Gå til innhold
Hundesonen.no

Vår og hundebæsj.


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Sjekk svenske Hundsport sine tiltak for å få folk til å plukke opp: http://www.hundsport.se/skk_mapp/skk_projekt_plock_upp.html

Jeg likte det klistremerket som folk kan ha på søppeldunken der det står at hundeposer kan kastes der. Det tror jeg faktisk både kan fungere som en påminning (på samme måte som skilt) og når man slipper å bære posen resten av turen så er det jo litt greiere å bare plukke opp også. Jeg vil ha sånne klistremerker!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt en egen søppelbøtte så skulle jeg gjerne hatt et slikt klistremerke på. Med mindre jeg hadde bodd feks som nermeste nabo til ladestien e.l. hvor det går flust med hunder hver dag, da kan det bli et problem. ra tiltak, jeg trødde i bæsj senest i dag, midt på fortauet oppe i et boligfelt på rosenborg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt en egen søppelbøtte så skulle jeg gjerne hatt et slikt klistremerke på. Med mindre jeg hadde bodd feks som nermeste nabo til ladestien e.l. hvor det går flust med hunder hver dag, da kan det bli et problem. ra tiltak, jeg trødde i bæsj senest i dag, midt på fortauet oppe i et boligfelt på rosenborg..

Plasser med mye ferdsel burde jo absolutt ha egne dunker til hundeposer, private kan ikke belastes der synes jeg. Her jeg bor håper jeg jo eventuelt at mange andre også ville hatt et sånt klistremerke, det må jo fordeles litt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Plasser med mye ferdsel burde jo absolutt ha egne dunker til hundeposer, private kan ikke belastes der synes jeg.
Helt enig! Langs ladestien er det et par søppeldunker, men med litt avstand og på sommeren er de som regel fulle. Syns kommunen kunne tatt seg råd til å satt opp flere søppelbøtter, og evnt sånne stativ med bæsjeposer. Da fins det ingen unnskyldning for å ikke plukke opp. Gruer meg litt til våren.. Når snøen forsvinner kommer all hundedriten fram.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jo et eksempel på hvordan det kan bli

http://tb.no/nyheter/innrommer-tomme-tabbe-1.7783661 :(

For min del foretrekker jeg at man lar det ligge enn at det ender opp slik som det der. Ute i naturen forsvinner det jo etter en tid, det der blir jo liggende inntil noen finner det for godt å rydde opp.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle tatt med kamera på første dagene etter at snøen ble borte her nede. Hunden syntes det var greiest å gå på asfalten i stedet for gresset for gresset var dekket av hundedritt. Og da mener jeg DEKKET!

"Når jeg blir stor" så har jeg planer om å ha sånn klistremerke på søppelbøtta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jo et eksempel på hvordan det kan bli

http://tb.no/nyheter/innrommer-tomme-tabbe-1.7783661 :(

Det er greit nok at det der er ordentlig motbydelig og spy og greier. Men når søppelkassa er full, hva er vitsen med å legge fra seg én pose til der da? Og én til og enda en? Det er da ikke så forbanna vanskelig å bare bære med seg bæsjeposen (hjem for eksempel) og så innmari tung og svær er den da heller ikke. Ja selv om det blir to poser eller tre så går det faktisk veldig greit å bære dem over strekninger eeeeeelllllller putte dem i lomma/sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle tatt med kamera på første dagene etter at snøen ble borte her nede. Hunden syntes det var greiest å gå på asfalten i stedet for gresset for gresset var dekket av hundedritt. Og da mener jeg DEKKET!

"Når jeg blir stor" så har jeg planer om å ha sånn klistremerke på søppelbøtta

Enkelte steder rundt her jeg bor må man gå i slalom. Det forsvinner etter hvert, men det kommer jo nye etter hvert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte steder rundt her jeg bor må man gå i slalom. Det forsvinner etter hvert, men det kommer jo nye etter hvert også.

Jo sant, noe er det alltid (både fra to- og firbeinte) men synes alltid det er værst like etter snøsmeltinga.. for alle vet jo at sjiten på magisk vis blir borte når den dekkes av snø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit nok at det der er ordentlig motbydelig og spy og greier. Men når søppelkassa er full, hva er vitsen med å legge fra seg én pose til der da? Og én til og enda en? Det er da ikke så forbanna vanskelig å bare bære med seg bæsjeposen (hjem for eksempel) og så innmari tung og svær er den da heller ikke. Ja selv om det blir to poser eller tre så går det faktisk veldig greit å bære dem over strekninger eeeeeelllllller putte dem i lomma/sekken.
Jeg er helt enig med deg. Denne kassa er i tillegg inni et busskur - ikke særlig hyggelig å vente på bussen der.

