Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Akkurat nå er jeg veldig :gaah:, samtidig som jeg er ganske nær ved å være :sint_01:, men aller helst har jeg lyst å være :D

Nesten så jeg vurderer om det kanskje kan være en god idé å bare legge meg med engang, satse på at det er bedre i morra :P

• Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Skrevet

Tia, som er norsk utstillingschampion, kan hun gå i championklassen i Sverige?

Chico som er amerikansk og meksikansk champion kan ihvertfall det, så da vil jeg tro man kan det med norsk også.

Skrevet

Bambi døde i armene mine hos veterinæren- før veterinæren fikk sjansen til å gi henne noen sprøyte i hjerte.

Veterinæren mente hun mest sannsynlig hadde en svulst i hjernen, og at dette også var årsaken til hennes epilepsi.
Mulig at hun ogaå har hatt et slag.
Hun mente ikke at Bambi hadde hatt store smerter dette siste døgnet ( noe ikke vi føler heller) mer at hun var gammel, utslitt og litt "utenfor seg selv.", og at hun hadde hatt godt av en rolig og lang avskjed med oss alle.
Det fantes ikke noe mer man kunne gjøre.

942295_379392745503191_135133584_n.jpg

Skrevet

Bambi døde i armene mine hos veterinæren- før veterinæren fikk sjansen til å gi henne noen sprøyte i hjerte.

Veterinæren mente hun mest sannsynlig hadde en svulst i hjernen, og at dette også var årsaken til hennes epilepsi.

Mulig at hun ogaå har hatt et slag.

Hun mente ikke at Bambi hadde hatt store smerter dette siste døgnet ( noe ikke vi føler heller) mer at hun var gammel, utslitt og litt "utenfor seg selv.", og at hun hadde hatt godt av en rolig og lang avskjed med oss alle.

Det fantes ikke noe mer man kunne gjøre.

:hug::cry::heart:

Skrevet

Vi har blitt mor og far:D

Hurra!!! baby-girl.gif

En vakker dag skal jeg reise til et "stan"-land og hente hjem en taigan.

Kan du ta med en ekstra?

Ikke hatt mezzi lengre enn 3 uker men fytti katta det var tomt her uten han!

Er'n borte?

:hug:

Skrevet

Tia, som er norsk utstillingschampion, kan hun gå i championklassen i Sverige?

Ja, i alle de nordiske landene i alle fall, etter endringene til felles regelverk.

Dvs hun kunne gått i champ før også, men etter endringene kan hun motta cert fra champklassen om det ikke er andre grunner som tilsier at hun ikke kan få (brukskrav).

Skrevet

Asti har fått våkeksem på halsen, rett der hvor halsbånd/flåtthalsbånd ligger. Så jeg kan ikke bruke skjerm for å stoppe kløing. Noen som har noen gode tips? Han har for øyeblikket på potesokker, men det kløøøøøør sier A!! Uff nå har jeg vondt av han, for han er veldig mamma-ta-bort-jeg-vil-ligge-på-fanget-hund

Skrevet

Yodel: :hug:

Charleen&Espen: Grattis med første skikkelige sonenbaby! (Hun burde ha "sonis" som mellomnavn. :aww: )

Margrete: Sette på han noe tøystykke over halsen? En tshirt eller noe, så blir det mindre friksjon mot huden?

Hint til alle dere som leier: Ta bilde av leilighet når dere flytter inn, og ta vare på kvitteringer på ALT dere kjøper av møbler etc. Så slipper dere diskusjon om hva som er deres og ikke... :P Her har de forsøkt å tvi seg to hyller, en sjenk, et skap, sofa, sengene mine og samtlige knagger jeg har på dørene. :P Rart de ikke har forsøkt seg på hvitevarene enda. :P

Våken. Og våknet av at noen syntes at det var utmerket å bruke mitt hode som hodepute.... :P Og den hunden er forøvrig svensk...

Starta å høre på "Inferno" også nå. Ikke helt superfan enda, som jeg er av "Engler og Demoner" da, men bedre enn den forrige i det minste. :P

• Like 1
Skrevet

Kan du ta med en ekstra?

