Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

O joy. Oppdaga akkurat at jeg har sletta alle bildene fra nyttårsaften. Det er nesten like ille som at jeg klarte å slette alle bildene fra WDS i 2011, da vi var i Paris. :P

Åh, det er så kjedelig! Men har du slettet de fra kamera eller maskin? Har du ingen restore-muligheter?

Gross spiser fortsatt ikke,selv om snille Jeanette serverte all verdens godis i dag.Det lille han tok kastet han opp igjen,i morgen blir det røntgen,torsdag ultralyd og der stopper alle ideene mine :icon_cry: .

Jeg er rett og slett livredd for ham :icon_cry:

:console::hug::console::hug:

Åh, så hysterisk bra - og så festlig parodisk at jeg nesten ikke forstår at den ble bannet. Leopardtruse, jeg sier dere, leopardtruse! Jeg trengte denne latteren - selv Foenix lurer på hva rart jeg ser på.

I natt kjøpte jeg kjeks, fordi jeg tenkte det kunne vært godt. Men det smakte jo ikke godt overhode. :getlost: Nå er jeg skikkelig muggen pga kostholdet mitt, føler meg som en giktisk 90 åring og sliter med å gå og bevege håndledd. Og jeg skal enda gå noen dager på den dritten, og kommer garantert til å kjøre kroppen min i dass nå og bli sengeliggende om noen dager. :getlost: Så nå er jeg skikkelig kjærring, og syter på nettet. :aww:

Det er lov å klage, men håper du får et positivt resultat ut av dette regimet, så det i det minste er verdt det littegrann :(

Det er bra jeg kom meg i seng tidlig i går, for halv åtte ringte rørleggeren og lurte på om det passet at han kom da, han var ti minutter unna. Hadde det vært i en av mine dårlige perioder, hadde jeg jo vært på vei i seng. Men han vekket meg, så da var det bare å hive seg rundt og komme seg ut av pysj og inn i noe som så ut som hverdagsklær, sette opp håret i en strikk, stenge dyrene inne på kjøkkenet, brå-måke trappa som var begravd av snøras i natt, og smile blidt da mannen kom.

Og nå er alt i orden igjen. Så får vi se hvor fæl regninga blir når den kommer. Halvannen times arbeidstid og litt utstyr, håper jeg kommer langt med cirka 2.000 da? For det kommer jeg til å tjene i løpet av februar som ringsekretær, heldigvis tikket det inn et oppdrag i går, og det er jo ikke noe annet morsomt jeg kunne tenkt meg å bruke de pengene på.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at man tydeligvis kan skrive resurser? Som i naturresurser og vern av resurser? Jeg måtte sjekke i ordboka, og det er altså tydeligvis greit. I læreboka mi i plan- og bygningsrett, som jeg sitter og leser i nå, er det konsekvent brukt resurser. Jeg blir helt gal! Det burde ikke vært lov å skrive det slik! Ressurser ressurser ressurser!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOHAHAHA *gni seg i henda*

Nå er bilen forsikret med sånn super duper pluss forsikring, med nito rabatt og 20% i tillegg så ble det ganske nice :P stakkars bilbutikken har gitt opp å prøve å matche tilbudet jeg har i gjensidige :P

Også flytter vi lånet dit også for NITO rabatten gir oss bra rente også. Så nå er jeg blitt totalkunde i gjensidige og jeg føler egentlig jeg bare mangler barnevogna nå :blink:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som hadde Staffene hadde to av dem å for, og eierene ble selvfølgelig bekymret når hun var vanskelig å få tak i og ikke ville vise bilder av hundene. akkurat hvordan alt gikk til er jeg litt usikker på, men dem fikk henne til å levere hundene til ei i nærheten av seg som eierene kjenner til (hun hadde faren til de to valpene) Danskene har startet en pengeinnsamling for veterinær regninger, Staffefolk verden over er ganske ok altså :ahappy:

Og jeg må si at det er ganske bra at det ikke har vært mye drittslenging på FB, de fleste bekymrer seg for hundene og holder seg for gode til å gå til personanngrep.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er alt i orden igjen. Så får vi se hvor fæl regninga blir når den kommer. Halvannen times arbeidstid og litt utstyr, håper jeg kommer langt med cirka 2.000 da? For det kommer jeg til å tjene i løpet av februar som ringsekretær, heldigvis tikket det inn et oppdrag i går, og det er jo ikke noe annet morsomt jeg kunne tenkt meg å bruke de pengene på.

Jeg skal ikke påberope meg stor kunnskap om kostnader for rørleggertjenester altså - men min regning kom på ca 2300,- da det måtte komme rescue hit for å stake opp frossent avløp. Det tok vel ca 1,5 t med en del utstyr og "smuss" *ler*.

Visste dere at man tydeligvis kan skrive resurser? Som i naturresurser og vern av resurser? Jeg måtte sjekke i ordboka, og det er altså tydeligvis greit. I læreboka mi i plan- og bygningsrett, som jeg sitter og leser i nå, er det konsekvent brukt resurser. Jeg blir helt gal! Det burde ikke vært lov å skrive det slik! Ressurser ressurser ressurser!

:gaah::frantics::frantics:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med hjemmekontor, for jeg har satt på film og har nybakte rundstykker og sitter og plundrer med oppgavene mine, får gjort så utrolig mye mer når jeg ikke blir avbrutt hele tiden :lol:

Åå, nybakte rundstykker, det hørtes alt for godt ut :D Jummie! På tide for meg å spise frokost :)

Av og til er jeg veldig heldig med jobben min og utgiftene mine altså. Kun 2 arbeidsdager denne uken, gjett om det er deilig :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen trøndersoniser som har peiling på hvordan man kan komme seg fra sentrum til CanisCity uten bil?

