Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Vi har markert verdens aktivitetsdag på jobben i dag, selv om den egentlig ikke er før på fredag, men øverste hold her flyttet den til i dag siden så mange har fri da. Min nærmeste sjef la det frem slik: dette er vi pålagt, jeg synes jo egentlig at all trim bør foregå på fritiden, ta på dere joggesko og ta en løpetur noen ganger i uken i stedet...

Så i en liten protest, siden vi gikk samlet og han var mest fokusert på at dette ikke måtte ta for lang tid, valgte jeg og en kollega å ta en noe lengre rute tilbake...ca 30min lengre :D

I hvert fall siden dette er eneste dagen det er fint vær her på lenge og vi ikke vet når solen kommer tilbake. Når vi kom tilbake så traff vi på driftslederen på bygget som skulle opp på toppen av bygget og sjekke om dørene var låst og han inviterte oss opp for å se. Det er flere etg der oppe som jeg ikke visste om! Og den utsikten! Flott dag, og nå skal jeg stenge ned her og ta helg!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Jeg tenker at bare å si at du er glad i henne osv. Om du er samme sted som henne vil nok en klem bety veldig mye, og en skulder å "gråte" på :)

Ja jeg har og fiksa så litt ekstra familie kommer nå. Varme og kjærlighet skal jo hjelpe :) Sukkkkkhhhh får bare så vondt i meg, dårlig samvittighet :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Akkurat nå er jeg møkk sur, jeg har sittet i halvannentime og ikke kunnet gjøre noen ting fordi ett program kjører ett eller annet som plutselig tar veeeeeeeeeeldig lang tid...... (oppdatering av fakturajournal). Jeg har klaget til IT to ganger, men intet skjer og i mellomtiden får jeg gjort NADA........ dritt........

*sukk*

Det hjalp ikke å buse ut her heller.................

Etter hvor lang tid kan jeg klage til IT igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg jobbet meg igjennom 9 oppgaver fra spørsmålslista til eksamen (med en haug av delspørsmål), produsert nesten 14 sider med svarene og de fleste vet jeg at jeg kommer til å kunne svare rimelig greit på under selve eksamen. Så nå har jeg store planer om å stikke ut i finværet for å legge spor, og deretter dra på jakttrening. :ahappy: Får bare fortrenge at jeg enda har en 50-ish oppgaver å jobbe meg igjennom. *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg jobbet meg igjennom 9 oppgaver fra spørsmålslista til eksamen (med en haug av delspørsmål), produsert nesten 14 sider med svarene og de fleste vet jeg at jeg kommer til å kunne svare rimelig greit på under selve eksamen. Så nå har jeg store planer om å stikke ut i finværet for å legge spor, og deretter dra på jakttrening. :ahappy: Får bare fortrenge at jeg enda har en 50-ish oppgaver å jobbe meg igjennom. *kremt*

Flinka :)

Skal det være flere jakt-treninger eller? Har lyst å være med, men kan ikke i dag :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du SETT etter svisker på Narvesen før? :P

Hahah, nei, men jeg har sett på mye rart der :P Med Narvesen og 7eleven som enste matkilde og du helst ikke vil spise pølser eller baguetter, vel, da ser du på mye rart på Narvesen og 7eleven.

Men nå er jeg hjemme! Hadde en GAL og FARLIG mann liggende bak meg. De driver å bygger om mye nå pga ny tunnel osv, så det er blitt 50 sone i en tidligere 80 sone. Jeg legger meg inn i høyrefeltet ved hjelp av et flettefelt, og syns det går litt for treigt (under 50) så jeg legger meg ut i venstre felt. Ingen biler å se, bare en som er langt bak meg, type 20 meter. I mens jeg legger meg over, kommer denne bilen HELT opp i rumpen min, den kjører aldeles ikke i 50 den, og den tuter fælt og havner rett i rumpen min. Jeg kjører som jeg skal, men ble litt redd pga dette her. Senere havner jeg bak en bil i venstrefelt da fartsgrensen er 80 igjen som kjører litt for tregt og likevel ligger i venstre felt, så jeg bytter til høyre igjen, det samme tenker han aggressive mannen bak meg, og igjen krasjer han nesten i meg der han ligger klin oppi baken på meg. Jeg blir redd igjen, gasser på temmelig mye og legger meg tilbake i venstrefil, da jeg skal holde der nå fordi jeg skal den veien. Den aggressive mannen holder til høyre fordi han skal dit og viser fingeren til meg idet han kjører forbi! Farlige folk i trafikken! :o

Nå har jeg inntatt 2 svisker og litt biola og planlegger å tilbringe en stund på toalettet! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Mannskoret Over Rævne nettopp vært her og sunget noen sanger. Beina er slitne etter spinning og styrke. Jeg sitter ute og leser selv om det ikke er sol, for så varmt er det nå, selv om det blåser litt. I dag skal jeg ha hjemmelaget potetmos til middag. Og jeg er ikke eksamensnervøs i det hele tatt, selv om det i dag er bare ei uke til første eksamen. Ganske ålreit dag med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article7532183.ece :o

Ikke lenge siden jeg kjørte under, og da var det kø i nordgående og minst 15 mann på brua som jobbet! Off, håper det går bra..

