Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Er ca 8 år siden jeg kom over at fargen appellerer mest :P A good dog has no colour! Har fått dunket det inn fra jeg var 14 :aww:

Jeg er forsåvidt enig, sånn i teorien ihvertfall. Alikevel er det farger som er så uaktuell at samme hvor pen hunden er så ville jeg ikke hatt den. Kresen, ja! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har dyret kasta opp igjen. Andre gang i dag at all mat kommer opp igjen. Ellers virker ho ok, god almentilstand, blid. Men jeg blir på tuppa av beymring hver gang en av de firbente bare er LITT syke…..de kan jo ikke SNAKKE og si meg om de har vondt noe sted! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig godsliten og auau-mett etter en utrolig fin kveld på Peppes Pizza med folk fra gamleklassa, herregud som jeg elsker den gjengen! :heart: Nå ligger både jeg og Khela rett ut i sofaen (hun har fått lang tur med dag-tante i kveld, heldiggrisen!), se kveldens episode av Paradise før det bærer i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har dyret kasta opp igjen. Andre gang i dag at all mat kommer opp igjen. Ellers virker ho ok, god almentilstand, blid. Men jeg blir på tuppa av beymring hver gang en av de firbente bare er LITT syke…..de kan jo ikke SNAKKE og si meg om de har vondt noe sted! :(

Å god bedring til Easy :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen dager hundefri... Æsj ass. Det suger. Holder å å kjede meg ihjel. Har ingen å leke med... :(

Sambo og dyret er i Oslo og Chess er hos mamma. Mens jeg er stakkarslig og helt alene på Ås.

Og denne dagen.. er det mulig!?

Først ble jeg egentlig veldig skuffet over tilbakemeldingene vi fikk i dag på prosjektet vi har holdt på med hele våren. Hadde tydelig vis forventet mer av meg selv enn jeg visste. Presterte forøvrig å gi en særdeles syrlig tilbakemelding til emneansvarlig etter fremføringen, og krysser fingrene for at han ikke stryker meg. Hallo - jeg er jo bare ærlig! Men uansett. At jeg nå har sommerferie er litt sånn... Tja. Bismak?

Etter skolen dro jeg hjem. Sliten som ei gammal fille. Dum som jeg er fant jeg det for godt å slappe av, så jeg tok fatt på mailinnboksen. Til min store "glede" åpnet jeg tre mailer om utestående betalinger fra en nettbutikk som jeg vet at jeg har betalt for sikkert et halvt år siden. Ringte dem, og nei. Jeg hadde i alle fall IKKE betalt. De krevde kontoutstrifter osvosv, og nok en gang fikk jeg anledning til å være litt syrlig. Å være belærende og grinete på folk over telefon er normalt noe jeg liker godt, men i dag ble det egentlig bare slitsomt. SÅ! Da jeg skulle finne kontoutstrifter, mot min vilje, var nettbanken til DNB så klart nede. Takk skal du ha, DNB!

Så ringte pappa også begynte han å snakke om sommerjobb, hvilket jeg ikke har fått. Gni det inn da, for *******. Og da ble jeg lei meg. Også begynte jeg å tenke over alt som koster penger her i livet og de store spørsmålene man kan fundere på.

Energinivået er på topp.. Jeg kunne ikke spise middag, da. For da viser jo vekta mer enn nødvendig. Jeg var sååå sulten. Men jeg skulle på Grete Roede kurs, så jeg fikk bare holde ut og vente på den middagen, sta som jeg er. Kom på kurset og hadde gått opp en hakvkilo. Heldig med den... Glemte forresten også å ta med meg kursboka mi i dag. På vei hjem fra kurset løsnet styret på sykkelen min. Her snakker vi ekstremsport altså! Jeg holdt på å dø litt der jeg suste avgårde hjemover. Så da måtte jeg gå hjem. Mer____sulten____!

Da jeg omsider kom meg hjem kastet jeg meg entusiastisk over grillpølsene og eggene som er aleneboere i kjøleskapet for tiden! ENdelig tid for middag. Jeg kuttet pølsebiter så det sang etter og slang herligheten i panna med en voldsom iver. Også brant hele gourmetmiddagen seg, så den smakte dritt. Så da måtte jeg på butikken. Jeg har ikke bil, men en dysfunksjonell sykkel skal jeg vel kunne bruke, tenke jeg. Hadde forøvrig ikke umbrakonøkkel og måtte feste styret sånn halvveis med husnøkkelen. På vei til butikken løsnet styret igjen, OG forhjulet. Tro meg - turen over brosteinen utenfor europris føltes VELDIG ekstrem! På rema kjøpte jeg meg forøvrig jordbær, fordi jeg fortjente det.

