Gå til innhold
Hundesonen.no

Sommeren 2013. Planer, drømmer, tips og spørsmål.


ida
 Share

Recommended Posts

Etter 24 bilferier på rad, ser det ut til at bilen får stå hjemme denne sommerferien.

Vi vurderer hardt fly til Portugal, med hundene, og leiebil der.

Utstillig i portugal, men ellers også være litt i Spania.

Leier da hus ei uke i slengen sånn ca, med hage og basseng.

Blir vel ca 3 1/2 uke.

Ellers noen utstillingsturer i Norge og Finland, og kanksje litt på hytta om vi for en gangs skyld får sommer her og ikke bare sur og kald høst hele sommern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne sommeren har jeg planer om å ligge på utesofaen på verandaen. Den skal tilbringes som hvalross, og jeg tror det blir varmt. Etterhvert skal vi på sykehuset en tur, og når vi skal hjem igjen derf

Jeg dropper Sølen i år for å ha råd til å betale noen for å passe på jentene mens jeg er på voksenferie i Hellas i to uker med fine mannen. Det kjenner jeg er veldig, veldig riktig. Han bor jo i Athe

JA til treninger på Ekeberg!

Så langt så er planen min å ha ferie når guttungen og familien er på besøk, håper de får bestemt seg snart for datoer. Og så få passert minsten hos noen venner og ta en langhelg på Hardangervidda der jeg og Lady skal bo på en hytte og ta dagsturer derfra. Så blir det vel en ukes tid østover også og kanskje en liten tur til Sunnfjord. Så planene er der, mangler bare datoer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landskappleik på Røros i slutten av juni, kanskje Karlsøyfestival i begynnelsen av juli, hjem til øya en tur innimellom, og så flytte til Osloområdet i løpet av sommeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sommeren skal bli fin!

Jeg satser på å dra til Etiopia på feltarbeid en uke eller to, være masse på hytta, nyte sol og deilig vær på terrassen og på stranda, dra til Gudbrandsdalen til familien til sambo, dra på fjellet med faren min - Hardangervidda, og det er vel omtrent det jeg har tenkt ut sålangt. Tror det blir en fin sommer! Satser på at det ikke blir for mye regn. Trenger ikke å være 30 varmegrader og sol hver dag, men opphold er bra :)

Rainy season i Etiopia? All poop'en regner bort :(:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainy season i Etiopia? All poop'en regner bort :(:lol:

Hehe, japp, du kan så si. Vi får se når det blir, men av praktiske årsaker for min egen del håper jeg det blir til sommeren. Uansett så får jeg nok mesteprarten av poop'en sendt i posten for å analysere, og vi har også store mengder prøver, både avføring, pels og vevsprøver liggende, så jeg trenger nok ikke å reise ned for å plukke. Men veilederen min vil likevel gjerne at jeg skal ned en tur, se dyrene og områdene for å få mer nærhet til prosjektet. Og det er jeg selvøfølgelig ikke uenig i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Hemsedal med retriever klubben :-)

Har lite ferie iår så.

Jeg ville også! Men er det åpent for andre også, utenfor Bergen.

Jeg også vil i uke 29, men meeen... Må nok utgå i år også- Kanskje neste år?

Iår blir det barnedåp i nord, og håper noe innmari på fint vær der oppe så vi kan være der oppe i noen uker på hytta med fint vær. Det blir parringstur forhåpentligvis og litt utstillinger rundt om i Norge. Blandt annet nesbyen så tar vi en tur på langedrag på samme tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det vel kennelleir i Strängnäs. Det blir vel hundeferien min i år.

Så har jeg lyst å reise noen dager utenlands. Har ikke tenkt videre utover at jeg vil reise. Hva jeg skal gjøre, hvor jeg skal dra eller om jeg skal ha aleneferie igjen eller ikke, aner jeg ikke helt enda. Jeg heller litt til aleneferie, for da får jeg gjort alt jeg ønsker. :P

I tillegg så lurer jeg på om å ta en bilferie i Norge. Jeg har enda ikke besøkt Sogn og Fjordane, og er eneste fylke i Norge jeg ikke har vært i, så det må jeg få gjort. I og med at jeg har en uke fri annen hver uke, så er det jo mye jeg får gjort på den uka, så begrensa hvor mye ferie jeg trenger å ta ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden feriepengene ble konvertert til fire bein og pels, så blir det hjemmesommer (som vanlig :lol: ) på oss. Skal få skikk på hagen, kose kaniner og forhåpentligvis kommer det flere kaniner i løpet av sommeren :ahappy:

Ellers så blir det mer målrettet trening av Ganzie, med mål om opprykk til klasse 3 i sommer, og trening av Inya :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Kreta)

Der skal vi være en uke.

Å når vi kommer hjem,så får vi kanskje besøk av en eldre herremann (hund),som skal bo hos oss i to uker :) Ellers har vi ikke planlagt noe :P

Ååh, Kreta er deilig! :D Forelsket oss fullstendig i en løshund som fulgte etter oss overalt når vi var der. Fy søren for en sjarmklump, trist å reise fra :( Ellers var det jordskjelv når vi var der - skikkelige greier. Det rista godt :lol:

Denne sommeren skal bli fin!