Ja så det nettopp og fikk vondt i magen.. Håper det har gått bra med alle!. Ei venninne var bil nr 5 etter den som fikk brua over seg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puh. Jeg er så sliten. Vært våken siden tiidlig morgen idag, og det har virkelig gått i et... Oliver klarte igår kveld og skade seg på gjerdet, dypt under øyet og snille Janka var reddende engel som fikset og dro avgårde med han til veterinæren... Foreldresamtale på barnehagen hennes klokken ni (og dere som har hatt småunger kan tenkte dere når jeg stod opp for å få klar en baby en 2åring og få luftet fire hunder :lol: Ble ikke noe frokost på meg for å si det sånn..) Så var det avgårde på legekontroll med Jaran, skikkelig samlebånd opplevelse (værsegod neste. Nei, spørsmål får du jammen meg ringe og avtale time med helsesøster :huh: ) så var det å kjøre til Janka og hente Oliver. Der rakk jeg en is til frokost, før det var tilbake og stoppe innom butikken og hente ut noen pakker.. Veldig kjekt, fordi da har jeg en fantorangen leke og to nye bøker Sophia kan leke med.. Fordi nå må jeg forte meg og pakke om bilen, skifte genser (klarte jo å søle is på meg selv.) få riktig hunder inn i bilen, få vognen og bæreselen inn i bilen så hente Sophia, så er det rett avgårde til veterinæren som skal øyelyse to av hundene.Så er det hjem, se om ungen vil ha noe mer mat (har med matboks med litt diverse til henne nå altså.) så få henne i dusjen og sengen. Så er det ut og kaste litt ball utenfor huset med hundene, så de er happy.

Imorgen skal jeg ikke bevege meg en cm utenfor tomten vår...

Rekker ikke å lese her inne om dagen, men en stor klem til de som trenger det og en ekstra stor en til 2ne som fortjener det.. Og tvi tvi for operasjon og god bedring til Anette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg lager en spoiler, for de spesielt interesserte helsefreakene på forumet :lol:

Jeg har jo, som sagt før, følt at jeg hadde forstoppelse. Jeg kjente jeg måtte på do, men ingenting kom. Jeg går normalt sett på do ca hver dag, men etter jeg hadde spysyken på mandag og var litt borte i sykeland, husker jeg ikke helt sist jeg faktisk fikk gått på do skikkelig, men det er ihvertfall mer enn 1 dag siden. Anyhow. Mamma har smittet meg med dette, og hun kastet opp og hadde diaré samtidig. Jeg kastet kun opp natt til mandag. Men så kom denne "forstoppelsen". Men det som kommer ut er rent flytende altså.. Jeg prøvde å google det, og det ser nesten umulig ut å ha diaré og forstoppelse samtidig. Med mindre man led av noe mage trøbbel, og det virket som noe man måtte ha ofte, ikke noe man bare fikk en gang pga spysyken.. Har noen andre hørt om det, eller har det skjedd med dere før? Er det egentlig forstoppelse, eller er det noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ja så det nettopp og fikk vondt i magen.. Håper det har gått bra med alle!. Ei venninne var bil nr 5 etter den som fikk brua over seg :/

Det er en stygg sak... Håper de som er sendt på sykehus og de som enda er fastklemt klarer seg! Off, håper ikke det er noen kjentfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Til deg også 2ne! Og det er helt forståelig at man trenger å bryte sammen litt iblant. Noen ganger lurer jeg på hva dere er laget av, når flere av dere har så mye motgang. Mens jeg selv kreperer av stress for bagateller i forhold.

Takk :hug: Det som er greit, er at det kommer gradvis, og da tenker man hele tiden at dette fikser man.. Og man gjør som regel det, men en gang i blant så fikser man ikke.

Krise er krise, enten den kommer midt i livet eller før - eller senere... *klemme litt på igjen*.

Joda, men midtlivskrise er en tullekrise, er det ikke? Det da man får seg silikonpupper (ikke noe jeg har tenkt å skaffe meg altså), feit sportsbil (det har jeg ikke råd til), elsker (det er jeg for singel til å skaffe meg), eller drar på jordomseiling eller prøver å redde verden (det har jeg heller ikke råd til).

