ny joggerute hvor jeg må tenke mer enn jeg bare presser meg selv. Så nå tok jeg den første videoen på 30 day shred. Fy ****. :lol: Dritsvett, jo!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag to på 30 day shred! Jeg er svett, men det gikk mye bedre i dag, selv om jeg var GRISEstøl. Holdt på å falle ned trappen da jeg skulle ut på morgentur med Kuro i går etter å ha tatt den :whistle: Men det ser ut til at joggingen min har gjort at jeg ganske raskt kan gå opp til lvl 2. Jeg vet at noen andre her også kikket litt på den, blant annet @Wednesday - hvordan gikk det? Hva synes dere?

Edit: Men hvis noen kan komme og hjelpe meg med å ta av sports-bhen så hadde det vært hyggelig :| Vente LITT før lvl 2, ja... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag to på 30 day shred! Jeg er svett, men det gikk mye bedre i dag, selv om jeg var GRISEstøl. Holdt på å falle ned trappen da jeg skulle ut på morgentur med Kuro i går etter å ha tatt den :whistle: Men det ser ut til at joggingen min har gjort at jeg ganske raskt kan gå opp til lvl 2. Jeg vet at noen andre her også kikket litt på den, blant annet @Wednesday - hvordan gikk det? Hva synes dere?

Edit: Men hvis noen kan komme og hjelpe meg med å ta av sports-bhen så hadde det vært hyggelig :| Vente LITT før lvl 2, ja... :lol:

:lol:

Anbefales? Er det trening for hele kroppen eller konkrete muskelgrupper? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Anbefales? Er det trening for hele kroppen eller konkrete muskelgrupper? :)

Hele kroppen! Det er en 20-25 minutters økt med 3 min styrke, 2 min cardio og 1 min mage i tre økter. Alle styrkeøvelsene innebærer flere muskelgrupper på en gang, og programlederen er rimelig flink, altså.

Youtube-linken er til nivå 1, du går opp et nivå når du er klar for det. Hensikten er jo å være klar for det etter 10 dager, sånn at det er 10 dager på nivå 1, 10 på 2 og 10 på 3. Det er ganske heftig hvis man er utrent, jeg som har litt kondis og har drevet littegrann styrke klarer meg, men det er ganske tøft. Men jeg kommer nok til å fortsette, altså, om enn ikke daglig, for det er en skikkelig økt som sitter ordentlig på dager man ikke har tid eller ork til å legge så mye energi i å gå ut døra :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet løsningen, trener alltid i g streng :P prøvd hipster?

Thightsene fra pierre Robert du kjøper på matbutikken er ikke gjennomsiktige i det heletatt. Kan bruke truse under dem også.

Stringtrusa synes godt den. Bah. Jeg har en fra Pierre Robert, gjennomsiktig.

Du har kjøpt feil tights! Selv sverger jeg til rhønish sine! De er ikke gjennomsiktig på meg selv når jeg bøyer meg. Bruker str medium der og er en medium/large i vanlige bukser. :)

Har en rønish, den er noe gjennomsiktig (men det har den blitt etter x-antall turer i klesvaska tror jeg).

Eneste som ikke er gjennomsiktig på meg er X2U-tigthsen, Vintermodel. Den begynner å bli slitt, og synes de er så himla dyre også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på pulse i dag (1 time kondisjon i sal) og gått 1 mil med hundene. Flink :D

Men maten altså. Nei. Koser meg litt for mye om dagen. Men er motivert til å bli mer streng mot høsten, og tillater meg å ta det litt slækt i sommer :) Tenkte å kjøpe meg PT-pakke med kostholdsplan fra en nettside en venninne har brukt mye med veldig gode resultater :) Kjøper det på augustlønna! Frem til det skal jeg trene jevnt og spise så sunt jeg gidder. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag prøvde jeg meg på yoga for første gang! Søkte opp en nybegynner video på youtube, og satte meg ut på verandaen for å gjøre øvelsene.
Det var utrolig deilig! Tror det er noe jeg må begynne med. Og innså hvor stiv jeg er i kroppen.

Er det noen som driver med yoga her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på pulse i dag (1 time kondisjon i sal) og gått 1 mil med hundene. Flink :DMen maten altså. Nei. Koser meg litt for mye om dagen. Men er motivert til å bli mer streng mot høsten, og tillater meg å ta det litt slækt i sommer :) Tenkte å kjøpe meg PT-pakke med kostholdsplan fra en nettside en venninne har brukt mye med veldig gode resultater :) Kjøper det på augustlønna! Frem til det skal jeg trene jevnt og spise så sunt jeg gidder. :P

Kan du legge ut, evnt sende linken til nettsiden på pm? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg synes sånne pakker er litt teite fordi de ikke er spesielt tilpasset deg, men det funker for folk flest fordi man har betalt for det må liksom gjennomføre av den grunn. Det er ingen hemmelig oppskrift og man kan finne lignende gratis på nett. Nå misliker jeg hvordan "sånne" markedsfører seg med at det de har det beste på markedet.. :P $$$

Jeg er snart i uke 3 av sommerprosjektet mitt. Bestemte på dag 1 at jeg ikke skulle veie med før jeg er ferdig med uke 3, men jeg lurer på om jeg bare skal drite i å veie meg i det hele tatt. Føler meg så mye bedre nå enn jeg har gjort på lenge - magisk!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...