Gå til innhold
Hundesonen.no

Flexiline, ja.


ida
 Share

Recommended Posts

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes flexi burde komme med en retur-knapp, jeg. Sånn at om bikkja er på 4,5 meter, og midt i veien, og det kommer en bil, så trykker du på returknappen, og så kommer bikkja i retur

På forum kan alle bruke flexi, irl - not so much.

Åååå, kan ikke dere to "krangle"kjerringer lage instruksjonsvideo sammen da. Bare SER for meg underholdningsverdien hvisomatte dere viser alle "argumentene" på hver side

Ordlyden i artikkelen minte meg mest om en fullstendig biased 15-16åring som akkurat har lært seg å skrive meningsytringer... :)

Ja, jeg er egentlig litt enig. Det hadde vært mer snert med en skikkelig forskningsrapport med søylediagram og litt faglig tyngde :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Ordlyden i artikkelen minte meg mest om en fullstendig biased 15-16åring som akkurat har lært seg å skrive meningsytringer... :)

?

---

Kjøpte vår første snelle i fjor en gang. Hadde folk lest og forholdt seg til instruksen som følger med hadde ikke flexi vært noe tema. Der står alt man ikke skal gjøre men leser folk det og bryr seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi en artikkel som generaliserer så sterkt, uten en eneste nyanse eller tiltro, det er for dumt. Hvis jeg skrev en artikkel om alle de fine tingene om olje hadde noen garantert skreket opp om hvorfor jeg ikke nevner de negative sidene. Skal man skrive en tekst med ambisjon om å bli tatt seriøst bør man etter min mening vise dybde :) (og nei, jeg er ikke noe ess i skriving, men jeg publiseres ikke i en nasjonal nettavis heller ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Therese her altså. Selv har jeg brukt flexi i alle år, og har aldri hatt problemer med det. Men jeg har en viss kontroll på hundene mine, har respekt for andre og vet å følge med i de aller fleste situasjoner. Så for meg funker det som bare rakkern. Ikke søren om jeg gidder å gå rundt med langline, jeg som har hunder med radius på 5-10 meter :P

Alt avhenger av hvem som bruker den. Dessverre er det mange idioter der ute som "ødelegger" inntrykket av alle som bruker flexi. Forøvrig er det en selvfølge i mitt hode at flexi brukes med sele.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jooo, jeg blir både blind, døv, stum og dum så fort jeg knepper på bikkja flexibånd jeg. Da vimser hun avgårde helt på egenhånd og hadde det ikke vært for at hun satt fast i den lina hadde vi ikke hatt kontakt whatsoever, og jeg kan ihvertfall ikke prate med henne. Jeg ser aldri andre vi møter, jeg hører aldri hverken biler, syklister eller andre gående, og jeg skjønner ikke hvordan jeg begrenser hvor langt bikkja kan gå, jeg aner ikke hvor den der såkalte stopp-knappen er, jeg tror brått at alle vil hilse på hunden min, enten de går på to eller fire, og jeg skjønner ikke problemet med at vi går på hver vår side av ting, enten det er veien, et tre, et menneske eller et hus.

Men så fort jeg går med det nesten 2.5 meter lange lærbåndet (fremfor 5 meter flexibånd), så ser jeg alt og hører alt, vi har kontakt hele tiden, vi hilser ikke på noen og vi er på ingen måte til bry for noen. En skulle nesten tro at flexibånd var magiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker flexi jeg! Bruker det ofte når jeg bare går med en hund. Jeg trenger ikke å "rulle" dem inn igjen, de kan jo faktisk komme på komando?!

Det er jo så deilig på tur om de ikke kan gå løse, så får de hvertfall luktet litt mer og vimset mer enn i vanlig bånd og hundene får mer ut av turen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jooo, jeg blir både blind, døv, stum og dum så fort jeg knepper på bikkja flexibånd jeg. Da vimser hun avgårde helt på egenhånd og hadde det ikke vært for at hun satt fast i den lina hadde vi ikke hatt kontakt whatsoever, og jeg kan ihvertfall ikke prate med henne. Jeg ser aldri andre vi møter, jeg hører aldri hverken biler, syklister eller andre gående, og jeg skjønner ikke hvordan jeg begrenser hvor langt bikkja kan gå, jeg aner ikke hvor den der såkalte stopp-knappen er, jeg tror brått at alle vil hilse på hunden min, enten de går på to eller fire, og jeg skjønner ikke problemet med at vi går på hver vår side av ting, enten det er veien, et tre, et menneske eller et hus.