2ne: :console:

Takk :hug:

2ne: :hug:

Takk :hug:

Åh, neineineinei, det var ikke sånn ment! Kjære 2ne :hug: jeg mente ikke at jeg hadde det så forbanna ille i forhold til deg. Æsj, det var kanskje veldig klønete formulert. Beklager :( Du får hauger av medfølelse herfra hvertfall.

*ler* Det var ikke sånn ment herfra heller, jeg tenkte det var fint for meg å bytte jeg, men kanskje ikke så fint for deg ;) Men takk for klemmen og medfølelse :hug:

Rekker ikke å lese her inne om dagen, men en stor klem til de som trenger det og en ekstra stor en til 2ne som fortjener det..

Takk, og i like måte. Det er slitsomt å være alenemor med to småbarn :)

Jeg tror jeg lager en spoiler, for de spesielt interesserte helsefreakene på forumet :lol:

Jeg har jo, som sagt før, følt at jeg hadde forstoppelse. Jeg kjente jeg måtte på do, men ingenting kom. Jeg går normalt sett på do ca hver dag, men etter jeg hadde spysyken på mandag og var litt borte i sykeland, husker jeg ikke helt sist jeg faktisk fikk gått på do skikkelig, men det er ihvertfall mer enn 1 dag siden. Anyhow. Mamma har smittet meg med dette, og hun kastet opp og hadde diaré samtidig. Jeg kastet kun opp natt til mandag. Men så kom denne "forstoppelsen". Men det som kommer ut er rent flytende altså.. Jeg prøvde å google det, og det ser nesten umulig ut å ha diaré og forstoppelse samtidig. Med mindre man led av noe mage trøbbel, og det virket som noe man måtte ha ofte, ikke noe man bare fikk en gang pga spysyken.. Har noen andre hørt om det, eller har det skjedd med dere før? Er det egentlig forstoppelse, eller er det noe annet?

Men altså. Har du vondt i magen, eller er det bare kluss i rutinene dine, liksom?

.. Har jeg henta datterbarnet og vært på butikken, og når jeg skulle rygge ut av parkeringa på butikken, så kjente det ut som at jeg hadde på brekket, og det hadde jeg ikke. Jeg valgte å kjøre hjem jeg, og nå er venstre felg så varm at du brenner deg om du tar på den. Det er fint, det passer helt inn å herpe bremsene sine i dag :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fant jeg dommerlisten til 3 x Int i Helsinki. Den lå ikke på den engelske utstillingslisten eller med link der, men en helt annen plass gitt. Kjekt med Kennel klubber på FB ;)

http://www.koira2013.fi/en/winner-dog-shows

Dit fikk jeg også lyst til å dra!

Jeg ønsker meg et nytt liv til 40års dagen min, jeg.

Jepp.. Tipper det er en full midtlivskrise på gang. Eller så er det bare det at det har gått for meg hvor innmari kjipt liv jeg lever.

Dagens sutring, deal with it..

Greit det, da bytter du jobbsøking med ny runde med arbeidsavklaring, søknad om stønader rundt det, søknad om tilleggsstønader som jeg visstnok har krav på fordi jeg ligger 2500 kr under minstesatsen til livsopphold, søknad om støtte til reggis til fjortisen, oppfølging av fjortisen som sliter litt med å være fjortis, søknad om tannlegebehandling til en sjøl fordi at 9 år med prednisolon har gjort at et par tenner går i oppløsning, samt ta en ny runde med den kronisk sjuke bikkja hos veterinæren fordi hun er verre igjen nå.. Hmm.. Var det noe mer jeg burde ha gjort sånn ganske straks? Melde meg på luksusfellen så sonisene får enda en å le av, kanskje?

Takk :hug:

Takk :hug: Jeg er litt usikker på om det er en midtlivskrise eller om det bare er en livskrise. Ting har gått så ****** ræva i så mange år nå, at det er på tide å bryte sammen litt, liksom.

Jeg veit ikke hvor dyrt det er med en sånn forsikring, men jeg kan love deg at jeg angrer bittert på at jeg ikke hadde en sånn forsikring sjøl den gangen jeg fortsatt var i jobb. Og jeg hadde bare en bil den gangen jeg ble navianer. Den hadde jeg ikke like lenge som jeg hadde igjen på lånet av den, for å si det sånn.

.. Hjemme igjen fra møte, og prøver å håpe at jeg klarer å fikse ting. Det er bare litt slitsomt akkurat nå, men alt går over, ikke sant.

