Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Tusen takk for alle klemmer, det varmer.

Det var tøft, men veldig riktig. Jeg sitter igjen med en varm følelse av at jeg har gjort det som var best for hunden, å jeg tror hun var glad for avgjørelsen min. Skulle selvfølgelig ønske hun kunne vært med meg for alltid, å det er hun helt garantert. Det føltes veldig riktig, selv om det var ******. :heart:

Kondolerer :(:hug:

----------------------------------

Føler meg som en dritt i dag. Føler jeg er dårlig annenhver dag. I går hadde jeg det tipp topp, i dag våkner jeg tett i nesen, det renner fra øynene og jeg føler meg helt utslitt! Hodepinen er også tilbake, den var nesten ikke tilstede i går. Sov forbi alarmen min både i går og i dag, noe jeg vanligvis ALDRI gjør. Flaks at noen tekstet meg begge dager, ellers hadde jeg nok sovet bort hele dagen. Godt det snart er helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Føler meg som en dritt i dag. Føler jeg er dårlig annenhver dag. I går hadde jeg det tipp topp, i dag våkner jeg tett i nesen, det renner fra øynene og jeg føler meg helt utslitt! Hodepinen er også tilbake, den var nesten ikke tilstede i går. Sov forbi alarmen min både i går og i dag, noe jeg vanligvis ALDRI gjør. Flaks at noen tekstet meg begge dager, ellers hadde jeg nok sovet bort hele dagen. Godt det snart er helg :D

Du vet at pollensesongen er i gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL :wub:

De hadde springer til 449,- kroner, og ettersom de har prisløfte og jeg fant en springer til 199,- kroner hos Gmax, så sendte jeg de en mail. Nå har de satt ned prisen på springer til 179,-, og jeg har bedt de om å slenge en slik på bestillingen min :P

Der ble det springer på meg også, gitt :innocent:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, men det gjør deg jo til en minst like stor idiot som vedkommende som kalte deg drittkjerring, eller?

Greia er ikke hvorvidt man godtar at fremmede kaller deg eller ikke, greia er hvilke forslag man burde gjøre med sånne som kaller deg "forbanna kvinnfolk" - og man bør seriøst jobbe litt med temperamentet sitt om man slipper bikkja eller sykler etter de eller får bikkja til å halse, ene og alene fordi at noen kaller deg forbanna kvinnfolk. Eller drittkjerring, for den saks skyld. Bruke ordene sine, liksom. "Du er ikke så verst idiot sjøl" funker lenge.

Jøss 2ne, visste ikke at du er mer kristen enn meg. Vende det andre kinnet til, eller hur :)

Nei, takk som byr, som man behandler andre blir man behandlet tilbake. Slår noen, slår jeg tilbake. I det øyeblikket noen tråkker over grensa i forhold til min familie, venner, hund eller meg selv - så har de seg selv å takke for å få gjengjeldt sin handling. Jeg lar ikke andre slippe unna med å være kjip med særlig de jeg er glad i.

Jeg har mang en gang lirt av meg det ene og det andre til særlig skijyplinger i lysløypa som tror at også gåfeltet er deres, og de kan tro jeg lar de kalle bikkja mi ting uten at det lar seg gå upåaktet hen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, men det gjør deg jo til en minst like stor idiot som vedkommende som kalte deg drittkjerring, eller?

Greia er ikke hvorvidt man godtar at fremmede kaller deg eller ikke, greia er hvilke forslag man burde gjøre med sånne som kaller deg "forbanna kvinnfolk" - og man bør seriøst jobbe litt med temperamentet sitt om man slipper bikkja eller sykler etter de eller får bikkja til å halse, ene og alene fordi at noen kaller deg forbanna kvinnfolk. Eller drittkjerring, for den saks skyld. Bruke ordene sine, liksom. "Du er ikke så verst idiot sjøl" funker lenge.

