Gå til innhold
Hundesonen.no

Smakfult tørrfòr?


Heidihj
 Share

Recommended Posts

For en pjuk hjemmeside. :lol: Nei, det stod ikke så mye om det var vanlig tørrfôr eller ikke. Men det er egentlig ikke noen krise. bare å prøve og om det ikke funker som godbiter så er det bare å bruke som mat. :)

Tenkte å teste med den kupongen jeg også da vettu. Da blir det "billige" godbiter som i tillegg er næringsrike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en pjuk hjemmeside. :lol: Nei, det stod ikke så mye om det var vanlig tørrfôr eller ikke. Men det er egentlig ikke noen krise. bare å prøve og om det ikke funker som godbiter så er det bare å bruke som mat. :)

Tenkte å teste med den kupongen jeg også da vettu. Da blir det "billige" godbiter som i tillegg er næringsrike.

:lol: Fancy spancy hjemmeside ja :lol:

Bare å teste, det skader jo ikke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Min eldste malamute er ikke veldig fornøyd med tørrforet jeg bruker. Vanligvis fores det med VogH i tillegg til tørrfòr, men når vi er på turer eller steder uten fryser går det i tørrfòr. Er det noen som har noe å anbefale til en 2 år gammel malamute tispe som er smakfult og som fungerer fint som fullfòr i perioder?

Det hun går på nå er Royal Canine Maxi Adult. Valpeforet til valpisen i huset er populært, men det er uaktuelt.

Hvorfor er valpeforet uaktuelt på turer osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er valpeforet uaktuelt på turer osv?

Hovedgrunnen er at hun legger veldig fort på seg, selv på turer.. Men tror jeg må gå for det i år likevel :) Håper det er greit nok, for i det siste er vist ikke det superdigg heller..

Tusen takk for mange gode forslag! Jeg har litt for lite tid til overs for tiden, men skal snart se om jeg finner et godt alternativ for frøkna. Nå går det i vogh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hovedgrunnen er at hun legger veldig fort på seg, selv på turer.. Men tror jeg må gå for det i år likevel :) Håper det er greit nok, for i det siste er vist ikke det superdigg heller..

Tusen takk for mange gode forslag! Jeg har litt for lite tid til overs for tiden, men skal snart se om jeg finner et godt alternativ for frøkna. Nå går det i vogh

Ok, da forstår jeg :) Ellers er det jo ikke noe farlig med valpefor til voksne hunder :)

Ikke akkurat et slankeforslag, men har du prøvd frysetørka vom blanda i tørrforet? Må selvfølgelig minske tørrformengden til en hund som lett legger på seg, for det er ganske mye fett og kcal i det, men mange hunder syns det smaker bra. Men tror du hun legger på seg av f.eks. valpefor på tur da? Hun vil vel bruke ganske mye ekstra energi av å bære kløv og gå langt hver dag? Ellers kan du jo minske mengden en god del også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da forstår jeg :) Ellers er det jo ikke noe farlig med valpefor til voksne hunder :)

Ikke akkurat et slankeforslag, men har du prøvd frysetørka vom blanda i tørrforet? Må selvfølgelig minske tørrformengden til en hund som lett legger på seg, for det er ganske mye fett og kcal i det, men mange hunder syns det smaker bra. Men tror du hun legger på seg av f.eks. valpefor på tur da? Hun vil vel bruke ganske mye ekstra energi av å bære kløv og gå langt hver dag? Ellers kan du jo minske mengden en god del også?

Frysetørka vom har jeg vurdert, men er det ikke fryktelig dyrt? Mener å husker det koster 100 og noe per kg? Det blir litt i drøyeste laget for min lommebok altså.. :/

Jeg tror igrunn valpeforet på tur ikke er noe problem. Er mer til vanlig det blir et problem.. Jeg kommer til å prøve å ha med valpefor til begge når vi skal gå i to uker nå. Håper og tror det kommer til å gå greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg ser for meg at hvis jeg hadde gitt Angus det nye Pro Plan fôret, hadde han plukket ut kjøttbitene og latt resten være igjen. Kresen deluxe.

Jeg har god erfaring med orijen på han, det spiser han mer enn gjerne og blir veldig ivrig når han først får det. Har også prøvd carnilove som var mer meh i følge han.