:hug: Vet ikke hva som kan oppmuntre jeg, så du får rett og slett en diger klem og håper det blir likar i morra :)

Hvorfor er jeg ikke stresset til eksamen?? :shocked: Jeg har jo ikke lest i hele år! Jeg har vært på nesten alle forelesninger, gjort litt notater der og levert inn de få oppgavene som var obligatorisk, men that's it.

Superstudenten kanskje, som ikke trenger å gjøre så mye mer enn det du har gjort? ;)

Når har du eksamen?

Snart skal jeg hjem fra jobb. Handling, ture pelser og gjøre husarbeid før jeg stuper i seng.

I går sovnet jeg som vanlig med en pels på hver side av meg. De hadde sovnet for lengst, og Dany er så søt når jeg suser på henne når hun ligger å døser. Da grynter hun sånn koselyder, det hender det hun gjør uansett også. Bare fordi hun koser seg sånn :wub:

Marvinius har funnet plassen sin mellom veggen og puta mi, og ofte kan jeg bare snu litt på hodet, så kan jeg susse han på hodet.

Synes det er så koselig jeg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stygg sak... Håper de som er sendt på sykehus og de som enda er fastklemt klarer seg! Off, håper ikke det er noen kjentfolk.

Ja :( Jeg har mange kjente som pendler der, huff :(

Nei, krysser fingrene for at alle involverte klarer seg. Og det der er IKKE bra, huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg lager en spoiler, for de spesielt interesserte helsefreakene på forumet :lol:

Jeg har jo, som sagt før, følt at jeg hadde forstoppelse. Jeg kjente jeg måtte på do, men ingenting kom. Jeg går normalt sett på do ca hver dag, men etter jeg hadde spysyken på mandag og var litt borte i sykeland, husker jeg ikke helt sist jeg faktisk fikk gått på do skikkelig, men det er ihvertfall mer enn 1 dag siden. Anyhow. Mamma har smittet meg med dette, og hun kastet opp og hadde diaré samtidig. Jeg kastet kun opp natt til mandag. Men så kom denne "forstoppelsen". Men det som kommer ut er rent flytende altså.. Jeg prøvde å google det, og det ser nesten umulig ut å ha diaré og forstoppelse samtidig. Med mindre man led av noe mage trøbbel, og det virket som noe man måtte ha ofte, ikke noe man bare fikk en gang pga spysyken.. Har noen andre hørt om det, eller har det skjedd med dere før? Er det egentlig forstoppelse, eller er det noe annet?

Som Jeanette sier, det er helt vanlig. Antagelig ligger det noe hardt foran og da er det det vanndige som får plass rundt :) Sørg for å drikke masse. Har du feks idoform eller noe liggende, ta gjerne det :) (ikke imodium eller stoppende midler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MegaMarie: det er ikke uvanlig å ha diarésiv ved forstoppelse :P

Hmm, okei. Takk :) Google fikk det frem som at det var umulig! :P

Men altså. Har du vondt i magen, eller er det bare kluss i rutinene dine, liksom?

Altså, jeg har hatt spysyken da, da blir det mye kluss i rutiner. Ikke orker man å spise, og det man orker å spise er kanskje ikke det man burde spise osv. Så det er vel begge deler.

Nei, prøve å komme meg på trening :) Se om jeg overlever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article7532183.ece :o

Ikke lenge siden jeg kjørte under, og da var det kø i nordgående og minst 15 mann på brua som jobbet! Off, håper det går bra..

Hjelpes, der kjørte jeg nettopp! Håper ingen er alvorlig skadet, og at ansvarlig ingeniør får en klem av noen når h*n er ferdig med å få verbal juling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ja :( Jeg har mange kjente som pendler der, huff :(

Nei, krysser fingrene for at alle involverte klarer seg. Og det der er IKKE bra, huff

Kjenner jeg blir irritert når folk allerede har begynt å kommentere angående firma, sikkerhet og slike ting. Det er visst et h*lvettes kaos der nå, så skjønner ikke hvordan folk kan være så kalde. Tragisk sak. Må ut å få litt frisk luft kjenner jeg. Får krysse fingrene for at alle klarer seg ja. Sett bilde fra under brua nå, og håper virkelig at det ikke ligger en bil der...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, okei. Takk :) Google fikk det frem som at det var umulig! :P

Altså, jeg har hatt spysyken da, da blir det mye kluss i rutiner. Ikke orker man å spise, og det man orker å spise er kanskje ikke det man burde spise osv. Så det er vel begge deler.

Nei, prøve å komme meg på trening :) Se om jeg overlever.

Trening (bevegelse) er bra, masse vann, frukt, og igjen, om du rekker innom et apotek så er renset parafin gull verd. Eventuelt så har de diverse microlax og sånne ting som virker lokalt i tarmen.

Alt man diskuterer på sonen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...