Jepp. Hvorfor skal man la folk overkjøre deg når man oppfører seg høflig og greitt? Kan du være idiot, så kan jeg glatt være en større, bare for å bevise et poeng. Om det betyr at jeg har temperamentsproblemer, so be it. Jeg er innimellom hevngjerrig, idiotisk, ondskapsfull og bitchy. Og jeg viser det lettest med handling, ikke ord, på samme måte som de mer positive sidene mine.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er interessant at hundefolk har så mye aggressjon i seg :P At folk er redd bikkjer, løses neppe ved at man skjeller de ut, sykler etter de, truer med å slippe hundene osv. Joda, vedkommende var idiot. Å svare med å være idiot sjøl, gjør det ikke mindre idiotisk.

Nå er det jo også forskjell på hva en faktisk gjør og hva en får lyst til å gjøre. Det er mange reaksjoner jeg får på ting og tang, som jeg ikke lever ut fordi jeg har en viss kontroll og beherskelse - en kan få lyst til å legge seg på hornet når noen er dust i trafikken, en kan få lyst til å ta rennafart med vogna når en gjeng mennesker står midt mellom reolene på Kiwi'n for å ha symøte, en kan få lyst til å kaldkvele hunden når den for ørtende gang ikke hører.

Og det er faktisk usunt å undertrykke enhver form for negativ reaksjon, så å si fra når en blir overkjørt på det viset som Marthe ble, på en viss sensurert måte, er trolig sunt for begge parter. Det har vel også vært diskutert mer enn én gang hvor underdanige hundeeiere av og til er i forhold til samfunnets forventninger og krav. Vi må få lov til å være her vi også, og om vi hele tiden unnskylder vår eksistens blir det neppe færre reguleringer på hundehold framover.

Jeg har selv fått kjeft av en person som var redd hunder, og kritiserte meg for ikke å holde hunden i bånd hele året, for det var så mye enklere for henne å gå på sopptur når det var båndtvang. Tenk om hun plutselig satt i byrådet i Oslo og tok med seg den fikse ideen dit? Helårs båndtvang i Oslomarka for å verne sopp-plukkere? Hundene kan jo også tråkke soppen flat...

Lille Bella Vita har reist til de evige jaktmarker. Nå jakter hun kaniner, rotter og fugler, å spiser masse masse godis (og vom) :heart:

Lille fisken min :heart:

Så leit å høre!

Alle disse hundene som blir borte og som vi deler og deler bilder av på FB. Jeg lurer litt på hvordan det går med dem, jeg. Blir de funnet? Det hadde vært hyggelig å få vite, kjenner jeg :)

Nå er jeg sikkert usaklig og hjerteløs, men jeg skjønner ikke helt at slike etterlysninger har effekt. Jeg ser jo flere av disse, og jeg ser meg vel automatisk rundt i stua og ut kjøkkenvinduet for å se om jeg ser den hunden, og etterpå forsvinner det jo ut av bevisstheten. Men nå ser jeg heller aldri løshunder der jeg går tur, og har ikke helt forstått hvordan jeg skal kunne se etter berneren i Melbourne som er borte. Det samme gjelder savnede personer. En ser rundt seg i t-banevogna, men hva ellers kan en gjøre?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jøss, jeg er kjent som ydmykheten sjøl jeg, Kløftas svar på Ghandi og Jesus, dere kan kalle meg St. Tone fra nå av :aww:

Jeg tror kommentaren min var at hundefolk var overraskende aggressive? Å sykle etter noen som har sagt de er redd bikkjer bare fordi de kalte deg drittkjerring, er overdrevent aggressivt, eller? Han kjefta jo bare. Det er jo bare å kjefte tilbake.

Og joda, jeg er helt for å ventilere sinne, men det er liksom sinne, også er det sinne. Å fly i flint fordi at noen ikke liker bikkjer og tar det utover deg.. Vel, jeg har vel blitt for gammel og lat til sånt, det er ikke verdt energien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Tenkte at det kanskje kunne være det. Men skal det vippe så veldig opp og ned fra dag til dag?

