Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

8631229971_c4a363be1f_b.jpg

8632338412_b13e1fe185_b.jpg

(På dette bildet kan man se to "lober" på fjellet i det fjerne, der har det gått snøras.... :P )

Vår og sånt :ahappy:

Tror jeg er smittet av Siri, for sånn vil jeg gjerne ha det til jordbæra kommer, jeg :)

Du verden for en solnedgang over fjorden, hele stua mi ble gullfarget! :ahappy:

Lenge siden vi har fått noen bilder fra det koselige huset ditt, Heidi :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Du verden for en solnedgang over fjorden, hele stua mi ble gullfarget! :ahappy:

Red sky at night, shepherds delight - finvær i morra :D

Nå har jeg vært og bestilt sofa, for den på Living var god å sitte i og den :)

Og så har det blitt ny sele på Freya!

Nå har jeg skallebank, så nå skal jeg gjøre ikkeno og legge meg tidlig :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og vrir hjernen og prøver å få til noe vettu. Noen ganger kommer ting strømmende og alt er gjort på null komma niks. Mens andre ganger er alt bare helt sånn :|:blink::gaah::ike::ermm::huh::pinch::ide::getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min første kjøretime i dag! Eller... på en måte da, hadde en for 5 år siden og :P Og den teite hjernen min klarte ikke stoppe munnen, så da endte jeg opp med å få en time allerede i morgen. Men like greit å få det overstått. Kan ikke si jeg er ett naturtalent akkurat, herregud så upassende distrè jeg er noen ganger, vanskelig å holde styr på bil og alt rundt synes jeg :P Men jeg er flinkere nå enn jeg var før timen, så det er jo alltids noe! Men dette blir dyrt, det er sikkert. Jeg er glad jeg har snill mamma og pappa som betaler!

Førekort er innmari dyrt gruer meg til og se hva mitt ender på,men prøver og se positivt på det da kommer jeg meg overalt jeg vil :)

Tror det er noen krefter der ute som ikke vil at jeg skal være ajour med regningene mine.. Nå har jeg endelig fått igang en PC som tåler javaen... tror dere ikke at jeg har klart å rote vekk kodebrikkene... Det vil si, jeg er helt sikker på at de har ligget på stuebordet, men samboer har vært flink å rydde og nå er de ikke der lenger...

Ellers har Luna og jeg vært på joggetur idag, vet ikke helt hva hun syntes om det, for jeg følte meg litt som en trekkhund der jeg dro henne med meg. Men det var helt herlig å komme seg ut :)

Dog lurer jeg virkelig på hva dere andre med pelshunder gjør med all sanda som fester seg inni pelsen! Prøvde å dusje det vekk, men det sitter jo som limt!

Blåser :wub:

I dag har Arla fått tur alene og det var ikke feil sa hun der hun spratt rundt.Tindra har trent Lp i dag trur hun,men egentlig var hun bare en klovn rett og slett..Noen som vil anbefale Netflix over viaplay? Er det egentlig noe forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har blitt konvertert etter å ha forsøkt blåseren en gang - de tror det bare er jålete utstillingsstæsj, men så er de suverene i hverdagen. For våre hunder kan det ta tid å få de tørre, og det gir lett grobunn for våteksem - og det er flere som har klart å få en ende på hyppige utbrudd av våteksem på sine pelsrike hunder ved hjalp av en blåser som virkelig ventilerer pelsen og kommer til for å få den helt tørr også innerst. Nå er for eksempel en årstid hvor blåseren kommer til å bo fast i gangen, så jeg kan blåse av jentene det verstepå trappa etter tur i smeltevann og søle ute, før de får komme inn.

Eller så deilig det kan være å få blåst bort død pels i røytetiden, framfor å finne det igjen i alle kroker og hjørner av huset :D

Jeg lovte meg selv sjokolade om jeg var snill jente og gjorde som jeg fikk beskjed om. Men da tror jeg at jeg skal skifte, bukse med hull i rumpa gjør seg ikke på Kiwi.

Det tror jeg på ja! Skulle akkurat til å spørre hvor du som regel blåser av hundene all søla, men jaggu kom du meg i forkjøpet. Hvis det viser seg at Luna er en badenymfe så vil jeg også tro at hun kan bli utsatt for våteksem med så tett pels. Nå står sele på førsteplass på lista, men tror vi kan plassere blåser på en god nummer to.

Btw, er det noen mulighet for at man får kjøpt sånt i Kiel, og er det noe å spare på å kjøpe det i Tyskland?

jeg har to stk børster til langshårs hund om du vil prøve de, samt kam og diverse. + som SFX sa,blåser er fantastisk.

er ikke som om jeg trenger børstene lengre og de er knapt brukt :P

Prøver gjerne :) Da får jeg litt følelsen av hva som passer for pelsen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Jeg ble ikke helt klok på hva du egentlig gjør :lol: men likte filmen da :P ,

Klassikeren over alle klassikkere :wub: NÅ ERN SÅNN IGJEN!!!