Men så fort jeg går med det nesten 2.5 meter lange lærbåndet (fremfor 5 meter flexibånd), så ser jeg alt og hører alt, vi har kontakt hele tiden, vi hilser ikke på noen og vi er på ingen måte til bry for noen. En skulle nesten tro at flexibånd var magiske?

Ho ho :) Det er jo en fantastisk beskrivelse av ganske mange hundeeiere. Sånn med unntak av at det ikke blir veldig mye bedre av å kneppe på 2,5 m. bånd (men da plager de andre i noe mindre grad, i hvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi ryddet opp i huset til mormor etter at hun døde i sommer så tok jeg med flexilinen som hun alltid brukte på Chicka når hun passet Chicka.

For et par uker siden så ryddet jeg i hundeutstyret og fant igjen flexien.

Samme kvelden brukte jeg flexien på tur og etter det har den blitt flittig brukt.

Da vi bodde på gården så kunne hun bare løpe løs og det var skjelden det var brukt for bånd, da hadde jeg somregel bare et kort bånd rundt halsen min tilfelle jeg trengte det.

Nå som vi bor mer sentralt med mye små veier og biler som kjører her og der, så har jeg mer behov for bånd...Chicka har blitt litt mer vimsete med årene også, når jeg sier stopp eller til siden så kan det ta litt lenger tid enn før før jeg får oppmerksomheten hennes.

Så jeg som HATET flexiline før ser virkelig nytten i den nå som jeg har en litt mer surrete hund på snart 11år og bor mer sentralt.

Der det ikke er biler går hun alltid løs som hun alltid har gjort :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jooo, jeg blir både blind, døv, stum og dum så fort jeg knepper på bikkja flexibånd jeg. Da vimser hun avgårde helt på egenhånd og hadde det ikke vært for at hun satt fast i den lina hadde vi ikke hatt kontakt whatsoever, og jeg kan ihvertfall ikke prate med henne. Jeg ser aldri andre vi møter, jeg hører aldri hverken biler, syklister eller andre gående, og jeg skjønner ikke hvordan jeg begrenser hvor langt bikkja kan gå, jeg aner ikke hvor den der såkalte stopp-knappen er, jeg tror brått at alle vil hilse på hunden min, enten de går på to eller fire, og jeg skjønner ikke problemet med at vi går på hver vår side av ting, enten det er veien, et tre, et menneske eller et hus.

Men så fort jeg går med det nesten 2.5 meter lange lærbåndet (fremfor 5 meter flexibånd), så ser jeg alt og hører alt, vi har kontakt hele tiden, vi hilser ikke på noen og vi er på ingen måte til bry for noen. En skulle nesten tro at flexibånd var magiske?

Ja, akkurat. Det er nemlig akkurat derfor folk ikke liker flexiline. :icon_confused:

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Synes det er veldig greit på kvelden når varga bare skal rett utom her og tisse, ellers så brukte jeg det litt på malamuten jeg hadde siden han ikke fikk gå så mye løs, slik at han også fikk gå og svinse litt innimellom. Men i det store og det hele foretrekker jeg vanlig bånd om bikkja ikke er løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt flexi mange ganger jeg, har faktisk flexi også. Er supert å bruke på hunder jeg ikke kjenner og/eller ikke kan/vil ha løs.
Men, jeg vet også hvordan jeg skal bruke båndet da. Jeg vet det er stoppknapp og jeg vet man kan hanke inn bikkja ved behov. Det er ikke fri ferdsel i andre enden av båndet her. Det er heller ikke full stopp og miniatyrhund slenges tilbake som en jojo eller noe. Som nevnt, jeg har båndene og jeg kan bruke dem ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulydighet på rull :getlost:

Det er så utrolig mange fler som ikke kan bruke de enn de som kan så derfor burde det omtrent vært forbudt å bruke. I hvert fall her i byen så ser jeg omtrent aldri noen som kan bruke de. :aww:

De burde selges med pålagt kurs ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...