Ja, men spørs om jeg klarer å gi fra meg en, da...

Enkelte mener forøvrig at taigan er den opprinnelige afghaneren, eller at den opprinnelige afghaneren minnet mer om taigan slik den eksisterer i Afghanistan, Kazakhstan, og slike land i dag. I så fall kan man jo undre seg over hva som har skjedd med afghaneren...

• Like 2
Skrevet

Uff Yodel <3 :cry: Begynte å grine av bildet du la ut.. Jeg synes det er fint jeg at hunder dør på den naturlige måten og jeg tror nok hun satte pris på all kosen hun fikk før tiden var kommet.. *klem*

Litt typisk. :P drømmedama er antakelig allergisk mot hund. :P

Oh noooooes! :P

sk%C3%A4mtteckning15.jpg

Nei huff den var fæl :lol:

Jeg er i godt humør jeg :D Har vært en tur i byen for å møte mamma og søstre jeg ikke har sett siden jul. De skal nemlig på Bon Jovikonsert! Hyggelig lunsj og is! :D Og så på vei dit ringte Neo Tokyo meg (animesjappe i byen) så imorra skal jeg på intervju! :D Woho! Håper jeg får den! Og på torsdag kommer fotograf fra VG hit for å ta bilder av at Mana eter rått kjøtt :P Morro..!

Nå skal jeg rydde litt og så hive meg ut på langtur.. Hater når det er så klamt i været..

• Like 1
Skrevet

Sååå... Etter å ha lest dette, så sitter jeg bare og lurer på hvilke profilbilder man kan ha. Om man skal holde seg unna "topp 10" :icon_confused:

Enkelt og pent bilde av ansiktet. Innså faktisk at jeg tydeligvis ikke faller innefor disse 10 typene, med et helt vanlig bilde av ansiktet.

Skrevet

Er'n borte?

Han har vært hos veterinæren idag.

Da er Mezzi omsider hjemme!

Han har kraftig øvre luftveisinfeksjon, i tillegg til noe i lungene. de har tatt prøver å sendt videre til dyrkning.

Han skal gå på antibiotika til svarene fra dyrking foreligger.

Masse slim, veldig hoven og blør fra halsen stakkar :(

Men, nå blir han forhåpentligvis bedre raskt!

Vi liker Mezzi rolig, men sånn som han er nå er bare helt forferdelig. Tusler med hodet hengende, halen nede og orker ikke logre engang *snufs*

Skrevet

Yodel :hug::icon_cry:

---

Har begynt å glede meg til høstens utstilling og valpeshow allerede, kanskje litt tidlig med tanke på at det er i slutten av oktober :P

Guest Jonna
Skrevet

I dag har jeg hilst på en splitter ny sonen"borger" på 4 ben.

Skrevet

Enkelt og pent bilde av ansiktet. Innså faktisk at jeg tydeligvis ikke faller innefor disse 10 typene, med et helt vanlig bilde av ansiktet.

Ja, jo, det tenkte jeg faktisk ikke på. Blitt litt småpåvirket av de 400 vennene mine på facebook hvor nesten alle faller inn under de typene, kanskje? Meg selv inkludert :aww:

Skrevet

Sommerferie! Eller, begynner på jobb i morgen, det er jeg IKKE klar for i det hele tatt, men det får vel bare gå. Nå trenger jeg i alle fall ikke å tenke før i september. :aww: Det er nok like greit, for hjernecellene mine har jeg visst brukt opp.

• Like 3
Skrevet

Ja, jo, det tenkte jeg faktisk ikke på. Blitt litt småpåvirket av de 400 vennene mine på facebook hvor nesten alle faller inn under de typene, kanskje? Meg selv inkludert :aww:

Tja skal ikke si at jeg ikke vanligvis faller innenfor :P Egentlig ganske tilfeldig at jeg ikke faller innenfor nå.

Guest Jonna
Skrevet

Fortell da! Hvem? Hva? Hvor? :-P

:lol: regner med hun oppdatere selv iløpet av dagen. Må bare komme seg hjem først :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
    • Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...