Gå til innhold
Hundesonen.no

Sommeren 2013. Planer, drømmer, tips og spørsmål.


ida
 Share

Recommended Posts

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne sommeren har jeg planer om å ligge på utesofaen på verandaen. Den skal tilbringes som hvalross, og jeg tror det blir varmt. Etterhvert skal vi på sykehuset en tur, og når vi skal hjem igjen derf

Jeg dropper Sølen i år for å ha råd til å betale noen for å passe på jentene mens jeg er på voksenferie i Hellas i to uker med fine mannen. Det kjenner jeg er veldig, veldig riktig. Han bor jo i Athe

JA til treninger på Ekeberg!

Denne sommeren har jeg planer om å ligge på utesofaen på verandaen. Den skal tilbringes som hvalross, og jeg tror det blir varmt. Etterhvert skal vi på sykehuset en tur, og når vi skal hjem igjen derfra har vi med oss to unger. Resten av sommeren går med til å passe på dem.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerferien blir tilbragt i campingvogna :) Christian har ferie de to første ukene i Juli, Fredag når han er ferdig på jobb drar vi oppover mot Sunnmøre, tenker å campe på Strynefjellet første natta hvis vi ikke gidder å dra helt opp, så camper vi et par dager hos tanta mi, deretter går ferden videre til Piteå i Sverige også kjører vi nedover til Skåne når vi er ferdig oppi der :) Blit litt av en rundtur iår, men jeg gleder meg, masse fin natur oppi "nord" ihvertfall :)

Jeg har ferie hele Juli så kan hende jeg tar meg enda en tur til Sunnmøre, men da til hytta til tanta mi i Sunnmørsalpene :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal et par uker til fastlandhellas, til Parga. Det er alt vi har av planer.

Hundene har fått plass på kennel. Jeg er ikke veldig happy på å plassere de på kennel, men finner ingen alternativ. Jeg tror jeg klarer å finne plass til boxeren, men salukien er det ingen som vil passe.

I fjor hadde vi ingen sommer i Bodø så jeg håper på bedre vær i år. Da skal jeg kose meg mye i hagen med staudene mine :)

Ja, glemte å ha med at jeg er lærer så jeg har syv uker fri :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbing, jobbing og enda mere jobbing, hele sommeren fram til årets høydepunkt - Tollarspecialen i Sverige :D 3 dager med jakt, agility, workingtest, utstilling, lydighet og masse masse morro! :D

Innimellom all jobbingen skal vi gå masse tur, bade, trene, få med oss noen lokale stevner og utstillinger og generelt bare kose oss :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ferie hjem til Norge :heart:

Jeg skal jobbe så mye som mulig, trenger pengene. Så skal jeg ha 2 ukers ferie hvor planen er fjelltur :) Vet ikke hvor enda, Rondane kanskje. Så skal jeg prøve å starte så mye stevner som mulig :) Skulle gjerne dratt til varmere strøk, men det sier pængboka nei til :(

Sommerferien blir tilbragt i campingvogna :) Christian har ferie de to første ukene i Juli, Fredag når han er ferdig på jobb drar vi oppover mot Sunnmøre, tenker å campe på Strynefjellet første natta hvis vi ikke gidder å dra helt opp, så camper vi et par dager hos tanta mi, deretter går ferden videre til Piteå i Sverige også kjører vi nedover til Skåne når vi er ferdig oppi der :) Blit litt av en rundtur iår, men jeg gleder meg, masse fin natur oppi "nord" ihvertfall :)

Jeg har ferie hele Juli så kan hende jeg tar meg enda en tur til Sunnmøre, men da til hytta til tanta mi i Sunnmørsalpene :)

Det hørtes herlig ut!

Jobbing, jobbing og enda mere jobbing, hele sommeren fram til årets høydepunkt - Tollarspecialen i Sverige :D 3 dager med jakt, agility, workingtest, utstilling, lydighet og masse masse morro! :D

Innimellom all jobbingen skal vi gå masse tur, bade, trene, få med oss noen lokale stevner og utstillinger og generelt bare kose oss :)

Hørtes moro ut med 3 dagers special :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med bacheloren 23. mai, så etter det blir det en mnd fri før jobb. Om alt går etter planen har jeg jo en liten valp da som trenger sitt, men planen er å ta med hunder, telt og typen og kjøre opp til Mo i Rana og tilbringe noen flotte dager sammen på typens hytte ved Svartisen! Fy som jeg gleder meg :D Da blir det fjellturer, fisking og bare trivelige dager. På veien opp planlegger vi å stoppe der vi føler for det og kose oss med hundene på roadtrip!

I starten av juli skal jeg være turleder en uke for ungdom på Hardangervidda, så da blir det bikkjer, hester, klatring, padling og telting i 7 dager før det blir jobbing noen uker.

Jeg håper på å få til en hytte til hyttetur på Hardangervidda privat med en venninne også. Da blir det rolige turer på vestvidda med stor mutte, og evt. liten mutte om jeg føler det går. Blir isåfall i august tenker jeg.

