Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Skrevet
Date uten meg? Uhørt :aww: .. Er issi alene hjemme og jeg på fysioterapi. Må begynne gradvis, for meg altså.... :-P issi bryr seg ikke

Japp. Jeg har andre venner for tenk. :aww:

...driver jeg tenker på ny tattis.

:hyper: Hvor, hva, når?????

Hjemme fra dinnerdaten, og god mat som alltid der. Synes det er helt greit med 99,- kr for en middag som er så stor porsjon at jeg ikke klarer å spise opp alt. :P

Skrevet

:hyper: Hvor, hva, når?????

Var veldig fornøyd med de jeg var sist hos i Moss, de flytter jo nå til Oslo. Men blir med en annen artist i og med det evt blir med ett sitat inni. Når: ikke før til høsten ettersom det blir med farger så er det enda viktigere å ikke få for mye sol på :)

Hvordan sånn helt konkret er vanskelig og si, og vil ikke dele det på ett åpent forum :P

Skrevet
Da har C og jeg inngått et kompromiss, neste rase blir eeeeeeeen, tadaaaaa Setter :lol:

Då er spørsmålet: Kor mange fleire staffar skal de ha før de går vidare til neste rase? ;)

Skrevet (endret)
Da har C og jeg inngått et kompromiss, neste rase blir eeeeeeeen, tadaaaaa Setter :lol:

Potetsetter da håper jeg :|

Edit: jeg må bare fortelle dere at jeg har funnet verdens kuleste meldingslyd.. Det høres akkurat ut som en pipeleke til hundene :lol: Det i seg selv er ikke SÅ kult, men hvordan hundene mine tiltet og dog ikke glemmer at muttern hadde en pipeleke her nå nettopp er derimot ganske artig :lol:

Snakk om å skyte seg selv i rompa hvis man velger den lyden her i huset.. Jeg burde virkelig legge den inn på telefonen til gubben :aww:

Endret av Krutsi
  • Like 1
Skrevet
Då er spørsmålet: Kor mange fleire staffar skal de ha før de går vidare til neste rase? ;)

Mest sannsynlig ingen flere Staffer, kanskje jeg ombestemmer meg senere men føles ikke sånn akkurat nå (ja, dritt lei :lol: )

Potetsetter da håper jeg :|

:lol: Tenk så ukompliserte hunder da :lol:

Skrevet
Mest sannsynlig ingen flere Staffer, kanskje jeg ombestemmer meg senere men føles ikke sånn akkurat nå (ja, dritt lei :lol: )

:lol: Tenk så ukompliserte hunder da :lol:

haha ja, potetsettere er veldig greie å ha me å gjøre :aww:

• Like 1
Skrevet (endret)

Nei for all del ikke avhold styremøter til hundeklubben på Skype. Det er en dårlig idè det :|
Noe så upersonlig og rotete..

Sparer tid, flere i distriktene kan være med på møter OG letter å få alle til å kunne være med sa du? - Nei for noe tøv :aww:

Kjøre her meg der, noen lengere enn andre, mens andre igjen har familie og ting og tang det skal gå opp med. Men nei da, "sånn har vi alltid gjort det!"

Fornye seg og henge med i tiden driver vi ikke med :gaah:

Endret av LXT
Skrevet
Var veldig fornøyd med de jeg var sist hos i Moss, de flytter jo nå til Oslo. Men blir med en annen artist i og med det evt blir med ett sitat inni. Når: ikke før til høsten ettersom det blir med farger så er det enda viktigere å ikke få for mye sol på :)

Hvordan sånn helt konkret er vanskelig og si, og vil ikke dele det på ett åpent forum :P

Spennende da! :D

Tattiser er og blir kult altså...

Skrevet
Jeg kødda når jeg sa det gikk bra, jeg tror det var sjokk eller noe. **** så vondt det gjør, å jeg må ta meg selv i nakken for å ikke gråte når jeg roper inn de andre hundene å plutselig roper på BV, for så å komme på at ....