På vei hjem drasset jeg sykkelen, som da nesten ikke hang sammen, innom Esso der jeg endelig fikk låne en umbrako. Styre og hjul festet - check! Følte meg som den handywoman! Jeg bare nevner at sykkelen er 1 mnd gammel forresten... Kvalitet av ypperste klasse. Men så! Jeg tråkka i vei med et snev av livsgnist hjemover langs hovedveien gjennom Ås med friske bær og brus. Men så var jo egentlig det litt for godt til å være sant, at det skulle gå knirkefritt, så kjedet på sykkelen hoppet like gjerne av. ******* altså! Dritflaut å stå der helt inkompetent og fikle med et avhoppet kjede mens folk gikk forbi og glante som om de aldri hadde sett noe så rart før. Ei jente med altfor mørke øyenbryn (farga dem i dag morges, nemlig. Skikkelig vellykka!) og olje på hendene.. Så da stod jeg nå der og festet kjedet da. I all hui og hast glemte jeg de dyrebare jordbærene i bagen min, og bagen ble behandlet som en punchball der den dinglet over skulderen min mens jeg lekte sykkelreparatør. Og da jeg endelig kom meg hjem og slang meg på sofaen hentet jeg entusiastisk bagen min. Jammen - der hadde jeg laget jordbærsyltetøy i bagen. Bærmos i stedet for jordbær. Akkurat det jeg hadde lyst på..

Og nå sitter jeg her, da... Og krysser fingrene for at resten av kvelden/natten går problemfritt. Selv om jeg egentlig er redd for å sove alene. Så det blir lukket vindu med påfølgende selvvalgt klamhet. Jeg er så sykt redd for mygg!

Også føler dere kanskje for å spørre om jeg har hatt en fin dag?
Tja. Ja. Egentlig. For jeg driver med temperamentsmestring ala Atle Antonsen. "Jaaavel.. det er sånn det skal være, ja.. ooookeiiii....".

Da tar jeg kvelden!

Og nå orker jeg ikke rette flere skriveleifer i mitt eget innlegg. Har hardt for det shø!

God natt, sonen :heart:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsåvidt enig, sånn i teorien ihvertfall. Alikevel er det farger som er så uaktuell at samme hvor pen hunden er så ville jeg ikke hatt den. Kresen, ja! :P

Jeg liker ikke flekkete hunder... Syns det blir så rotete. Liker best ensfargede hunder. Har aldri eid en ensfarget hund da... Bare flekketroll :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så stinn i magen etter gårsdagen, og kjenner meg skikkelig tung. Sikkert den tunge følelsen fordi jeg er dødsforkjølet! Uansett, tok en av pappas allergipiller for å utelukke allergi og så langt kan man vel si at pillen ikke funket, så jeg skal ikke klage sånn egentlig. For det er verre å ha allergi enn å være forkjølet, sant!?

Og denne dagen.. er det mulig!?

God natt, sonen :heart:

Det kan bare bety at morgendagen blir helt fantastisk :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg frustrert, sint, irritert, forvirra og veldig sliten. Det frister aller mest å sove, men det funker tydeligvis veldig dårlig... Tror jeg stikker og tar meg en lang dusj og en liten pause fra tenkingen :)

Edit; Merkelig hvordan alt plutselig blir bedre etter et par glass Baileys :aww:

Endret av Annik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK moderatoren :lol:

:lol: kaja var kjappest. Natta nå!

Kodaksen er inne for natta til en forandring, normalt vekker hun meg rundt kl 3 fordi hun skal inn. :lol: Zivapusen er inne, men milo har vi ikke sett på et par dager. Satte ut mat på en av liggeplassene hans i kveld, så kanskje han dukker opp etterhvert. Prøver å ikke være bekymret, regner med han ikke er langt unna. Men lettere sagt enn gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg til fotografering (fotograf tar portretter mellom de ulike "fasene" i denne omorganiseringen av ansiktet mitt). Seansen foregår i et atelier som selger kunst. Og på veggen der hang et bilde jeg forelsket meg i ved første øyekast. Og selv om kontoen er omtrent tom så bare VISSTE jeg at dette bildet MÅTTE jeg ha. Og fikk det lagt til side inntil videre.

Med litt goodwill fra arbeidsgiver, som i dag, på forespørsel fra meg, satte inn penger som lån inntil jeg får sykepenger inn på konto siden NAV ikke ser noen grunn til å ha hastverk med slikt (syke kan godt leve uten lønn - de har jo knappast behov likevel….tydeligvis…..) kunne jeg dra ned og løse inn herligheten :)

Så nå henger det på stueveggen min :)

IMG_0735.JPG

For mer om kunsteren

omorganisering av annsikt??

