Gå til innhold
Hundesonen.no

Smakfult tørrfòr?


Heidihj
 Share

Recommended Posts

Min eldste malamute er ikke veldig fornøyd med tørrforet jeg bruker. Vanligvis fores det med VogH i tillegg til tørrfòr, men når vi er på turer eller steder uten fryser går det i tørrfòr. Er det noen som har noe å anbefale til en 2 år gammel malamute tispe som er smakfult og som fungerer fint som fullfòr i perioder?

Det hun går på nå er Royal Canine Maxi Adult. Valpeforet til valpisen i huset er populært, men det er uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakseforet til Proplan er kjent for å ha høy smakelighet, og er jo greit å få tak i over alt. Ene typen til orijen (den med kjøtt) skal vel også være helt supert til kresne hunder, men kan jo være litt vanskelig å få tak i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakseforet til Proplan er kjent for å ha høy smakelighet, og er jo greit å få tak i over alt. Ene typen til orijen (den med kjøtt) skal vel også være helt supert til kresne hunder, men kan jo være litt vanskelig å få tak i. :)

Da skal jeg se om jeg får til en smaksprøve fra Proplan! :) Orijen skal jeg ta en titt på og. Takk for tips!

Orijen eller Carnilove, f.eks? :)

Skal sjekke opp! Må være greit å få tak i også :)

Høyenergi fôret til rc, 4800.

Da blir hu feit :P Hun er ei aktiv jente, men disse muttene pleier jo ha rimelig lav forbrenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg se om jeg får til en smaksprøve fra Proplan! :) Orijen skal jeg ta en titt på og. Takk for tips!

Skal sjekke opp! Må være greit å få tak i også :)

Da blir hu feit :P Hun er ei aktiv jente, men disse muttene pleier jo ha rimelig lav forbrenning.

Alle bør ha smaksgaranti også da, slik at du kan levere tilbake posen om hun ikke liker det. Carnilove skal etter det jeg har hørt være bra, men siden det er så nytt tør jeg ikke helt å uttale meg (etter noen år som ansatt i dyrebutikk er jeg blitt såpass kynisk at jeg ikke stoler på det ledelsen sier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg se om jeg får til en smaksprøve fra Proplan! :) Orijen skal jeg ta en titt på og. Takk for tips!

Skal sjekke opp! Må være greit å få tak i også :)

Da blir hu feit :P Hun er ei aktiv jente, men disse muttene pleier jo ha rimelig lav forbrenning.

Du må jo gi mindre mengde :P evt prøv det andre det som er hakket mindre kalorier i. Har dog ingen erfaring med det så kan ikke si om det er likt 4800 eller ikke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bør ha smaksgaranti også da, slik at du kan levere tilbake posen om hun ikke liker det. Carnilove skal etter det jeg har hørt være bra, men siden det er så nytt tør jeg ikke helt å uttale meg (etter noen år som ansatt i dyrebutikk er jeg blitt såpass kynisk at jeg ikke stoler på det ledelsen sier).

Da skal jeg høre med dyrebutikken i nærheten om smaksgaranti :) Takk!

http://www.proplan-dog.com/gb/Pages/default.aspx

Dette er til og med salukien min glad i. Jeg bruker den med laks og ris. Det er liksom en kombo av tørrfôr og tørkete "kjøttstrimler".

Takk for tips! Skal sjekkes opp :)

Du må jo gi mindre mengde :P evt prøv det andre det som er hakket mindre kalorier i. Har dog ingen erfaring med det så kan ikke si om det er likt 4800 eller ikke.

Joda, men hun får ikke så mye i utgangspunktet, så kvier meg for å gi enda mindre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si noe negativt om Orijen, det er et skikkelig kvalitetsfôr. Men pelsen her i huset likte det ikke overhodet. Han hoppet gjerne over måltider og pliktspiste når han ble sulten nok. Så det er dessverre ikke alle som liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si noe negativt om Orijen, det er et skikkelig kvalitetsfôr. Men pelsen her i huset likte det ikke overhodet. Han hoppet gjerne over måltider og pliktspiste når han ble sulten nok. Så det er dessverre ikke alle som liker det.

Smaksmessig foretrekker H også andre for fremfor Orijen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prøvd den nye typen til Pro Plan som nevnes høyere opp. Om du har siste nummer av Hundesport så er det på baksiden en rabatt kupong på den nye fra Pro Plan. 2,5kg til 179kr. Velg mellom kylling og laks.

Er dette fôret egnet å bruke som godbiter eller er det slintrete og grisete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette fôret egnet å bruke som godbiter eller er det slintrete og grisete?

Nå er sekken min tom, men jeg husker det ikke som grisete.

Sekken innholder ca 60% vanlig tørrfor og 40% av kylling/laks stripene så hvor lønnsom det er som godbiter vet jeg ikke

Evt kan man plukke ut stripene og bruke de som godbiter og ha resten som tørrfor/mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått ekstremt god tilbakemelding på ProPlan Duo Delice, regner med det er denne dere prater om med tørrfor og biter av kjøtt.

Har ikke prøvd det selv, da vår har lagermiddallergi, men kundene har vært veldig fornøyde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er sekken min tom, men jeg husker det ikke som grisete.

Sekken innholder ca 60% vanlig tørrfor og 40% av kylling/laks stripene så hvor lønnsom det er som godbiter vet jeg ikke

Evt kan man plukke ut stripene og bruke de som godbiter og ha resten som tørrfor/mat.

Jeg tenkte å bruke blandingen som godbiter om smakeligheten er høy og det ikke griser for mye i lomma med de stripene. Men det er standard tørrfôr altså? Ikke ekstra godt tørrfôr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å bruke blandingen som godbiter om smakeligheten er høy og det ikke griser for mye i lomma med de stripene. Men det er standard tørrfôr altså? Ikke ekstra godt tørrfôr?

Det er todelt, det er det vanlige tørrforet (om jeg ikke har misforstått) og så disse stripsene som skal ha ekstra høy smakelighet

Her kan du lese mer

http://www.proplan-dog.com/no/Pages/default.aspx

Jeg kjøpte en sekk (2,5kg til 179 med kupongen fra Hundesport, sparte rundt 40kr) og den forsvant i en fei (men nå spiser våre hunder det meste)

Om denne kommer i 18kg storforbrukersekk så kommer jeg sikkert til å handle den igjen

(men det ble noe annet enn hva du spurte om)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...