Valpefôr på tur går nok helt bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring ift Orijen og smakelighet. Bikkja mi sluker det, bikkja til svigermor kommer løpende opp trappen bare jeg rører posen og katten til svigers er også alltid å se når det er foringstid for bikkja mi. Kattungene får Orijen Cat & Kitten blandet med noe vanlig kattungefor og de også elsker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Er det noen her som vet hvor man kan få tak i 10 kgs sekker av den der proplan duo delice greia? Den fallt helt enormt i smak her i huset . selv matvraket Shy som er like begeistret for all mat, klarte faktisk å klemme frem enda litt mer begeistring - hvilket er godt gjort så glad i mat hun er (unntatt V&H da.. :| ) Strider var litt skeptisk til de der tørka kjøtt-bitene i førsten, plukket ut dem og spiste tørrforet..men de gikk unna etterpå da. Her synes jeg laksevarianten er bedre fordi tørrfor-bitene er mindre enn i kyllingutgaven.

Veldig fint for syntes jeg, er så mye for hundene å tygge (tror det mister mye av sjarmen hvis man bløter det opp) og de bruker laaang tid på å spise det. Men 2,5 kgs sekker - sykt dyre - er jo bare tull. Har de dem i Sverige mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som vet hvor man kan få tak i 10 kgs sekker av den der proplan duo delice greia? Den fallt helt enormt i smak her i huset . selv matvraket Shy som er like begeistret for all mat, klarte faktisk å klemme frem enda litt mer begeistring - hvilket er godt gjort så glad i mat hun er (unntatt V&H da.. :| ) Strider var litt skeptisk til de der tørka kjøtt-bitene i førsten, plukket ut dem og spiste tørrforet..men de gikk unna etterpå da. Her synes jeg laksevarianten er bedre fordi tørrfor-bitene er mindre enn i kyllingutgaven.

Veldig fint for syntes jeg, er så mye for hundene å tygge (tror det mister mye av sjarmen hvis man bløter det opp) og de bruker laaang tid på å spise det. Men 2,5 kgs sekker - sykt dyre - er jo bare tull. Har de dem i Sverige mon tro?

Hvis din dyrebutikk har pro plan så er det bare å høre om de kan ta inn til deg. Selv om de ikke har den i hyllene så bør det være en smal sak for de å skaffe :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din dyrebutikk har pro plan så er det bare å høre om de kan ta inn til deg. Selv om de ikke har den i hyllene så bør det være en smal sak for de å skaffe :)

Hahaha dyrebutikken her ja.. jeg vet ikke jeg. Har bedt om det, de skulle sende meg sms men tiden går, jeg spør - sms loves - og jeg hører intet.. tror de vil at jeg heller skal kjøpe de der dyyyyre 2,5 kgs posene, men selv ukritiske jeg synes de posene er vel drøye i prisen. Får se å få klemt inn en tur til Plantasjen og sjekke om de har eventuelt.. bare det at tur til plantasjen er en større eksursjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha dyrebutikken her ja.. jeg vet ikke jeg. Har bedt om det, de skulle sende meg sms men tiden går, jeg spør - sms loves - og jeg hører intet.. tror de vil at jeg heller skal kjøpe de der dyyyyre 2,5 kgs posene, men selv ukritiske jeg synes de posene er vel drøye i prisen. Får se å få klemt inn en tur til Plantasjen og sjekke om de har eventuelt.. bare det at tur til plantasjen er en større eksursjon..

Men ring plangasjen først da, så slipper du bomtur :P

Evnt hør om de kan bestille inn til deg, dersom dyrebutikken er vrang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ring plangasjen først da, så slipper du bomtur :P

Evnt hør om de kan bestille inn til deg, dersom dyrebutikken er vrang :)

Er så smart du altså!!! Vet ikke hvorfor, men det faller meg aldri inn at jeg kan ringe først.. sikkert fordi jeg er vokst opp i en tid hvor folk stod i kø hos Televerket og måtte søke om tlf.. man hadde simpelthen ikke telefon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så smart du altså!! Vet ikke hvorfor, men det faller meg aldri inn at jeg kan ringe først.. sikkert fordi jeg er vokst opp i en tid hvor folk stod i kø hos Televerket og måtte søke om tlf.. man hadde simpelthen ikke telefon!

Det hender at jeg glimter til i blandt! :lol:

Håper det ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...