Sånn her føler jeg meg ganske ofte...

Jeg skal bli bioingeniør, så vil høyst sannsynlig jobbe på laboratorier. I filmen var det snakk om en PCR metode. Der påviser vi typer proteiner (litt enkelt sagt; gen-testing) eller ligende, for å finne forskjellige ting som feks virus.

Og kjenner til følesen til på filmen ja.. Jeg føler det akkurat samme når jeg må hjelpe mamma eller gubben med data :lol:

Den beste vitsen er likevel de som er på radioen: "har du mange vinduer åpne?" "neida, men døra står litt på gløtt" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spiser jeg toast med brunost og ketchup. Slettes ikke verst! Ganske godt, faktisk.

:x

Du er ikke helt rett skrudd sammen, tror jeg :lol::lol:

Fy ****, ett resultat av innavl for å "redde" den hvite tigeren...

547937_373796702735028_1221550161_n.jpg

Fytti, det er nummeret før bulldog-tiger :hmm: Det verste er at det finnes sikkert folk som synes slikt er "fint". Gi dem litt tid og man har en ny rase :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom i snakk med en trivelig nordlending i dag. Vedkommende spurte veldig forsiktig om jeg faktisk var fra Bergen, for jeg hadde en sånn underlig dialekt og snakket jo ikke typisk bergensk. :lol:

Edit: Ja, og da kom jeg til å tenke på den gangen jeg hadde et 10 ukers labkurs i kjemi på NTNU og etter sånn 8 uker spurte lablederen om hvor jeg kom fra(min labplass var helt fremme i rommet). Da jeg svarte Bergen så sa vedkommende at det umulig kunne stemme, for jeg var jo så stille og beskjeden. Apropos fordommer og slikt. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjente jeg at jeg ble ordentlig irritert, javel det er kanskje tull at jeg var så mye sammen med Tuva og valpene, men jeg hadde ikke en valp som var skadet!

Nå må jeg bare spørre, for enten er jeg vranglært eller så er det noe galt! Er det ikke betryggende for en tispe som akkurat har født å ha en kjær person i nærheten?? Er det virkelig så ***** forstyrrende at eier sitter i samme rom og leser en bok eller sitter på pc'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på jobbintervju i morgen, jeg. Det har jeg ikke vært på på sånn to år, så jeg er litt ute av trening kjenner jeg. Skal ta med et par attester og karakterutskrifter, og kle meg rent og pent, og forøvrig satse på å være meg sjæl. Det får da holde.

Nå sitter jeg egentlig og ser en episode av Modern Family, nettet mitt må bare bestemme seg for om det skal streame ferdig episoden eller ikke. Det er vel uansett sengetid om ikke så alt for lenge kjenner jeg. Enn å være så A-menneske som jeg har blitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Nå kjente jeg at jeg ble ordentlig irritert, javel det er kanskje tull at jeg var så mye sammen med Tuva og valpene, men jeg hadde ikke en valp som var skadet!

Nå må jeg bare spørre, for enten er jeg vranglært eller så er det noe galt! Er det ikke betryggende for en tispe som akkurat har født å ha en kjær person i nærheten?? Er det virkelig så ***** forstyrrende at eier sitter i samme rom og leser en bok eller sitter på pc'en?

Hø?

Begge mine har blitt stresset av å ikke har meg tilstedet og prøvd transportere valpene til der jeg sitter. Pilling og slikt har de ikke ville at jeg skal gjøre for mye, men de viser tydelig at de så absolutt vil ha meg i samme rom.

Talli har jo helst ville ligge oppå meg for å føde siste gangen.

Så er jeg hjemme så har jeg vært på valperommet. Sett på tv på laptop, spist maten min der o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis :)

...eller egentlig ikke, siden jeg elsker skiføret. Men nå som skredfaren gjør at det er farlig "over alt" og ferdselsforbud både her og der blir man "litt" lei av snøen ja!

Hver sine gleder, jeg klarer meg helt fint uten snø, kjenner jeg :P

Nå spiser jeg toast med brunost og ketchup. Slettes ikke verst! Ganske godt, faktisk.

Du er litt rar.. *ler*

Nå kjente jeg at jeg ble ordentlig irritert, javel det er kanskje tull at jeg var så mye sammen med Tuva og valpene, men jeg hadde ikke en valp som var skadet!

Nå må jeg bare spørre, for enten er jeg vranglært eller så er det noe galt! Er det ikke betryggende for en tispe som akkurat har født å ha en kjær person i nærheten?? Er det virkelig så ***** forstyrrende at eier sitter i samme rom og leser en bok eller sitter på pc'en?

