Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Sitter med farge i håret for andre gang denne uka, det var ikke nok til å dekke gjevnt sist så håper det blir bra nå! Etter det skal jeg lage meg kaffe og strikke litt mer :D

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Skrevet

Sånn, da har Shy klippet over bånd nr 2.. gubben altså - forrige bånd strøk med da han passet bissevovver, og så nr idag som han hadde hjemmekontor.. Og egentlig synes jeg det er rart hun klarer å klippe noe som helst -hun er jo halvveis tannløs! Igår gikk en dracula tann i underkjeven, idag gikk den andre i underkjeven, så nå har hun igjen 2 puslete hoggtenner oppe - og hun slikker seg i munnen hele tiden, og piper når hun har drakamp. Det er litt løse tannebisser inni der som gjør vondt å bruke til drakamp tenker jeg..men drakamp vil hun allikevel - gråter og drar, gråter og drar hun lille tøffetøtte :wub:

Så håper jeg alle syke bikkjer skjerper seg og blir friske altså!

Forøvrig har jeg funnet min Idol-favoritt

hilsen avdeling for viktig informasjon

• Like 2
Skrevet
Er det noe smittegreier fra hellerud???

Nei bare en teori som var ute å gikk ettersom Gross, Xen, Malle og Smula var magesyk. ;)

Men Xen og Gross var ikke på Hellerud, Gross var dårlig før, Xen trykket i seg 0,5 kg frossen vom.

Ingen av kelpiene er dårlige som var der :)

Skrevet
Update ang Kick Ass navnet, for de som lurer:

Det er etter sigende en utenfor basenjimiljøet som har klaget, da vedkommende selv fikk avslag på navnet, og da er jo "klagen" mer forståelig.

AnetteV var meget hjelpsom i går, og fant intet mindre enn 6 andre Kick Ass'er. Antageligvis er det flere også.

Problemet er at NKK har forskjellige saksbehandlere, der noen sier ja og andre sier nei. Derfor skal de ha et møte ang. dette i morgen :P

Når bakgrunnen er det den er nå skal jeg ikke være veldig firkanta på det, vi får se hva de sier.

Egentlig hadde det jo vært kult med en Kiss The Frog eller Kiss & Tell også, men Kick Ass er jo kult. Kanskje ta Jeanettes forsalg til følge? Eller mannens forslag : Kick Butt. Ettersom det visst var "Ass" som var som banneord å regne :rofl:

Men nå er det altså mulig vi får beholde navnet også, og NKK's medarbeidere er meget hyggelige og imøtekommende, det skal de ha :)

Så lenge de godtar navn med sex i seg, synes jeg de kan strekke seg langt på Kick Ass også - for jeg vil heller tenke banneord enn sex når jeg ser en hund. Hunder er ikke sexy, synes jeg. Og skal ikke forbindes med sex. Der er jeg puritaner, altså.

Gosj, i dag er X'en irriterende. Maser om å få kos, strekker seg ut i sofaen og sparker/klorer meg i rumpa når jeg sitter i veien, karrer for å få oppmerksomhet, maser etter mat. Og jeg er rett og slett ikke på humør i dag, det er rett før jeg stenger meg inne i bur for å slippe alt maset.

• Like 3
Skrevet

Jeg vant haugevis med penger i dag jeg, fra selveste Google! Bare fordi jeg er aktiv bruker. Det var veldig viktig at jeg ikke fortalte det til noen, for da kunne vennene mine kreve pengene i mitt navn, og hvis det blir oppdaget så får ikke jeg noe heller. Så nå håper jeg at dere ikke ødelegger dette for meg altså.

• Like 13
Skrevet

Fikk en litt merkelig melding på FB, det var ei jeg ikke kjenner (eller er venn med der) som syntes jeg hadde så fint bilde av hundene på profilen, og lurte på om jeg kunne sende det til hu. Spurte bare høflig om hva hu skulle bruke det til jeg :lol:

Skrevet

Hehehehe, samboeren min har et kjempesøtt bilde av han og Thorvald som profilbilde på facebook. I dag hadde ei på jobben hans fortalt at hennes 7 år gamle datter hadde blitt helt forelska i Thorvald når hun tilfeldigvis så det på mammaen sin facebook, så hun måtte klippe ut hodet til Thorvald og ha ham som bakgrunnsbilde på iPaden for datterens skyld :lol: Hun startet samtalen med at dette kom til å høres merkelig ut da :lol:

Bildet:

148363_10151402966051083_104556812_n.jpg

• Like 5
Skrevet
Jeg vant haugevis med penger i dag jeg, fra selveste Google! Bare fordi jeg er aktiv bruker. Det var veldig viktig at jeg ikke fortalte det til noen, for da kunne vennene mine kreve pengene i mitt navn, og hvis det blir oppdaget så får ikke jeg noe heller. Så nå håper jeg at dere ikke ødelegger dette for meg altså.

Ska'kke si det til noen, jeg... Min munn er lukket som en sil :D.

Nye bilder av Willy = ny skrivebordbakgrunn her i gården. :icon_redface::wub:

:lol: :lol:

• Like 2
Skrevet

Nabokatten har vært på vinduet vårt de siste par-tre dagene, men sorry pus, er ikke trygt for slike som deg her inne, så du får ikke komme inn.

20130130222402.jpg

Skrevet

Har vært på yoga-trening i dag, og ble faktisk litt bekymra for meg sjøl. Jeg er stiv som en stokk og GREIER IKKE å puste! Synes det er helt umulig å gjøre noe som helst i et rom med masse folk i, og føler meg så utrolig utsatt! På slutten skulle vi bare ligge på gulvet og slappe av med øynene lukka, men det er helt helt umulig for meg å slappe av i en sånn setting. Jeg kommer nok aldri til å dra dit igjen.

Skrevet

Hmm. Vi var en tur på Hellerud, og Grim var litt dårlig i magen i dag. Han hadde kasta opp på morgen også (veldig lite da), men han er ikke i dårlig form ellers. Kanskje det har en sammenheng.

Trøtt, men vil ikke sove. Sulten, men vil ikke ha mat. :aww:

Skrevet
Kanskje bare bruke det som skrivebordsbakgrunn? :ahappy:

Nye bilder av Willy = ny skrivebordbakgrunn her i gården. :icon_redface::wub:

Hun hadde så lyst til å ha det på veggen, og det skal hun da få lov til :D

• Like 1
Skrevet
Hun hadde så lyst til å ha det på veggen, og det skal hun da få lov til :D

Så utrolig koselig da :D Får vi se bildet?

Nå prøver jeg å save min eminente kicksparkvideo, men moviemaker klikker hele tiden!

Skrevet

Klubben arrangerte byttekveld der man kunne kjøpe, selge, bytte eller donere utstyr. Donerte man gikk ting til SPCA sin lokalavdeling. Ace lå i bilen men var veldig fornøyd med hva muttern hadde ordnet når vi kom hjem ;)

537324_326101620843409_1044971559_n.jpg

Lang dag for min del - gått i ett siden kl 10 i morgen, nå er nettopp middagen fortært og snart er det natta :)

• Like 4
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...