Gå til innhold
Hundesonen.no

Sommeren 2013. Planer, drømmer, tips og spørsmål.


ida
 Share

Recommended Posts

Forsto det sånn også at det bare var å reise opp uten å delta på kurs (dersom det er fullt) dessuten er det jo både lydighet og agility så mulighetene er jo der. Men satser nok på å fått en uke der ja! Hadde vært deilig med litt hunderelatert ferie :)

Man kan fint ta det som en ferie og ja, jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal enda :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne sommeren har jeg planer om å ligge på utesofaen på verandaen. Den skal tilbringes som hvalross, og jeg tror det blir varmt. Etterhvert skal vi på sykehuset en tur, og når vi skal hjem igjen derf

Jeg dropper Sølen i år for å ha råd til å betale noen for å passe på jentene mens jeg er på voksenferie i Hellas i to uker med fine mannen. Det kjenner jeg er veldig, veldig riktig. Han bor jo i Athe

JA til treninger på Ekeberg!

Min håpar på å få jobba mest mogleg i sommar. Må berre få jobb først. :gaah:

Feriemessig har me kun vage planer om ein biltur over svenskegrensa for å besøke familie, samt å bruke eit par dagar/helger på fjelltur i Sogn. Litt avhengig av den potensielle jobben sjølvsagt.

Eller blir nok mesteparten av tida brukt til å pusse opp hus. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg som liker å reise alene. :ahappy: Føler meg ikke så sær og rar akkurat nå. :lol:

Men. Flybilletter for dere som kan. Om jeg har lyst å reise til et sted, men å ta flyet hjem fra et annet sted. Må jeg bestille to enkle billletter da? En til Italia, og en fra Italia?

Du går på www.wideroe.no også trykker du "avansert søk" (eller så trykker du bare direkte hit: https://www.wideroe.no/book/?l=no&adv=yes ) - og trykker "flere destinasjoner" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal i allefall være en uke på fjellet med hundene. Og kanskje besøke noe av slekta til mannen på Dovre eller Lesja. Men jeg skal ikke på Dovrefjell, for moskuser er skikkelig skumle. Sist ble vi nesten spist opp av en.

Jeg vil også på ferie til et varmt sted i sommer. Det skal ikke være for sydenaktig fordi mannen ikke liker å bare ligge i sola, men ikke for storbyaktig heller for jeg liker ikke storbyer i varmen. Det skal helst ligge ved sjøen, og gjerne middelhavet, men ikke være Barcelona. Og så skal det heller ikke være for dyrt hverken å komme seg til eller bo. Og så vil jeg ikke være avhengig av leiebil. Er lei av italienske parkeringsbøter og portugisiske bøter for ting jeg ikke aner hva er. Hvor skal jeg reise da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det relativt likt som MarieR - forhåpentligvis jobbe masse! Jeg har ikke fått napp på noe enda, men jobber med saken. I august blir det langhelg i Skåne, med tollarspecialen. Dersom dropper å få løpetid ca da så blir det både working test, lydighetsprøve og utstilling (uoff.) på henne. Får hun løpetid får vi nøye oss med utstilling. :P Jeg regner inn første helga i september som ferie også, da skal jeg sørover for å gå MH med Bris, sammen med flere av søsknene hennes. Gleder meg vilt (bare ikke løpetiden kommer da, hun bør vente til oktober/november!).

Og så kommer forhåpentligvis moren min og en bror eller to nedover på ferietur. Jeg har lyst til å dra "hjem" til øya mi (også kalt Andøy), men må se an hvordan det blir med jobbing. Det er jo ikke akkurat i nabolaget, så en liten svipptur er ikke bare-bare. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo på Island i des/jan, så blir det en uke i Tosmur (Tyrkia) nå i mars/april. Istanbul i juni/juli, muligens danmark i juli og tilbake til Tosmur i august/september. Så blir det Lofoten med jobben når jeg er tilbake fra Tosmur og muligens en rask tur tilbake til Tyrkia i oktober..

Ser nå at det ikke er så rart jeg ikke har flust med penger..