Planen er også å være med som turleder og ledsager på "klart det går" på Hardangervidda i august. Det er en tur der vi tar med rullestolbrukere og hundespann innover vidda i 7 dager. En fantastisk opplevelser. Der blir begge mine hunder ihvertfall med ettersom dagsetappene ikke blir så lange :)

Alt i alt ser det ut som en sommer full av turer og jobbing :) Gleder meg!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir trailertur til Ukraina midt i mai saman med far min. Det blir kjekt :) . 17. blir truleg feira på båten frå Polen til Sverige, noko som passar oss begge veldig godt :ahappy: .

No gjekk det med tre av årets ferieveker på afrikaturen, og ei veke til på denne, så då trur eg eg sparar den siste veka til seinsomar (septemberish). Dermed blir det jobb jobb jobb heile somaren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid dårlig på å planlegge mine ferier, jeg, men i år som i fjor blir det ei uke på Sølenkurs iallefall (og der kom jeg på at jeg jo vant ei ukes opphold der oppe også - den burde jeg jo fått tatt ut før det er for seint), i mai skal jeg vel antakelig til Ålesund på NKK, så har vi briardspesialen vår i pinsen, også har jeg meldt oss på Svensk Briardvinnerutstilling med seleksjon siste helgen i mai. Ut over det har jeg ikke noen planer, men vi må vel til Nesbyen antar jeg... og der ser jeg at de meste av fritida jeg har kommer til å bli brukt på enten kurs eller utstilling - i år også *ler*.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig tenkt å ta en utenom-det-vanlige utstillingstur, enten langt mot nord i Sverige eller på Gotland. Men nå har jeg altså innsett at Symra ikke vil stilles ut og klipt henne ned (hun får en sjanse til å ombestemme seg når pelsen er vokst ut da). Kommer sikkert til å ta noen kortere overnattingsturer, jeg drømmer om fjellterreng! Ellers skal huset mitt få splitter ny, stor veranda og ytterkledning på en kortvegg. Her fyker vel det meste av både feriepenger og sparekonto tipper jeg. Skal kose meg med å male verandamøbler og sy nye puter, resten av sommeren skal jeg ligge på en solseng og skue utover fjorden, gjerne med besøk og grillparty på verandaen! :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit itj :/ Blir nok bare norgesferie på selve sommeren da (håper på Sylan eller Hardangervidda, også blir det nok en tur til Åfjord igjen), siden jeg skal 2 uker til USA i april og langhelg til København i mai :jump:

Begynte i ny jobb i år, så det blir ferie uten feriepenger, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg bor på gård, så sommerferie er et ikkeeksisterende begrep her i huset. Bonden tilbringer somregel mellom 8 og 16 timer i døgnet i traktor på sommeren. Dvs fra juli. Så vi har ikke de helt store "reisebort" planene. Jeg har mulighet til å reise på hytta med mamma og stefar, vet ikke om jeg har så lyst til det om ikke Bonden kan være med, men det får vi se på.

Ellers skal sommern tilbringes med å gå små turer, kjøre litt ponni, kose kaniner, nyte været og eventuelt forankre meg i bekken om det blir veeeldig varm sommer. :aww: Forhåpentligvis har jeg et kjapt og greit opphold på sykehus i slutten av sommern og har med en nydelig liten belønning hjem. :aww:

Edit: også håper jeg at kanskje noen har lyst å besøke oss da. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

2 bryllup, fjelltur i Jotunheimen, tur nordover for å besøke sameslekta.. Alt av planer foreløpig, men håper på å få lagt inn en sydentur også. Og selvfølgelig blir det kurs, treninger og fine turer med hundene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen planer enda, men forhåpentligvis klarer jeg å ordne meg sommerjobb i psykiatrien. Hvis jeg får det, så skal jeg jobbe så mye som jeg får lov!! Og hvem vet, er jeg ekstra heldig dukker det kanskje opp en fast jobb til meg også, men sannsynligvis ikke i psykiatrien da..

Det er sommerdrømmen min det :D ÅH, jeg vil jobbee :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Skal mest sannsynlig jobbe, gå sporprøve, utholdenhetsprøve og utstilling. Jeg gruer meg til å jobbe i juli, for dette er hva man hos oss vil kalle "helvetesmåneden". Ferien min bli i høst, mellom august og september når det er dødsstille på jobb. Hurra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sommeren skal bli fin!

Jeg satser på å dra til Etiopia på feltarbeid en uke eller to, være masse på hytta, nyte sol og deilig vær på terrassen og på stranda, dra til Gudbrandsdalen til familien til sambo, dra på fjellet med faren min - Hardangervidda, og det er vel omtrent det jeg har tenkt ut sålangt. Tror det blir en fin sommer! Satser på at det ikke blir for mye regn. Trenger ikke å være 30 varmegrader og sol hver dag, men opphold er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...