Spørs på natt temperaturen om de slipper mye pollen eller ikke. Så ja, på denne tiden kan det varriere mye hvor mye pollen som kommer dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

*sukk* - jeg kan nok være frekk i munnen tilbake jeg også når folk er i overkant dumme - men jeg har funnet ut at løsningen stort sett er å smile, nikke og beklage - neste gang man møter samme folkene da så smiler de å hilser.........

Joda, jeg har svart ett par ganger - men da har mottaker vært fullstendig av hengslene, men stort sett - når jeg får kjeft pga. bikkjene, smiler jeg å sier "jeg gjør så godt jeg kan" og så går jeg videre - men jada, jeg tenker innimellom at det kunne vært kult å bare sluppet hundene - men da må jeg først skaffe meg t-skjorte det står "crazy dogwoman" på..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå. Men er hodepine noe man kan få pga pollen?

Jeg får iallefall trykk bra øynene og følesen av tette bihuler av det, med påfølgene hodepine. Men hva du får vet jeg ikke :P

Ta en allergi tab om du har, så ser du jo om det dempes eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

skaffe meg t-skjorte det står "crazy dogwoman" på..........

Jeg har sånn! Men eneste gangen jeg har brølt til noen når jeg hadde på den, var vel den gangen jeg ba en stakkars jogger om å sprake bikkja mi :P

Prøvde å finne bilde av den, men hadde ikke i fotobøtta. Jeg fant derimot bildet der Timo ser liten og tjukk ut :P

P9040007.jpg

EDIT: Bare for å presisere det, det var Zar som var feil, ikke Timo :lol:

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meningen jeg skal legge meg på hoggestabben, så da gjør jeg ikke det. Må bare si at jeg ikke finner meg i bli kalt noe som helst så lenge jeg tar hensyn...

Mannen min mener det er fjell ved Gjøvik, jeg mener at det er lang i fra ett fjell. Sonen; hjelp oss å løs denne floken før det går mot skilsmisse :P Hvor høyt må det være over havet i innlandet før vi kan kalle det fjell? Hvorfor kaller vi det fjell det som er i Lofoten? *diktert av mannen*

Jeg sier hvertfall at jeg bor på et fjell - eller halveis opp på ett. Bor 800m over havet. :aww:

Lille Bella Vita har reist til de evige jaktmarker. Nå jakter hun kaniner, rotter og fugler, å spiser masse masse godis (og vom) :heart:

Lille fisken min :heart:

547594_10151590477550586_1147403492_n.jp

Åååh :hug::cry:

Jeg er sånn som blir så paff når folk er så frekke/ufine at jeg beklager og går, og går med vond klump inni meg resten av den uka. *sart sjel* Kommer alltid på mye lurt å svare etterpå, selvsagt. Og gjenopplever episoden gang etter gang etter gang inni hodet mitt. Yep, fullstendig teit og unødvendig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får iallefall trykk bra øynene og følesen av tette bihuler av det, med påfølgene hodepine. Men hva du får vet jeg ikke :P

Ta en allergi tab om du har, så ser du jo om det dempes eller ikke :)

Haha, tørr ikke å ta de tablettene med mindre det er krise. Gikk til akupunktør i noen måneder for å slutte på de uten å få elveblest eller kraftig eksem. Tror heller jeg skal ta noen timer hos akupunktøren igjen om det ikke blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jeg har sånn! Men eneste gangen jeg har brølt til noen når jeg hadde på den, var vel den gangen jeg ba en stakkars jogger om å sprake bikkja mi :P

Prøvde å finne bilde av den, men hadde ikke i fotobøtta. Jeg fant derimot bildet der Timo ser liten og tjukk ut :P

P9040007.jpg

EDIT: Bare for å presisere det, det var Zar som var feil, ikke Timo :lol:

Åååååå - fiiiiiiiine gamle mannen..........å fy søren så høy Zar var :) - Timo var jo ikke noen liten gutt.

