Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Aiaiai, nå er jeg dødssliten, men veldig fornøyd! :D

Her gjelder det å gjøre ting mens hodet oppfører seg, og siden jeg har null kontroll på når det oppfører seg og ikke, så føler jeg at jeg har gjort ALT i helga! Akkurat nå er det NULL skittentøy igjen, den siste vaska er på nå. Sengetøy er skiftet, oppvaskmaskina er ferdig, kattedoen er tømt, det er ryddet litt plass til denne maten som vi skal hente i kveld, det er ordnet med transport av den maten, jeg har henta inn nok ved til ihvertfall resten av dagen, men sikkert også litt i morgen, hele gårdsplassen, litt av naboen sin, og helt ned til veien er måket fri for snø (men det stopper jo ikke å snø da, så det må vel gjøres igjen, men det kan vel Fredrik gjøre når han kommer) og Pippa stod i bånd og bjeffa på skuffa og snøen som jeg heiv. Jeg har drukket tre DIGRE kopper kaffe, i går delte jeg opp VogH så jeg slipper å gjøre det på en ukes tid (har glemt hvor mye som går når man har tre hunder). Vi har sånt stuebord med "hylle" under bordet, og der er jo all dritt stappa, så hver gang jeg har flytta på bordet, så har noe rast ned; der er det ryddet nå. Den gamle bilen min er ryddet ut av. Nå har lufta gått ut av meg, og jeg skal sitte og gjøre ikkeno, og hvis jeg sovner så er det helt greit det også. Det er fyr i peisen, det har det vært siden jeg stod opp. Så DIGG! :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

....vurderer jeg sterkt å blogge om øyesykdommer igjen på AK. Men det hjalp ikke så godt sist..

Men jeg vet nok hva jeg skal sende til neste årsmøte som avlskrav :lol:

Nå er det siden sist jeg sjekket resultatene mai i fjor oppdaget:

I år (2013) er det øyenlyst 5 stk hvor med anmerkning: 1 stk med RD og en med ekstra rad øyehår.

Siden mail i fjor til 2013: 30 stk øyenlyst (kun 5 stk over 5 år), 1 mistenkt PRA, en med ekstra øyehår, 1 CEA, 1 linse luksasjon (men den går igjen hver år da den blir sjekket 1 gang i året). 2 av de med anmerkning er over 5 år.

Sånn da har jeg blåst ut her :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er første brukspåmeldingen i starten av mars sendt og snøen må kanskje begynne trekke seg tilbake. At det laver ned med snø ute stoppet vist ikke den påmeldingen :frantics:

Ut på ski og trimme dyrene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er første brukspåmeldingen i starten av mars sendt og snøen må kanskje begynne trekke seg tilbake. At det laver ned med snø ute stoppet vist ikke den påmeldingen :frantics:

Ut på ski og trimme dyrene :P

Er det i Rogaland dere skal starte? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da møtes vi :)

Ja, faktisk så går de jo samme klasse også :)

Den ekstreme forsjellen blir vel at du har trent hele året, siste økt jeg hadde var i november. Og kanskje helgen før stevne :P

Så det er nok bare en start pga jeg rett og slett er der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,6 mil på ski og noen jævlige gnagsår, men ok da. Fornøyd med dagens trim :D etter all drittmaten i går.

På Ås?? Jeg vil ut på ski nemlig! Men ser ikke særlig fram til å traske uten løyper slik snøen er nå...

Syntes ganske så synd på han Bredesen som prøver å kommentere hopp og som hele tiden bli avbrutt av han andre dusten......... :P

Ja, haha! Det der irriterer meg hver gang jeg ser på hopp. Scheie er ikke spesielt hensynsfull i kommenteringen sin. :P Åh, nå fikk jeg jo mye mer lyst til å se skiflyging enn å lese om fundamentering av vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ekstreme forsjellen blir vel at du har trent hele året, siste økt jeg hadde var i november. Og kanskje helgen før stevne :P

Så det er nok bare en start pga jeg rett og slett er der..

Tro meg, dette trenger ikke å gå bra :lol: Vi har hatt et par treninger i år, men pga endel is så har det blitt lite. Jeg er så nervøs når det kommer til disse brukskonkurransene, at jeg ødelegger alt for henne :lol: Så jeg tør ikke å håpe på opprykket en gang. Vi må konkurrere for å få orden på nervene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i kjelleren og satt på en vaskemaskin. Jeg trodde det var lenge til jeg turte å gå ned kjellertrappa med krykker, men det gikk jo som en lek. Hadde mobilen i lomma da, i tilfelle det ble nødvendig med full ambulanseutrykning! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidvis virker det som om det er mer akseptabelt å drite i helse og kosthold, enn å være opptatt av den biten, sky ferdigmat, junkfood og følge på hva man får i seg...

Tja.. Du kan ta med deg salaten din og ei flaske vann, og jeg en japp og en halvliter cola, så kan vi sette oss ned på et offentlig sted og spise det (jeg tar en røyk samtidig), så kan vi se hvem av oss som får flest skråblikk?

For min del må folk mer enn gjerne telle kalorier, det er ikke min sak, men når man ikke kan kose seg en dag i helga engang uten å ha dårlig samvittighet for at man har fått i seg dobbel dose av hva som er anbefalt, da har man antageligvis problemer med litt annet enn bare vekta..

.. Sitter jeg under dyna og gjør minst mulig på lengst mulig tid.. Fordi:

316984_484307368277756_927169390_n.jpg

Jeg burde egentlig vært på do en tur, men da fryser jeg igjen, så det utsetter jeg så lenge jeg kan.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Ås?? Jeg vil ut på ski nemlig! Men ser ikke særlig fram til å traske uten løyper slik snøen er nå...