Min mening var, at om det ble satt opp kasser langs populære turområder - som dette er - så hadde kanskje flere plukket opp istedenfor å la det bli liggende. Eller det som verre er, ta bæsjen i en posen og legge posen ved siden av stien/grøfta :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker sånne bioposer her, så vi kaster det i matavfallet. Får'ke no' dårlig samvittighet da, selv om det tar lang tid mellom hver gang det blir hentet. Annenhver uke blir matavfallet hentet, en gang i måneden henter de restavfallet. Heller matavfallet enn restavfallet, for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg. Denne kassa er i tillegg inni et busskur - ikke særlig hyggelig å vente på bussen der.

Min mening var, at om det ble satt opp kasser langs populære turområder - som dette er - så hadde kanskje flere plukket opp istedenfor å la det bli liggende. Eller det som verre er, ta bæsjen i en posen og legge posen ved siden av stien/grøfta :no:

Skjønte den. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er særlig lekkert med all hundedritten som ligger rundt på veien.... Det kan virke som at enkelte hundeiere er sløvere på å plukke opp etter hunden sin på vinterstid enn ellers i året. Sånn er det her i hvert fall. Ekkelt er det uansett... :thumbsdown:

Selv så bærer jeg heller bæsjeposen hele turen om jeg må, enn å kaste den i dunken til private folk. Det får jeg meg rett og slett ikke til å gjøre. Det er plassert ut en del bosspann rundt hovedgaten her, som kommunen er ganske flink å tømme. Men ikke så mange ellers rundt om, med unntak av bensinstasjoner da.

Selv så plukker jeg alltid opp etter hunden min, for det er jo en del av mitt ansvar som hunde-eier og jeg vil ikke ha "rykte" på meg, for å være slepphendt på det området.... :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bioposer er best.. helt klart.. ;) og steder som f.eks hundesletta på Ekeberg burde det vært egne avfallsdunker til slikt som også blir tømt jevnlig.. Idag var det en god del dritt der... hvertfall ned mot parkeringa langs veien.
Jeg plukker opp alt etter min hund som han gjør fra seg på åpne plasser hvor folk ferdes.. hvis han gjør det i en hekk eller i skogen(vekk fra stien) så lar jeg det ligge.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske trist men her husker jeg de fjernet et søppelkasse som sto like ved noen fotballbaner fordi de ble for fort fulle av hundeposer... Kanskje de skulle satt opp større eller flere, eller kanskje tømme den oftere, istedenfor?

Det er faktisk ikke spes greit å bære med seg 3-4 bærsjeposer samtidig som man har 4-5 hunder i bånd, så jeg synes at man burde så absolutt få flere offentlig søplekasser langs offentlige gangveier. Jeg bor ved en slik og her går det myyye hunder forbi. Våre søplekasser er digre og står rett ved gangveien, og jeg synes det er kjempefint at folk plukker opp etter hundene sine. Da skal de så saktens også få bruke søplekassene.

Men en venninne av meg har faktisk så mye hundeeiere som passerer at minst halve søplekassen hennes er full av hundeposer - og det må jo være litt kjipt å ikke få plass til egen søppel, da...

Susanne

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

På idrettsplassen her jeg bor har de satt opp søppelkasse for nettopp hundebæsj - en sånn sponsa ting - veldig praktisk.

Ellers er det søppelkasser ved samfunnshuset, skolen, barnehagen - og that's it - ja, og i buss-skuret ved skolen. De blir fort fulle - men de blir tømt regelmessig da. Søppelkassene ved barnehagen og skolen er sånne store sorte kasser og de er plassert sånn at hundefolk kan benytte de til bæsjeposer.

Ellers har jeg avklart med noen om hvilke søppelkasser jeg kan bruke jeg da - synes det er greit.

Ser forøvrig at vinterens bæsj er i ferd med å dukke frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi snakker om dette her så får jeg litt dårlig samvittighet jeg, etter at jeg flytta til Trondheim har jeg nemlig fått en tendens til å glemme å ta med bæsjeposer. :( En gang hver uke, omtrent, eller en gang annenhver uke, så legger Kuro fra seg en bæsj som jeg ikke har pose til, og da skuffer jeg bare snø over og later som ingenting, og føler meg kjempeteit og lover å aldri glemme bæsjepose igjen. Helt til jeg plutselig bare hadde én og ikke fire i lomma likevel, og han bæsjer for andre gang.

MEN til gjengjeld plukker jeg alltid all bæsj i området når han bæsjer, da. (Og det er ikke sjelden det er tre-fire-fem andre bæsjer det er snakk om.) Så da veier det kanskje litt opp for det.

Veldig lett å se her også at folk tror at hundebæsjen løser seg opp i snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...