Hmm.... jeg savner gamlemannen enda, og spesielt når jeg ser bilder av han. Dette er nok tatt siste sommeren jeg hadde han også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du skal få vite at jeg og tarik har rotet oss bort i skogen :P nei, jeg har ikke veldig stor tro på at han kommer til sporslutt. Artig læll, og det er viktig å trene på å drite seg ut offentlig :P

Dombås. Sove litt kanskje...

:fish: Men joda, skjønner forsåvidt negativiteten - han er jo litt opp og ned i sporet kan man si. Men det går helt sikkert kjempefint, det er et ferskt blodspor med skank slept i i tillegg, så stor sjanse for at han gjør det greit tenker jeg. :ahappy:

Akkurat nå prøvde jeg å søke på en stilling, men det funka dårlig når internettet falt bort gitt. Det er tilbake nå så da får jeg gjøre et nytt forsøk tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå - fiiiiiiiine gamle mannen..........å fy søren så høy Zar var :) - Timo var jo ikke noen liten gutt.

Hmm.... jeg savner gamlemannen enda, og spesielt når jeg ser bilder av han. Dette er nok tatt siste sommeren jeg hadde han også

Jeg går ut fra at det er i 2006, så det var den siste sommeren jeg hadde Zar ihvertfall. Fant et bilde til av gutta :)

Lek15.jpg

Dramadama, som er mammaen til Nora, helt til venstre, Timo og Zar. Og Zita i bakgrunn. Det er ingen på det bildet som lever lenger nå. Det er litt trist, det har vært et stort frafall av hunder vi kjenner de siste årene. Tror faktisk at Nora og Noah er av de eldste hundene jeg har et sånt passe nære forhold til jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jeg går ut fra at det er i 2006, så det var den siste sommeren jeg hadde Zar ihvertfall. Fant et bilde til av gutta :)

Lek15.jpg

Dramadama, som er mammaen til Nora, helt til venstre, Timo og Zar. Og Zita i bakgrunn. Det er ingen på det bildet som lever lenger nå. Det er litt trist, det har vært et stort frafall av hunder vi kjenner de siste årene. Tror faktisk at Nora og Noah er av de eldste hundene jeg har et sånt passe nære forhold til jeg?

Dette ser ut til å være tidlig høst, og dette er første gang jeg ser ett bilde av Timo hvor han ser litt gammel og sliten ut. Tøfft å se, og vite hvor syk han egentlig var uten å vise så mye av det i hverdagen.......... Og ja, det er trist å tenke på alle de som har blitt borte de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da har jeg krøpet til korset og henta ved. Kaldt her - blåser rett på ene langveggen og da er det stiv kuling i stua her (føles det som :aww: Eneste som hjelper da er fyr i ovnen og tepper :aww:

Også lurer jeg på om jeg er den eneste som ikke føler behovet for å ha telefonen tilgjengelig 25 timer i døgnet? :lol: Kompis sendte melding kl 10 som han ikke har fått svar på - jeg har lest, bare ikke surret meg til å svare - så da maser han på fb om hvor jeg har rota bort fonen hen. Jeg har ikke rota den bort, jeg vet nøyaktig hvor den er. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RTL :console:

Her er det "snøstorm".. Snør sidelengs :no: Khela syns det var kult og ukult på samme tid med nysnø, og klarte ikke å bestemme seg for om hun skulle gå pent og pyntelig og unngå mest mulig snø, eller om hun skulle ha raptus og dure rundt så snøen føyk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde drukket vann i går. Masse vann. Jeg kan ikke huske sist jeg var så dehydrert dagen derpå. Jeg hadde det veldig gøy i går, da! Møtte massevis av førsteklassinger fra ILP, diskuterte fag på nach og ble minnet på hvorfor jeg elsker Ås. :)

Nå har jeg karret meg avgårde til skolen og sitter her og har stirret på Word-dokumentet mitt i ti minutter uten å komme på noe fornuftig å skrive. Tror jeg skal rusle over gangen og kjøpe Solo og litt mat, så kommer sikkert skriveinspirasjonen etter hvert. Kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...