:console:

Winter is coming... again.

Men bare vent 7-8 mnd eller noe så suttrer jeg over at snøen ikke har kommet enda :lol:

Altså, om vi sitter fjorten dager før jul og ikke har fått snø, da er det virkelig lov til å være muggen.

Nå er jentene trimmet, så da må de ha et bad, og jeg lurer på å være så lat at jeg ikke blåser de helt tørre. Jeg kunne tenkt meg litt mat før det er gått to timer.

Skrevet
Spennende da! :D

Tattiser er og blir kult altså...

Jupp, mye fram og tilbake så begynner den nye ta form inni hode mitt. Blir på ryggen, antagelivis venstre skulder og langs ryggen der. Litt samme "stil" og farger som den jeg har på ribbena.

Jeg syns tattiser er kult enda :D

Altså, om vi sitter fjorten dager før jul og ikke har fått snø, da er det virkelig lov til å være muggen.

*noterer når jeg kan begynne mugge" :teehe:

Skrevet

Oh, by the way - stoppet innom veterinæren for å veie Foenix, og tenkte at hun kanskje har bikket 40 med god margin nå - hun var 39 komma et eller annet da de ble vaksinert i novemberish.

Den er 45.8 kilo, den! OK, ta bort noen hundre gram for halsbånd og at hun bæsjet da vi kom ut - men hun er fremdeles TUNG. Hvor gjemmer hun de kiloene, da? Hun er jo bare en fem kilo mindre enn sin mor hun, da. Og mor er jo på maksgrensen høydemessig og generelt mye hund - hun står i stil til høyden sin, liksom, den leker ikke azawakh. Mens Foenix er målt til fire cm lavere enn mor, og er noe lettere bygget.

Nei, badekaret var det. Vi er gjennomvåte alle tre, så en kan jo like godt være ren også, da.

• Like 1
Skrevet
Nei for all del ikke avhold styremøter til hundeklubben på Skype. Det er en dårlig idè det :|

Noe så upersonlig og rotete..

Sparer tid, flere i distriktene kan være med på møter OG letter å få alle til å kunne være med sa du? - Nei for noe tøv :aww:

Kjøre her meg der, noen lengere enn andre, mens andre igjen har familie og ting og tang det skal gå opp med. Men nei da, "sånn har vi alltid gjort det!"

Fornye seg og henge med i tiden driver vi ikke med :gaah:

Prøv å fornye ting med styremedlemmer som ikke engang har MAIL!!!!! *oppgitt*

Skrevet

Sånn, da har man vært i fjøset - og i dag tok jeg meg gooood tid, ble litt stress i går - og dagen før var vondt. :aww: Men dyra får jo det dem skal ha uansett da, er bare snakk om å kose litt ekstra på dem, prate litt med dem, kaste ut litt ekstra flis osv. Fineste dyra. Elsker kveldstell. :ahappy:

Ble litt drama da jeg kom ned da, jeg går jo som ei gammel kjerring om dagen, livredd for å skli og ramle. Og jeg klarte meg fint jeg, svigermor derimot, hun ramla på trappa - strekkmetalltrapp! Slo panna og nesa i metallet - fyh det så så vondt ut. Svigerfar klarer ikke å løfte henne opp selv, og hun har hverken krefter eller balanse til å komme seg opp selv fra sånt, heldigvis hadde ikke Bonden gått i fjøset - for jeg tror ikke jeg hadde klart det alene. Vi fikk heiset henne opp, og hun hadde heldigvis ikke slått seg så ille. Men huff, så fryktelig vondt ut. Den dagen noe sånt skjer når vi ikke er hjemme, så må de jo ringe på hjelp stakkars.

Skrevet
Jupp, mye fram og tilbake så begynner den nye ta form inni hode mitt. Blir på ryggen, antagelivis venstre skulder og langs ryggen der. Litt samme "stil" og farger som den jeg har på ribbena.

