Gå til innhold
Hundesonen.no

Putle! <3 Urkaburka Od Rudej Wiedzmy - en liten minibull


Mari
 Share

Recommended Posts

  • Svar 214
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Så da har hun endelig flyttet hjem den lille Putle, og her har hun allerede falt til ro. Først litt om henne? Kjedelige ting, som at hun er to år og litt, hun kommer opprinnelig fra Polen, og har h

Hold dere fast, her kommer bildespam! Lille Putle begynner å trives i sitt nye liv, og vi digger henne storslått fortsatt. Her kommer det bilder fra dagen vår i dag. Vi har gått en tur i skogen,

Ja, fine tråden er helt riktig, Soppen. Nå er en veldig sliten liten gutt på vei ned for telling. Det var veldig vondt for ham at Putle ikke skulle sove inne hos ham. "Putleeee... Putleeee!" gråt h

Synes virkelig hun burde ha blitt hetende Urkaburka, altså, Urka når noen spør. :sleep: Så kult navn! Men Putle er søtt, da.

Liker også nesten helhvite best, egentlig på alle korthårede hunder, jeg, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skifte navn på henne igjen nå, jenter! :lol:

Jeg legger disse bildene her selv om de ligger i annen tråd også, fordi de er så utrolig fine! Bildene er tatt av Tone S og muligens Aslan. :P

VI har vært på utstilling! Hun er så gærn i nøtta den lille terrieren min, hun var god underholdning for mange, men hun var jammen meg flink og! Resultatene ble så som så med blått begge dagene, og jeg har såvidt kommet meg over sjokket over at hun ikke vant hele sulamitten. Jeg tenker at noen må ha ligget med diverse dommere her og der, og ignorerer totalt at hun var einaste minibull i hele helgen. :D

Her er min lille vakre skapning iallfall. Hun er så fin at jeg holder på å døvve på meg.

WTF, damen?!

9667066738_52928f7135_c.jpg

Glaner jeg lenge nok så får jeg godbit.

9667067182_4fdd4e867c_c.jpg

Kose med muttern

9663836551_6458f1ae3f_c.jpg

Dån altså. Bare DÅN!

9667066970_0101fab063_c.jpg

Musclemama blitt!

9663835657_c753e27e21_c.jpg

9667134336_dfaf40d280_c.jpg

Can we dig it? Yes, we can!

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo bare insane vakker! Hva sa kritikken siden det "bare" ble blått da?

Ikke sant?? Det er jo helt crazy! Vi var flere der som tenkte at det glatt kom til å gå Putles vei for å si det sånn. :teehe:

Gi meg et par minutter så skal jeg skrive de inn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med sonen som gjør at jeg blir stormforelsket i raser som jeg før syntes var latterlige? :icon_confused:
Bedliss var en ufattelig teit rase, så fikk Loke Mozza og nå må jeg knipe på hver eneste en jeg finner :wub:
Bullterrier var særdeles lite pene, så fikk du Putle og hun er jo verdens søteste lille bull :wub:
Jeg er nok meget lettpåvirkelig :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med sonen som gjør at jeg blir stormforelsket i raser som jeg før syntes var latterlige? :icon_confused:

Bedliss var en ufattelig teit rase, så fikk Loke Mozza og nå må jeg knipe på hver eneste en jeg finner :wub:

Bullterrier var særdeles lite pene, så fikk du Putle og hun er jo verdens søteste lille bull :wub:

Jeg er nok meget lettpåvirkelig :P

Det er akkurat sånn vi liker deg, Ganzie! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag: "Bra hode og uttrykk. Gode proposjoner. Bra brystparti. Godt vinklet. Kunne hatt sunnere hud i klørne. Lange tasser. Kunne vise seg som mer typisk i rase."