Bortsett fra dette blir det masse hytteturer med gode venner og fine hunder:) Blir iallefall en tur til Sogndal og muligens en tur til Nerlandsøy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Island i juni en langhelg, jobbe masse, starte halvmaraton, svømme, grille og sole meg masse, gå på et par-tre konserter, i to bryllup og i to jubileumer. Forhåpentligvis noen dager på festival også. Jeg liker ferier som ikke er stappfulle av planer og prøver alltid å ha noen dager hvor jeg våkner og det eneste jeg vet at jeg skal er å ta en løpetur i skogen og bade i et lite ferskvann etterpå ^^ Norsk sommer altså :wub: :wub: :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går på www.wideroe.no også trykker du "avansert søk" (eller så trykker du bare direkte hit: https://www.wideroe.no/book/?l=no&adv=yes ) - og trykker "flere destinasjoner" :)

Takker. Men jeg får bare opp Lufthansa som alternativ dit jeg vil... Hm. Ja ja. Jeg får vel bestilt noen billetter til slutt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser aldri alene. Jeg går ikke på kino alene. Jeg går ikke engang på kafê alene. Altså, jeg kan reise alene, hvis jeg skal til et sted der det er noen mennesker til meg :) Tror jeg er skikkelig barnslig, egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser aldri alene. Jeg går ikke på kino alene. Jeg går ikke engang på kafê alene. Altså, jeg kan reise alene, hvis jeg skal til et sted der det er noen mennesker til meg :) Tror jeg er skikkelig barnslig, egentlig :)

Jeg trur det handler om preferanser rett og slett. Ikke at man er barnslig, usikker, venneløs eller hva folk måtte putte inn. At som Ingvild skriver, at mye av reisen for henne er å dele opplevelsene også. For noen er det viktig, for andre ikke. Jeg synes ikke folk som alltid reiser på ferie med noen er teite på noen som helst måte, selv om de ofte synes ganske mye rart om meg fordi at jeg ønsker å reise alene...

Tenkt litt på det i natt (hva har jeg natta til liksom, jobbe??. :P ). Når jeg starter å tenke på en ferie, så tenker jeg ALDRI at jeg ønsker å oppleve ditt eller datt med noen. Jeg tenker at jeg vil dra og se på noe, oppleve noe og gjøre noe, og jeg skal gjøre det selv. Jeg kan ha det moro på tur med andre også, misforstå meg rett, men selskapet er ikke viktig. Og jeg har det aller best på slike turer alene, siden jeg vet at ellers hadde det nok blitt surmuling, diskusjoner og hint til hvor lite trivelig reiseselskap jeg er. :lol: Jeg er ikke trivelig overhode, jeg bare går min vei tidlig på morgenen, og så ser ikke folk meg igjen før sent på kvelden. :lol: Ingen av mine venner holder ut på beina i 8 timer uten å klage, og 8 timer på farten for meg er en meget lat dag jeg ikke har gjort så veldig mye. :lol: Så enten må jeg dra selv, eller dra med folk som synes at det er helt greit at de bare ser meg til middag, kanskje, om jeg ikke har funnet på noe annet underveis...

Har reist en del i Norge alene, men Roma 2009 var min første skikkelige ferietur utenlands alene. Og reaksjonene jeg fikk på det var veldig uventet. Det ble en del "stakkarsliggjøring" av meg, fordi jeg var venneløs og ikke hadde noen å reise med. Og flere som tilbudte seg at jeg skulle få være med de på ferie neste gang (altså, hadde jeg ville dra på ferie med noen, hadde jeg da spurt. :P ). I tillegg så var selvfølgelig Roma en by man overhode ikke kunne dra alene til, men alle andre byer kunne man det (hadde jeg dratt til en av de, så hadde de byene garantert vært en av de man ikke kan dra alene til)...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirm: Fint innlegg! Jeg er en sånn som synes det å dele opplevelsen er halve turen (når det gjelder ferie, jeg elsker å gå på kino og kafè alene), men folk er forskjellige - og oppskriften på en vellykket ferie er vel at man er såpass kjent med seg selv og sine preferanser at man velger reisefølge (eller ikke følge) etter hva som passer deg :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg føler mest på at jeg ønsker å oppleve på ferie er stillhet, alenetid og prøve åå finne en følelse av ro. Så den delen av ferien min jeg gleder meg mest til er langhelgen på vidden. Hadde jeg vært mer av et friluftsmenneske så hadde jeg valgt overnatting i telt i tillegg. Så jeg begynner å bli litt sær kanskje, eller bare det at jeg alltid har folk rundt meg, alltid ansvar for andre. Så ferie for meg blir fri fra forpliktelser.