Jeg syns tattiser er kult enda :D

Håper vi synes de er like kule når vi sitter på gamlehjemmet og er skrukkete, men da har jo "alle" skrukkete tattiser uansett. :lol:

Planer om å ta en selv i år. Som jeg hadde planer om i fjor, men som Vida fant ut at jeg ikke skulle bruke penger på, siden jeg brukte ganske mange tusen på kneet hennes. :P

Skrevet
"Wow! Vil ha!" tenkjer eg :aww: .

Skal vere einig i at manken ikkje var fin. Øydelegg i grunnen ein flott hund, for å seie det rett ut. Men sjekk den nydelege snuten / munnen, då. Og DEI vakre beina! :w00t:

*Ler*. De ER jo fascinerende, men jeg ser bare sikkel og vond lukt, jeg :lol:.

Har jeg bestilt flybillett t/r Trøndelag neste fredag. Min inngiftede tante (som i min mammas begravelse presterte å si at voksne damer med langt hår var så patetisk - jeg hadde langt hår da, btw, og satt ved siden av henne under minnesamværet...) døde her om dagen, og man må vel strengt tatt gå i begravelsen til sin tante...

• Like 1
Skrevet

Såppass ja.. Det er litt spredt aldersforskjell ute og går skjønner jeg :|

Skrevet (endret)
Håper vi synes de er like kule når vi sitter på gamlehjemmet og er skrukkete, men da har jo "alle" skrukkete tattiser uansett. :lol:

Planer om å ta en selv i år. Som jeg hadde planer om i fjor, men som Vida fant ut at jeg ikke skulle bruke penger på, siden jeg brukte ganske mange tusen på kneet hennes. :P

Vi kommer til å være kulest :punk::punk:

Jeg har slitt litt med å finne motiv jeg rett og slett. En stund lurte jeg på om det var litt "kleint" med det sitatet jeg har tenkt på. Men samtidig så liker jeg det og jeg lever litt etter det også, så hvorfor bry seg :devilbanana:

Edit:

Vi må jo ha noe å snakke om på sykehjemmet, som barneløs så kommer jo ingen til å besøke meg og jeg kommer til å råtne bort (jupp faktisk blitt fortalt at jeg burde bekymre meg for det. Men ettersom jeg har jobbet på sykehjem så har faktisk ofte opplevelse vært omvendt. Stor famillie er ikke automatisk likt mye besøk :P )

Endret av Jonna
Skrevet

Å herre.... At folk ikke har fb er greit - men ikke mail. Må dere sende alle referater pr post til vedkommende da eller? :P

Skrevet
Vi kommer til å være kulest :punk::punk:

Jeg har slitt litt med å finne motiv jeg rett og slett. En stund lurte jeg på om det var litt "kleint" med det sitatet jeg har tenkt på. Men samtidig så liker jeg det og jeg lever litt etter det også, så hvorfor bry seg :devilbanana:

Ha ha. Japp. :lol:

Noen ting kan være veldig klisje, men så er det jo ting som betyr noe for en, og da skal man jo gå for det...

Nei. Jobb nå. Håper jeg ikke går meg bort denne natta. :P

Skrevet
Fått ja av førstevalg på dommer på neste års utstilling :bananas: Noen som har noen valpeshow dommere de vil anbefaler? Helst boende mellom Kr.sand og Oslo :)
Steinar Balken (er det de han heter, tro?) er veldig hyggelig med både handler og hund i alle fall. :)
Hvaaaa!?!?!? Dere skal jo ha Shiba? :P
  • Like 1
Skrevet

Da har vi vært flink og vært på tur likavell. Ble da nesten 2 timer, gikk ikke så fort da, men varga fikk gå med kløv så hun fikk vell litt trim uansett :)

533416_10152752964175074_687247764_n.jpg

• Like 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
    • Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...