Nope.. Må til Lørenskog for å få nypreppa løyper og masse snø serru :D

Fikk ikke til å dobbeltquote på mobilen, men 2ne:

Jeg HAR problemer med mat. Nettopp derfor teller jeg kalorier og har dårlig samvittighet når jeg spiser mer enn jeg skal. Definitivt! Men folk er gode på å mene det ene og det andre om nettopp det, og det er det som provoserer meg. Hvor kommer det fra, at man er så gira på å fortelle andre at dersom du er sånn og sånn så må du ha problemer. Folk hanskes med sine problemer på ulike vis, og selv om det er hardt for noen så må man bare akseptere det. Og det er det jammen mange som ikke gjør. Jeg blir forbanna når noen legger seg opp i at jeg planlegger måltidene mine vha kalorier (og selvsagt spiser sunt, ikke BARE teller), jeg. Pass på deg sjæl, liksom. Og dette er ikke myntet på deg, men på folk jeg omgås til daglig som liker å slenge med leppa.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke så synd på broren min altså, bare bittelitt redd for at han skal være sur mot lille rampegull!

Og det var akkurat det jeg prøvde å si noe om. :P Det hadde nok gått helt smertefritt, skal du se.

Etter å ha gnålet på T i flere døgn så fikk jeg han med, han vil nemlig ikke fordi Doffen har en smule dårlig manerer når han ser andre hunder. Men dealen ble at jeg tok hundene også kunne han bare gå :P Etter masse hyl og skrik fordi OMG DET ER HUNDER DER fra doffen sin side, T så ut som en furie og jeg munter og glad drasset med meg galehunden min, så satte vi ut i skisporet, Doffen skjønte greien og travet fint avgårde etter T og Issi etter han igjen.

Hahaha, jeg ler så jeg griner! Du er så skjønn! :heart::lol:

Tja.. Du kan ta med deg salaten din og ei flaske vann, og jeg en japp og en halvliter cola, så kan vi sette oss ned på et offentlig sted og spise det (jeg tar en røyk samtidig), så kan vi se hvem av oss som får flest skråblikk?

:teehe:

Nå skal jeg vaske over gulvet i stua, med det har jeg seriøst vaska hele huset, med unntak av soverommet til Marianne og rommene vi ikke bruker. :lama:

Snart kommer fine mannen, jeg gleder meg sånn!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Du kan ta med deg salaten din og ei flaske vann, og jeg en japp og en halvliter cola, så kan vi sette oss ned på et offentlig sted og spise det (jeg tar en røyk samtidig), så kan vi se hvem av oss som får flest skråblikk?

For min del må folk mer enn gjerne telle kalorier, det er ikke min sak, men når man ikke kan kose seg en dag i helga engang uten å ha dårlig samvittighet for at man har fått i seg dobbel dose av hva som er anbefalt, da har man antageligvis problemer med litt annet enn bare vekta..

Røykere går nok over kosthold i hvem som blir uglesett ja. Sånn vil det nok alltid være fram til ingen røyker med. Samme er om vi tok med oss en som prøvde å sette et skudd av noe slag. H*n hadde nok "utdanket" røykeren også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klådd på søstra til Jäger i dag -_-

Sent from my GT-I9100

Var Sushi med på klinikken?

Edit; Klinikken er vel stengt i dag, hvor har du klådd på henne? :P

Herlighet så lenge siden det er jeg har skrevet her inne...

Og første innlegget mitt skal inneholde sutring:

Jeg er nemlig SYYYYYYK :( :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ-lese-pensum... skulle ha skrudd av internett hvis det ikke var for at jeg trenger det til enkelte artikler og filmer.. Eksamen i morgen argh!!! Spark meg ut herfra om jeg er tilbake før kl 15!

Lykke til i morgen!

Siste bilde av Symra. Finklipp på gang:

NedkliptSymra_zps284d2568.jpg

Det slår meg gang på gang hvor små hunder det egentlig er under all den pelsen deres!

Og OK, nå driter jeg i kjønnsstereotypier og hvem som liksom skal tåle mest - jeg har VONDT i ankelen min, og jeg håper jeg kan sitte helt stille her i sofaen veldig lenge nå. Å stille Foenix selv var kanskje ikke det lureste jeg gjorde i dag, men ankelen kjentes faktisk ikke så vond før vi entret ringen.

Men er det ikke slik med halte hunder også, at de går greit på utsiden, men begynner å markere på foten når de krysser ringbåndet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. er jeg sliten. Fått testet ut ny-skiene, og hatt en utrolig fin tur med både mann og bikkjer. Det beste av alt: jeg har både lært meg å bremse i nedoverbakker (uten å falle) OG skøyte siden i fjor! Mangler bare litt bedre teknikk i svinger så er jeg jo nesten blitt flink jo (husk, alt er relativt!). Bris tror jeg blir en bra trekkhund neste sesong. Hun fikk prøve seg et stykke, og var riktig så behagelig å ha foran seg. Ikke skulle hun jage skitupper, eller hoppe oppå meg når det ble litt tempo heller. Ikke fullt så flink løs, jeg syns ikke de trenger å løpe om kapp med meg omtrent under skiene, men de har sikkert litt kontroll. Håper jeg. :P Blir flere turer der vi var i dag, stort islagt vann som var fint å gå på for oss og for hundene til å løpe løse. Bare beregne litt bedre tid neste gang.

Nå moter jeg meg opp til å dra på jobb ... Sliten og frossen jo! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...