Han syntes hun var for lett og livlig sa han til Line (handler), at han helst ville sett henne mer sedat om jeg forstod henne riktig. Sunnere hud på bakgrunn av at huden er litt rød på potene, det er fordi jeg er lat og ikke er flink til å tørke henne etter tur. Greit nok siden slikt kan være tegn på allergi og sånt, så jeg ser hvor han vil der og synes det er bra det nevnes. Men Putle hverken klør eller slikker, så den biten gjelder heldigvis ikke for henne. :)

Søndag: "Feminin. Utmerket størrelse. Godt hode. Godt uttrykk. Velplasserte ører. Bra hals. Steil Overarm. Underarmene kunne vært rettere. Stram overlinje. Noe åpen knevinkel. Utmerket pels og farge. Noe glad hale. Beveger seg meget bredt i front, hjulbent bak. Utmerket pels og farge."

Denne dommeren var veldig nøye og det likte jeg! Hun var også streng, ga bare én ck på leonberger som gikk før minibull f.eks.

Litt komisk at hun skriver utmerket pels og farge hele to ganger, sånn kontra beskjeden fra dagen før. Tydelig at dommere prioriterer forskjellig. :)

Vi prøver oss igjen neste gang det passer seg slik! Line var kjempeflink med henne og viste henne så bra, jeg ble helt oppriktig imponert. Nå slipper hun ikke unna stakkar. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag: "Bra hode og uttrykk. Gode proposjoner. Bra brystparti. Godt vinklet. Kunne hatt sunnere hud i klørne. Lange tasser. Kunne vise seg som mer typisk i rase."

Han syntes hun var for lett og livlig sa han til Line (handler), at han helst ville sett henne mer sedat om jeg forstod henne riktig.

Trodde det var positivt at de var litt livlige jeg da! Skulle vært dommer jeg, da hadde hun vunnet for tenk :thumbsup:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var positivt at de var litt livlige jeg da! Skulle vært dommer jeg, da hadde hun vunnet for tenk :thumbsup:

Handler kanskje også litt om at Putle er ganske slank mens bull terriere ofte er ganske dvaske i ringen? Jeg vet ikke. Det var Line som pratet med ham, så det blir litt annenhåndsinfo. Uansett, ikke noen biggie. Onwards and upwards. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler kanskje også litt om at Putle er ganske slank mens bull terriere ofte er ganske dvaske i ringen? Jeg vet ikke. Det var Line som pratet med ham, så det blir litt annenhåndsinfo. Uansett, ikke noen biggie. Onwards and upwards. :P

Det er liksom ikke det værste å få blå for da, at hunden er sprek og i god form :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musklene kommer av seg selv, Ane. Ikke noe pulver nei. :lol: Bare rått kjøtt og litt mosjon, resten fikser genene. :)

Pluss at hun blåser seg ekstra opp rundt andre hunder og hunder var det nok av på utstillingen. :D

Jeg er så enig, Loke! Skulle ha tatt meg et par alvorsord med de dommerene altså. :D

Hva betyr glad hale egentlig? At den står for mye opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musklene kommer av seg selv, Ane. Ikke noe pulver nei. :lol: Bare rått kjøtt og litt mosjon, resten fikser genene. :)

Pluss at hun blåser seg ekstra opp rundt andre hunder og hunder var det nok av på utstillingen. :D

Jeg er så enig, Loke! Skulle ha tatt meg et par alvorsord med de dommerene altså. :D

Hva betyr glad hale egentlig? At den står for mye opp?

I standarden står dette om halen: Hale: Kort, lavt ansatt, båret vannrett. Tykk ved roten, avsmalner til

en fin spiss.

Så dermed vil jeg tro utfra bildene at hun bærer den litt for høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Korthårscollie? Røyter like mye som labrador dog.
    • Min hund Pia fikk dette midlet mot innbilt svangerskap. Og etter å ha tatt dette etter anvisning fra vetrineren i 4 dager datt hun om 2 ganger i løpet av en dag i noe som så ut som epileptisk anfall.. Ser ikke at det kan være noe annet enn medesinen som var årsaken til dette. Og fikk beskjed om å kutte ut medesinen da det var visst uvisst om hvordan denne virker.
    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...