Gå til innhold
Hundesonen.no

Flexiline, ja.


ida
 Share

Recommended Posts

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes flexi burde komme med en retur-knapp, jeg. Sånn at om bikkja er på 4,5 meter, og midt i veien, og det kommer en bil, så trykker du på returknappen, og så kommer bikkja i retur

På forum kan alle bruke flexi, irl - not so much.

Åååå, kan ikke dere to "krangle"kjerringer lage instruksjonsvideo sammen da. Bare SER for meg underholdningsverdien hvisomatte dere viser alle "argumentene" på hver side

Bikkja mi kan i bånd, men hun veit sabla godt når hun ikke er i bånd ;) og gjett om at ørene lukkes da.
Det er den der "rope inn hunden"-greia jeg er interessert i, egentlig...
Tja, du gir ikke inntrykk av å ha lest mye annet enn det du vil, da :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke noe vanskeligere å rope inn bikkja når de er i flexibånd enn når de er løse?

Med tanke på hvor mange som sliter med akkurat den der "kalle inn"-delen av bikkjeholdet, så må det jo også være en utfordring med flexi...

Forskjellen på å kalle inne hunden med og uten flexiline er stor den, om bikkja ikke hører så kan den fiskes inn

Jepp - det kan man -. og den der "innfiskingen" av bikkje ER mye mer trøblete med en flexi enn med et vanlig, godt leiebånd, sant? Man greier liksom ikke å fiske inn bikkja i ett drag...

Tja, du gir ikke inntrykk av å ha lest mye annet enn det du vil, da :P

Akkurat som mange andre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor mange som sliter med akkurat den der "kalle inn"-delen av bikkjeholdet, så må det jo også være en utfordring med flexi...

Jepp - det kan man -. og den der "innfiskingen" av bikkje ER mye mer trøblete med en flexi enn med et vanlig, godt leiebånd, sant? Man greier liksom ikke å fiske inn bikkja i ett drag...

Folk som sliter både med å kalle inn bikkja og å fiske den inn med flexibånd (innfisking er forøvrig ikke noe enklere med ei langline som slepes på bakken), vil ha problemer på så mange områder at det neppe hjelper om de har et 2 meter lang leiebånd i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sliter både med å kalle inn bikkja og å fiske den inn med flexibånd (innfisking er forøvrig ikke noe enklere med ei langline som slepes på bakken), vil ha problemer på så mange områder at det neppe hjelper om de har et 2 meter lang leiebånd i stedet.

Jeg vil faktisk påstå at det er langt enklere for slike kløner å håndtere et bånd på 2 m enn et på 5... og bare for å ha sagt det - jeg har like lite til overs for langliner som jeg har for flexi :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil faktisk påstå at det er langt enklere for slike kløner å håndtere et bånd på 2 m enn et på 5... og bare for å ha sagt det - jeg har like lite til overs for langliner som jeg har for flexi :aww:.

Det er din påstand. Jeg vil påstå at sånne kløner kløner det til uansett hva slags bånd de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for meg en sånn snurresak som på ei fiskesnelle jeg, når dere begynte å skrive om å "fiske inn" DET hadde vært praktisk!

Når det er sagt. Jeg går med Flexiline når jeg har en hund og vi går på f.eks stranda, så kan de virre litt rundt og snuse uten an jeg må stoppe opp hele tiden. Jeg har også brukt flexiline når jeg går med to hunder. Men med tre som går over og under hverandres liner... umulig!

Går vi langs vei, synes jeg to meterne er mer enn lange nok. Hender til og med jeg går med enda kortere bånd. Synes hunden da kan gå i nærheten av meg, men ikke så nær at jeg snubler i dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da vil jeg påstå at jo kortere bånd man har å kløne med, jo mindre klønete blir det...

Det er få leiebånd som er så korte som flexibåndet er når det er helt innrulla da, Siri :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få leiebånd som er så korte som flexibåndet er når det er helt innrulla da, Siri :P

Det kommer jo an på hvor langt man korter inn det korte båndet, det :P. Og det er jo det som er problemet - det er mye vanskeligere å korte inn det lange flexibåndet enn et kort enkelt bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor langt man korter inn det korte båndet, det :P. Og det er jo det som er problemet - det er mye vanskeligere å korte inn det lange flexibåndet enn et kort enkelt bånd.

Nei, Siri, det er det ikke. Det er til og med en egen knapp for å stenge det på flexibåndet :aww:

Og det var omtrent det jeg gadd av flexibånddiskusjon, kjente jeg. Skal se om jeg husker å lage en instruksjonsvideo en gang jeg, siden dette tydeligvis er så avansert å bruke at man må ha kræsjkurs i hvordan gå tur med flexibånd (jeg er superkul, jeg fikser to hunder i hvert sitt flexibånd på en gang! W00pw00p!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jente oppi gata her har arva (?) en gedigen GD hanne. Han er så svær, altså. Prøv å blås på de ... du, SEC. Nei, altså. Men jenta har da en kjempeklump med åtte meter nylonline i. Denne GDen er rimelig uoppdragen og det er dumt når du er stor som et middels lokomotiv og jeg venter spent på hvordan det vil gå når lokomotivet tar rennafart med flexien på full lengde, eller sånn nesten så han rekker et par galoppsteg før det nykker skikkelig til s2000.gif

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jente oppi gata her har arva (?) en gedigen GD hanne. Han er så svær, altså. Prøv å blås på de ... du, SEC. Nei, altså. Men jenta har da en kjempeklump med åtte meter nylonline i. Denne GDen er rimelig uoppdragen og det er dumt når du er stor som et middels lokomotiv og jeg venter spent på hvordan det vil gå når lokomotivet tar rennafart med flexien på full lengde, eller sånn nesten så han rekker et par galoppsteg før det nykker skikkelig til s2000.gif

Jeg ser for meg dette jeg :

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer aldri han raringen jeg hadde i nabolaget en periode, han hadde husky/huskymix festet med flexieline i magebelte - helt greit, helt til man følger lina til hunden og ser PIGGhalsbånd på hunden!

(samme fyren som mente at 3 mnd gamle kahlo hadde godt av å bli tatt litt av tispa hans... så kan vel mildt sagt si at jeg ikke likte han :lol: )

Og dalmisen Hamlet, med sånn antitrekk sele som gikk under "armene" og flexieline... *sukk*

Og jeg syns flexiliner er fine til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt greit å gå med flexiline jeg, bortsett fra den ene gangen i halvåret når jeg er så syndig at jeg lar min mor være med meg på tur. For prøv å fortelle en hund hvor hun skal gå når et hysterisk kvinnfolk drar i snoren foran flexiboksen og nærmest skriker: hun er alt for langt ute, du må dra inn!!!! Praktisk når du skal avverge situasjoner som er et par hundre meter foran.... og jeg har all verdens tid til å få Lady inn. Hun kommer nemlig når jeg snakker til henne, så sant hun kan høre meg over hylingen! (for å si det sånn... jeg går svært sjeldent tur med min mor, og jeg har sluttet å bruke flexiline da. Vi trenger jo ikke ende opp med hjerteinfarkt begge to. :aww: ) Kanskje hun har lest noe om flexiliner og at det er djevelens verk??? :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...