Herlig bilde da! jeg vil ha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg til fotografering (fotograf tar portretter mellom de ulike "fasene" i denne omorganiseringen av ansiktet mitt). Seansen foregår i et atelier som selger kunst. Og på veggen der hang et bilde jeg forelsket meg i ved første øyekast. Og selv om kontoen er omtrent tom så bare VISSTE jeg at dette bildet MÅTTE jeg ha. Og fikk det lagt til side inntil videre.

Med litt goodwill fra arbeidsgiver, som i dag, på forespørsel fra meg, satte inn penger som lån inntil jeg får sykepenger inn på konto siden NAV ikke ser noen grunn til å ha hastverk med slikt (syke kan godt leve uten lønn - de har jo knappast behov likevel….tydeligvis…..) kunne jeg dra ned og løse inn herligheten :)

Så nå henger det på stueveggen min :)

IMG_0735.JPG

For mer om kunsteren

omorganisering av annsikt??

Herlig bilde da! jeg vil ha :D

TAKK moderatoren :lol:

raskere enn lynet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omorganisering av annsikt??

Herlig bilde da! jeg vil ha :D

Ja, flytting av deler av panne ned der nesen var og så lage ny nese av det som så langt i livet har vært panne. Blir bra til slutt. Må bare omorgansiere "delene"litt nå som den opprinnelige nesen er borte vekk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, flytting av deler av panne ned der nesen var og så lage ny nese av det som så langt i livet har vært panne. Blir bra til slutt. Må bare omorgansiere "delene"litt nå som den opprinnelige nesen er borte vekk. ;)

Oi!! kan jeg spørre om hva som har skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! kan jeg spørre om hva som har skjedd?

Kreft. Som spiste opp nesen innenfra.

Så da jeg oppdaget det og forstod at jeg måtte sjekke ut, var nesen gått fløyten så og si. Måtte skjære bort ganske mye av den - men utrolig dyktig kirurg (plastikk-kirurgisk avdeling Rikshospitalet) greidde utrolig nok å bevare mye av brusken i nesen. Hvilket betyr penere resultat til slutt.

Men fordi ansiktshuden er tykk med musklene festet rett under huden kam man ikke bare ta hud fra lår eller mage og dekke over det som er borte - da får man bare et dypt søkk midt i fjeset.

For å se "normal" ut til slutt må ny nese lages av pannehud med muskler under. Så nå har de - etter å ha fjernet svulsten (tok 3 operasjoner) flyttet en stor bit av pannen og svinget den ned over der nesen var og sydd fast til kinn og overleppe. Nå skal dette gro noen uker før de begynner med "finsømmen" for at det skal se ut som en vanlig nese til slutt. Tar noen operasjoner før jeg er i mål, men jeg bare glad for at det lar seg reparere. :)

Kommer til å sitte igjen med et stort stygt arr i pannen. Det kan jeg fint leve med. HER står det mer om hele prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:|

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10116600

"I 2009 ble 43 mennesker tatt inn til avhør hos den nasjonale sikkerhetstjenesten etter å ha stemt på Melodi Grand Prix-bidraget til erkefienden Armenia. De ble spurt ut om sin «etniske stolthet» og anklaget for å være «en potensiell sikkerhetstrussel»."

:|

De må ha for lite å gjøre på der nede…… :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke å sove. Nå begynner jeg å bli alvorlig bekymra for voffsen min her. Ho ha kasta opp gjentatte ganger, kun magesyre siste timene. Jeg blir å stå hos dyrlegen med ho kl 0800. Selv om de formelt ikke åpner før 0900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kan ikke huske om jeg skrudde av kaffetrakteren eller ikke. Slo ikke ut kaffen, så det er uansett noe i kolben.

Kjip følelse, men nå er jeg på vei til jobb da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke å sove. Nå begynner jeg å bli alvorlig bekymra for voffsen min her. Ho ha kasta opp gjentatte ganger, kun magesyre siste timene. Jeg blir å stå hos dyrlegen med ho kl 0800. Selv om de formelt ikke åpner før 0900.

Huff, håper det ikke er noe alvorlig :hug:

...og så håper jeg du har fått sovet litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grått ute og regner litt.. Men fy så deilig det er å kunne gå ut med en tynn (åpen) jakke over singletten og synes at det er akkurat passe temperatur :D De små gledene...

I dag skal jeg farge håret, og det blir nok veldig mørkt brunt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...