Lady regnes da ikke som forpliktelser, bare kos. Hun prøver ikke å diskutere for mye med meg :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerplaner..? Det er jo bare vintern ennå jo. *ler*

Jeg fikk (ny) jobb i fjor høst og sluttoppgjøret fra forrige forsvant i det det kom inn på konto, så det blir lite ferie på meg til sommeren. Men vi får se om det ikke blir litt kos allikevel. Kenneltreff i Örebro, hvis vi får det til, det er vel så langt jeg har planlagt. Og da trenger jeg noen dager fri. Men ellers gleder jeg meg til generell trasking i marka - det er et must! Guttungen skal få bære kløv og bade i ferskvann og mamsen skal få solbrent neserygg og nye myse mot sola-rynker. Mmmm, det blir fint det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

forhåpentligvis valp! :D :D og så blir det turing hit og dit når vi har tid og penger. gleder meg skikkelig til å dra med meg stankelbeinet på hyttetur, fjelltur, campingtur osv! det blir nok før (den eventuelle) valpen kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dessverre ett helt forferdelig vær så ble dårlig med bilder, men mener jeg har noen liggende fra tidligere år som jeg kan poste:) Skal sjekke etterpå ;)

Forferdeleg ver på Island i desember / januar høyrest jo fantastisk ut :D .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke planlagt så langt enda, men regner med det blir til at vi blir i området her (Troms), er på hyttene, går til fjells/i marka og ellers bare tar det rolig. Nord-Norge er jo på sitt fineste fra slutten av juni av og utover høsten, så da reiser jeg ikke herfra :) Håper på mange runderingsøkter med Eine, sykkelturer, fiske, kløvturer og bålkos.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke planlagt så langt enda, men regner med det blir til at vi blir i området her (Troms), er på hyttene, går til fjells/i marka og ellers bare tar det rolig. Nord-Norge er jo på sitt fineste fra slutten av juni av og utover høsten, så da reiser jeg ikke herfra :) Håper på mange runderingsøkter med Eine, sykkelturer, fiske, kløvturer og bålkos.

Dette passer jo forunderlig godt overens med mine egne planer! Da burde det være gjennomførbart, altså. :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt ferie i Juli, så jeg håper jeg får 1-2 uker da :) Planen er å dra på hytten til Gunhild, hvor det ikke er strøm eller vann innlagt (tror jeg, jeg vet bare at den er veldig lite teknologisk av seg) og der skal ta en pause fra teknologi :ahappy: Bare nyte naturen, fiske, bade, gå turer i skogen osv.

Tilfeldig bildet stjålet fra google

20081011-IMG_4632.jpg

Ellers er jeg også invitert på hyttetur med en kompis :) De har en fin liten hytte hvor det blir bading, grilling, tur i robåt, fisking osv :) Mye hyttetur med andre ord :ahappy:

Jeg og Helene har også snakket bittelitt om en spontantur til varmere strøk, om vi finner noe restplasser :)

Random bilde fra google igjen.

373720-10-1253493025063.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette passer jo forunderlig godt overens med mine egne planer! Da burde det være gjennomførbart, altså. :shifty:

Det har fungert i noen år og kan absolutt anbefales :) Også glemte jeg å si at jeg også planlegger å lese en liten haug med bøker :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette passer jo forunderlig godt overens med mine egne planer! Da burde det være gjennomførbart, altså. :shifty:

Det har fungert i noen år og kan absolutt anbefales :) Også glemte jeg å si at jeg også planlegger å lese en liten haug med bøker :ahappy:

Å det gleder jeg meg til også! Sitte i solen med en god bok.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer penger til en Londontur med min beste venninne. Planen foreløpig er å se hvor mye penger vi ender opp med, og å reise deretter. Så mye teater og kultur som mulig, og vandring for å bli kjent med byen. Dette er en tur vi har planlagt lenge, så jeg håper virkelig det blir realitet av den :) Jeg håper også på å få låne hytten alene slik jeg gjorde i fjor. Jeg er den typen som liker veldig godt å være alene, bare meg og Tinka. Går det bra med kjærleiken fremover, får jeg kanskje selskap? Vi får se :ahappy:

Vil iallefall tilbringe så mye til som mulig med Tinka :heart:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sommer starter i år veldig tidlig! 2.april bærer det av gårde, for jeg og en venninne skal tre måneder på backpackingtur til sørlige trakter. Jamaica - Cuba - Mexico - Belize - Guatemala - Honduras - Nicaragua - Peru - Argentina - Uruguay - Brasil er landa som skal besøkes. Det blir en helt syk opplevelse, og jeg gleder meg veeeeldiiig :cowboy: . En god del corona skal inntakes, usle senger på billige hostel skal soves i, føttene skal brukes og ryggene skal bli slitne. Øynene skal nok også få ta inn en del inntrykk og kroppen skal få nyte varmen :cool:.

Så kommer jeg hjem 05.juli og forhåpentligvis er det KNALLVÆR i Norge da. Planen da er å tilbringe litt tid hjemme på Sunnmøre, pakke tingene mine ut fra "jenterommet", dra på et par festivaler med gode venner, og så kjøre nedover til Oslo der jeg forhåpentligvis får innlosjert meg i en grei leilighet!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...