9ern stopper ikke langt unna. Men da må 9A unngås troor jeg. Gå av på Peder Morsets veg, det ligger like ved :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur Pippin!

Og god bedring til Gross. Tenker på dere Toril! *sender stor klem*

Og så fikk jeg vondt i hjertet av staffebildene. Men jeg er glad de ble reddet i tide. Stakkars små :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at man tydeligvis kan skrive resurser? Som i naturresurser og vern av resurser? Jeg måtte sjekke i ordboka, og det er altså tydeligvis greit. I læreboka mi i plan- og bygningsrett, som jeg sitter og leser i nå, er det konsekvent brukt resurser. Jeg blir helt gal! Det burde ikke vært lov å skrive det slik! Ressurser ressurser ressurser!

Hva er det du studerer igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke spesielt redde disse fuglene som holder til her :). Var ute for å fylle på litt mat til dem nå, og de satt bare et par meter fra meg og skravla og sang av full hals :). Også er det artig å ha 4 meiseslag her også - både kjøttmeis, blåmeis, granmeis (mulig det er løvmeis?) og toppmeis. Toppmeisen er favoritten min - den er sååå søt med toppen på hodet sitt :). Nå har også dompapene dukket opp - og nøtteskriker har jeg også hatt her... Artig å følge med :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... har jeg spist frokost, samboeren bakte brød igår, heldige meg :ahappy:

Og så sitter jeg og lurer på om jeg får til å både ta urinprøve OG komme meg til veterinæren med Uva på egen hånd, og med H på slep. Det bør gå bra hvis jeg rekker frem til klinikken sånn fem på fire, og det ikke er for mye kø. Mistenker UVI på tøtta. Det vil si, det bør hun ha, utysket tissa på gulvteppet inatt :getlost: Hun er jo akkurat ferdig med løpetiden sin, men det er no excuse i min bok altså. Men nettopp derfor er det vanskelig å si om hun tisser oftere, hun markerer jo som bare det når hun står.

Jeg får prøve å ta urinprøve, og se det an derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By- og regionplanlegging. :)

Oki :)

Har bare fundert over å ta noe kurs i naturoppsyn/naturforvaltning i fremtiden. Først og fremst sett på Høgskolen i Hedmark og Nord-Trøndelag, men ser UMB har noe også. Er helt tullete av meg å tenke mer utdanning nå, men det har slått meg at det egentlig er noe slikt jeg burde studert for lenge siden - til tross for altfor mange år på humanistisk fakultet består bokhyllen min i hovedsak av bøker om biologi, evolusjon, økologi, osv. Dessuten er jeg et frilufts- og naturmenneske, og selv om jeg forstår at slike jobber i dag innebærer mye kontortid, så ville det gitt en nærhet til utmark jeg ikke ville fått som f.eks. bibliotekar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke påberope meg stor kunnskap om kostnader for rørleggertjenester altså - men min regning kom på ca 2300,- da det måtte komme rescue hit for å stake opp frossent avløp. Det tok vel ca 1,5 t med en del utstyr og "smuss" *ler*.

Da satser jeg på at det holder her også - dette var jo også i ordinær arbeidstid, og ikke akkurat akutt (jeg ringte mandag morgen, og de kom nå), og han virket like ren og tørr da han dro som da han kom :D

Nå har jeg satt på ei vaskemaskin. Fordi jeg har vann!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki :)

Har bare fundert over å ta noe kurs i naturoppsyn/naturforvaltning i fremtiden. Først og fremst sett på Høgskolen i Hedmark og Nord-Trøndelag, men ser UMB har noe også. Er helt tullete av meg å tenke mer utdanning nå, men det har slått meg at det egentlig er noe slikt jeg burde studert for lenge siden - til tross for altfor mange år på humanistisk fakultet består bokhyllen min i hovedsak av bøker om biologi, evolusjon, økologi, osv. Dessuten er jeg et frilufts- og naturmenneske, og selv om jeg forstår at slike jobber i dag innebærer mye kontortid, så ville det gitt en nærhet til utmark jeg ikke ville fått som f.eks. bibliotekar :P

Åja! Det er en god del slike emner her ved UMB. Jeg skal ta noen studiepoeng i naturforvaltning etter hvert, men det er nok andre som har mer oversikt over hva som tilbys her og hvor det er best å studere det du er mest interessert i. :)

Nå skal vi visst ut på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg lyst til å ta en langtur i påsken. Gå i noen dager. Hm.. *sjekke om hytta er ledig*

Tenk så deilig med noen skikkelig fjellturer i påskesol! (Jeg har selvsagt husket å bestille sol)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvorfor jeg siterte dette, men jeg skulle nok helt sikkert si noe lurt :) Jo, nå husker jeg det. Det var noe med at det huset deres er da lett å finne. Etter fem telefoner med detaljert beskrivelse og man står 200 meter unna :lol:

Haha! Det er noe med det der! Heldigvis har Peppes skjønt det, så de prøver å sende samme folka hver gang :P For har du vært der engang, så finner man det jo igjen :P

Mamma er vel den eneste som har funnet det uten hjelp, men da har jeg forklart det nøøøye på forhånd og hun er kjent i området :P

Da var man alene på jobb idag også, og rumpa mi er lei av å sitte hele tiden. Så da er det bare opp og stå og vandre rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg NKK skal forte seg litt, nå er det over to uker siden sist det ble avlest HD resultat på rasen min og jeg vet det er flere som er røntget i mellomtida som betalte på forhånd og nei jeg er ikke utålmodig i det hele tatt :frantics: Huff, puste. Er vel avlesningsdag i morgen, og kanskje Thorvalds resultat har kommet frem til da.. Ææ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...