Jeg satser på å dra til Etiopia på feltarbeid en uke eller to, være masse på hytta, nyte sol og deilig vær på terrassen og på stranda, dra til Gudbrandsdalen til familien til sambo, dra på fjellet med faren min - Hardangervidda, og det er vel omtrent det jeg har tenkt ut sålangt. Tror det blir en fin sommer! Satser på at det ikke blir for mye regn. Trenger ikke å være 30 varmegrader og sol hver dag, men opphold er bra :)

Ååh, spennende! Jeg vil høre mer! :D

Her har vi jo ei lita tøtte i sommer. I midten av august er hun et halvår, så en eller annen gang i begynnelsen av september tar vi oss nok en Italia-tur, da er det lavsesong og billig å bo der nede. :D Ellers blir det nok å feriere litt på østlandet hos familien. I alle fall når mannen jobber.. :) Og forhåpentligvis låne firmahytta på vågsli en ukes tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Her blir det en uke på NBF Sølenkurs.

Også blir det ca en uke å kjøre tur/retur til Sveits for å stille på EDS. Håper se litt av hvert av natur og kultur på den turen.

Også er jo egentlig sommeren over, men blir nok en årlige turen til Syden sammen med Mamma i september/oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det en uke på NBF Sølenkurs.

Også blir det ca en uke å kjøre tur/retur til Sveits for å stille på EDS. Håper se litt av hvert av natur og kultur på den turen.

Også er jo egentlig sommeren over, men blir nok en årlige turen til Syden sammen med Mamma i september/oktober.

Har du planlagt kjørerute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også blir det ca en uke å kjøre tur/retur til Sveits for å stille på EDS. Håper se litt av hvert av natur og kultur på den turen.

Og det er faktisk min ferie i år også, i setet ved siden av. Vi må sette oss ned en dag og lage ønskeliste over alt vi vil få til underveis :D

Med mindre X'en slår til med et fantasmatisk stort kull, har jeg ikke budsjettert inn annen ferie i år. Men om jeg snubler over rektale gullhår, er førsteprioritet gjerde rundt hagen, så jeg kan utnytte den mer i sommer. Grilling og jordbær i hammocken, jeg kan leve med det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke på hytta med masse fjellturer og en uke NBF Sølen så Dany får gått litt spor.

Så har jeg lyst til å henge med på Hemsedal rett etterpå og trene lydighet med ekonrnet og joine det sosiale. Men melder ikke på til noe kurs.

En liten tur til Danmark er under planlegging, og så fabler jeg om å få til en liten svipptur til venninnene mine i Italia på sensommern. Men det vet jeg ikke om jeg får til ennå. Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer om en interessant sommerjobb! Eller sommerjobb i det hele tatt, egentlig. Jeg har fri i nesten/drøyt tre måneder (kommer an på hvilke fag jeg velger til høsten), så jeg har god tid til å tjene litt penger dersom noen finner ut at de vil ansette meg. :)

I juni skal jeg noen dager til Roma sammen med mamma, pappa og søskenbarnet til mamma. Jeg får påspandert tur mot at jeg fungerer litt som guide og tolk. Helt greit for meg! Det kan aldri bli for mye Roma.

4746145899_5433f8678f.jpg

4428020986_75a47d93d8.jpg

4450601960_b4989f4c44.jpg

4562944173_135b9ed8c1.jpg

I sommer har jeg ikke råd til å bruke så mye penger, så det blir ikke noe særlig med reising. Får nyte Østlandssommeren i stedet - ta noen turer til Drøbak, kanskje, og inn til Oslo og drikke pils, grille litt, gå fine skogsturer og gå en del spor med Geo. Også håper jeg jo å få til en liten Trøndelagstur, da. Kanskje i forbindelse med NKK Trondheim?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva bruker egentlig å være billigst? Slike pakkereiser, eller bestille hotell og billetter selv?

Vi har sjekka på hver storbyferie (Europa) vi har vært på de siste 4 årene, og samtlige ganger har pakkereise vært billigst. 3 ganger har Norwegian vært billigst, og sist var SAS billigst :) Men sjekk, for jeg tviler på at det alltid er sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer skal jeg nyte været!

Jeg har veldig lyst til å få til en langtur et eller annet sted. Hardangervidda kanskje. Håper å få til en tur med noen venner. Ellers blir det vel en del helgeturer i marka med telt, bikkjer og venninne tenker jeg. Håper ihvertfall det.

Blir nok også en uke i Trondheim som vanlig.

Ellers hadde det vært gøy å fått til en uke i Japan til sensommern/høsten, men det spørs på pengene. Det er ikke akkurat billig... Eventuelt en weekendtur til London med mannen.

Men jeg skal være MYE ute i sommer, og kose meg! Bade, grille masse, gå lange turer, sove ute i marka og bare kose meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...