Hvorfor diskuterer du sånt? Men nei, jeg tror ikke det er så ***** forstyrrende at eier sitter i samme ro og leser en bok eller sitter på pc'en. Det er jo noe du ville sett i så fall, at Tuva ble stressa av å ha deg der.

.. Har datterbarnet og jeg vært på shopping, og burde ha mat de neste 14 dagene (minus melk og brød, det må kjøpes med jevne mellomrom :P ). Magen lurer på om de skal krangle i dag også, leddene er ømme, og jeg er drit-trøtt. Seriøst. Disse D-vitamin-greiene burde snart være i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..tror jeg Lady er veldig glad i guttungen. :aww: Guttungen skulle ha seg taco til kvelds og mistet fatet med lefsen og kjøttdeigen da han tok det ut fra mikroen..... så nå er golvet vasket der :aww:

Snart leggetid :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Piano med jordbær i kjøleskapet! Tjuhu, kvelden er reddet :)

Heldig :D.

Jeg har egentlig alt for mye snaskens jeg kan stappe i brødsaksa, men jeg har ikke lyst på det... alternativt: Jeg TRENGER ikke å stappe det i hodet, egentlig, jeg er jo mett :D.

.. Har datterbarnet og jeg vært på shopping, og burde ha mat de neste 14 dagene (minus melk og brød, det må kjøpes med jevne mellomrom :P ). Magen lurer på om de skal krangle i dag også, leddene er ømme, og jeg er drit-trøtt. Seriøst. Disse D-vitamin-greiene burde snart være i orden.

Og jeg sier det igjen... FISK, 2ne, FISK *fnis*. Det er alltid bra med fisk :aww:.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hø?

Begge mine har blitt stresset av å ikke har meg tilstedet og prøvd transportere valpene til der jeg sitter. Pilling og slikt har de ikke ville at jeg skal gjøre for mye, men de viser tydelig at de så absolutt vil ha meg i samme rom.

Talli har jo helst ville ligge oppå meg for å føde siste gangen.

Valper og mor skal ha fred og ro vett...

Hvorfor diskuterer du sånt? Men nei, jeg tror ikke det er så ***** forstyrrende at eier sitter i samme ro og leser en bok eller sitter på pc'en. Det er jo noe du ville sett i så fall, at Tuva ble stressa av å ha deg der.

Fordi en tispe til en oppdretter har sleiket sår på magen til en 4 dager gammel valp, og da måtte dem visst sitte der 24 timer i døgnet hvis det var det som måtte til, og da spurte jeg om ikke det var normalt (at man altså satt 24 timer i døgnet sammen med mor og valper) men nei det gjorde man ikke, for mor og valper skulle ha ro, og vi bare blanda oss inn selv om vi bare satt der, og det jeg dreiv med var bare tull (jeg og Christian bytta på å være hos de de første 3 ukene, og jeg sov sammen med dem til dem var 7 uker, litt overkill sikkert, men jeg hadde både tid og lyst, derfor ble det sånn) Derfor diskutere man sånt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye koster en sånn blåser da? Tror det er noe å ha når vi får oss en lapphund gitt :)
Vi har aldri att behov for å blåse Leo, han har fått bad 2 ganger i sitt liv ca, er 2 år nå.. Og er han sølete ligger han litt i gangen å tørker, reiser seg og rister seg og alt er borte! Praktisk med lapphund pels :D

Vet nesten ikke om noen som har blåser, føner eller bader lappene sine ofte, de eneste er noen av de som driver vldig med utstilling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg sier det igjen... FISK, 2ne, FISK *fnis*. Det er alltid bra med fisk :aww:.

Det er ikke "alltid bra" når man brekker seg og ikke får det ned en gang :aww::P

Valper og mor skal ha fred og ro vett...

Fordi en tispe til en oppdretter har sleiket sår på magen til en 4 dager gammel valp, og da måtte dem visst sitte der 24 timer i døgnet hvis det var det som måtte til, og da spurte jeg om ikke det var normalt (at man altså satt 24 timer i døgnet sammen med mor og valper) men nei det gjorde man ikke, for mor og valper skulle ha ro, og vi bare blanda oss inn selv om vi bare satt der, og det jeg dreiv med var bare tull (jeg og Christian bytta på å være hos de de første 3 ukene, og jeg sov sammen med dem til dem var 7 uker, litt overkill sikkert, men jeg hadde både tid og lyst, derfor ble det sånn) Derfor diskutere man sånt :lol:

Jeg syns jo kanskje at Tuva høres mer normal ut enn tispa som sleiker sår på magen til valpen sin jeg da, men det er jo meg. Folk vil alltid legge seg opp i det der, og jeg tenker at jeg gir **** altså. Jeg kjenner tispa best, jeg ser hvordan hun reagerer, jeg ser hvordan valpene tar det, jeg er oppegående nok til å skjønne om de trenger mer ro eller om det er greit at jeg er der. Da kan andre folk både si og gjøre hva fader de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...